• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1998. gada 12. maija rīkojums Nr. 242 "Par bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" statūtu apstiprināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.05.1998., Nr. 134/135 https://www.vestnesis.lv/ta/id/48142

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta rīkojums Nr.243

Par Latvijas delegāciju Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas pilnvarnieku ikgadējā sanāksmē Kijevā

Vēl šajā numurā

14.05.1998., Nr. 134/135

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: rīkojums

Numurs: 242

Pieņemts: 12.05.1998.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta rīkojums Nr. 242

Rīgā 1998.gada 12.maijā (prot. nr.24, 28.§)

Par bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" statūtu apstiprināšanu

Saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likuma 8.panta ceturto daļu apstiprināt bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" statūtus (pielikums).  

Ministru prezidents G.Krasts

Ekonomikas ministrs L.Strujevičs

Pielikums
Ministru kabineta
1998.gada 12.maija
rīkojumam nr.242

Bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" statūti

I. Vispārīgie jautājumi

1. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība ir saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu izveidota juridiskā persona ar patstāvīgu bilanci un saviem norēķinu kontiem, kuras kapitāla veidošana, atbildība un iekšējā pārvalde ir organizēta bezpeļņas organizācijas akciju sabiedrības formā.

2. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība tiek veidota, Uzņēmumu reģistrā reģistrēto akciju sabiedrību "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" reorganizējot par bezpeļņas organizāciju akciju sabiedrību. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrība ir Uzņēmumu reģistrā reģistrētās akciju sabiedrības "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" tiesību un pienākumu pārņēmēja.

3. Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšanas uzņēmējsabiedrības nosaukums ir bezpeļņas organizācija akciju sabiedrība "Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona" (turpmāk - Sabiedrība). Sabiedrība nav publiska akciju sabiedrība.

4. Ziņas, kuras saskaņā ar normatīvajiem aktiem akciju sabiedrībām jāpaziņo Uzņēmumu reģistram un kuras ir publicējamas, Sabiedrībai attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos jāpublicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā Rēzeknes pilsētas laikrakstā.

5. Sabiedrības pamatkapitālu veido visu Sabiedrības izlaisto akciju nominālvērtību kopsumma.

6. Sabiedrības akcionāri var būt Latvijas Republikas juridiskās un fiziskās personas, kā arī valsts un pašvaldības.

7. Sabiedrība atbild par savām saistībām ar visu savu mantu. Valsts neatbild par Sabiedrības saistībām, bet Sabiedrība neatbild par valsts saistībām.

8. Akcionāri atbild par Sabiedrības saistībām tikai ar savu ieguldījumu Sabiedrības pamatkapitālā, kā arī ar citu savu mantu parakstīto akciju nesamaksātās daļas apjomā, bet neatbild ar pārējo savu mantu. Sabiedrība neatbild par tās akcionāru saistībām.

9. Sabiedrības darbības termiņš atbilst Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas darbības termiņam.

10. Sabiedrības juridiskā adrese: 18.Novembra iela 16, Rēzekne, LV-4600, Latvijas Republika.

II. Sabiedrības darbības mērķis, uzdevumi un ekonomiskā darbība

11. Sabiedrības darbības mērķis ir Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas pārvaldīšana saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu.

12. Sabiedrībai ir šādi uzdevumi:

12.1. pārvaldīt un apsaimniekot Rēzeknes speciālo ekonomisko zonu;

12.2. izstrādāt Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ekonomiskās un reģionālās attīstības projektus un perspektīvās un kārtējās darbības programmas, kā arī nodrošināt to izpildi;

12.3. pārvaldīt Sabiedrības īpašumā vai valdījumā esošo nekustamo un kustamo īpašumu;

12.4. koordinēt Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrību darbību, prognozēt un plānot Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas darbības efektīvai attīstībai nepieciešamos pasākumus un resursu un ieguldījumu piesaisti;

12.5. uzraudzīt, lai tiktu ievēroti likumi un citi normatīvie akti, kas regulē Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrību darbību un novērst attiecīgo normatīvo aktu pārkāpumus;

12.6. organizēt reklāmu un sagatavot un izplatīt informatīvos izdevumus;

12.7. organizēt apmācības un nodrošināt konsultatīvo darbu Rēzeknes speciālajā ekonomiskajā zonā.

13. Lai izpildītu šo noteikumu 12.punktā minētos uzdevumus, Sabiedrība saskaņā ar Vispārējo ekonomiskās darbības klasifikāciju veic šādu ekonomisko darbību:

13.1. izdevējdarbība, poligrāfija un ierakstu reproducēšana (NACE 22);

13.2. viesnīcas (NACE 55.1);

13.3. slēgtās ēdnīcas (NACE 55.51);

13.4. pārējais sauszemes transports (NACE 60.2);

13.5. kravu iekraušana un izkraušana, noliktavu saimniecība (NACE 63.1);

13.6. pārējie transporta palīgdarbu veidi (NACE 63.2);

13.7. citur neklasificētu tūrisma aģentūru un aģentu darbība; darbība, kas saistīta ar tūristu apkalpošanu (NACE 63.3);

