Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1997. gada 29. jūlija noteikumi Nr. 265 "Noteikumi par valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizāciju privatizētajiem pašvaldību uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 1.08.1997., Nr. 194/195 (909/910) https://vestnesis.lv/ta/id/44517

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.266

Grozījumi Ministru kabineta 1995.gada 14.novembra noteikumos nr.350 "Noteikumi par starptautiskā tūrisma darbību licencēšanu Latvijas Republikā"

Vēl šajā numurā

01.08.1997., Nr. 194/195 (909/910)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 265

Pieņemts: 29.07.1997.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta noteikumi Nr.265

Rīgā 1997.gada 29.jūlijā (prot. nr. 42 20.¤)

Noteikumi par valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizāciju privatizētajiem pašvaldību uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)

Izdoti saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 24.panta desmito daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā saskaņā ar likumu “Par nodokļiem un nodevām” tiek kapitalizēti privatizēto pašvaldības uzņēmumu valsts budžetā ieskaitāmo nodokļu (turpmāk — nodokļi) maksājumu pamatparādi.

2. Noteikumos lietotie termini:

2.1. nodokļu maksājumu pamatparāds — nodokļa vai vairāku nodokļu maksājumu daļa, kas nav samaksāta attiecīgā nodokļa likumā noteiktajā laikā un apmērā, un nodokļu pamatparāda palielinājuma nauda, ja šajos noteikumos nav noteikts citādi;

2.2. pamatparāda palielinājuma nauda — summa, par kādu pamatparāds visā tā kavējuma posmā saskaņā ar likumā “Par nodokļiem un nodevām” noteikto tiek palielināts atbilstoši Latvijas Bankas noteiktajai refinansēšanas likmei;

2.3. nodokļu administrācija — Valsts ieņēmumu dienests un Valsts sociālās apdrošināšanas fonds, kā arī to izveidotas institūcijas;

2.4. privatizētais uzņēmums — normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā privatizēts pašvaldības uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) vai uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) daļa, kā arī pašvaldības nekustamais īpašums vai tā daļa un pašvaldībai piederošas kapitāla daļas uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) ar privāto kapitālu;

2.5. privatizācijas brīdis — diena, līdz kurai tiek kapitalizēts privatizētajam uzņēmumam izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds;

2.6. pašreizējais brīdis — pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju iesniegšanas mēneša pirmais datums;

2.7. kapitalizācijas brīdis — diena, kad Privatizācijas aģentūra ir pieņēmusi lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju;

2.8. kopējais likviditātes koeficients — uzņēmuma rīcībā esošo apgrozāmo līdzekļu (krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma) attiecība pret īstermiņa saistībām (aizņēmumi no kredītiestādēm, pircēju izsniegtie avansi, parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem, maksājumi par vekseļiem, parādi meitas uzņēmumiem un saistītajiem uzņēmumiem, pārējiem kreditoriem, ieskaitot nodokļu un citus parādus, — bilances pasīva 3.iedaļas otrās daļas kopsumma);

2.9. pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients — pašu kapitāla (bilances pasīva 1.iedaļas kopsumma) un ilgtermiņa ieguldījumu (bilances aktīva 1.iedaļas kopsumma) starpības attiecība pret uzņēmuma rīcībā esošajiem apgrozāmajiem līdzekļiem (ražošanas krājumi, debitoru parādi, vērtspapīri un līdzdalība kapitālos, naudas līdzekļi — bilances aktīva 2.iedaļas kopsumma).

3. Šie noteikumi piemērojami attiecībā uz privatizēto pašvaldības uzņēmumu, kurš ir privatizēts saskaņā ar likumu “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” un citiem normatīvajiem aktiem, kuri reglamentē vai reglamentēja pašvaldības īpašuma objektu privatizāciju, ja privatizētajam uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) līdz privatizācijas brīdim bija izveidojies nodokļu maksājumu pamatparāds un līdz pašreizējam brīdim tas nav samaksāts.

4. Nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē:

4.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā ir pārveidots vai kļuvis par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu;

4.2. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu;

4.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopirkusi fiziskā persona, ja šī persona nodibina statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus;

4.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja šī uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus;

4.5. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu pārņem statūtsabiedrība likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā;

4.6. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un minētā statūtsabiedrība pārņem šī pašvaldības uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu;

4.7. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu.

