• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Saeimas 1997. gada 30. oktobra sēdes darba kārtība Iesniegumi. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.10.1997., Nr. 285 https://www.vestnesis.lv/ta/id/45638

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.315

Par V.Nagobada komandējumu

Vēl šajā numurā

30.10.1997., Nr. 285

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

saeimā

Saeimas 1997.gada 30.oktobra sēdes darba kārtība

Sēdes sākums - pl. 17.30

Sēdes Darba kārtībā iekļautie deputātu jautājumi no nr.1. līdz nr.45. publicēti "Latvijas Vēstneša" 23.oktobra numurā 279. 2. un 7. lappusē

46. Jautājums nr.294 (Steidzams)

Deputāti K.Čerāns, U.Veldre, O.Kostanda, J.Kušnere, J.Mauliņš -

labklājības ministram Makarovam:

Par Daugavpils rajona slimokases budžeta izpildi 1996. gadā un 1997. gada pirmajos 9 mēnešos

1. Lūdzam iepazīstināt deputātus ar Daugavpils rajona slimokases budžeta izpildi 1996. gadā un 1997. gada pirmajos 9 mēnešos, t.sk. sniedzot informāciju, cik lieli naudas līdzekļi kādām medicīnas iestādēm izmaksāti un cik naudas iztērēts kādiem citiem mērķiem.

2. Kādi tiesību akti dod tiesisko pamatu mediķiem pašiem iepazīties ar savas pilsētas vai rajona slimokases budžeta izlietojumu? Kam ir pienākums izstrādāt šādus tiesību aktus?

3. Kādi mehānismi ir paredzēti, lai slimokases reformas laikā netiktu masveidā slēgtas mazās lauku slimnīcas?

Jautājuma steidzamības motivācija: nepieciešama plaša un kvalificēta sabiedrības kontrole pār budžeta līdzekļu izlietojumu.

47. Jautājums nr.295 (Steidzams)

Deputāti K.Čerāns, U.Veldre, J.Mauliņš, O.Kostanda, J.Kušnere -

izglītības un zinātnes ministram J.Celmiņam:

Kā Latvijas valsts palīdz skolotājiem to tālākizglītošanas procesā

Lūdzam informēt deputātus par to, kā Latvijas valsts palīdz skolotājiem to tālākizglītošanas procesā.

Vai valsts izvirzītās prasības skolotājiem celt savu kvalifikāciju ir sabalansētas ar skolotājiem reāli piedāvātajām iespējām šim darbam? Uz kādu papildu valsts palīdzību var cerēt attālāko Latvijas novadu skolotājs, kam līdzās ar citiem maksājumiem un laika patēriņam ceļā ir arī nepieciešamība ievērojamas naudas summas tērēt ceļa izdevumiem?

Jautājuma steidzamības motivācija: nepieciešams valstiski veicināt skolotāju tālākizglītošanos.

48. Jautājums nr.296 (Steidzams)

Deputāti K.Čerāns, U.Veldre, O.Kostanda, J.Kušnere, J.Mauliņš -

finansu ministram R.Zīlem,

vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram A.Gorbunovam:

Par valsts uzņemto saistību izpildi atmaksāt pašvaldībām iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozes neizpildi

Lūdzam informēt deputātus par valsts uzņemto saistību izpildi atmaksāt pašvaldībām iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozes neizpildi. Vai godājamiem ministriem ir zināms fakts, ka pašvaldības ienākuma nodokļa prognozes neizpildes dēļ nav spējīgas norēķināties ar savām saistībām?

Jautājuma steidzamības motivācija: nepieciešams operatīvi sekot līdzi pašvaldību budžetu izpildes gaitai.

