• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1995. gada 21. novembra noteikumi Nr. 351 "Naturalizācijas pārvaldes nolikums". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 29.11.1995., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/ta/id/38128

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi nr. 357

Noteikumi par privatizācijas procesā uzņēmējsabiedrībās pārveidojamo valsts un pašvaldību uzņēmumu minimālo kapitāla daļu, kas nododama pensiju fondam

Vēl šajā numurā

29.11.1995., Nr. 185

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 351

Pieņemts: 21.11.1995.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

MINISTRU KABINETA TIESĪBU AKTI

Ministru kabineta noteikumi nr. 351

(prot. nr. 62, 41.§) Rīgā 1995. gada 21. novembrī

Naturalizācijas pārvaldes nolikums

Izdoti saskaņā ar Pilsonības likuma 17.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Naturalizācijas pārvalde ir valsts pārvaldes iestāde, kura darbojas Tieslietu ministrijas pārraudzībā un risina jautājumus, kas saistīti ar personu uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā.

2. Naturalizācijas pārvalde savā darbībā ievēro Satversmi, konstitucionālo likumu “Cilvēka un pilsoņa tiesības un pienākumi” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 4./5.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1995, 56.nr.), Pilsonības likumu (Latvijas Vēstnesis, 1994, 93.nr.; 1995, 44.nr.), citus tiesību aktus un šo nolikumu.

3. Naturalizācijas pārvalde ir valsts civiliestāde. Tai ir savs zīmogs ar papildinātā Latvijas Republikas valsts mazā ģerboņa attēlu un Naturalizācijas pārvaldes pilnu nosaukumu.

II. Naturalizācijas pārvaldes uzdevumi

4. Naturalizācijas pārvaldes uzdevumi ir:

4.1. izskatīt ārvalstnieku un bezvalstnieku iesniegumus par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā, sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā tiesību aktu projektus par Latvijas pilsonības pieņširšanu naturalizācijas kārtībā vai pieņemt motivētus lēmumus par naturalizācijas atteikumu;

4.2. kārtot to personu lietas, kuras pretendēuz Latvijas pilsonību naturalizācijas kārtībā (tālāk tekstā — “pretendenti”), un nodrošināt minēto lietu saglabāšanu atbilstīgi noteiktajai kārtībai;

4.3. tiesību aktos noteiktajā kārtībā organizēt pretendentu zināšanu pārbaudi;

4.4. izstrādāt tiesību aktu projektus, kas saistīti ar Naturalizācijas pārvaldes darba organizāciju;

4.5. organizēt pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudes materiālu un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes materiālu izstrādi; sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju nodrošināt nepieciešamo mācību līdzekļu un metodisko līdzekļu sagatavošanu;

4.6. noteikt pretendenta vārda un uzvārda rakstību atbilstīgi latviešu valodas pareizrakstības normām;

4.7. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes un tās struktūrvienību optimālu darba organizāciju;

4.8. apkopot un analizēt statistisko informāciju, kas saistīta ar uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā, un pēc valsts varas vai pārvaldes institūciju vai to amatpersonu pieprasījuma sniegt informāciju jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju;

4.9. analizēt un apkopot ārvalstu pieredzi pilsonības piešķiršanas jautājumu risināšanā, sadarboties ar attiecīgajām ārvalstu institūcijām, kā arī organizēt starptautiskas konferences, seminārus un apspriedes un izmantot veiktā darba rezultātus Naturalizācijas pārvaldes darba pilnveidošanai;

4.10. likumā noteiktajā kārtībā nodroņināt Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošās informācijas nodošanu attiecīgajām valsts iestādēm.

III. Naturalizācijas pārvaldes tiesības

5. Naturalizācijas pārvaldei ir tiesības:

5.1. bez maksas saņemt nepieciešamo informāciju Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošajos jautājumos no Ministru kabineta 1994.gada 8.novembra noteikumos nr.217 “Par naturalizācijas iesniegumu pieņemšanas un izskatīšanas kārtību” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 141.nr.; 1995, 116.nr.) minētajām valsts iestādēm;

5.2. savas kompetences ietvaros izstrādāt priekšlikumus par tiesību aktos nepieciešamajiem grozījumiem;

5.3. pārstāvēt Latvijas intereses starptautiskajās organizācijās, forumos un sanāksmēs jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju;

5.4. organizēt darba grupas Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošo jautājumu risinājuma projektu izstrādei;

5.5. slēgt ar juridiskām personām līgumus par darbu izpildi Naturalizācijas pārvaldes darbības nodrošināšanai.

