• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1996. gada 13. februāra noteikumi Nr. 39 "Noteikumi par kārtību, kādā tiek izsniegtas speciālās atļaujas (licences) sociālās aprūpes iestāžu izveidošanai (darbībai)". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.02.1996., Nr. 31/32 https://www.vestnesis.lv/ta/id/38989-noteikumi-par-kartibu-kada-tiek-izsniegtas-specialas-atlaujas-licences-socialas-aprupes-iestazu-izveidosanai-darbibai-

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.40

Grozījums Ministru kabineta 1995.gada 24.janvāra noteikumos nr.22 "Noteikumi par valsts nodevas apmēru naturalizācijas iesnieguma izskatīšanai"

Vēl šajā numurā

20.02.1996., Nr. 31/32

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 39

Pieņemts: 13.02.1996.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi nr. 39

Rīgā 1996.gada 13.februārī (prot. nr.8, 11.§)

Noteikumi par kārtību, kādā tiek izsniegtas speciālās atļaujas (licences) sociālās aprūpes iestāžu izveidošanai (darbībai)

Izdoti saskaņā ar likuma “Par sociālo palīdzību”
Pārejas noteikumu 6.punkta 5.apakšpunktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā izsniedzamas speciālās atļaujas (licences) sociālās aprūpes iestāžu izveidošanai (darbībai) (tālāk tekstā — “licence”). Šie noteikumi neattiecas uz valsts un pašvaldību izveidotajām sociālās aprūpes iestādēm.

2. Licences izsniedzamas fiziskām vai juridiskām personām, kas noslēgušas ar attiecīgās pašvaldības domi (padomi) līgumu vai saņēmušas tās rakstisku piekrišanu attiecīgās uzņēmējdarbības veikšanai.

3. Licences izsniedz Labklājības ministrijas sociālās aprūpes iestāžu licencēšanas komisija (tālāk tekstā — “komisija”). Komisijas sastāvā iekļaujami vismaz pieci locekļi, tās sastāvu apstiprina labklājības ministrs.

4. Licences izsniedz uz laikposmu no gada līdz pieciem gadiem.

5. Sociālās aprūpes iestāde darbību var uzsākt ar dienu, kad komisija saskaņā ar šiem noteikumiem fiziskai vai juridiskai personai vai juridiskās personas pārstāvim (tālāk tekstā — “persona”) ir izsniegusi licenci (tālāk tekstā — “licencētā persona”).

6. Licence dod tiesības licencētai personai uzsākt un turpmāk veikt licencē norādīto darbību attiecīgajās telpās pēc licencē norādītās adreses.

7. Licences izsniedz personām šāda veida sociālās aprūpes iestāžu izveidošanai (darbībai):

7.1. bērnu bāreņu un bez vecāku apgādības palikušu bērnu audzināšanas iestādes;

7.2. bezpajumtnieku patversmes;

7.3. veco ļaužu pansionāti;

7.4. sociālās rehabilitācijas dienas centri bērniem invalīdiem;

7.5. dienas aprūpes centri personām ar garīga rakstura traucējumiem;

7.6. rehabilitācijas dienas centri personām ar fiziska rakstura traucējumiem.

8. Katras sociālās aprūpes iestādes izveidošanai (darbībai) izsniedz atsevišķu licenci.

9. Licences veidlapas paraugu apstiprina labklājības ministrs.

10. Licences norakstam jāatrodas licencē norādītajā sociālās aprūpes iestādē apmeklētājiem un klientiem redzamā vietā.

11. Par sociālās aprūpes iestādes izveidošanu (darbības uzsākšanu) bez attiecīgās licences, kā arī par minētās uzņēmējdarbības turpināšanu pēc licences darbības apturēšanas, anulēšanas vai pēc tās derīguma termiņa beigām iestājas atbildība saskaņā ar likumiem.