13.8. pārējo transporta aģentūru darbība (NACE 63.4);

13.9. naudas starpniecība (NACE 65.1);

13.10. pārējā naudas starpniecība (NACE 65.12);

13.11. pārējā finansu starpniecība (NACE 65.2);

13.12. pārējā citur neklasificētā finansu starpniecība (NACE 65.23);

13.13. operācijas ar savu nekustamo īpašumu (NACE 70.1);

13.14. nekustamā īpašuma mērķprojekti (NACE 70.11);

13.15. sava nekustamā īpašuma izīrēšana un iznomāšana (NACE 70.20);

13.16. darbība ar nekustamo īpašumu par samaksu vai uz līguma pamata (NACE 70.3);

13.17. zinātniskās pētniecības darbs (NACE 73);

13.18. darbība jurisprudences, rēķinvedības, grāmatvedības un auditorpakalpojumu sfērā; konsultāciju sniegšana nodokļu jautājumos; tirgus un sabiedriskās domas izpēte; konsultēšana uzņēmējdarbībā un vadzinībās (NACE 74.1);

13.19. darbība arhitektūras un projektēšanas sfērā un ar to saistīto tehnisko konsultāciju sniegšana (NACE 74.2);

13.20. tehniskā pārbaude un analīze (NACE 74.30);

13.21. reklāma (NACE 74.40);

13.22. ēku tīrīšana un uzkopšana (NACE 74.70);

13.23. citur neklasificēta dažāda komercdarbība (NACE 74.8);

13.24. pārējā citur neklasificēta pieaugušo izglītība (NACE 80.42);

13.25. atpūta, kultūra un sports (NACE 92).

III. Sabiedrības dibinātāji

14. Sabiedrības dibinātāj i ir:

14.1. Rēzeknes pilsētas dome;

14.2. Rēzeknes Augstskola;

14.3. Rēzeknes rajona padome;

14.4. Vērēmu pagasta padome;

14.5. Griškānu pagasta padome;

14.6. Rēzeknes akciju sabiedrība "REBIR";

14.7. akciju sabiedrība "Rēzeknes Dzirnavnieks";

14.8. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes Maiznieks";

14.9. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rēzeknes Būvmateriāli";

14.10. akciju sabiedrība "Rīgas Komercbanka";

14.11. akciju sabiedrība "Latvijas Unibanka";

14.12. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "LEIČI";

14.13. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latgaļi";

14.14. Rēzeknes rajona valsts apgādes bāze;

14.15. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latgales elektriskie tīkli";

14.16. akciju sabiedrība "Rēzeknes piena konservu kombināts";

14.17. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "BIK-TV";

14.18. valsts uzņēmums "Rēzeknes autobusu parks";

14.19. sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latgalija".

15. Sabiedrības pamatkapitāla daļa, kas ir lielāka par pusi no pamatkapitāla, pieder valstij vai pašvaldībai. Sabiedrības valde (turpmāk - Valde) organizē akciju un to īpašnieku uzskaiti akcionāru reģistrā.

IV. Sabiedrības pamatkapitāls, rezerves un vērtspapīri

16. Sabiedrības dibināšanas pamatkapitāls ir 5700 latu. Sabiedrības reģistrētais pamatkapitāls ir 500000 latu, kuru veido visa Sabiedrības izlaisto akciju nominālvērtību kopsumma, un tas ir sadalīts parastajās akcijās (ar balsstiesībām). Katras akcijas nominālvērtība ir viens lats.

17. Visas akcijas ir vārda vērtspapīri.

18. Akciju īpašniekiem pilna akciju nominālvērtību summa naudā vai ķermeniskās lietās jāsamaksā akciju laidiena noteikumos paredzētajā kārtībā un termiņā, kas nevar būt ilgāks par gadu, skaitot no dienas, kad atklāta parakstīšanās uz akcijām.

19. Akcijas un ziņas par to īpašnieku ierakstāmas akcionāru reģistrā. Akcijas ieguvējs iegūst akcionāra tiesības tikai ar to brīdi, kad akcijas iegūšana fiksēta akcionāru reģistrā.

20. Ja akcionārs noteiktajā termiņā nesamaksā noteikto summu, Valde anulē izsniegto pagaidu apliecību un paziņo par to attiecīgo akciju īpašniekam normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. Ar pagaidu apliecības anulēšanas dienu akcionārs zaudē savas akcionāra tiesības uz nesamaksāto akciju daudzumu (skaitu).

21. Sabiedrības rezerves kapitālu veido un izmanto šādi:

21.1. Sabiedrības ienākumu pārsniegumu pār izdevumiem ieskaita rezerves kapitālā, kas pāriet uz nākamo saimniecisko gadu. Rezerves kapitāls izmantojams neparedzētu izdevumu segšanai;

21.2. rezerves kapitālu iegulda tā, lai katrā laikā to netraucēti var izmantot;

21.3. rezerves kapitālu var izlietot bilancē norādīto zaudējumu segšanai.