IV. Naturalizācijas pārvaldes struktūra

6. Naturalizācijas pārvaldē ir šādas struktūrvienības:

6.1. Pilsonības lietu daļa;

6.2. Metodikas daļa;

6.3. Informācijas analīzes un statistikas daļa;

6.4. Ārējo sakaru un preses daļa;

6.5. Juridiskā daļa;

6.6. Finansu daļa;

6.7. Vispārējā daļa;

6.8. Saimniecības daļa;

6.9. Eksaminācijas centrs;

6.10. reģionālās nodaļas.

V. Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienību uzdevumi

7. Pilsonības lietu daļas uzdevumi:

7.1. pārbaudīt no reīionālajām nodaļām saņemto personas lietu atbilstību likumu un citu tiesību aktu prasībām;

7.2. ja nepieciešams, ievākt papildinformāciju, lai pārliecinātos par pretendentu sniegtās informācijas patiesīgumu;

7.3. sagatavot iesniegšanai Ministru kabinetā tiesību aktu projektus par Latvijas pilsonības piešķiršanu naturalizācijas kārtībā vai pieņemt motivētus lēmumus par naturalizācijas atteikumu;

7.4. koordinēt un kontrolēt reģionālo nodaļu darbu.

8. Metodikas daļas uzdevumi:

8.1. izstrādāt latviešu valodas prasmes pārbaudes materiālus, Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudes materiālus un minēto pārbaužu organizācijas kārtību;

8.2. organizēt mācību līdzekļu un metodisko līdzekļu izstrādi;

8.3. sniegt metodisko palīdzību reģionālo nodaļu pārbaudes komisijām un organizēt minēto komisiju darbā iesaistīto speciālistu apmācību;

8.4. koordinēt un kontrolēt Eksaminācijas centra un reģionālo nodaļu Eksaminācijas sektoru darbību.

9. Informācijas analīzes un statistikas daļas uzdevumi:

9.1. izstrādāt vienotu statistiskās informācijas sistēmu Naturalizācijas pārvaldes darba nodrošināšanai un pilnveidot to;

9.2. sagatavot informāciju par Naturalizācijas pārvaldes darbu;

9.3. izstrādāt naturalizācijas procesa un Naturalizācijas pārvaldes darba efektivitātes analīzes sistēmu un nodrošināt tās funkcionēšanu;

9.4. apkopot informāciju par ārvalstu pieredzi naturalizācijas jautājumu risināšanā, kā arī veikt pētījumus un izstrādāt priekšlikumus Naturalizācijas pārvaldes darba pilnveidošanai;

9.5. apmācīt Naturalizācijas pārvaldes darbiniekus darbam ar datoriem un citiem tehniskajiem līdzekļiem, kā arī kontrolēt datoru un citu tehnisko līdzekļu izmantošanas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem;

9.6. nodrošināt reģionālās nodaļas ar darbam nepieciešamo informāciju.

10. Ārējo sakaru un preses daļas uzdevumi:

10.1. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes sadarbību ar starptautiskajām organizācijām un ārvalstu valsts un sabiedriskajām institūcijām Naturalizācijas pārvaldes kompetencē esošajos jautājumos;

10.2. sagatavot un sistemātiski sniegt masu informācijas līdzekļiem informāciju par jautājumiem, kas saistīti ar naturalizāciju;

10.3. tulkot, apkopot un sistematizēt Naturalizācijas pārvaldes dokumentus un informatīvos materiālus;

10.4. koordinēt citu Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienību sadarbību ar ārvalstu institūcijām un starptautiskajām organizācijām.

11. Juridiskās daļas uzdevumi:

11.1. kontrolēt pretendentu personas lietu noformēšanas un izskatīšanas atbilstību likumu un citu tiesību aktu prasībām;

11.2. pārstāvēt Naturalizācijas pārvaldi tiesā;

11.3. sniegt Naturalizācijas pārvaldes darbiniekiem juridiskas konsultācijas darba jautājumos;

11.4. analizēt naturalizācijas procesu regulējošo tiesību aktu piemērošanas praksi un izstrādāt priekšlikumus naturalizācijas procesa pilnveidošanai.

12. Finansu daļas uzdevumi:

12.1. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes un tās reģionālo nodaļu budžeta plānošanu un izpildi, kā arī piešķrto budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izmantošanu atbilstīgi paredzētajiem mērķiem;

12.2. veikt grāmatvedības uzskaiti, kontroli un analīzi, kā arī sniegt pārskatus atbilstīgi likumiem un citiem tiesību aktiem.