5. Par privatizācijas brīdi uzskatāms:

5.1. privatizētajam uzņēmumam, kurš privatizācijas rezultātā ir pārveidots vai kļuvis par statūtsabiedrību ar privāto kapitālu, — diena, kad statūtsabiedrība reģistrēta Uzņēmumu reģistrā;

5.2. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopirkusi statūtsabiedrība ar privāto kapitālu, — diena, kad privatizētais uzņēmums ar nodošanas un pieņemšanas aktu nodots šai statūtsabiedrībai;

5.3. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopirkusi fiziskā persona, ja šī persona nodibina statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus, — diena, kad privatizētais uzņēmums ar nodošanas un pieņemšanas aktu nodots šai fiziskajai personai;

5.4. privatizētajam uzņēmumam, kuru privatizācijas rezultātā ir nopircis viena īpašnieka uzņēmums, ja šī uzņēmuma īpašnieks pārveido savu uzņēmumu par statūtsabiedrību un šī statūtsabiedrība pārņem nodokļu maksājumu parādus, — diena, kad privatizētais uzņēmums ar nodošanas un pieņemšanas aktu nodots šim viena īpašnieka uzņēmumam;

5.5. citos gadījumos, kad privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu pārņem statūtsabiedrība likumā noteiktajos gadījumos un kārtībā, — privatizētā uzņēmuma privatizācijas brīdis;

5.6. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, ja tajā ir ieguldīts pašvaldības uzņēmums vai tā daļa un statūtsabiedrība pārņem šī pašvaldības uzņēmuma nodokļu maksājumu parādus vai to daļu, — diena, kad šis ieguldījums ir reģistrēts Uzņēmumu reģistrā.

6. Ja privatizētais uzņēmums tā pircējam nav nodots ar nodošanas un pieņemšanas aktu, privatizācijas brīdi nosaka Privatizācijas aģentūra. Ja uzņēmums ir privatizēts, slēdzot nomas ar izpirkumu līgumu, privatizācijas brīdis ir minētā līguma spēkā stāšanās diena.

7. Statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu, kapitalizē to nodokļu maksājumu pamatparādu, kas tai bija laikā, kad pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldību daļu kopsumma pārsniedza 50 procentu no statūtsabiedrības pamatkapitāla, kā arī visu nodokļu maksājumu pamatparāda palielinājuma naudu, kas attiecas uz šo pamatparādu.

8. Nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts:

8.1. statūtsabiedrībai, kura ir pārņēmusi nodokļu maksājumu parādus, ja ir pieņemts lēmums par šīs statūtsabiedrības likvidāciju;

8.2. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa tās pamatkapitālā pārsniedz 50 procentu, ja ir pieņemts lēmums par šīs statūtsabiedrības likvidāciju;

8.3. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa tās pamatkapitālā pārsniedz 50 procentu, ja šai statūtsabiedrībai nodokļu maksājumu pamatparāds vismaz reizi jau ir kapitalizēts;

8.4. statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa tās pamatkapitālā pārsniedz 50 procentu, ja šis kapitāla pārsniegums radies iepriekšējo šīs statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā. Šajā gadījumā netiek kapitalizēts tas nodokļu maksājumu pamatparāds, kas tai radies pēc iepriekšējā nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas.

9. Nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē Privatizācijas aģentūra.

II. Kapitalizācijas nosacījumi

10. Privatizācijas aģentūra var kapitalizēt šādus nodokļu maksājumu pamatparādus:

10.1. apgrozījuma nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa maksājumu pamatparādu;

10.2. peļņas nodokļa un uzņēmumu ienākuma nodokļa maksājumu pamatparādu;

10.3. akcīzes nodokļa maksājumu pamatparādu;

10.4. sociālā nodokļa maksājumu pamatparādu, ja tas izveidojies līdz 1996.gada 1.janvārim.

11. Privatizētajam uzņēmumam kapitalizē nodokļu maksājumu pamatparādu, kas izveidojies līdz privatizācijas brīdim un līdz pašreizējam brīdim nav samaksāts, bet sociālā nodokļa maksājumu pamatparādu kapitalizē, ievērojot šo noteikumu 10.4.apakšpunktā minēto nosacījumu.

12. Vienlaikus ar nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju tiek dzēsta ar attiecīgo pamatparādu saistītā nokavējuma nauda un soda nauda, kas, veicot nodokļu auditu, aprēķināta par nodokļu likumu pārkāpumiem.

