Ministru kabineta noteikumi Nr. 4
Rīgā 1997.gada 7.janvārī (prot. nr.1 4.§)
Grozījumi Ministru kabineta 1994.gada 8.novembra lēmumā nr.135 “Par Latvijas Republikas Valsts kancelejas nolikumu”
Izdoti saskaņā
ar Ministru kabineta
iekārtas likuma 31.pantu
Izdarīt Ministru kabineta 1994.gada 8.novembra lēmumā nr.135 “Par Latvijas Republikas Valsts kancelejas nolikumu” (Latvijas Vēstnesis, 1994, 135.nr.; 1995, 90., 111.nr.) šādus grozījumus:
1. Svītrot lēmuma nosaukumā un lēmuma tekstā vārdus “Latvijas Republikas”.
2. Svītrot nolikuma 4.7. un 4.8.apakšpunktu.
3. Izteikt nolikuma 6.punktu šādā redakcijā:
“6. Valsts kancelejas sastāvā ir Ministru prezidenta Birojs un Valsts kancelejas direktora noteiktās struktūrvienības.”
4. Svītrot nolikuma 9.punktu.
5. Aizstāt nolikuma IV nodaļas nosaukumā un nolikuma 10.punkta ievaddaļā vārdu “funkcijas” ar vārdu “uzdevumi”.
6. Papildināt nolikumu ar 10.7. un 10.8.apakšpunktu šādā redakcijā:
“10.7. sniegt preses un citu masu informācijas līdzekļu pārstāvjiem informāciju par tiem jautājumiem, kurus lemj Ministru kabinets un Ministru prezidents vai kuri tiek izskatīti Ministru kabineta komiteju sēdēs;
10.8. veikt Latvijas un ārvalstu žurnālistu akreditāciju Ministru kabinetā un organizēt viņu darbu Ministru kabinetā un tā rīkotajos pasākumos.”
7. Izteikt nolikuma V nodaļu šādā redakcijā:
“V
nodaļa
Valsts kancelejas struktūrvienību uzdevumi
11. Valsts kancelejas struktūrvienībām ir šādi uzdevumi:
11.1. nodrošināt Ministru kabinetam iesniegto tiesību aktu projektu un tiem pievienoto materiālu, kā arī citu Ministru kabinetam iesniegto dokumentu reģistrāciju un operatīvu virzību atbilstoši Ministru kabineta iekšējās kārtības un darbības noteikumiem;
11.2. sagatavot Ministru kabineta komiteju un Ministru kabineta sēžu darba kārtības projektus, nodrošināt to jautājumu iekļaušanu Ministru kabineta sēdes darba kārtības projektā, par kuriem dokumenti ir noformēti atbilstoši Ministru kabineta iekšējās kārtības un darbības noteikumiem;
11.3. nodrošināt uz Ministru kabineta komiteju un Ministru kabineta sēdēm un Ministru prezidenta rīkotajām sanāksmēm uzaicināto personu reģistrāciju, sēdes materiālu tehnisko sagatavošanu un izsniegšanu, operatīvu palīdzību sēdes norisē, kā arī sēžu protokollēmumu noformēšanu un to nosūtīšanu adresātiem;
11.4. sekot, kā tiek ievēroti ministriju atzinumos izteiktie iebildumi un priekšlikumi par Ministru kabinetam un Ministru prezidentam izskatīšanai iesniegto tiesību aktu projektu atbilstību likumiem un citiem tiesību aktiem un, ja nepieciešams, organizēt tiesību aktu projektu juridisko ekspertīzi;
11.5. nodrošināt Ministru prezidenta dienesta dokumentu pārrakstīšanu, rediģēšanu, noformēšanu, tulkošanu un pavairošanu, kā arī Valsts kancelejā iesniegto tiesību aktu projektu rediģēšanu un juridisko noformēšanu atbilstoši Ministru kabineta komitejas sēdes vai Ministru kabineta sēdes protokollēmumiem;
11.6. nodrošināt Ministru kabineta un Ministru prezidenta izdoto tiesību aktu reģistrēšanu, ievadīšanu un uzturēšanu aktuālā stāvoklī attiecīgajās datu bāzēs, kā arī parakstīto tiesību aktu un citu dokumentu automatizētu uzskaiti un nosūtīšanu adresātiem;
11.7. veikt Saeimas, Ministru kabineta un Ministru prezidenta izdoto tiesību aktu un starptautisko līgumu kopiju sistematizētu uzskaiti, sagatavot uzdevumus ministriju valsts sekretāriem, ja likumos noteikts Ministru kabinetam izdot attiecīgu tiesību aktu, kā arī kontrolēt to izpildi;
11.8. sniegt Ministru kabineta locekļiem un valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju vadītājiem konsultācijas jautājumos, kas saistīti ar Ministru kabineta un Ministru prezidenta tiesību aktu izdošanas procedūru vai noformēšanu, kā arī par citiem Valsts kancelejai noteiktajiem uzdevumiem;
11.9. nodrošināt Ministru kabineta un Ministru prezidenta darbībai nepieciešamo informācijas apmaiņas sistēmu un sakaru sistēmu funkcionēšanu un pilnveidošanu, minēto sistēmu saikni ar citām valsts varas un pārvaldes institūcijām, kā arī tehnisko un programmlīdzekļu iegādi, ekspluatāciju un modernizāciju;
11.10. rīkoties ar Valsts kancelejas budžeta līdzekļiem atbilstoši paredzētajiem mērķiem;
11.11. noformēt darba attiecībām nepieciešamos dokumentus ministriem, valsts ministriem, parlamentārajiem sekretāriem un citām personām, kuras ieceļ amatā Ministru kabinets vai Ministru prezidents saskaņā ar likumiem vai citiem tiesību aktiem;
11.12. nodrošināt atbilstošu caurlaižu režīmu Ministru kabineta ēkā, noformēt un izsniegt Ministru prezidenta un Valsts kancelejas direktora parakstītas dienesta apliecības un caurlaides;
11.13. organizēt Ministru kabinetam vai Ministru prezidentam adresēto iedzīvotāju priekšlikumu, iesniegumu un sūdzību izskatīšanu vai pārsūtīšanu attiecīgajai valsts pārvaldes vai pašvaldību iestādei atbilstoši tās kompetencei;
11.14. kontrolēt Ministru kabineta un Ministru prezidenta doto uzdevumu izpildi;
11.15. uzglabāt Ministru kabineta un Ministru prezidenta izdoto tiesību aktu un sēžu protokolu oriģinālus, kā arī Valsts kancelejas direktora rīkojumu un citu materiālu oriģinālus līdz to nodošanai Valsts arhīvā;
11.16. saimnieciski pārvaldīt un uzturēt kārtībā Ministru kabineta ēku, inventāru un citu Valsts kancelejai uzticēto īpašumu.”
8. Aizstāt nolikuma 28.punktā vārdus “saskaņā ar valsts budžetā paredzēto štata vienību skaitu un darba samaksas fondu” ar vārdiem “valsts budžetā paredzētā darba samaksas fonda ietvaros”.
9. Svītrot nolikuma 32.punktā vārdus “Lietvedības departamenta”.
10. Svītrot nolikuma 38. un 39.punktu.
Ministru prezidents A.Šķēle
Labklājības ministrs V.Makarovs