12. Par licences izmantošanu ir atbildīga licencētā persona. Licencētā persona nav tiesīga nodot licenci citām personām.

13. Valsts nodevas likme par katru izsniegto licenci ir 50 latu.

  II. Pieteikumu izskatīšanas un licences izsniegšanas kārtība

14. Lai saņemtu licenci, persona iesniedz komisijas sekretāram labklājības ministra apstiprinātu noteikta parauga pieteikumu.

15. Pieteikumam jāpievieno šādi dokumenti:

15.1. līgums ar attiecīgās pašvaldības domi (padomi) vai tās rakstiska piekrišana attiecīgās sociālās aprūpes iestādes darbībai pašvaldības teritorijā;

15.2. pamatojums attiecīgās sociālās aprūpes iestādes nepieciešamībai;

15.3. sociālās aprūpes iestādes nolikums (statūti), ko apstiprinājusi attiecīgās pašvaldības dome (padome);

15.4. sociālās aprūpes iestādes darbinieku štatu saraksts;

15.5. dokumenti, kas liecina par sociālās aprūpes iestādes finansēšanas avotiem un finansēšanas kārtību;

15.6. dokumenti, kas apliecina sociālās aprūpes iestādes izveidošanai (darbībai) nepieciešamo finansiālo līdzekļu esamību;

15.7. dokumenti, kas apliecina īpašuma tiesības uz attiecīgās sociālās aprūpes iestādes darbībai paredzētajām telpām (ēkām) vai tiesības tās izmantot (nomas līgums, pirkuma līgums, sadarbības līgums, īpašuma apliecība utt.);

15.8. attiecīgās Valsts ieņēmumu dienesta nodaļas izsniegta izziņa par stāšanos nodokļu maksātāju uzskaitē un pilnīgu norēķinu ar budžetu;

15.9. juridiskai personai — uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statūti un uzņēmuma reģistrācijas apliecība;

15.10. reģionālā vides veselības centra sastādīts akts, kas apliecina, ka sociālās aprūpes iestādes telpas un ar tām saistītā infrastruktūra atbilst likumos un citos tiesību aktos noteiktajām higiēniskajām normām;

15.11. reģionālās valsts darba inspekcijas rakstisks atzinums par darba aizsardzības likumu un citu tiesību aktu prasību ievērošanu sociālās aprūpes iestādē;

15.12. reģionālā ugunsdzēsības un glābšanas dienesta rakstisks atzinums par sociālās aprūpes iestādes telpu un ar tām saistītās infrastruktūras atbilstību ugunsdrošības normām.

16. Pieteikumu un šo noteikumu 15.punktā minētos dokumentus komisijas sekretārs reģistrē caurauklotā, numurētā un apzīmogotā reģistrācijas žurnālā pieteikumu saņemšanas secībā. Iesniegtajiem dokumentiem jāatbilst Valodu likuma prasībām. Ja tiek iesniegti dokumentu noraksti, pieņemot dokumentus, komisijas sekretārs var pieprasīt uzrādīt dokumentu oriģinālus.

17. Komisijas sekretārs izsniedz personai, kas iesniegusi šo noteikumu 14.punktā minēto pieteikumu (tālāk tekstā — “pieteicējs”), izziņu par dokumentu pieņemšanu.

18. Iesniegtos dokumentus komisija glabā piecus gadus.

19. Pēc attiecīgā pieteikuma un dokumentu saņemšanas komisija vismaz trīs locekļu sastāvā apseko jaunveidojamo sociālās aprūpes iestādi.

20. Komisija izskata pieteikumu un pieņem lēmumu par licences izsniegšanu vai sniedz motivētu rakstisku atteikumu ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc pieteikuma saņemšanas dienas. Minēto termiņu ar komisijas lēmumu var pagarināt vēl par 30 dienām, ja ir nepieciešama iesniegto dokumentu pārbaude.