13. Privatizētajam uzņēmumam nodokļu maksājumu pamatparādu kapitalizē šādos gadījumos:

13.1. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības pašas kapitāls būs pozitīvs;

13.2. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kreditoru saistības nepārsniegs šīs sabiedrības pašu kapitālu vairāk kā par likumā noteikto lielumu;

13.3. ja statūtsabiedrībai iepriekšējos sešos kalendāra mēnešos nodokļu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem (minētajā laikā nav pilnībā nokārtoti attiecīgajam laikposmam paredzētie kārtējie nodokļu maksājumi);

13.4. ja statūtsabiedrībai laikposmā no privatizācijas brīža līdz pieteikuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju (turpmāk — pieteikums) iesniegšanai nodokļu maksājumu pamatparāds pieaudzis ne vairāk kā par 10 procentiem. Šis nosacījums piemērojams statūtsabiedrībai, kurai minētais laikposms nepārsniedz sešus kalendāra mēnešus;

13.5. ja pēc kapitalizācijas statūtsabiedrības kopējais likviditātes koeficients nebūs mazāks par 1,0, bet sabiedrības pašu kapitāla nodrošinājuma koeficients nebūs mazāks par 0,1.

III. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācija

14. Jautājumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju statūtsabiedrībai, kura ir pārmantojusi vai pārņēmusi šo parādu, vai statūtsabiedrībai ar privāto kapitālu, kurā pašvaldības daļa vai valsts un pašvaldības daļu kopsumma tās pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu, Privatizācijas aģentūra izskata, pamatojoties uz šādiem dokumentiem:

14.1. statūtsabiedrības pieteikums;

14.2. statūtsabiedrības statūtos noteiktās institūcijas lēmums par statūtsabiedrības nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju;

14.3. notariāli apliecināts statūtsabiedrības reģistrācijas apliecības noraksts (kopija);

14.4. statūtsabiedrības statūti un visi grozījumi tajos, kas izdarīti līdz dokumentu iesniegšanai Privatizācijas aģentūrā (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija));

14.5. nodokļu administrācijas izziņa par privatizētā uzņēmuma nodokļu maksājumu parādiem (1.pielikums), kas izsniegta šo noteikumu 23.punktā noteiktajā kārtībā;

14.6. iepriekšējā gada pārskats un zvērināta revidenta atzinums par gada pārskatu;

14.7. bilance un peļņas un zaudējumu aprēķins pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu ar Valsts ieņēmumu dienesta atzīmi;

14.8. statūtsabiedrības saistību un apgrūtinājumu saraksts pēc stāvokļa uz pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu;

14.9. privatizācijas faktu apliecinošs dokuments (privatizācijas noteikumi, privatizācijas projekts, pirkuma līgums, nomas ar izpirkumu līgums vai cits likumā vai citos normatīvajos aktos noteikts dokuments) vai dokumenti, kas apliecina, ka pašvaldības daļa statūtsabiedrības pamatkapitālā pārsniedz (pārsniedza) 50 procentu;

14.10. pilnvara pārstāvēt statūtsabiedrību nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas procesā. Pilnvarā jānorāda konkrētas darbības, kādu veikšanai persona tiek pilnvarota.

15. Ja nodokļu maksājumu parādus statūtsabiedrība ir pārņēmusi no cita uzņēmuma pēc tā reorganizācijas (sadalīšanas vai atdalīšanas), dokumentiem jāpievieno attiecīgās institūcijas lēmums par reorganizāciju un attiecīgais saistību sadales akts (oriģināls vai notariāli apliecināts noraksts (kopija)).

16. Ja laikposms no statūtsabiedrības privatizācijas brīža līdz pieteikuma iesniegšanai pārsniedz sešus kalendāra mēnešus, nodokļu administrācija izziņā par nodokļu maksājumu parādiem uzrāda arī datus atbilstoši šo noteikumu 14.5.apakšpunktā noteiktajām prasībām pēc stāvokļa, kāds bija sešus mēnešus pirms pieteikuma iesniegšanas. Dati jāuzrāda uz attiecīgā mēneša pirmo datumu.

17. Statūtsabiedrībai, kurai ir izsniegta izziņa attiecīgā nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai, nodokļu administrācija pārtrauc kapitalizējamo nodokļu pamatparādu palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšanu. Pamatparāda palielinājuma naudas un nokavējuma naudas aprēķināšana tiek pārtraukta uz sešiem mēnešiem, sākot ar šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minētajā izziņā norādīto pieteikuma iesniegšanas mēneša pirmo datumu. Ja nodokļu administrācija ir izsniegusi minēto izziņu, tā nav tiesīga bezstrīda kārtībā piedzīt kapitalizējamos nodokļu parādus laikā, kad notiek to kapitalizācija šajos noteikumos noteiktajā kārtībā.

