• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Metodiskie norādījumi paziņojuma sastādīšanai par paredzamo vai notikušo vienošanos. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.06.1998., Nr. 165/166 https://www.vestnesis.lv/ta/id/48538

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts kases informācija

Paziņojums par Latvijas valsts iekšējā aizņēmuma īstermiņa parādzīmju izlaišanu

Vēl šajā numurā

05.06.1998., Nr. 165/166

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Konkurences padome

Pieņemts: 27.05.1998.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Konkurences padomes sēdes prot. nr. 26, 6.§

Rīgā 1998. gada 27. maijā

Metodiskie norādījumi paziņojuma sastādīšanai par paredzamo vai notikušo vienošanos

Apstiprināti, pamatojoties uz

Ministru kabineta 03.02.1998. noteikumu nr. 37

"Kārtība, kādā atzīstamas par spēkā esošām vienošanās

starp tirgus dalībniekiem" 12. punktu

 

Šie metodiskie norādījumi sastādīti, lai palīdzētu uzņēmējiem sagatavot paziņojumu par vienošanos — līgumu, saskaņotu darbību vai uzņēmumu asociācijas lēmumu, — kas varētu negatīvi ietekmēt konkurenci, t.i., kavēt, ierobežot vai deformēt to Latvijas tirgū vai kādā tā daļā.

Saskaņā ar Konkurences likuma 15. panta pirmo daļu vienošanās, kuru mērķis vai sekas ir konkurences kavēšana, ierobežošana vai deformēšana, ir aizliegtas un spēkā neesošas. Tomēr praksē ir tādi gadījumi, kad vienošanās radītais kaitējums konkurencei ir salīdzinoši neliels, turpretī ieguvums — preču ražošanas un realizācijas, pakalpojumu sniegšanas uzlabošanās, tehniskais vai ekonomiskais progress, — ir ievērojams un tādējādi dod jūtamu labumu patērētājiem.

Paziņojums Konkurences padomē iesniedzams par tādām vienošanām, kuru pazīmes atbilst Konkurences likuma 15. panta pirmajā daļā minētajām. Vienošanās dalībnieki var pierādīt, ka vienošanās rezultātā gūtais labums ievērojami pārsniedz konkurencei nodarīto kaitējumu, t.i., tiks izpildīti šā paša panta otrās daļas nosacījumi, kas ļauj atzīt šo vienošanos par spēkā esošu.

Vienošanās dalībnieki paziņojumu Konkurences padomei var iesniegt arī pēc vienošanās noslēgšanas, tomēr tad uzņēmējiem ir jārēķinās ar iespējamām juridiskajām sekām par Konkurences likuma 15. panta pārkāpumu gadījumos, kad Konkurences padome vienošanos par spēkā esošu neatzīs, jo aizliegtas vienošanās ir spēkā neesošas no to noslēgšanas brīža. Vienīgi Konkurences padome ir tiesīga noteikt datumu, ar kuru šāda vienošanās stājas spēkā, un tas nevar būt agrāk par paziņojuma iesniegšanas dienu, tādēļ tas ir pašu uzņēmēju interesēs — saņemt Konkurences padomes atļauju pirms vienošanās noslēgšanas.

Metodiskie norādījumi satur trīs daļas:

1. Paziņojumā ietveramās informācijas saturs;

2. Paziņojumam pievienojamie dokumenti;

3. Paskaidrojumi par paziņojumā ietveramās informācijas atspoguļošanu un pievienojamo dokumentu noformēšanu.

Pirmajā daļā nosaukta visa informācija — dati, rādītāji un viedokļi, kam saskaņā ar Ministru kabineta 1998. gada 3. februāra noteikumu nr. 37 "Kārtība, kādā atzīstamas par spēkā esošām vienošanās starp tirgus dalībniekiem" (turpmāk — Noteikumi) II nodaļas noteikumiem jābūt ietvertiem paziņojumā.

Metodisko norādījumu otrajā daļā nosaukti obligāti nepieciešamie (1. - 4. un 6. punktā minētie) un citi iespējamie dokumenti, kas jāpievieno paziņojumam, lai pamatotu sniegtās informācijas patiesumu, kā arī ļautu Konkurences padomei izsekot tam, kā veidojušies paziņojuma iesniedzēju viedokļi par, piemēram, konkrētajiem tirgiem un tirgus daļām, par vienošanās sekām utt.