21. Ja iesniegtajos dokumentos nav pietiekamu ziņu jautājuma objektīvai izlemšanai, komisija sēdē pieņem lēmumu atlikt attiecīgā jautājuma izskatīšanu. Trīs dienu laikā pēc komisijas sēdes pieteicējam nosūta paziņojumu, kurā tiek pieprasītas vajadzīgās ziņas. Laikposms no paziņojuma izsūtīšanas dienas pieteicējam līdz pieprasīto ziņu saņemšanas dienai komisijā pieteikuma izskatīšanai noteiktajā laikā netiek ieskaitīts.

22. Atlikto jautājumu izskata atkārtoti pēc tam, kad komisija saņēmusi pieprasītās ziņas.

23. Komisijas atteikumu izdot licenci pieteicējs var pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā.

24. Pēc tam, kad samaksāta šo noteikumu 13.punktā noteiktā valsts nodeva, komisija desmit dienu laikā pēc komisijas lēmuma par licences izsniegšanu pieņemšanas dienas izsniedz licenci pret parakstu licencētai personai.

25. Par licences nozaudēšanu un citiem tās bojāejas gadījumiem licencētā persona nekavējoties rakstiski ziņo komisijai. Par licences dublikāta izsniegšanu saskaņā ar tiesību aktiem lemj komisija.

26. Ja dokumentos, kas bijuši par pamatu licences saņemšanai, notikušas izmaiņas un grozījumi vai ja mainījušās līgumattiecības ar pašvaldības domi (padomi), licencētā persona rakstiski paziņo par to komisijai ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc attiecīgo grozījumu un izmaiņu izdarīšanas dienas.

27. Ja attiecīgās pašvaldības dome (padome) vai kāda valsts institūcija veikusi sociālās aprūpes iestādes darbības pārbaudi, licencētai personai jāiesniedz komisijai pārbaudes akta kopija ne vēlāk kā 30 dienu laikā pēc tā sastādīšanas dienas.

28. Par licencētās sociālās aprūpes iestādes reorganizāciju, likvidāciju, kā arī cita veida darbību, kuras rezultātā mainās attiecīgās sociālās aprūpes iestādes statuss, licencētā persona rakstiski paziņo komisijai desmit dienu laikā un, ja nepieciešams, iesniedz pieteikumu jaunas licences saņemšanai vai tās anulēšanai.

III. Komisijas darbība

29. Komisija savā darbībā ievēro likumus un citus tiesību aktus.

30. Komisijas sēdi sasauc komisijas priekšsēdētājs (viņa prombūtnes laikā — komisijas priekšsēdētāja vietnieks) pēc vajadzības, ņemot vērā noteikto pieteikumu izskatīšanas termiņu.

31. Ja nepieciešams, komisijas darbā var pieaicināt kompetentus speciālistus — ekspertus (bez balsstiesībām).

32. Komisijas sēdes protokolē. Protokolā norāda komisijas sēdes norises vietu un laiku, klātesošo komisijas locekļu un komisijas sekretāra vārdu un uzvārdu, sēdes darba kārtību, sēdē pieņemtos lēmumus. Protokolu paraksta komisijas sekretārs, sēdes vadītājs un tie komisijas locekļi, kuri piedalījušies attiecīgajā sēdē.

33. Komisija lēmumu pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Komisijas priekšsēdētājam un komisijas locekļiem katram ir viena balss. Ja balsu skaits sadalās vienādi, izšķirošā ir priekšsēdētāja balss (viņa prombūtnes laikā — priekšsēdētāja vietnieka balss).