V. Pamatkapitāla palielināšanas un samazināšanas kārtība

22. Pamatkapitāla palielināšanas vai samazināšanas noteikumus apstiprina Sabiedrības akcionāru pilnsapulce.

23. Sabiedrība var palielināt pamatkapitālu, iesaistot papildu kapitālu vai pārveidojot daļu no Sabiedrības uzkrātā kapitāla par tās pamatkapitālu.

24. Ja pamatkapitālu palielina, iesaistot papildu kapitālu un par akcijām samaksā, ieguldot ķermeniskas lietas, ieguldījums jānovērtē un par to jāsastāda un jāpublicē ekspertu atzinums likumā "Par akciju sabiedrībām" noteiktajā kārtībā.

25. Ja Sabiedrības pamatkapitālu palielina, pārveidojot daļu no Sabiedrības uzkrātā kapitāla par tās pamatkapitālu, Sabiedrības pamatkapitālā jāieskaita tā Sabiedrības īpašuma daļa, kura pēc gada bilances vai ārkārtas bilances apstiprināšanas pārsniedz pamatkapitāla apmēru.

26. Sabiedrība var samazināt pamatkapitālu, dzēšot pamatkapitāla samazināšanai iesniegtās akcijas.

27. Pamatkapitāla samazināšanas noteikumi publicējami likumā "Par akciju sabiedrībām" noteiktajā kārtībā.

28. Sabiedrības ienākumu pārsniegumu pār izdevumiem, ko ieskaita rezerves kapitālā, neapliek ar uzņēmumu ienākuma nodokli, un to nevar izņemt vai izmaksāt dalībniekiem.

29. Citu kapitālu un rezervju veidošana Sabiedrībā nav pieļaujama.

30. Sabiedrība nav tiesīga izsniegt aizdevumus, dot galvojumus un veikt citus ar tās darbības virzieniem nesaistītus uzdevumus.

31. Sabiedrība var izlaist obligācijas.

32. Pirmo obligāciju izlaidumu Sabiedrība drīkst īstenot tikai pēc divu darbības gadu pārskatu apstiprināšanas.

33. Obligāciju kopējā vērtība to izlaišanas brīdī nedrīkst pārsniegt 50 procentus no Sabiedrības pamatkapitāla.

VI. Sabiedrības pārvalde

34. Sabiedrības institūcijas ir Sabiedrības akcionāru pilnsapulce (turpmāk - Pilnsapulce), Sabiedrības padome (turpmāk - Padome) un Valde.

35. Sabiedrības augstākā lēmējinstitūcija ir Pilnsapulce.

36. Sabiedrības darbību vada Valde.

VII. Akcionāru pilnsapulce

37. Vienīgi Pilnsapulcei ir tiesības:

37.1. ieskaitīt rezerves fondā Sabiedrības ieņēmumu pārsniegumu pār izdevumiem;

37.2. apstiprināt Sabiedrības darbības plānu un izdevumu tāmi;

37.3. ieteikt Ministru kabinetam Padomes locekļu kandidatūras, ievēlēt amatā un atcelt no amata Valdes locekļus, revidentu, zvērinātu revidentu un likvidatorus, lemt par prasību vai sūdzību celšanu pret viņiem vai par prasību vai sūdzību izbeigšanu;

37.4. lemt par Sabiedrības statūtu grozīšanu;

37.5. lemt par Sabiedrības pamatkapitāla palielināšanu vai samazināšanu;

37.6. lemt par Sabiedrības obligāciju izlaidi;

37.7. lemt par Sabiedrības likvidāciju vai reorganizāciju.

38. Pilnsapulce pieņemtos lēmumus noformē rakstiski.

39. Kārtējo Pilnsapulci sasauc Valde katru gadu ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc saimnieciskās darbības gada beigām. Pilnsapulcē pārbauda un apstiprina Sabiedrības darbības gada pārskatu, kārtējā gada budžetu un darbības plānu, atbrīvo Valdi no atbildības, kā arī ievēlē Padomes un Valdes locekļus, revidentu un zvērinātu revidentu.

40. Ārkārtas Pilnsapulci sasauc Valde pēc savas iniciatīvas vai tad, ja to pieprasa Padome, revidents vai akcionāri, kuri kopā pārstāv ne mazāk kā divdesmito daļu no Sabiedrības apmaksātā pamatkapitāla. Pieprasījumā jānorāda Pilnsapulces sasaukšanas iemesli un darba kārtība. Valdei ārkārtas Pilnsapulce jāsasauc mēneša laikā no pieprasījuma iesniegšanas dienas.

41. Akcionāri uz Pilnsapulci uzaicināmi ar ierakstītām vēstulēm, kuras izsūtāmas vismaz 25 dienas pirms Pilnsapulces pēc akcionāru reģistrā uzrādītajām adresēm.

42. Trīssimt balsstiesīgo akciju nominālvērtību summa Pilnsapulcē dod tiesības uz vienu balsi.

43. Pilnsapulcē balsošana parasti notiek atklāti, izņemot gadījumus, ja aizklātu balsošanu pieprasa balsstiesīgie akcionāri, kuri pārstāv vismaz desmito daļu no apmaksātā pamatkapitāla.