Trešajā daļā dots skaidrojums tam, kā nosakāma tā informācija, kas ietverama paziņojumā, pēc kādiem kritērijiem jānovērtē savs un konkurentu stāvoklis tirgū vai kādos aspektos jāsniedz sava prognoze par paziņotās vienošanās ietekmi uz konkurenci, kā arī par to, kādā veidā noformējami paziņojumam pievienojamie dokumenti.

Metodiskajos norādījumos dots Konkurences padomei iesniedzamās informācijas standartveida uzskaitījums, t.i., tāds, kas piemērojams visos gadījumos, tomēr tas nenozīmē, ka šis uzskaitījums ir izsmeļošs. Vienošanās dalībnieki paziņojumam var pievienot arī jebkādu citu informāciju, kuru tie uzskata par būtisku konkrētajā lietā. Savukārt arī Konkurences padomei ir tiesības pieprasīt jebkuru papildus informāciju, kas nepieciešama objektīva un pamatota lēmuma pieņemšanai.

Tā kā saskaņā ar Noteikumu 18. punktu Konkurences padomei paziņojums jāizskata 30 dienu laikā no visas informācijas saņemšanas dienas (t.sk., papildus pieprasītās), tad uzņēmējiem būtu ieteicams apsvērt jautājumu par metodiskajos norādījumos neiekļautas, bet konkrētajā lietā būtiskas informācijas pievienošanu jau pašam paziņojumam. Tas ir svarīgi pašiem vienošanās dalībniekiem, jo vienošanās atbilstības Konkurences likuma 15. panta otrās daļas prasībām pierādīšanas pienākums uzlikts paziņojuma iesniedzējiem, nevis Konkurences padomei. Tādējādi būtu iespējams izvairīties arī no nevajadzīgas galīgā lēmuma pieņemšanas novilcināšanas, kas saistīta ar papildus informācijas pieprasīšanu.

I. Paziņojumā ietveramās informācijas saturs

1. Informācija par vienošanās dalībniekiem un to saistītajiem uzņēmumiem

1.1. Katra vienošanās dalībnieka:

1) nosaukums — oficiāli reģistrētais pilnais un saīsinātais;

2) juridiskā adrese, telefona un faksa numurs, elektroniskā pasta adrese;

3) pašreizējie un ieplānotie darbības veidi;

4) pilnvarotā persona vienošanās jautājumā.

1.2. Katra vienošanās dalībnieka katra saistītā uzņēmuma:

1) nosaukums — oficiāli reģistrētais pilnais un saīsinātais;

2) juridiskā adrese, telefona un faksa numurs, elektroniskā pasta adrese;

3) pašreizējie darbības veidi;

4) pēdējo divu finansu gadu apgrozījums.

1.3. Visu vienošanās dalībnieku kopīgā pilnvarotā pārstāvja (ja tāds nozīmēts):

1) vārds, uzvārds, amats;

2) adrese, telefona un faksa numuri, elektroniskā pasta adrese.

2. Informācija par vienošanos

2.1. Vienošanās veids — līgums, saskaņota darbība, asociācijas lēmums.

2.2. Vienošanās priekšmets.

2.3. Paredzētais vienošanās darbības laiks.

3. Informācija par vienošanās mērķi un iespējamām sekām

3.1. Mērķis, ar kādu paredzēts noslēgt vai ir noslēgta vienošanās.

3.2. Konkurenci kavējoši, ierobežojoši vai deformējoši noteikumi, ko satur vienošanās un kuru dēļ tā ir aizliegta un spēkā neesoša saskaņā ar Konkurences likuma 15. panta pirmo daļu.

3.3. Nelabvēlīgās sekas, kādas konkurencei var izraisīt vienošanās noslēgšana.

3.4. Vienošanās noslēgšanas pozitīvais efekts un iegūtais labums.

4. Informācija par konkrētajiem tirgiem

4.1. Konkrētās preces tirgus (tirgi), uz kura (kuriem), jūsuprāt, balstāma Konkurences padomes veicamā paziņojuma analīze.