13. Vispārējās daļas uzdevumi:

13.1. organizēt Naturalizācijas pārvaldes un tās struktūrvienību lietvedības kārtošanu atbilstīgi lietu nomenklatūrai, nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes saņemto un nosūtāmo dokumentu reģistrāciju un tālāko virzību atbilstīgi lietvedības noteikumiem;

13.2. rediģēt, tulkot, pārrakstīt un pavairot Naturalizācijas pārvaldes izdotos dokumentus;

13.3. noformēt valsts civildienesta un darba attiecībām nepiecieņamos dokumentus Naturalizācijas pārvaldes ierēdņiem (ierēdņu kandidātiem) un uz darba līguma pamata strādājošajām personām;

13.4. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienības ar dokumentu veidlapām un tipveida formulāriem;

13.5. pieņemt un saglabāt Naturalizācijas pārvaldes arhīvā pretendentu personas lietas un citus dokumentus.

14. Saimniecības daļas uzdevumi:

14.1. pārvaldīt un uzturēt kārtībā Naturalizācijas pārvaldes kustamo un nekustamo īpašumu;

14.2. nodrošināt Naturalizācijas pārvaldes struktūrvienības ar darbam nepiecieņamo inventāru, materiāliem un saimnieciskajiem pakalpojumiem;

14.3. tehniski nodrošņināt Naturalizācijas pārvaldes datortīkla, sakaru iekārtu un citu iekārtu darbību un ekspluatāciju.

15. Eksaminācijas centra uzdevumi:

15.1. Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā nodrošināt pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudi un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudi atbilstīgi attiecīgās pārbaudes komisijas nolikumam un noteiktajai pārbaudes kārtībai;

15.2. veikt pārbaudes materiālu, kā arī mācību līdzekļu un metodisko līdzekļu aprobāciju saskaņā ar Naturalizācijas pārvaldes Metodikas daļas norādījumiem.

16. Reģionālās nodaļas uzdevumi:

16.1. noteiktā kārtībā pieņemt un izskatīt iesniegumus par uzņemšanu Latvijas pilsonībā naturalizācijas kārtībā;

16.2. iekārtot un atbilstīgi tiesību aktu prasībām nokomplektēt pretendentu personas lietas, kā arī nodrošināt to saglabāšanu un nosūtīšanu Naturalizācijas pārvaldei;

16.3. attiecīgajā teritorijā nodrošināt pretendentu latviešu valodas prasmes pārbaudi un Pilsonības likumā noteikto zināšanu pārbaudi atbilstīgi attiecīgās pārbaudes komisijas nolikumam un noteiktajai pārbaudes kārtībai;

16.4. organizēt iedzīvotāju pieņemšanu jautājumos, kas saistīti ar naturalizāciju, kā arī nodrošināt iedzīvotājus ar nepieciešamo informāciju minētajos jautājumos;

16.5. pieņemt un izskatīt iedzīvotāju sūdzības, kas saistītas ar naturalizāciju, un likumos noteiktajā kārtībā sniegt atbildes uz tām;

16.6. veikt statistisko uzskaiti un analizēt iegūto informāciju;

16.7. savas kompetences ietvaros sniegt informāciju masu informācijas līdzekļiem un vietējām varas un pārvaldes institūcijām, kā arī sadarboties ar tām.

VI. Naturalizācijas pārvaldes amatpersonas

17. Naturalizācijas pārvaldi vada priekšnieks. Naturalizācijas pārvaldes priekšnieks ir ierēdnis (ierēdņa kandidāts), kuru ieceļ amatā un atbrīvo no amata Ministru kabinets saskaņā ar tieslietu ministra ieteikumu.

