• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Kopīgs projekts sasaista Baltijas jūras reģiona apdzīvotās vietas". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.03.2000., Nr. 115/116 https://www.vestnesis.lv/ta/id/3668

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

"Kremlī "caur gultu" nenokļūsi"

Vēl šajā numurā

30.03.2000., Nr. 115/116

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

"Kopīgs projekts sasaista Baltijas jūras reģiona apdzīvotās vietas"

"Dagens Industri"

— 2000.03.24.

20 gados pieciem Baltijas jūras reģiona centra lielpilsētu rajoniem ir jākļūst par kopīgu starptautisku pētniecības un darījumu reģionu, ar ko vajadzēs rēķināties.

Kopumā Baltijas jūras reģiona lielpilsētās Stokholmā, Helsinkos, Tallinā, Rīgā un Sanktpēterburgā dzīvo vairāk nekā 12 miljonu iedzīvotāju ar ļoti augstu izglītības līmeni.

Vakar šīs pilsētas parakstīja līgumu par sadarbības turpināšanu un padziļināšanu, un tā ir pazīstama kā Baltijas jūras palete.

Vienā gadā 150 lietpratēju no šiem pieciem lielpilsētu reģioniem ir izstrādājuši pamatu kopīgas vīzijas radīšanai šajā reģionā. Vakar notikusī parakstīšana liecina, ka ir sasniegts kopīgs skatījums, kā šis reģions varētu konkurēt ar citiem Eiropas reģioniem.

Astoņos apakšprojektos ir padziļināti izpētīta infrastruktūra un informācijas tehnoloģija (IT), jūras transports, noturīgs tūrisms, kultūras apmaiņa un plānošanas metodes, lai lielpilsētu reģionos samazinātu vides problēmas. 2001. gada pavasarī Stokholmā notiks konference par jūras satiksmi Baltijas jūrā.

"Ļoti daudz ko var iegūt, integrējot šo piecu reģionu jūras transportu un samazinot Baltijas jūras noslogojumu", teica Upsalas komūnas pārstāvis Karls Juhans Engstrēms, kas ir vadījis Baltijas jūras paletes operatīvo darbu.

"Noteikti ir jāizdara lieli ieguldījumi reģionu un it sevišķi starpreģionu infrastruktūrā", teica arhitekte Suzanne Ingo no konsultantu firmas "Inregia", kas projektā veic ļoti lielu daļu praktiskā darba. Tiek plānots nosaukumu Baltijas jūras palete izstrādāt kā preču zīmi.

Izglītības līmenis šajā reģionā ir ārkārtīgi augsts, un zināšanas informācijas tehnoloģiju jomā ir vienas no augstākajām pasaulē.

"Sanktpēterburga ir atkopusies no 1998. gada krīzes, un ārvalstu ieguldījumi pagājušajā gadā ir pieauguši trīs reizes. IT zināšanas daudz neatpaliek no Ziemeļvalstu līmeņa, taču mums ir nepieciešama palīdzība infrastruktūras attīstīšanai", teica Sanktpēterburgas ārējo sakaru komitejas priekšsēdis Valentīns Makarovs.

Zviedrijas premjerministra vietniece Lēna Jelma—Vallēna pēc līguma parakstīšanas runāja par reģiona ambīcijām laikā, kad Zviedrija būs ES priekšsēdētājvalsts, un uzsvēra Zviedrijas interesi par Baltijas jūras reģionu.

Anderšs Joelsons

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!