4.2. Konkrētais ģeogrāfiskais tirgus (tirgi), uz kura (kuriem), jūsuprāt, balstāma Konkurences padomes veicamā paziņojuma analīze.

4.3. Katra vienošanās dalībnieka saistīto uzņēmumu uzskaitījums, kas :

1) darbojas katrā konkrētās preces tirgū;

2) darbojas katram konkrētās preces tirgum cieši blakus esošajos tirgos.

4.4. Katra vienošanās dalībnieka (kopā ar saistītajiem uzņēmumiem, kas darbojas šajā tirgū) iepriekšējo divu gadu tirgus daļa katrā konkrētajā tirgū.

4.5. Vienošanās dalībnieku pieci galvenie konkurenti, to tirgus daļas, un pieci galvenie klienti tajos konkrētajos tirgos, kuros visu vienošanās dalībnieku un saistīto uzņēmumu kopējā tirgus daļa ir lielāka par 15%.

4.6. Konkrētajos tirgos, kuros visu vienošanās dalībnieku un saistīto uzņēmumu kopējā tirgus daļa ir lielāka par 15%, norādīt:

1) faktorus, kas pašreiz iespaido ieeju katrā konkrētajā tirgū;

2) uzņēmumus, kas ienākuši tirgū pēdējo trīs gadu laikā.

II. Paziņojumam pievienojamie dokumenti

1. Personu pilnvaras pārstāvēt vienu vai visus vienošanās dalībniekus paziņojuma izskatīšanas laikā.

2. Rakstiskā vienošanās — līgums, asociācijas lēmums — vai tās projekts.

3. Nekonfidenciāla publiskā paziņojuma par vienošanos projekts.

4. Vienošanās dalībnieku gada pārskati par pēdējiem diviem finansu gadiem.

5. Dokumenti, kas atspoguļo informāciju par konkrētajiem tirgiem, kā arī ietekmētajiem tirgiem attiecībā uz konkurences apstākļiem, esošajiem un potenciālajiem konkurentiem un tirgus apstākļiem (pašu vienošanās dalībnieku vai pēc to pasūtījuma sagatavoti tirgus pētījumi u.tml.). Katram dokumentam tiek norādīts tā sagatavotājs, arī viņa amats .

6. Deklarācija par iesniegtās informācijas patiesumu.

III. Paskaidrojumi par paziņojumā ietveramās informācijas

atspoguļošanu un pievienojamo dokumentu noformēšanu

Vispārējas piezīmes

1. Ja paziņojumu sniedz tikai viens vai daži no vienošanās dalībniekiem, jānorāda, vai pārējie vienošanās dalībnieki ir par to informēti un kad tie ir saņēmuši paziņojuma kopiju (kurā var nebūt ietverta konfidenciālā informācija un komercnoslēpumi). Šī saīsinātā paziņojuma kopija pievienojama paziņojumam. Ja atsevišķi vienošanās dalībnieki uzskata, ka paziņojumā iekļaujamā informācija attiecībā uz tiem ir konfidenciāla, tiem šī informācija jāiesniedz pašiem.

2. Ir pieļaujami gadījumi, kad paziņojuma sastādīšanas brīdī kāds no nepieciešamajiem datiem vai rādītājiem iesniedzējiem nav zināms, bet to ir iespējams noskaidrot. Tas jānorāda paziņojumā, nosaucot konkrētu datumu, kad informācija tiks iesniegta Konkurences padomē. Ja paziņojuma iesniedzējiem kāda nepieciešamā informācija pašiem nav pieejama, jānorāda tās iegūšanas avots.

3. Paziņojuma iesniedzēju pienākums ir nekavējoties informēt Konkurences padomi par tādām izmaiņām, kas notikušas paziņojuma izskatīšanas laikā un ir būtiskas lēmuma pieņemšanai, kā arī pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas, jo saskaņā ar Noteikumu 27. punktu Konkurences padome ir tiesīga atsaukt vai grozīt savu lēmumu, vai aizliegt vienošanās dalībnieku darbības, ja lēmums pieņemts, pamatojoties uz neprecīzu vai apzināti nepatiesu informāciju vai mainījies kāds no apstākļiem, kas bijis par pamatu lēmuma pieņemšanai.