44. Pilnsapulce pieņem lēmumus ar klātesošo balsstiesīgo akcionāru balsu vairākumu.

45. Pilnsapulces kvorums, kas kopā pārstāv ne mazāk par trim ceturtdaļām no apmaksātā pamatkapitāla, ir nepieciešams, lai izlemtu jautājumus, kas minēti šo statūtu 37.4., 37.5., 37.6. un 37.7.apakšpunktā.

46. Pilnsapulces norises kārtību nosaka likums "Par akciju sabiedrībām".

VIII. Sabiedrības padome

47. Sabiedrības darbību pārrauga Padome, kas Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumā, likumā "Par akciju sabiedrībām", citos likumos un šajos statūtos noteiktajos ietvaros kontrolē Valdes darbību.

48. Padomes locekļus pēc Pilnsapulces priekšlikuma uz pieciem gadiem ieceļ Ministru kabinets.

49. Padomes sastāvā iekļaujami četri valsts pārstāvji, kas deleģēti pa vienam no Ekonomikas ministrijas, Finansu ministrijas, Satiksmes ministrijas un Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, trīs Rēzeknes pilsētas domes pārstāvji, pa vienam pārstāvim no Rēzeknes rajona Griškānu pagasta un Vērēmu pagasta un četri Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrību pārstāvji. Viena persona vienlaikus nevar būt par padomes locekli vairāk nekā sešās akciju sabiedrībās.

50. Padomes loceklis nevar uzticēt savu pienākumu pildīšanu citai personai.

51. Padomes loceklis vienlaikus nevar būt par Valdes locekli, ekspertu padomes locekli un Sabiedrības zvērinātu revidentu.

52. Padomes locekļi divu nedēļu laikā pēc iecelšanas amatā rakstiski paziņo Pilnsapulcei, kādos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), valsts vai pašvaldību institūcijās, organizācijās vai iestādēs viņi strādā.

53. Šo statūtu 52.punktā minētajā termiņā Padomes locekļi rakstiski paziņo Pilnsapulcei, kādi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) viņiem pieder, kādās uzņēmējsabiedrībās viņiem pieder kapitāla daļas (akcijas), kādās uzņēmējsabiedrībās viņi ir padomes vai valdes locekļi. Padomes locekļi iesniedz deklarācijas, kurās uzrāda tādas pašas ziņas, kādas jānorāda valsts amatpersonas deklarācijā.

54. Padomes locekļiem visā viņu pilnvaru laikā ir pienākums ziņot Pilnsapulcei par šo statūtu 52. un 53.punktā minētajiem faktiem mēneša laikā pēc attiecīgā notikuma iestāšanās.

55. Vismaz vienai trešdaļai no Padomes locekļiem jābūt Latvijas Republikas pilsoņiem vai pastāvīgajiem iedzīvotājiem, kas Latvijā nodzīvojuši ne mazāk kā 21 gadu.

56. Padomes locekļi no sava vidus ievēlē Padomes priekšsēdētāju un vienu vai vairākus viņa vietniekus.

57. Padomes priekšsēdētāja vietnieks pilda Padomes priekšsēdētāja pienākumus tikai Padomes priekšsēdētāja ilgstošas prombūtnes laikā (piemēram, slimība, komandējums, atvaļinājums) vai priekšsēdētāja uzdevumā, kā arī tad, ja priekšsēdētājs kādu apstākļu dēļ nav iecelts.

58. Padomes loceklis var jebkurā laikā iesniegt lūgumu atbrīvot viņu no uzticēto pienākumu pildīšanas.

59. Padome, pārraugot Sabiedrības darbību:

59.1. apstiprina Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānu saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu, kā arī valsts, pašvaldību un sabiedrības interesēm;

59.2. slēdz līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem par ieguldījumiem uzņēmējdarbības veikšanai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

59.3. slēdz līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībām par to uzņēmējdarbību Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

59.4. izsniedz Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībām atļaujas uzņēmējdarbības veikšanai Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

59.5. pēc saskaņošanas ar Valsts ieņēmumu dienestu nosaka brīvās zonas, to robežas un muitas noliktavas Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

59.6. slēdz līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībām par Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā esošās valsts vai pašvaldības zemes un cita nekustamā īpašuma iznomāšanu vai atsavināšanu;

59.7. slēdz līgumus ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrībām par atsevišķu saimniecisko funkciju nodošanu tām noteiktās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas apkalpošanas jomās vai noteiktās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas daļās;

59.8. kontrolē noslēgto līgumu izpildi;

59.9. apstiprina perspektīvo un nākamā gada finansu līdzekļu izlietojuma budžetu;

59.10. vada un kontrolē Valdes darbību;

59.11. veic normatīvajos aktos noteiktos brīvās zonas administrācijas pienākumus Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā;

59.12. pārvalda Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fondu;

59.13. apstiprina Sabiedrības investīciju, biznesa un mārketinga projektus;

59.14. izstrādā priekšlikumus ieguldījumu teritoriālajam izvietojumam Rēzeknes speciālajā ekonomiskajā zonā;

59.15. veic ārvalstu ieguldījumu projektu ekonomisko analīzi;

59.16. izlemj tos jautājumus, kuros Valdes locekļu domas dalījušās un nav iegūts absolūtais balsu pārsvars.

