• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Korupcijas novēršanas programma Ejot uz konferenci, domājot par problēmu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 9.06.1998., Nr. 167/169 https://www.vestnesis.lv/ta/id/48594

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Jau ieskan līgo balsis, tvan vasaras vainagi

Vēl šajā numurā

09.06.1998., Nr. 167/169

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

PROBLĒMAS

Korupcijas novēršanas programma

Izstrādāta Korupcijas novēršanas padomē

Pamatā akceptēta Ministru kabineta 27. februāra sēdē

 

Apzinoties, ka korupcija apdraud gan valsts ekonomisko, sociālo un tiesisko attīstību, gan ikviena tās iedzīvotāja tiesību un brīvību realizāciju, tādējādi mazinot sabiedrības lojalitāti pret valsti un ietekmēt valsts politisko stabilitāti, Korupcijas novēršanas padome, kuru 1997. gada 23. septembrī kā koordinējošu institūciju izveidoja Ministru kabinets, ir izstrādājusi korupcijas novēršanas programmu. Programma izstrādāta ar mērķi veidot ilglaicīgu un efektīvu valsts politiku korupcijas novēršanā, identificējot korupciju veicinošos apstākļus un paredzot šo apstākļu novēršanas tiesiskos un citus iespējamos līdzekļus, tai skaitā jaunu normatīvo aktu izstrādāšanu un ieviešanu.

Šāda politika un tās sekmīga īstenošana ir nepieciešama arī tādēļ, lai Latvijas Republika spētu integrēties Eiropas Savienībā, nodrošinot savas pārvaldes darbības atbilstību demokrātiskas un tiesiskas valsts prasībām.

Programma ir izstādāta, par pamatu ņemot Eiropas Padomes Ministru komitejas 1997. gada 6. novembra rezolūcijā ietvertos 20 korupcijas apkarošanas vadošos principus, Eiropas Padomes rekomendācijas un norādījumus Latvijas valdībai "Octopus" projekta (Eiropas Komisijas un Eiropas Padomes kopējs projekts cīņā pret korupciju un organizēto noziedzību valstīs pārejas periodā) ietvaros, "Octopus" projekta novērtēšanas konferences (1997. gada 1.–3. decembris) priekšsēdētāja sniegto viedokļu, rekomendāciju un vadošo norādījumu apkopojumu. Programmā ietverti arī Korupcijas novēršanas padomes pārstāvēto institūciju (Finansu ministrija, Valsts ieņēmumu dienests, Valsts kontrole, Tieslietu ministrija, Iekšlietu ministrija, Valsts pārvaldes reformas birojs, Valsts administrācijas skola, Ģenerālprokuratūra, Konkurences padome, Latvijas Banka), kā arī Pasaules bankas ieteikumi.

Korupcijas novēršanas stratēģija

Korupcijas novēršanas programmas mērķis ir, atklājot un izanalizējot korupcijas cēloņus un sekas, maksimāli samazināt korupcijas iespējas, īpaši tajās sfērās, kurās korupcijas sekas ir vissmagākās. Korupcijas novēršanas stratēģija tiek vērsta trijos galvenajos vienlaikus veicamos virzienos: novēršana (kā preventīvs līdzeklis), apkarošana un izglītošana. Šie virzieni ir jāattīsta, izlīdzsvarojot valsts sektora, privātā sektora un sabiedrības sadarbību korupcijas novēršanā, nodrošinot 1997. gada 6. novembrī Eiropas Padomes Ministru komitejas 101. sesijā pieņemto 20 vadošo korupcijas apkarošanas principu piemērošanu. Programmu īstenojot, nepieciešama visu valsts institūciju, nevalstisko organizāciju, kā arī ieinteresēto starptautisko organizāciju koordinēta sadarbība, maksimāli koordinējot piešķirto finansu līdzekļu iespējami efektīvāku izlietojumu.

Programmā ietverti šobrīd aktuālie un tuvākā laikā veicamie pasākumi. Lai identificētu un iekļautu programmā citus korupcijas novēršanas tuvākos un aktuālākos pasākumus, reizi pusgadā tā attiecīgi jāpārskata un jāpapildina.

Korupciju veicinošie apstākļi:

pārmērīga tiesiskā regulēšana;

neprecīzi un nesaprotami formulēti normatīvie akti;

nesakārtota valsts pārvaldes institucionālā sistēma;

nepilnīga finansiālo atskaišu sistēma;

sabiedrības neinformētība par korupcijas būtību un cēloņsakarībām;

ētikas normu neievērošana;

sabiedrības iecietīga attieksme pret korupcijas izpausmēm

un potenciāla gatavība tajās piedalīties.

Korupcijas novēršanu kavē:

pārliecība, ka apstākļi attaisno darbību;

sabiedrībā valdošais uzskats, ka nav nozīmes ziņot par korupciju,

jo neiestājas nekādas sekas;

pieņēmums, ka rīcība nav bijusi korumpēta;

bažas par atriebību;

bažas par pierādījumu nepietiekamību.

No korupcijas vismazāk aizsargātās jomas:

muita;

nodokļu iekasēšana;

valsts pasūtījums;

zemes un cita īpašuma pārdale (privatizācija);

valsts uzraudzības institūcijas;

amatpersonu iecelšana;

pašvaldību lēmējinstitūcijas un izpildinstitūcijas.