Pie 1.2. punkta:

Saistītie uzņēmumi jānosaka saskaņā ar Noteikumu 9. punktā doto skaidrojumu.

Pie 3.1. punkta:

Šajā punktā norādāms mērķis, kādēļ būtu jānoslēdz vai ir noslēgta vienošanās, kāds ir vienošanās dalībnieku paredzamais ieguvums — finansiālais, tehniskais, organizatoriskais u.tml.

Pie 3.2. punkta:

Šeit jānorāda jebkuri vienošanās nosacījumi, kas ierobežo vienošanās dalībnieku brīvību neatkarīgi pieņemt saimnieciskus lēmumus, kas attiecas uz, piemēram:

— pirkšanas vai pārdošanas cenām, atlaidēm vai citiem tirdzniecības noteikumiem;

— ražojamo vai pārdodamo preču daudzumu vai piedāvājamo pakalpojumu apjomu;

— tehnisko attīstību vai ieguldījumiem;

— tirgu vai piegādes avotu izvēli;

— darījumiem ar trešajām personām;

— vienādu vai atšķirīgu nosacījumu piemērošanu preču piegādē vai pakalpojumu sniegšanā;

— dažādu pakalpojumu atsevišķu vai vienlaicīgu piedāvāšanu.

Pie 3.3. punkta:

Šeit saistībā ar 3.2. punktā nosauktajiem vienošanās nosacījumiem jānorāda, kādas negatīvas sekas konkurences ziņā radītu vienošanās noslēgšana ne tikai pašiem vienošanās dalībniekiem, bet arī citiem tirgus dalībniekiem.

Pie 3.4. punkta:

Šeit jāsniedz pierādījumi tam, ka paziņotā vienošanās atbilst Konkurences likuma 15. panta otrajā daļā izvirzītajiem nosacījumiem un tādēļ ir atļaujama, t.i., jāparāda:

— kā vienošanās veicinās ražošanu, izplatīšanu, tehnisko vai ekonomisko progresu (ja šāda analīze ir veikta uzņēmumos, iesniegt dokumentu kopijas);

— kādu labumu vienošanās rezultātā gūs patērētāji;

— kā tiks novērstas negatīvās sekas, kuras var izraisīt paziņotā vienošanās;

— ka vienošanās nelikvidē konkurenci ievērojamā konkrētā tirgus daļā.

Pie 4.1. punkta:

Saskaņā ar Konkurences likuma 1. pantā sniegto skaidrojumu konkrētās preces tirgus ir noteiktas preces tirgus, kurā ietverts arī visu to preču kopums, kuras var aizstāt šo noteikto preci konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū, ņemot vērā pieprasījuma, piedāvājuma un aizstājamības faktorus, preču pazīmes un lietošanas īpašības. Prece Konkurences likuma izpratnē ir jebkura ķermeniska vai bezķermeniska lieta vai pakalpojums, kas apmierina kādu vajadzību un kam var noteikt vērtību, to pērkot vai pārdodot tirgū.

Konkrētās preces tirgus noteikšanā parasti tiek uzskatīti par svarīgiem un tiek ņemti vērā šādi faktori:

— preču fiziskās līdzības pakāpe;

— jebkuras atšķirības preču gala patērēšanā;

— cenu atšķirības starp divām savstarpēji aizvietojamām precēm;

— uzņēmumu izmaksas, pārejot no vienas preces ražošanas vai realizācijas uz citas aizvietojošas preces ražošanu vai realizāciju;

— izveidojušās vai nostiprinājušās patērētāju dotās priekšrocības vienam preču veidam vai kategorijai;

— vispārējā nozares preču klasifikācija.

Atkarībā no tā, kas ir vienošanās dalībnieki, šajā punktā ir jānosaka viens vai vairāki konkrētās preces tirgi. Ja vienošanās dalībnieki ir reāli (vai potenciāli) konkurenti — horizontālās vienošanās gadījumā, — jānosaka konkrētās preces tirgus, kurā vienošanās dalībnieki darbojas. Var būt arī situācijas, kad vienošanās dalībnieki konkurē savā starpā vairākos konkrētās preces tirgos. Ja vienošanās dalībnieki nav konkurenti, bet darbojas katrs savā tirgū (ražotājs un izejvielu piegādātājs, ražotājs un izplatītājs, vairumtirgotājs un mazumtirgotājs u.tml.) — vertikālās vienošanās gadījumā, — jānosaka konkrētās preces tirgus katram vienošanās dalībniekam.