60. Padomei ir arī šādi uzdevumi:

60.1. uzraudzīt, lai Sabiedrības lietas tiktu kārtotas saskaņā ar normatīvajiem aktiem, šiem statūtiem un Pilnsapulces lēmumiem;

60.2. pārbaudīt un kopā ar savu atsauksmi iesniegt Pilnsapulcei apstiprināšanai Valdes iesniegto izdevumu tāmi;

60.3. pārbaudīt Sabiedrības gada pārskatu;

60.4. pēc Valdes priekšlikuma apstiprināt amatā ekspertu padomes locekļus;

60.5. pārstāvēt Sabiedrību tiesā visās Sabiedrības celtajās prasībās pret Valdes locekļiem, kā arī Valdes locekļu celtajās prasībās pret Sabiedrību;

60.6. iepriekš izskatīt visus ar Sabiedrības darbību saistītos jautājumus, kuri saskaņā ar šiem statūtiem ir Pilnsapulces kompetencē vai kurus Valde vai kāds no Padomes locekļiem ierosinājis izskatīt Pilnsapulcei, un dot par tiem atzinumu.

61. Padome var pārņemt savā kompetencē jebkuru Valdes kompetencē nodoto jautājumu.

62. Ja Valde pieņem lēmumu, kas neatbilst normatīvo aktu prasībām, Padome norāda, kura normatīvā akta norma ir pārkāpta, un uzdod Valdei novērst pieļauto pārkāpumu .

63. Padomei ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt Valdei pārskatu par Sabiedrības darbību.

64. Padome var pārbaudīt Sabiedrības reģistrus un dokumentus, kā arī kasi, vērtspapīrus un citu mantu.

65. Padome var uzticēt šo statūtu 64.punktā minēto pārbaudi kādam no Padomes locekļiem vai pieaicināt lietpratēju atsevišķu jautājumu noskaidrošanai.

66. Padome Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda statūtos noteiktajā kārtībā pārvalda Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fondu.

67. Padome apstiprina Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda statūtos noteiktos dokumentus.

68. Padomes sēdes sasauc Padomes priekšsēdētājs ne retāk kā reizi ceturksnī. Katram Padomes loceklim, kā arī Valdei ir tiesības pieprasīt Padomes sēdes sasaukšanu, motivējot sēdes sasaukšanas nepieciešamību.

69. Ja Padomes priekšsēdētājs divu nedēļu laikā pēc Padomes locekļa vai Valdes pieprasījuma saņemšanas nesasauc Padomes sēdi, sēdes sasaukšanas ierosinātājam ir tiesības pašam sasaukt Padomes sēdi.

70. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no Padomes locekļiem.

71. Padome pieņem lēmumus ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir Padomes priekšsēdētāja balss.

72. Ja Padomes loceklis nepiekrīt Padomes lēmumam un balso pret to, viņš par Padomes pieņemto lēmumu nav atbildīgs un viņa atšķirīgās domas jāieraksta Padomes sēdes protokolā.

73. Padomes sēžu protokolus paraksta visi sēdē klātesošie Padomes locekļi.

74. Ja Sabiedrības intereses saskaras ar kāda Padomes locekļa, viņa laulātā, radinieka vai svaiņa (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) interesēm, attiecīgā jautājuma izlemšanā ieinteresētais Padomes loceklis nedrīkst piedalīties Padomes sēdē, un tas atzīmējams Padomes sēdes protokolā.

75. Padomes locekļi, kas nav izpildījuši šo noteikumu 74.punktā minētās prasības, saskaņā ar likumu "Par akciju sabiedrībām" ir atbildīgi par Sabiedrībai nodarītajiem zaudējumiem.

76. Ja Padomes locekļi rīkojas nelikumīgi vai nelietderīgi, pārkāpj savas pilnvaras vai neievēro tiesību normas, Pilnsapulces lēmumus vai instrukcijas, vai darbojas nolaidīgi vai apzināti ļaunprātīgi, par Sabiedrībai un kreditoriem nodarītajiem zaudējumiem viņi ir solidāri atbildīgi pilnā apmērā ar visu savu īpašumu.

77. Pilnsapulce kārtējā gada Sabiedrības izdevumu tāmē nosaka naudas summu, kura izlietojama Padomes locekļu atalgojumam. Padomes locekļu atalgojuma apmēru nosaka Padome.

78. Valdei nepieciešama iepriekšēja Padomes piekrišana jautājuma par nekustamās mantas pirkšanu, pārdošanu vai apgrūtināšanu ar parādiem izlemšanai.

IX. Sabiedrības valde

79. Valdes locekļu skaits nevar būt mazāks par trim un lielāks par septiņiem. Valdes locekļu skaitu nosaka Pilnsapulce.

80. Valde s priekšsēdētāju jeb Sabiedrības prezidentu un viņa vietnieku jeb viceprezidentu ievēlē Valdes locekļi no sava vidus.