49. Jautājums nr.297 (Steidzams)

Deputāti K.Čerāns, O.Kostanda, E.Grīnbergs, I.Liepa, J.Mauliņš -

Ministru prezidentam G.Krastam,

satiksmes ministram V.Krištopanam,

tieslietu ministram Dz.Rasnačam,

finansu ministram R.Zīlem:

Par valdības pasākumiem, lai nodrošinātu visām valstī dzīvojošām politiski represētajām personām bezmaksas braukšanu

Lūdzam jūs atbildēt uz šādiem jautājumiem:

1. Ko valdība ir darījusi, lai nodrošinātu Latvijas novados dzīvojošajām politiski represētajām personām bezmaksas braukšanas iespējas vismaz ar kādu transporta veidu, līdzīgi kā tas ir Rīgas apkārtnē dzīvojošām politiski represētām personām?

2. Cik lieli naudas līdzekļi 1998. gada budžeta projektā ir nepieciešami, lai noteiktu visiem politiski represētajiem:

a) bezmaksas pārvietošanās iespējas pa dzelzceļu,

b) bezmaksas pārvietošanos ar autobusu sava rajona ietvaros, ja šajā rajonā nav pieejama piepilsētas dzelzceļa satiksme.

Lūdzam sniegt abus šos skaitļus atsevišķi.

Jautājuma steidzamības motivācija: nepieciešams nodrošināt visām valstī dzīvojošām politiski represētajām personām bezmaksas braukšanu.


Iesniegumi

Par kārtību, kādā noformējami priekšlikumi 1998.gada valsts budžeta likumprojektu paketei

otrajam lasījumam (Saeimas dokuments nr.3303)

Saeima nolemj:

Priekšlikumi 1998.gada valsts budžeta likumprojektu paketei, kas sastāv no šādiem likumprojektiem:

"Grozījumi likumā "Par pievienotās vērtības nodokli"" (likumprojekts Nr.872);

"Par akcīzes nodokli naftas produktiem" (likumprojektu reģ.Nr.881);

"Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"" (likumprojektu reģ.Nr.882);

"Grozījumi likumā "Par nodokļiem un nodevām"" (likumprojektu reģ.Nr.883);

"Grozījumi likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"" (likumprojektu reģ.Nr.884);

"Grozījumi likumā "Par īpašuma nodokli"" (likumprojektu reģ.Nr.885);

"Grozījumi likumā "Par īpašuma nodokļa maksājumu atvieglojumiem sabiedriskajām organizācijām un to uzņēmumiem 1994.-1997.gadā"" (likumprojektu reģ. Nr.886);

"Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" (likumprojektu reģ.Nr.896);

"Grozījumi likumā "Par iedzīvotāju ienākuma nodokli"" (likumprojektu reģ.Nr.897);

"Par valsts budžetu 1998.gadam" (likumprojektu reģ.Nr.898),

otrajam lasījumam noformējami Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas izstrādātajā kārtībā (sk. pielikumu).

Lēmums Saeimā pieņemts 1997.gada 23.oktobrī.

Pielikums

Kārtība, kādā noformējami priekšlikumi

1998.gada valsts budžeta likumprojektu paketei

otrajam lasījumam

I. Kārtība, kādā noformējami priekšlikumi ar budžetu saistītiem likumprojektiem

1. Iesniedzot priekšlikumus ar budžetu saistītiem likumprojektiem (nodokļu likumprojektiem), kas maina budžetu ieņēmumus, tie jāsaista ar izdevumu apjomu grozīšanu likumprojektā "Par valsts budžetu 1998.gadam".

2. Pārējie priekšlikumi iesniedzami vispārējā kārtībā.

II. Kārtība, kādā noformējami priekšlikumi likumprojektam "Par valsts budžetu 1998.gadam"

1. Iesniedzot priekšlikumu par kādas apropriācijas palielināšanu, vienlaikus norādāms arī līdzekļu avots - kādas citas apropriācijas samazinājums vai cits līdzekļu avots (sk. 8.punkta tabulā 1. un 2.priekšlikumu). Priekšlikums par apropriācijas palielināšanu, kurā nav norādīts līdzekļu avots, netiks izskatīts. Līdzekļu avots nav jānorāda, ja priekšlikums paredz grozīt atsevišķu pozīciju uz pārējo pozīciju rēķina, negrozot programmai (apakšprogrammai, pasākumam) atvēlēto līdzekļu kopsummu (sk. 8.punkta tabulā 3.priekšlikumu).