Jebkurā gadījumā konkrētās preces tirgus jānosaka saistībā ar paziņotās vienošanās priekšmetu. Atbildē jāsniedz savu secinājumu pamatojums, paskaidrojot, kā iepriekš minētie faktori ir ņemti vērā. Īpaši jānorāda tās preces vai pakalpojumi, kurus tieši vai netieši ietekmē paziņotā vienošanās, kā arī jānorāda, kuras šajā tirgus definīcijā tiek uzskatītas par savstarpēji aizvietojamām precēm.

Pie 4.2. punkta:

Saskaņā ar Konkurences likuma 1. pantā sniegto skaidrojumu konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ģeogrāfiskā teritorija, kurā konkurences apstākļi konkrētās preces tirgū ir vienādi visiem tirgus dalībniekiem. Konkrētais ģeogrāfiskais tirgus aptver to teritoriju, kurā attiecīgie uzņēmumi ir iesaistīti preču piegādē vai pakalpojumu sniegšanā un kurā konkurences apstākļi ir pietiekami līdzīgi, un kuru var nošķirt no pārējām teritorijām tajās esošo ievērojami atšķirīgo konkurences apstākļu dēļ. Runājot vienkāršāk, konkrētais ģeogrāfiskais tirgus ir ģeogrāfiskā teritorija, ārpus kuras 1) patērētājs nevar iegādāties konkrētās preces vai to iegāde rada tam ievērojamas neērtības vai 2) preču pārdevējs nevar pārdot konkrētās preces vai var to darīt ar ievērojami neizdevīgākiem nosacījumiem.

Faktori, kas jāievēro, izvērtējot konkrēto ģeogrāfisko tirgu, ir attiecīgo preču vai pakalpojumu būtība un īpašības, barjeras ieiešanai tirgū, patērētāju izvēle, ievērojama atšķirība uzņēmumu tirgus daļā vai ievērojama cenu starpība ar blakus teritoriju, kā arī transporta un citas izmaksas. Atbildē jāsniedz savu secinājumu pamatojums, paskaidrojot, kā iepriekš minētie faktori ir ņemti vērā. Īpaši jānorāda ģeogrāfiskā teritorija (vai teritorijas), kurā darbojas vienošanās dalībnieki.

Pie 4.3. punkta:

Šeit jānosauc tie vienošanās dalībnieku saistītie uzņēmumi, kas darbojas 4.1. punktā noteiktajos konkrētās preces tirgos, kā arī darbojas ar tām precēm vai pakalpojumiem, kas aptuveni vai daļēji var aizvietot tās preces vai pakalpojumus, kas iekļauti iepriekš noteiktajā konkrētās preces tirgū (tirgos), respektīvi — kas darbojas konkrētās preces tirgum cieši blakus esošos tirgos. Šie uzņēmumi jānorāda arī tādā gadījumā, ja tie pārdod preces vai sniedz pakalpojumus citā ģeogrāfiskajā teritorijā, nevis tajā, kurā darbojas vienošanās dalībnieki. Norādiet katra šī uzņēmuma nosaukumu, ražotās preces un to darbības ģeogrāfisko teritoriju.

Pie 4.4. punkta:

Tirgus daļa var tikt aprēķināta vai nu pēc apjoma vai pēc apgrozījuma, sniedzot katram skaitlim pamatojumu. Katrā tirgū kopējais tirgus apjoms vai apgrozījums nosakāms, ietverot arī katra vienošanās dalībnieka sasniegto apjomu vai apgrozījumu. Jānorāda informācijas avoti un, ja iespējams, jāiesniedz šo avotu kopijas.