18. Ja šo noteikumu 17.punktā minētajā termiņā nodokļu maksājumu pamatparāds netiek kapitalizēts, pamatparāda palielinājuma nauda un nokavējuma nauda tiek aprēķināta vispārējā kārtībā no tās aprēķināšanas pārtraukšanas dienas. Ja šo noteikumu 17.punktā minētajā termiņā nodokļu maksājumu pamatparāds nav kapitalizēts, bet ir jau izsludināta statūtsabiedrības dalībnieku sapulce šo noteikumu 27.punktā paredzētā sabiedrības pamatkapitāla palielināšanai, attiecīgi finansu ministrs un (vai) labklājības ministrs pēc Privatizācijas aģentūras rakstiska iesnieguma saņemšanas atļauj pagarināt šo noteikumu 17.punktā paredzēto termiņu, bet ne ilgāk kā par trim mēnešiem.

19. Privatizācijas aģentūra var pieprasīt arī citus dokumentus, kas nepieciešami, lai pieņemtu lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju.

20. Privatizācijas aģentūrā iesniedzami tikai dokumentu oriģināli, izņemot šo noteikumu 14.3., 14.4., 14.6. un 14.9.apakšpunktā minētos dokumentus. Kopā ar šo noteikumu 14.9.apakšpunktā minēto dokumentu norakstiem (kopijām) jāuzrāda arī attiecīgā dokumenta oriģināls. Pieteikuma iesniedzējs sniedz Privatizācijas aģentūrai attiecīgajā nodokļu administrācijā saņemtās ziņas par nodokļu maksājumu parādu lielumu. Šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minēto izziņu Privatizācijas aģentūra pieprasa nodokļa administrācijai šo noteikumu 23.punktā noteiktajā kārtībā.

21. Visiem dokumentiem, ko statūtsabiedrība iesniedz Privatizācijas aģentūrai, jābūt to personu parakstītiem, kuras ir pilnvarotas to darīt saskaņā ar tiesību aktiem, kas reglamentē statūtsabiedrības darbību.

22. Visiem statūtsabiedrības iesniegtajiem dokumentiem jābūt noformētiem atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem par dokumentu izstrādāšanu un noformēšanu.

23. Privatizācijas aģentūra izskata statūtsabiedrības pieteikumu mēneša laikā no tā iesniegšanas dienas. Ja iesniegtie dokumenti un statūtsabiedrības darbības rādītāji atbilst šo noteikumu prasībām, Privatizācijas aģentūra pieprasa attiecīgajai nodokļu administrācijai šo noteikumu 14.5.apakšpunktā minēto izziņu, pieprasījumā norādot attiecīgā uzņēmuma privatizācijas brīdi. Nodokļu administrācija minēto izziņu izsniedz 10 dienu laikā no pieprasījuma saņemšanas dienas. Izziņa izsniedzama tajā pašā mēnesī, uz kura pirmo datumu norādīti nodokļu maksājumu parādi, bet ne vēlāk kā līdz nākamā mēneša 15.datumam.

24. Privatizācijas aģentūra pirms lēmuma par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju pieņemšanas statūtsabiedrības nodokļu maksājumu parādu apmēra salīdzinājuma atzinumu saņemšanai šo noteikumu 14.5., 14.6., 14.7. un 14.8.apakšpunktā minēto dokumentu kopijas iesniedz:

24.1. Finansu ministrijā — šo noteikumu 10.1., 10.2. un 10.3.apakšpunktā minēto nodokļu maksājumu pamatparādu apmēra salīdzināšanai;

24.2. Valsts sociālās apdrošināšanas fondā — šo noteikumu 10.4.apakšpunktā minētā nodokļa maksājumu pamatparāda apmēra salīdzināšanai.

25. Finansu ministrija un Valsts sociālās apdrošināšanas fonds saskaņā ar šo noteikumu 24.punktu iesniegtos dokumentus 21 dienas laikā izskata un sniedz salīdzinājuma atzinumus.

26. Privatizācijas aģentūra izstrādā privatizācijas noteikumus nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijai, kurus apstiprina likumā “Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju” noteiktajā kārtībā.

27. Kapitalizējot nodokļu maksājumu pamatparādu, statūtsabiedrībai tiek palielināts tās pamatkapitāls atbilstoši attiecīgās statūtsabiedrības darbību reglamentējošā likuma noteikumiem.

