• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
"Uzvedības kods - ierocis pret seksu ar bērniem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.03.2000., Nr. 115/116 https://www.vestnesis.lv/ta/id/3687

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

"Vientuļais miljardieris"

Vēl šajā numurā

30.03.2000., Nr. 115/116

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

"Uzvedības kods — ierocis pret seksu ar bērniem"

"Hufvudstadsbladet"

— 2000.03.26.

Katru gadu viens miljons par 18 gadiem jaunāku bērnu visā pasaulē ir spiesti iesaistīties kādā seksa tirdzniecības formā. Viņu klienti ir arī zviedri.

Tas ir rakstīts nelielas brošūras ievadā, kas ir prezentēta lielajā tūrisma gadatirgū "TUR 2000", kurš pašlaik notiek Gēteborgā.

Šī brošūra ir lielas kampaņas sastāvdaļa, ko organizē "Ecpat Sverige", organizācija par bērnu tiesībām pret komerciālu seksuālu ekspluatāciju un lielākā daļa Zviedrijas tūrisma un aviācijas nozares.

Sākot ar aprīli, arī somu tūristiem, kas lidos ar "Fritidsresor" britu čārterreisiem no Stokholmas uz tālām vietām, kā, piemēram, Dominikas Republika, lidmašīnā tiks rādīta īsa informatīva videofilma.

"Kas attiecas uz mūsu tiešajiem čārterlidojumiem no Somijas, mēs vēl neesam paspējuši apspriesties par risinājumu ar "Finnair", kas nodrošina mūsu lidojumus. Kampaņa pagaidām ir liels jaunums, taču tā var būt aktuāla arī šeit", teica "Fritidsresor" informācijas direktore Lotija Knūtsone.

Gēteborgas tūrisma gadatirgū "Ecpat Sverige" valdes loceklis un bijušais Zviedrijas ārējās palīdzības lietu ministrs Alfs Svensons stāstīja šausmu stāstus par seksuāli izmantotiem maziem zēniem.

"Es esmu sastapis tādus zēnus, kuru anālās atveres muskulatūra ir tik sabojāta, ka viņi nespēj noturēt savus izkārnījumus. Viņu "klienti" ir bijuši pieauguši vīrieši. Valstīs, kur tas notiek, labprāt aizbildinās ar pastāvošo pieprasījumu pēc bērniem kā seksa objektiem. Tajā pašā laikā esmu sajutis, ka šajās valstīs tomēr labprāt ieklausās visos pasākumos, kas ir domāti bērnu tirdzniecības pārtraukšanai, jo runa taču ir par viņu pašu bērniem", Svensons teica.

"Ar šo kampaņu mēs vēlamies panākt, lai tūristi vispirms apdomā, pirms dara. Otrā zemeslodes pusē un kultūrā, ko iespējams uzskatīt par visatļaujošu, "kārtīgs Svensons" var uzvesties pavisam savādāk nekā savā zemē. Mēs tomēr nevaram aizbēgt no savas atbildības, un bērnu tirdzniecibas mentalitāte ir pazemojoša visiem", Alfs Svensons norādīja.

"Tūrisma industrija droši vien ir pasaulē lielākā, un šobrīd tiek lēsts, ka katru gadu ceļojumā dodas 425 miljoni cilvēku. Tikai no Zviedrijas vien katru gadu čārterreisos dodas 4,5 miljoni cilvēku", teica "Ecpat Sverige" pārstāve Helēna Karlēna.

"Mēs uzskatām, ka pedofilus ar informāciju nav iespējams ietekmēt. Mēs turpretī gribam sasniegt parastos tūristus, kas, nepazīstamā vidē nonākuši, var paveikt kaut ko tādu, ko mājās nekad nedarītu. Bailes no HIV diemžēl ir palielinājušas pieprasījumu pēc bērniem kā seksa objektiem, jo daudzi uzskata, ka bērni vēl nav inficēti. Patiesībā arī šajā ziņā bērnu stāvoklis ir ārkārtīgi slikts, jo viņi ļoti viegli inficējas", Karlēna teica.

Zviedrijas Ceļojumu biroju apvienības priekšsēde Kristīna Venmarka ir strādājusi ar šīs kampaņas idejas nodošanu Zviedrijas ceļojumu birojiem.

"No sākuma nebija tik viegli, taču pamazām visa tūrisma nozare ir akceptējusi šo domu. Tiks izstrādāta kopīga politika pret bērnu seksuālu izmantošanu, tiks izglītots personāls, informēti pasažieri, kā arī izveidots dialogs ar vietējo policiju, braucienu organizētājiem, restorāniem un viesnīcām saņēmējvalstīs", viņa teica.

"Ja kādā viesnīcā būs notikusi tirdzniecība ar bērniem, brauciena organizētājs nekavējoties lauzīs kontraktu. Viesnīcas uz šo lietu raugās pozitīvi, jo beidzot tiek darīts kaut kas konkrēts, lai likvidētu seksa tirdzniecību, kas skar mūsu bērnus. Tie sadarbības partneri, kas nebūs gatavi pieņemt šos noteikumus, pamazām sajutīs, ka viņiem šajā nozarē ir grūti palikt."

Uzvedības kodā, ko "Ecpat Sverige" ir izstrādājusi kopā ar "Fritidsresgruppen", ceļojumu organizētāju "Apollo" un "Scandinavian Leisure Group" (Always, Spies un Ving), ir pieci punkti, kuru nolūks — apturēt bērnu seksa satiksmi. Braucienu organizētāji, viesnīcas un citas iestādes, kas būs pieņēmušas šo kodu, tiks sertificētas, kas nozīmē, ka paši tūristi, apzināti izvēloties organizētāju, var veicināt bērnu seksa apturēšanu.

"Ecpat Sverige" pieci punkti ir politika pret tirdzniecību ar bērniem, un tas, piemēram, var nozīmēt, ka bordeļu kvartāli netiks uzrādīti kā pozitīva nakts dzīves sastāvdaļa.

Tūre Malmbergs

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!