34. Komisija lēmumus var pieņemt, ja tās sēdē piedalās vismaz puse no komisijas locekļiem.

35. Komisijas lietvedību nodrošina komisijas sekretārs. Komisijas sekretārs nav komisijas loceklis.

36. Licences paraksta komisijas priekšsēdētājs, un uz tām ir jābūt Labklājības ministrijas zīmoga nospiedumam.

37. Izsniegtās licences komisijas sekretārs reģistrē caurauklotā, numurētā un apzīmogotā reģistrācijas žurnālā.

38. Komisija ir tiesīga pieņemt šādus lēmumus:

38.1. par licences izsniegšanu;

38.2. par atteikumu izsniegt licenci;

38.3. par licences derīguma pagarināšanu;

38.4. par atteikumu pagarināt licenci;

38.5. par licences darbības apturēšanu;

38.6. par licences anulēšanu;

38.7. par brīdinājuma izteikšanu licencētai personai par licences darbības apturēšanu vai par licences anulēšanu.

39. Komisija savas kompetences ietvaros ir tiesīga pieņemt citus lēmumus, ja tie nav pretrunā ar likumiem un citiem tiesību aktiem.

40. Komisija savas kompetences ietvaros var pieprasīt nepieciešamo informāciju, lai pārbaudītu sniegto ziņu pareizību.

41. Uz komisijas sēdi tiek uzaicināts pieteicējs. Ja tas neierodas uz attiecīgo sēdi, jautājumu par licences piešķiršanu komisija neizskata un nosaka jaunu izskatīšanas datumu, par ko paziņo pieteicējam.

42. Komisija ir tiesīga pārbaudīt attiecīgās sociālās aprūpes iestādes darbību. Pārbaudē jāpiedalās vismaz trīs komisijas locekļiem. Pārbaudes rezultāti tiek apkopoti aktā, un to paraksta personas, kuras veic pārbaudi, un attiecīgās sociālās aprūpes iestādes pārstāvis.

Pārbaudes rezultātus un attiecīgos komisijas lēmumus komisija reģistrē žurnālā un izskata nākamajā komisijas sēdē.

43. Komisija ir tiesīga rakstiski sniegt licencētai personai priekšlikumus sociālās aprūpes iestādes darbības uzlabošanai.

IV. Licences derīguma pagarināšana, licences darbības apturēšana un licences anulēšana

44. Licences derīguma termiņš tiek skaitīts no dienas, kad komisija pieņēmusi lēmumu par licences izsniegšanu.

45. Pieteikumu licences derīguma pagarināšanai licencētā persona iesniedz komisijai ne vēlāk kā divus mēnešus pirms licences derīguma termiņa beigām.

46. Pirms jautājuma par licences derīguma pagarināšanu izskatīšanas komisija ir tiesīga pieprasīt licencētajai personai no jauna visus šo noteikumu 15.punktā minētos dokumentus, kā arī papildu ziņas, ja tādas nepieciešamas, lai pieņemtu lēmumu par licences derīguma pagarināšanu.

47. Pieteikumu par licences derīguma pagarināšanu izskata komisijas sēdē. Ja komisija pieņem lēmumu par licences derīguma pagarināšanu, licenci pārreģistrē uz laiku, ne ilgāku par pieciem gadiem.

48. Ja pieņemts lēmums par licences derīguma pagarināšanu, pārreģistrēto licenci izsniedz pēc tam, kad attiecīgā licencētā persona samaksājusi Ministru kabineta tiesību aktos noteikto valsts nodevu un nodevusi komisijai iepriekšējo licenci, kurai beidzies derīguma termiņš.

49. Licences darbību var apturēt šādos gadījumos:

49.1. ja komisija ir saņēmusi attiecīgās pašvaldības domes (padomes) vai valsts institūcijas pamatotu rakstisku pieprasījumu par trūkumu novēršanu aprūpes iestādes darbībā un tam ir nepieciešams noteikts laiks. Ierosināt licences darbības apturēšanu var minētās institūcijas vai komisija;

49.2. ja licencētā persona ir pārkāpusi likumus un citus tiesību aktus, kā arī šos noteikumus.