28. Nodokļu maksājumu pamatparāda summa tiek aizstāta ar statūtsabiedrības kapitāla daļām tādā pašā vērtībā, palielinot par šo vērtību statūtsabiedrības pamatkapitālu. Par šo kapitāla daļu turētāju kļūst Privatizācijas aģentūra. Ja kapitalizējamā nodokļu maksājumu pamatparāda summa bez atlikuma nedalās ar pilnu vienas statūtsabiedrības kapitāla daļas vērtību, dalījuma atlikums tiek noapaļots. Ja dalījuma atlikums ir vienāds vai lielāks par pusi no vienas statūtsabiedrības kapitāla daļas vērtības, tad kapitāla daļu skaits tiek noapaļots līdz veselam kapitāla daļu skaitam. Ja dalījuma atlikums ir mazāks par pusi no kapitāla daļas lieluma, šī summa netiek kapitalizēta.

29. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā Privatizācijas aģentūra novērtē šīs kapitāla daļas un pārdod tās saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par valsts un pašvaldību uzņēmumiem vai uzņēmējsabiedrībām piederošo kapitāla daļu pārdošanu.

30. Privatizācijas aģentūra pārdod šo noteikumu 29.punktā minētās kapitāla daļas pēc to novērtējuma, bet par cenu, kura nav zemāka par to nominālvērtību. Ja statūtsabiedrības dalībnieki vai pati statūtsabiedrība likumā un tās statūtos noteiktajos gadījumos neizmanto šo kapitāla daļu pirmpirkuma tiesības, attiecīgās kapitāla daļas tiek pārdotas atklātā izsolē (arī ar augšupejošu vai lejupejošu soli). Publisko akciju sabiedrību, kuru akcijas tiek kotētas fondu biržā, akcijas tiek pārdotas par vērtību, kas nav zemāka par pēdējā mēneša vidējo akciju cenu biržā.

31. Maksāšanas līdzekļi par pārdodamajām kapitāla daļām ir lati un privatizācijas sertifikāti. Pārdodot akcijas fondu biržā, maksāšanas līdzekļi pilnā akciju vērtības apmērā ir tikai lati. Pārdodot akcijas publiskajā piedāvājumā par privatizācijas sertifikātiem, jānodrošina šo noteikumu 32.punktā noteiktā privatizācijas sertifikātu un latu attiecība kopējā samaksā.

32. Latu un privatizācijas sertifikātu attiecību kopējā samaksā par pārdodamajām kapitāla daļām nosaka nodokļu pamatparāda daļas attiecība pret kopējo kapitalizēto summu (nodokļu pamatparāda un pamatparāda palielinājuma naudas summu) un šī pamatparāda palielinājuma daļas attiecība pret kopējo kapitalizēto summu, ievērojot, ka attiecīgā nodokļu pamatparāda daļa samaksājama latos, bet attiecīgo pamatparāda palielinājuma daļu pircējs var samaksāt privatizācijas sertifikātos.

33. Privatizācijas aģentūra, izstrādājot šo noteikumu 26.punktā minētos privatizācijas noteikumus, paredz tajos pirkuma līguma nodrošinājumu ar ķīlu vai kādu citu saistību pastiprinājumu.

IV. Nodokļu maksājumu pamatparāda dzēšana un kapitalizācijas rezultātā iegūto naudas līdzekļu ieskaitīšana budžeta kontos

34. Pēc statūtsabiedrības pamatkapitāla palielinājuma reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā Privatizācijas aģentūra iesniedz Finansu ministrijā un (vai) Labklājības ministrijā lēmumu par nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizāciju kopā ar šādiem dokumentiem:

34.1. izziņa par kapitalizētajiem nodokļu maksājumu pamatparādiem (2.pielikums);

34.2. dokumenti ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par statūtsabiedrības pamatkapitāla palielināšanu.

35. Finansu ministrs un (vai) labklājības ministrs 30 dienu laikā no Privatizācijas aģentūras lēmuma saņemšanas dienas ar attiecīgu rīkojumu dzēš kapitalizēto nodokļu maksājumu pamatparādu un ar to saistīto iepriekš aprēķināto nokavējuma naudu un soda naudu.

36. Informāciju par dzēstajiem nodokļu maksājumu parādiem Privatizācijas aģentūra publicē laikrakstā “Latvijas Vēstnesis”.

37. Nodokļu maksājumu pamatparāda kapitalizācijas rezultātā iegūtos naudas līdzekļus Privatizācijas aģentūra reizi ceturksnī ieskaita Finansu ministrijas un (vai) Labklājības ministrijas norādītajos budžeta kontos proporcionāli kapitalizētajiem nodokļu maksājumu pamatparādiem.

38. Maksājumi par iepriekšējo ceturksni tiek veikti līdz nākamā ceturkšņa pirmā mēneša 20.datumam.

Ministru prezidents A.Šķēle

Ekonomikas ministra vietā —

finansu ministrs R.Zīle

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!