18. Naturalizācijas pārvaldes priekšnieks:

18.1. savas kompetences ietvaros regulāri sadarbojas ar Saeimas Pilsonības likuma izpildes komisiju, valsts pārvaldes institūcijām, ārvalstu institūcijām un starptautiskajām organizācijām, kā arī sniedz informāciju minētajām institūcijām;

18.2. ieceļ amatā un atbrīvo no amata Naturalizācijas pārvaldes ierēdņus (ierēdņu kandidātus) un uz darba līguma pamata strādājošās personas;

18.3. nosaka Naturalizācijas pārvaldes priekšnieka vietnieku un struktūrvienību vadītāju pienākumus, tiesības un atbildību;

18.4. apstiprina štatu sarakstu valsts budžetā Naturalizācijas pārvaldei paredzētā štata vienību skaita un darba samaksas fonda ietvaros;

18.5. nodrošina Naturalizācijas pārvaldes darba organizāciju un apstiprina dokumentus, kas saistīti ar to;

18.6. organizē Naturalizācijas pārvaldes ierēdņu (ierēdņu kandidātu) un uz darba līguma pamata strādājošo personu izglītošanu un profesionālās kvalifikācijas celšanu;

18.7. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus;

18.8. apstiprina Naturalizācijas pārvaldes un tās reģionālo nodaļu izdevumu tāmes;

18.9. izstrādā un iesniedz tieslietu ministram priekšlikumus par Naturalizācijas pārvaldes darbībai nepieciešamo tiesisko un administratīvo nodrošinājumu;

18.10. atceļ jebkura Naturalizācijas pārvaldes ierēdņa (ierēdņa kandidāta) prettiesisku lēmumu.

19. Naturalizācijas pārvaldes priekšniekam ir vietnieks naturalizācijas jautājumos un vietnieks administratīvajā darbā. Naturalizācijas pārvaldes priekšnieka vietnieki ir ierēdņi (ierēdņu kandidāti).

20. Naturalizācijas pārvaldes daļu (reģionālo nodaļu) vada daļas (reģionālās nodaļas) vadītājs, kurš ir ierēdnis vai ierēdņa kandidāts. Daļas (reģionālās nodaļas) vadītājam var būt vietnieki, kuri ir ierēdņi vai ierēdņu kandidāti. Daļas (reģionālās nodaļas) vadītājs ir tiesīgs dot tiešu rīkojumu katram daļas (reģionālās nodaļas) ierēdnim vai ierēdņa kandidātam un uz darba līguma pamata strādājošajai personai.

21. Reģionālās nodaļas vadītājs:

21.1. iesniedz Naturalizācijas pārvaldes priekšniekam priekšlikumus par nodaļas ierēdņu (ierēdņu kandidātu) iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata;

21.2. atbilstīgi apstiprinātajai tāmei rīkojas ar nodaļai iedalītajiem finansu līdzekļiem;

21.3. nodrošina optimālu nodaļas darba organizāciju;

21.4. nodrošina nodaļas darba analīzi un noteiktā kārtībā sniedz Naturalizācijas pārvaldei pārskatu par darba rezultātiem;

21.5. ir atbildīgs par pretendentu iesniegumu izskatīšanas atbilstību likumu un citu tiesību aktu prasībām.

22. Naturalizācijas pārvaldē strādājošie ir ierēdņi (ierēdņu kandidāti), un viņus ieceļ amatā un atbrīvo no amata saskaņā ar likumu “Par valsts civildienestu” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 52.nr.; 1995, 82.nr.), izņemot personas, kuras saskaņā ar likumiem vai citiem tiesību aktiem var ieņemt valsts civildienesta ierēdņu amatus uz darba līguma pamata.

23. Naturalizācijas pārvaldes ierēdņu (ierēdņu kandidātu) un uz darba līguma pamata strādājoņo personu uzdevumus un dienesta attiecības nosaka nolikumi, instrukcijas, ierēdņa (ierēdņa kandidāta) amata apraksts, kā arī darbinieku dienesta pienākumu apraksti.

VII. Naturalizācijas pārvaldes finanses un saimnieciskā darbība

24. Naturalizācijas pārvalde tiek finansēta no valsts budžeta un speciālā budžeta līdzekļiem. Speciālo budžetu veido līdzekļi, kuri iegūti no pretendentiem paredzēto Naturalizācijas pārvaldes izziņas un apmācības materiālu realizācijas, kā arī no sniegtajiem maksas pakalpojumiem, kas nav saistīti ar tiešo dienesta pienākumu izpildi.

25. Naturalizācijas pārvaldes saimniecisko darbību, finansu uzskaites kārtību un pārskatu sniegšanas kārtību nosaka spēkā esošie tiesību akti.

VIII. Noslēguma jautājumi

26. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 1995.gada 3.janvāra lēmumu nr.1 ””Par Naturalizācijas pārvaldes pagaidnolikumu”” (Latvijas Vēstnesis, 1995, 3.nr.).

Ministru prezidents M.Gailis

Tieslietu ministrs R.Apsītis

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!