50. Licenci var anulēt šādos gadījumos:

50.1. ja saņemts licencētās personas pieteikums par atteikšanos no licences izmantošanas;

50.2. ja tiek konstatēts, ka iesniegtie dokumenti un ziņas neatbilst īstenībai;

50.3. ja komisija ir saņēmusi attiecīgās pašvaldības domes (padomes) vai valsts institūcijas rakstisku pieprasījumu anulēt licenci un pamatotus pierādījumus tam, ka licencētā persona nespēj veikt attiecīgo uzņēmējdarbību;

50.4. ja licencētā persona gada laikā pēc licences izsniegšanas nav uzsākusi attiecīgo uzņēmējdarbību;

50.5. pēc licences atkārtotas apturēšanas uz laiku;

50.6. ja ir tiesas lēmums par attiecīgās licencētās uzņēmējdarbības pārtraukšanu;

50.7. ja licencētā persona nemaksā nodokļus vai nepilda citas finansiālās saistības;

50.8. ja licencētā persona 30 dienu laikā pēc komisijas lēmuma par licences izsniegšanu pieņemšanas dienas nav izņēmusi attiecīgo licenci;

50.9. gadījumos, kas paredzēti likumā “Par uzņēmumu, organizāciju un iestāžu darbības apturēšanu” (Latvijas Republikas Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 6./7.nr.; 1993, 20./21.nr.; Latvijas Vēstnesis, 1994, 151.nr.; 1995, 36., 156.nr.);

50.10. ja attiecīgās pašvaldības dome (padome) atzīst noslēgto līgumu ar licencēto personu par spēkā neesošu.

51. Ja nepieciešams, pirms lēmuma par licences darbības apturēšanu uz laiku vai licences anulēšanu pieņemšanas komisija vienojas ar attiecīgo pašvaldību par to personu izmitināšanu uz laiku vai pastāvīgu dzīvi, kuras dzīvo attiecīgajā sociālās aprūpes iestādē.

52. Licencētā persona tiek rakstiski informēta par tiem pārkāpumiem attiecīgās sociālās aprūpes iestādes darbībā, kuru dēļ tiek izskatīts jautājums par licences darbības apturēšanu vai licences anulēšanu.

53. Jautājumu par licences darbības apturēšanu uz laiku vai par licences anulēšanu izskata komisijas sēdē, uz kuru rakstiski tiek uzaicināta licencētā persona.

54. Licencētās personas neierašanās uz komisijas sēdi nav iemesls, lai atliktu jautājuma izskatīšanu.

55. Ja saskaņā ar komisijas lēmumu licences darbība tiek apturēta vai anulēta, licencētā persona komisijas norādītajā laikā nodod licenci komisijai.

56. Lēmumu par licences anulēšanu var pārsūdzēt likumā noteiktajā kārtībā. Ja komisija licenci anulē, samaksātā valsts nodeva personai netiek atmaksāta.

57. Apturētās licences darbība ar komisijas lēmumu tiek atjaunota pēc tam, kad novērsti pārkāpumi, kas bijuši licences apturēšanas pamats, un licencētā persona par to paziņojusi komisijai.

58. Pēc licences anulēšanas piešķirt jaunu licenci šo noteikumu vispārējā kārtībā var ne ātrāk kā gadu pēc tās dienas, kad komisija pieņēmusi lēmumu par licences anulēšanu.

V. Noslēguma jautājumi

59. Līdz 1996.gada 1.jūnijam Labklājības ministrija izstrādā sociālās aprūpes iestāžu darbības vērtēšanas kritērijus.

60. Tās sociālās aprūpes iestādes, kuras ir izveidotas un uzsākušas darbību līdz 1996.gada 1.jūnijam, pārkārto savu darbību saskaņā ar likumu “Par sociālo palīdzību” (Latvijas Vēstnesis, 1995, 176.nr.) un iesniedz komisijai pieteikumu licences saņemšanai.

61. Labklājības ministrija uzsāk licenču izsniegšanu ar 1996.gada 1.jūliju.

Ministru prezidents A.Šķēle

Izglītības un zinātnes ministrs, Ministru prezidenta biedrs M.Grīnblats

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!