81. Valde:

81.1. izstrādā Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānu saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu, kā arī valsts, pašvaldību un sabiedrības interesēm;

81.2. izstrādā finansu līdzekļu izlietojuma budžeta projektu nākamajam gadam un turpmākajiem gadiem un, ja nepieciešams, izdara precizējumus iepriekšējā gadā iesniegtajā perspektīvajā finansu līdzekļu izlietojuma budžetā;

81.3. organizē Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas izvērtējumu, izplata informāciju un veic tirgus izpēti ieguldītāju piesaistei;

81.4. organizē ieguldītāju piesaisti, kā arī slēdz līgumus ar speciālām aģentūrām un uzņēmumiem par ieguldītāju piesaisti;

81.5. nodrošina Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas attīstības plāna izpildi;

81.6. organizē infrastruktūras izveidošanu un komunikāciju izbūvi Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijā atbilstoši Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas attīstības plānam;

81.7. piedalās Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas teritorijas infrastruktūras attīstīšanā;

81.8. nodrošina pakalpojumu kompleksu Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas ieguldītājiem un uzņēmējsabiedrībām;

81.9. pārzina un vada visas Sabiedrības lietas, ir atbildīga par visu Sabiedrības saimniecisko un finansiālo darbību, kā arī par grāmatvedības kārtošanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

81.10. pārstāv Sabiedrību jautājumos, kuros Sabiedrību nepārstāv Pilnsapulce vai Padome;

81.11. pārvalda Sabiedrības mantu un rīkojas ar Sabiedrības līdzekļiem atbilstoši likumam "Par akciju sabiedrībām", citiem normatīvajiem aktiem, šiem statūtiem un Pilnsapulces lēmumiem;

81.12. reizi sešos mēnešos sniedz ziņojumu par savu darbu Padomei, bet gada beigās - Pilnsapulcei;

81.13. sagatavo un iesniedz Pilnsapulcei Sabiedrības kārtējā gada darbības plānu un izdevumu tāmi un darbības gada pārskatu, kā arī sagatavo attiecīgos materiālus un priekšlikumus par visiem jautājumiem, kas saskaņā ar šiem statūtiem ir izskatāmi vai izlemjami Pilnsapulcē;

81.14. apstiprina Sabiedrības struktūru;

81.15. apstiprina Sabiedrības iekšējās darba kārtības noteikumus, instrukcijas un citus Sabiedrības iekšējos dokumentus, kas nosaka Sabiedrības darba organizāciju;

81.16. izveid o Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējsabiedrību reģistru;

81.17. izplata ārvalstīs informāciju par Rēzeknes speciālo ekonomisko zonu;

81.18. saskaņā ar Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas likumu izlemj citus ar Sabiedrības darbību saistītos jautājumus, izņemot Pilnsapulces un Padomes kompetencē esošos jautājumus.

82. Pārvaldot Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fondu, Valde izstrādā un iesniedz Padomei Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda statūtos noteiktos dokumentus.

83. Ja Sabiedrības intereses saskaras ar kāda Valdes locekļa, viņa laulātā, radinieka vai svaiņa (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) interesēm, attiecīgā jautājuma izlemšanā ieinteresētais Valdes loceklis nedrīkst piedalīties Valdes sēdē, par ko izdarāms ieraksts Valdes sēdes protokolā.

84. Valdes locekļi, kas nav izpildījuši šo noteikumu 83.punktā minētās prasības, saskaņā ar likumu "Par akciju sabiedrībām" ir atbildīgi par Sabiedrībai nodarītajiem zaudējumiem.

85. Valdes sēdes sasauc Sabiedrības prezidents ne retāk kā reizi nedēļā.

86. Valde ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vismaz puse no Valdes locekļiem.

87. Katram Valdes loceklim Valdes sēdē ir viena balss.

88. Valde pieņem lēmumus ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirošā ir Sabiedrības prezidenta balss.

89. Ja Valdes loceklis nepiekrīt valdes lēmumam un balso pret to, viņš nav atbildīgs par Valdes pieņemto lēmumu un viņa atšķirīgās domas jāieraksta Valdes sēdes protokolā.

90. Valdes sēdes protokolā atzīmē, kā par attiecīgo jautājumu ir balsojis katrs klātesošais Valdes loceklis.

91. Valdes sēdes protokolu paraksta visi sēdē klātesošie Valdes locekļi.

92. Pilnsapulce jebkurā laikā var atstādināt Valdes locekli no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas vai atbrīvot viņu no amata.

93. Valdes loceklis var prasīt no Sabiedrības atlīdzību par zaudējumu, kas viņam nodarīts sakarā ar atstādināšanu no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas vai atbrīvošanu no amata, ja tā bijusi nepamatota.

94. Padomei ir tiesības jebkurā laikā ieteikt Pilnsapulcei atstādināt Valdes locekli no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas, ja Valdes loceklis izdarījis rupjus pārkāpumus vai arī viņš neatbilst ieņemamajam amatam.

