• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par labvēlīgāku vidi sadarbībai ar klientiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.03.2001., Nr. 34 https://www.vestnesis.lv/ta/id/4255

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par modernāko bērnu slimnīcas nodaļu Latvijā, Daugavpilī

Vēl šajā numurā

01.03.2001., Nr. 34

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par labvēlīgāku vidi sadarbībai ar klientiem

Vakar, 28.februārī, Valsts sanitārās inspekcijas (VSI) direktors Egils Harasimjuks piedalījās Inspekciju koordinācijas padomes sēdē, kurā tika pārrunāti jautājumi par labvēlīgas vides veidošanu inspekciju un klientu sadarbībai. Ar šo mērķi Valsts sanitārajā inspekcijā ir izstrādāts un ieviests iekšējās darbības reglaments. Tas paredz vienotu principu ievērošanu, veicot kontroli un uzraudzību, lai nodrošinātu VSI darbības galveno rezultātu — normatīvo aktu prasību ievērošanu VSI kompetences jomās, palīdzot klientiem apzināt trūkumus viņu darbībā, nevis sodot par pārkāpumiem.

VSI vēlas informēt klientus par galvenajiem principiem savā darbībā, kurus nosaka VSI darbības reglaments (apstiprināts ar VSI direktora 2000.gada 3.oktobra rīkojumu Nr.111). Tajā fiksēta inspekcijas kompetence, galvenās funkcijas, pārbaužu veikšanas, lēmumu pieņemšanas un administratīvo sodu uzlikšanas kārtība, inspekcijas amatpersonu pienākumi, tiesības un arī atbildība par pretlikumīgu lēmumu pieņemšanu, kā arī sūdzību un iesniegumu izskatīšanas kārtība, VSI amatpersonu lēmumu pārsūdzēšanas kārtība.

Saskaņā ar reglamentu VSI kontrolē un uzrauga normatīvo aktu prasību izpildi tādās sfērās kā higiēniskā situācija un epidēmiskā drošība cilvēka dzīves vidē, dzeramā ūdens apgāde, pārtikas aprite (izņemot dzīvnieku izcelsmes pārtikas produktu ražošanu, pārstrādi un vairumtirdzniecību) un sadzīvē lietojamo ķīmisko vielu un ķīmisko produktu tirdzniecība.

Inspekcijas darbības reglaments nosaka VSI amatpersonas pienākumus un tiesības.

Ierodoties uzņēmumā, VSI inspektora pienākums ir uzrādīt pārbaudāmajai personai dienesta apliecību un īpašu atšķirības zīmi — žetonu, kā arī informēt, uz kādu normatīvo aktu pamata pārbaude tiek veikta un kuru normatīvo aktu izpilde tiek pārbaudīta. Pārbaude jādokumentē kontroles aktā divos eksemplāros, no kuriem viens paliek kontroles objektā. Inspektora pienākums ir informēt arī par pārbaudāmās personas tiesībām un pienākumiem, par lēmumu pārsūdzēšanas kārtību.

VSI inspektora tiesības ir bez iepriekšēja brīdinājuma savas kompetences ietvaros veikt kontroli jebkurā objektā Latvijas Republikas teritorijā neatkarīgi no attiecīgā objekta piederības. Inspektors var ņemt paraugus laboratoriskiem izmeklējumiem un citām ekspertīzēm, kā arī pieprasīt nepieciešamo papildu informāciju un darba apstākļu nodrošinājumu VSI uzdevumu veikšanai objektā.

Konstatējot normatīvo aktu pārkāpumus, VSI amatpersonām ir tiesības sastādīt aktus, pieņemt lēmumus un dot rīkojumus par obligāti izpildāmu pasākumu veikšanu, lai novērstu iespējamo kaitējumu iedzīvotāju veselībai un dzīvībai. VSI ir tiesības uzlikt naudas sodus (saskaņā ar LAPK) fiziskajām personām līdz Ls 250, juridiskajām — līdz Ls 3000 (naudas sodi tiek iekasēti tikai bezskaidras naudas norēķina veidā, iemaksājot to valsts budžetā), kā arī pieņemt lēmumu par preču izņemšanu no realizācijas vai uzņēmuma darbības apturēšanu.

Klientam ir tiesības pārsūdzēt VSI lēmumus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajai kārtībai.

Lēmumu administratīvā pārkāpuma lietā var pārsūdzēt persona, par kuru tas pieņemts, kā arī cietušais. Sūdzības par administratīvā pārkāpuma lietā pieņemtu lēmumu var iesniegt desmit dienu laikā no lēmuma pieņemšanas dienas augstākai amatpersonai vai tiesai, apturot lēmuma izpildi līdz sūdzības izskatīšanai. Šādas sūdzības VSI jāizskata desmit dienu laikā.

Lēmumu par uzņēmuma darbības apturēšanu vai brīdinājumu par to var pārsūdzēt augstākai amatpersonai mēneša laikā no dienas, kad lēmums iesniegts uzņēmumam, taču pārsūdzēšana neaptur lēmuma izpildi. Šāda veida sūdzības VSI jāizskata 5 dienu laikā no to saņemšanas dienas, un, ja lēmums netiek mainīts, to var pārsūdzēt tiesā.

No šī gada 6.februāra VSI izmanto jaunas vienota parauga veidlapas, lai nodrošinātu vienotu un efektīvu pieeju, kontrolējot normatīvo aktu prasību izpildi VSI kompetences jomās.

Jauno veidlapu izmantošana nodrošinās konsekventu inspektoru attieksmi un prognozējamu rīcību attiecībā pret visām pārbaudāmajām juridiskajām un fiziskajām personām.

Galvenā VSI darbībā izmantojamā veidlapa ir kontroles akts — objektā veiktās kontroles apliecinošs dokuments, kurā atspoguļota kontroles laikā iegūtā informācija un uzdotie pasākumi pārkāpumu novēršanai. Pārējās veidlapas ir pielikumi kontroles aktam, piemēram, akts par preču izplatīšanas apturēšanu vai izņemšanu no apgrozības, paraugu noņemšanas akts, protokols par administratīvo pārkāpumu, personu procesuālo tiesību izskaidrojums, rīkojums par darbības apturēšanu, akts par uzņēmuma darbības atjaunošanu utt.

Visas veidlapas ir stingri uzskaitītas un ar ūdenszīmēm nodrošinātas pret viltojumu. Tās ir izgatavotas kā paškopējošas, un pēc aizpildīšanas viens eksemplārs paliek kontrolētajā objektā.

Solvita Ulmane, VSI Izglītības un ārējo sakaru daļas galvenā speciāliste

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!