MINISTRIJU, NOZARU DOKUMENTI, ZIŅAS
Par nodokļu administrēšanu
Ar nodokļu administrēšanu Latvijā nodarbojas gan Valsts ieņēmumu dienests, gan Valsts sociālās apdrošināšanas fonds; abas organizācijas veic arī revīzijas, savu darbību īpaši nesaskaņojot. Tāpēc dažkārt neizdodas izvairīties no dublēšanās, reizēm vienā un tajā pašā uzņēmumā viena revīzija seko otrai.
Lai rastu šīs problēmas risinājumu, vakar, 5.jūnijā, kopā pulcējās VID un VSAF speciālisti, valsts ieņēmumu valsts ministre Aija Poča un labklājības ministrs Vladimirs Makarovs. Tika pārrunātas vairākas problēmas: atšķirības ar nodokli apliekamā objekta izpratnē, abu organizāciju savstarpējās ieinteresētības trūkums (VID nav ieinteresēts atklāt sociālā nodokļa nemaksātājus, jo tad ieņēmumu dienesta kasē tiktu ieskaitītas mazākas naudas summas u.tml.).
Sarunu partneri sprieda par vienota audita iespējām gan lielajos objektos, gan rajonu līmenī un atzina, ka jāveido vienots nodokļu reģistrs, jārada kopēja apmācību sistēma. Labklājības ministrs prognozēja, ka tā rezultātā uzlabosies gan informētības līmenis, gan nodokļu administrēšana, kā arī samazināsies iespēja izvairīties no nodokļu maksāšanas. “VID tiks deleģētas tiesības pārbaudīt sociālā nodokļa maksājumus, saglabājot VSAF kontroles funkcijas šaubu gadījumos. Mēs gribam uzticēties VID, nevis pārņemt viņu funkcijas,” uzsvēra V.Makarovs.
Sarunas vēl turpināsies, bet jau šogad paredzēts sākt kopīgi strādāt pie nodokļu maksātāju reģistra.
Edīte
Olupe,
Labklājības ministrijas preses
sekretāre