95. Lēmumu par Valdes locekļa atbrīvošanu no amata pieņem Pilnsapulce.

96. Valdes loceklis jebkurā laikā var iesniegt Pilnsapulcei lūgumu atbrīvot viņu no tam uzticēto pienākumu pildīšanas.

97. Sabiedrības prezidents, viceprezidenti un Valdes locekļi divu nedēļu laikā pēc iecelšanas amatā rakstiski paziņo Pilnsapulcei, kādi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) viņiem pieder, kādās uzņēmējsabiedrībās viņiem pieder kapitāla daļas, kādās uzņēmējsabiedrībās viņi ir padomes vai valdes locekļi, kā arī valsts vai pašvaldības pilnvarnieki.

98. Valdes locekļi iesniedz deklarāciju, kurā norāda tādas pašas ziņas, kādas jānorāda valsts amatpersonas deklarācijā.

99. Ja Valdes locekļi rīkojas nelikumīgi, pārkāpj savas pilnvaras vai neievēro tiesību normas, pilnsapulces lēmumus un instrukcijas vai darbojas nolaidīgi vai apzināti ļaunprātīgi, viņi ir solidāri atbildīgi par zaudējumiem Sabiedrības, akcionāru un Sabiedrības kreditoru priekšā pilnā apmērā ar visu savu īpašumu.

100. Pilnsapulce kārtējā gada Sabiedrības izdevumu tāmē nosaka naudas summu, kura izlietojama Valdes locekļu atalgojumam. Valdes locekļu atalgojuma apmēru nosaka Valde.

X. Sabiedrības prezidents

101. Sabiedrības prezidents:

101.1. veic Sabiedrības operatīvo vadību un ir personīgi atbildīgs par viņam uzticēto pienākumu izpildi;

101.2. pārstāv Sabiedrības intereses valsts un pašvaldību institūcijās, uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), kā arī Latvijas Republikas un starptautiskajās organizācijās;

101.3. veic Valdes priekšsēdētāja funkcijas, organizē Valdes darbu un vada Valdes sēdes;

1 01.4. organizē Valdes sēžu lēmumu sagatavošanu un izpildi un iesniedz Valdei pārskatu par to izpildi, kā arī nodrošina kārtējo un perspektīvo darba plānu izpildi;

101.5. savas kompetences ietvaros rīkojas ar Sabiedrības mantu un naudas līdzekļiem;

101.6. apstiprina Sabiedrības darbinieku štatu sarakstu un nosaka darbinieku darba samaksu;

101.7. slēdz saimnieciskos, darba un citus līgumus;

101.8. savas kompetences ietvaros izsniedz pilnvaras;

101.9. atver bankās norēķinu un citus kontus;

101.10. savas kompetences ietvaros izdod pavēles un dod norādījumus jautājumos, kas ir obligāti visiem Sabiedrības darbiniekiem;

101.11. pieņem darbā un atlaiž no darba Sabiedrības darbiniekus Latvijas darba likumu kodeksā noteiktajā kārtībā;

101.12. veic citas darbības, kas nepieciešamas Sabiedrības mērķu sasniegšanai, izņemot tās darbības, kas ir Valdes, Padomes vai Pilnsapulces kompetencē.

102. Pilnvaras, līgumus un citus dokumentus Sabiedrības vārdā paraksta Sabiedrības prezidents vai viceprezidents.

103. Sabiedrības prezidents Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda statūtos noteiktajos gadījumos un kārtībā paraksta Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas uzņēmējdarbības atbalsta fonda dokumentus.

XI. Sabiedrības darba organizācija

104. Sabiedrības darba organizāciju nosaka Valdes apstiprinātie Sabiedrības iekšējās kārtības noteikumi.

105. Sabiedrība izpilda normatīvajos aktos noteiktās prasības darba aizsardzībā, veselības aizsardzībā, vides aizsardzībā, cilvēku drošībā avāriju un dabas katastrofu gadījumos un citās jomās, kas noteiktas likumā "Par uzņēmējdarbību".

106. Darba attiecības Sabiedrībā regulē Latvijas darba likumu kodekss un citi likumi. Darba līgumu ar Sabiedrības prezidentu, ja Pilnsapulce neizlemj citādāk, paraksta Padomes priekšsēdētājs vai viņa vietnieks.

107. Sabiedrības darbinieku darba samaksas un materiālās stimulēšanas noteikumus nosaka Valde saskaņā ar normatīvajiem aktiem un Pilnsapulces lēmumiem.

108. Sabiedrības amatpersonas ir Sabiedrības prezidents, viceprezidenti, Valdes locekļi, kā arī citi darbinieki, kurus par amatpersonām atzinusi Pilnsapulce. Šajos statūtos noteiktajos gadījumos amatpersonām pielīdzināmi Padomes locekļi.

109. To Sabiedrības darbinieku sarakstu, kuri atzīstami par amatpersonām, apstiprina Pilnsapulce.

XII. Sabiedrības gada pārskats

110. Sabiedrība kārto grāmatvedību un statistisko uzskaiti, kā arī sastāda un iesniedz gada pārskatu saskaņā ar likumu "Par grāmatvedību" un likumu "Par uzņēmumu gada pārskatiem".