2. Ja priekšlikumā kā līdzekļu avots norādīta ieņēmumu (vispārējie ieņēmumi, atsevišķai programmai paredzētie maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi) palielināšana, priekšlikumā dodams ieņēmumu palielināšanas pamatojums.

3. Priekšlikumi par apropriācijas palielināšanu un līdzekļu avotu tās segšanai dodami pa pāriem. Vienu līdzekļu avotu var izmantot vairāku apropriāciju palielināšanai, un vienas apropriācijas palielināšanai var izmantot vairākus līdzekļu avotus. Tādā gadījumā attiecībā uz vienu apropriāciju ir vairāki priekšlikumi. Galīgie apropriācijas grozījumi ir nosakāmi kā visu ierosināto grozījumu summa (sk. 8.punkta tabulā 1. un 2.priekšlikumu).

4. Priekšlikumi jābalsta uz pirmajā lasījumā akceptētajām apropriācijām (sk. likumprojekta pielikumu aili "Projekts 1998.gadam").

5. Priekšlikumi iesniedzami attiecībā uz tām apropriācijām, kuras nav atsevišķu apropriāciju kopsumma.

6. Ja sakarā ar priekšlikumu par apropriācijas grozījumiem (līdzekļu pārdale sarp pamata budžetu un speciālo budžetu, ieņēmumu grozījumi) mainās arī likumprojekta teksta daļā minētie kopsavilkuma skaitļi vai 1. un 3.pielikums, to grozījumi nav jāuzrāda.

7. Ja priekšlikums paredz grozīt apropriāciju, kas attiecas uz atalgojumu, neskarot citus kārtējos izdevumus, priekšlikumā ietverams arī sociālais nodoklis kā kārtējo izdevumu sastāvdaļa (sk. 8.punkta tabulā 1.priekšlikumu).

8. Priekšlikumi attiecībā uz likumprojekta 4. un 5.pielikumu iesniedzami šādā formā (sk. tabulā dotos piemērus):

Priekš- Pieli- Budžeta Prog- Budžeta 1.lasījumā Priekš-
likuma kums iestādes rammas pozīcija nobalsotā likums
Nr. kods kods apropriācija
1. 4 75 06.00.00 Nozares vadība
Izdevumi kopā 10 000 -2 280
Kārtējie izdevumi 8 000 -1 280
tai skaitā atalgojumi 5 000 -1 000
Izdevumi kapitālieguldījumiem 2 000 -1 000
4 85 06.01.00 Bērnudārzi
Izdevumi kopā 30 000 2 280
Kārtējie izdevumi 25 000 2 280
tai skaitā atalgojumi 18 000 1 700
2. 4 75 06.01.00 Nozares vadība
Izdevumi kopā 10 000 -1 000
Kārtējie izdevumi 8 000 -1 000
4 86 07.00.00 Poliklīnikas un ambulances
Izdevumi kopā 100 000 1 000
Izdevumi kapitālieguldījumiem 3 000 1 000
3. 5 88 04.00.00 Vides aizsardzība
Izdevumi kopā 403 123 0
Izdevumi kapitālieguldījumiem 11 000 0
tai skaitā investīcijas 8 000 2 000

9. Pārējie priekšlikumi iesniedzami vispārējā kārtībā.

Zināšanai

Lai atvieglotu priekšlikumu noformēšanu atbilstoši Saeimas lēmumam, ir izstrādāta datorprogramma. Jautājumos, kas saistīti ar tās izmantošanu, griezties Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā.

Budžeta un finansu (nodokļu) komisija

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!