Pie 4.6. punkta:

Faktori, kas iespaido ieeju katrā konkrētās preces tirgū (t.i., barjeras, kas jāpārvar uzņēmumam, kas patreiz neražo konkrētās preces konkrētajā tirgū, bet vēlas to darīt), var tikt izvērtēti, nosakot:

— cik lielā mērā ieeju tirgū ietekmē normatīvo aktu prasības; vai eksistē likumu vai regulatoru kontrole ieiešanai tirgū (konkursi, licencēšana, sertifikācija);

— cik lielā mērā ieeju tirgū ietekmē izejvielu pieejamība;

— cik lielā mērā ieeju tirgū ietekmē spēkā esošie līgumi starp uzņēmumu un tā piegādātājiem vai klientiem;

— pētniecības un attīstības līgumu, īpaši licencēto patentu, know-how un citu intelektuālā īpašuma tiesību nodošanas līgumu nozīme šajos tirgos.

Faktori, kas ietekmē ieeju katrā konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū (t.i., eksistējošās barjeras, kas kavē jau ražojošos vai tirgojošos uzņēmumus konkrētās preces tirgū paplašināt savu preču realizāciju ārpus konkrētā ģeogrāfiskā tirgus), var tikt izvērtēti, nosakot un analizējot:

— ar likumu noteiktās tirdzniecības barjeras, piem., tarifi, kvotas u.c.;

— vietējo specifiku vai tehniskās prasības;

— piegāžu politiku;

— atbilstošas un pieejamas vietējās izplatīšanas un mazumtirdzniecības eksistenci;

— transporta izmaksas;

— nostiprinājušās patērētāju dotās priekšrocības kādām vietējām vai tirgū jau esošām precēm;

— valodu.

Ja pēdējo divu gadu laikā konkrētajā tirgū ir ienākuši jauni dalībnieki, sniedziet savu vērtējumu to tirgus daļām konkrētajā tirgū.

Par dokumentu noformēšanu: Paziņojums un tam pievienotie dokumenti noformējami valsts valodā. Paziņojums, personu pilnvaras un deklarācija obligāti iesniedzama oriģinālā, pārējie dokumenti var būt arī noteiktā kārtībā apstiprinātu kopiju formā.

Par nekonfidenciālu publiska paziņojuma projektu: Saskaņā ar Noteikumu 20. punktu Konkurences padome pēc paziņojuma saņemšanas var publicēt presē īsu informāciju par to, lai dotu iespēju trešajām personām sniegt savu viedokli par paziņoto vienošanos. Tādēļ ir svarīgi, lai publicējamā informācija nebūtu konfidenciāla un nesaturētu vienošanās dalībnieku komercnoslēpumu. Publiskajam paziņojumam jāsatur īss (ieteicamais apjoms — līdz 100 vārdiem) vienošanās satura un rakstura apraksts, vienošanās dalībnieku un to saistīto uzņēmumu uzskaitījums, kā arī to preču vai pakalpojumu sektoru uzskaitījums, kurus vienošanās var ietekmēt.

Par deklarāciju : Dokumentu paketei pievienojama deklarācija, ko paraksta visi vienošanās dalībnieki un viņu pilnvarotās personas (ja tādas nozīmētas) un kurā tās apliecina, ka informācija, kas iekļauta paziņojumā, ir patiesa. Personām jāapliecina to informētība par atbildību, kāda paredzēta par nepatiesu ziņu sniegšanu saskaņā ar Latvijas Kriminālkodeksa 186.2. pantu. Deklarācijā jānorāda tās aizpildīšanas vieta un datums, kā arī jāatšifrē tās parakstītāju vārdi, uzvārdi un ieņemamie amati.

Izmantojamie normatīvie akti

1. Konkurences likums ("LV" 08.07.1997.)

2. Ministru kabineta 03.02.1998. noteikumi nr. 37 "Kārtība, kādā atzīstamas par spēkā esošām vienošanās starp tirgus dalībniekiem" ("LV" 05.02.1998.)

3. Ministru kabineta 03.03.1998. noteikumi nr. 74 "Noteikumi par ekskluzīvo piegādes līgumu un ekskluzīvo pirkuma līgumu atbrīvošanu no Konkurences likumā noteiktā vienošanās aizlieguma" ("LV" 06.03.1998.).

Konkurences padomes priekšsēdētājs P.Vilks

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!