111. Sabiedrības pārskata gads aptver 12 mēnešus, un tas sakrīt ar kalendāra gadu.

112. Sabiedrības gada pārskatu apstiprina Pilnsapulce.

113. Pēc tam kad Pilnsapulce apstiprinājusi Sabiedrības gada pārskatu, Sabiedrības ienākumu pārsniegums pār izdevumiem ieskaitāms rezerves kapitālā.

114. Ne vēlāk kā mēnesi pēc gada pārskata apstiprināšanas un ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc pārskata gada beigām Sabiedrība nosūta Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei un Uzņēmumu reģistram pārbaudīta gada pārskata norakstu, ziņojumu, revidenta un zvērināt a revidenta atzinumu, kurā norādīts, kad gada pārskats apstiprināts.

115. Sabiedrība bilanci un peļņas un zaudējumu aprēķinu publicē laikrakstā "Latvijas Vēstnesis" un vismaz vienā Rēzeknes pilsētas laikrakstā.

XIII. Sabiedrības darbības uzraudzība un revīzija

116. Sabiedrības darbību kontrolē revidents, zvērināts revidents, Pilnsapulces izveidotas pastāvīgas vai pagaidu komisijas atsevišķos jautājumos, kā arī tam pilnvarotas valsts institūcijas.

117. Sabiedrības revidentu Pilnsapulce ievēlē uz trim gadiem.

118. Revidents nedrīkst vienlaikus būt Valdes vai Padomes loceklis, nedz arī ieņemt kādus citus amatus, kuros ieceļ Pilnsapulce vai Valde. Bijušos Valdes vai Padomes locekļus trīs gadu laikā pēc viņu pilnvaru izbeigšanās nedrīkst ievēlēt par revidentiem.

1 19. Zvērinātu revidentu katru gadu ievēlē kārtējā Pilnsapulce. Zvērināts revidents pārbauda Sabiedrības darbību kārtējā gadā un darbojas līdz nākamajai kārtējai Pilnsapulcei.

120. Par zvērinātu revidentu var būt lietpratējs, kas ieguvis zvērināta revidenta tiesības saskaņā ar likumu "Par zvērinātiem revidentiem".

121. Par zvērinātu revidentu var ievēlēt tikai tādu personu, kurai ar Sabiedrību nav nekādu saimniecisku sakaru un kura nestrādā Sabiedrībā.

122. Par Sabiedrības zvērinātu revidentu nedrīkst būt persona, kurai ar Valdes locekli vai galveno grāmatvedi ir radniecība līdz trešajai pakāpei vai svainība līdz otrajai pakāpei.

123. Zvērinātam revidentam un revidentam ir tiesības jebkurā laikā veikt tūlītējus kontroles un pārbaudes pasākumus. Viņi uz savu atbildību var pieaicināt ekspertus vai lietpratējus. Par pieaicinātajām personām zvērināts revidents vai revidents ziņo Valdei un Padomei, kā arī pēc saskaņošanas ar Valdi nosaka pieaicināto personu atalgojumu.

124. Par izdarīto revīziju zvērināti revidenti saskaņā ar likuma "Par uzņēmumu gada pārskatiem" prasībām sastāda ziņojumu, kuru Valde kopā ar savu atzinumu un gada pārskatu iesniedz Pilnsapulcei.

XIV. Sabiedrības darbības izbeigšana

125. Sabiedrība var izbeigt savu darbību vienlaikus ar tās likvidāciju šādos gadījumos:

125.1. ja gada laikā pēc Sabiedrības reģistrācijas tā nav uzsākusi uzņēmējdarbību;

125.2. ar Pilnsapulces lēmumu;

125.3. saskaņā ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju";

125.4. ar tiesas nolēmumu.

126. Sabiedrību likvidē Valdes vai Pilnsapulces iecelti likvidatori. Pilnsapulce ieceltos likvidatorus jebkurā laikā var atcelt.

127. Līdz ar likvidatoru iecelšanu izbeidzas Valdes locekļu pilnvaras.

128. Likvidatori Sabiedrību likvidē likumā "Par uzņēmējdarbību" un likumā "Par akciju sabiedrībām" noteiktajā kārtībā.

129. Likvidatoru darbībai piemērojami tie paši noteikumi, kas piemērojami Valdes darbībai.

130. Likvidatori Pilnsapulces noteiktajos termiņos sniedz tai pārskatu par savu darbību, bet pēc likvidācijas pabeigšanas - arī pārskatu par visu likvidācijas laikā veikto darbību.

131. Likvidatori, kas apzināti vai nolaidības dēļ nav izpildījuši saskaņā ar likumu, šiem statūtiem vai pilnsapulces lēmumiem tiem uzticētos pienākumus, saskaņā ar likumu "Par akciju sabiedrībām" ir solidāri atbildīgi likvidējamajai Sabiedrībai, atsevišķiem akcionāriem un kreditoriem par nodarītajiem zaudējumiem.

Ekonomikas ministrs L.Strujevičs

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!