Novēršana

Nr. Sfēra Nepieciešamie pasākumi Izpildes Atbildīgā Finansiālais Piezīmes
p.k. laiks institūcija un materiālais
nodrošinājums
1. Noziedzīgi iegūtu Noziedzīgā ceļā iegūto līdzekļu legalizācijas 1998. gada Ģenerāl- Jāplāno
līdzekļu legalizācijas novēršanas kontroles dienesta darbības uzsākšana 1. jūnijs prokuratūra budžetā
novēršana
2. Tiesu un prokuratūras 1. Tiesu spriedumu publicēšanas un izdošanas 1998.g. Tieslietu Projektā Eiropas
darba pilnveidošana nodrošināšana II. cet. ministrija Savienības
finansējums
2. Tiesnešu un prokuroru atalgojuma un citu sociālo 1998.g. Tieslietu Budžeta Likumprojekts
garantiju paaugstināšana ministrija, finansējums nosūtīts
Ģenerālprokuratūra, saskaņošanai
Finansu ministrija citām institūcijām
3. Tiesnešu atbildības un kvalifikācijas paaugstināšana Pastāvīgi Tieslietu ministrija Budžeta finansējums
4. Tiesnešu un prokuroru darba organizācijas uzlabošana Pastāvīgi Tieslietu ministrija, Budžeta finansējums Tieslietu ministrijā
Ģenerālprokurors izstrādāta instrukcija,
kas regulē tiesnešu
darba organizāciju
5. Tiesas spriedumu izpildes uzlabošana Pastāvīgi Tieslietu ministrija Budžeta finansējums
3. Korupcijas novēršana 1. Pievienošanās EP konvencijai "Par noziedzīgā ceļā 1998. gada Tieslietu ministrija, Eiropas Padomes Akceptēts MK
starptautiskajā līmenī gūto līdzekļu legalizāciju, izsekošanu, izņemšanu I. cet. Ģenerālprokuratūra, finansējums
un konfiskāciju" Finansu ministrija
2. Piedalīšanās Eiropas Padomes Pretkorupcijas Pastāvīgi Tieslietu ministrija Konvenciju teksta
kriminālkonvencijas un rezolūcijas "Par korupcijas izstrādē piedalās
novēršanas komisijas izveidošanu" un citu starptautisko Tieslietu ministrijas
korupcijas novēršanas instrumentu izstrādē eksperts
3. Līdzdalība starptautiskajās konferencēs un Pastāvīgi Visas attiecīgās
semināros, kas veltīti korupcijas novēršanai institūcijas
4. Nacionālās likumdošanas saskaņošana ar (sk. iepriekšējo) Budžeta finansējums
starptautiskajām korupcijas novēršanas normām
4. Iedzīvotāju īpašuma Iedzīvotāju īpašuma un ienākumu kontroles kārtības 1999.g. Korupcijas novēršanas Budžeta finansējums Iekšlietu ministrijas
un ienākumu uzlabošana, nodrošinot nelikumīgi iegūto līdzekļu padomi veidojošās vadībā strādā darba
kontroles uzlabošana identificēšanu un pierādīšanu institūcijas grupa
5. Administratīvo aktu 1. Administratīvā procesa likuma projekta Līdz likuma Tieslietu ministrija Budžeta finansējums Likumprojekts
pieņemšanas uzlabošana izstrādāšana pieņemš. izstrādāts un nosūtīts
Saeimā saskaņošanai citām
2. Administratīvā procesa likuma popularizācija Pastāvīgi institūcijām
6. Liecinieku un cietušo Liecinieku un cietušo aizsardzības sistēmas Pastāvīgi Iekšlietu ministrija, Budžeta finansējums
aizsardzības uzlabošana saskaņā ar Kriminālprocesa kodeksu, Tieslietu ministrija,
uzlabošana kā arī spēkā esošās normatīvās bāzes trūkumu Ģenerālprokuratūra
izvērtēšana un uzlabošana
7. Valsts iestāžu un 1. Racionālas institucionālās struktūras juridisko 1999.g. Valsts Reformu birojs, Budžeta finansējums,
civildienesta ietvaru izstrādāšana, izdarot grozījumus "Ministriju Finansu ministrija plānots arī starptautiskais
reforma iekārtas likumā", pilnveidojot iestāžu pilnvaru, finansējums
atbildības, kontroles un atskaitīšanās kārtību
2. Obligātā budžeta iestāžu gada pārskata par 1998.g. Tieslietu ministrija
sniegtajiem rezultātiem un to izmaksām ieviešana III. cet.
3. Amatpersonu atbildības paaugstināšana, 1998.g.
samērojot to ar atalgojumu IV cet.
4. Atalgojuma paaugstināšanas prioritāšu noteikšana, 1998.g.
radot stabilu civildienestu ar "caurspīdīgu" vadību IV cet.
un finansēšanu
5. Konceptuāli apspriest jautājumu par iespēju policijas 1998.g. Iepriekšminētās min.,
darbiniekiem strādāt citus darbus, bet darba samaksu IV cet. Iekšlietu ministrija,
par citiem darbiem saņemt iestādē, kas ir pamatdarba vieta VPRB
6. Iekšējā audita sistēmas un metodikas izstrādāšana, 1998.g. VPRB
apmācīšana un ieviešanas uzsākšana (vadības III cet.
kontrole un iekšējā finansu revīzija)
8. Ierēdņu ētikas Vienota ierēdņu ētikas (uzvedības) kodeksa 1998.g. VPRB VCP Budžeta finansējums
(uzvedības) kodeksa izstrādāšana, nosakot uzvedības standartus un II. cet.
izstrādāšana principus, kas jāievēro ierēdņiem, darbojoties un
pieņemot lēmumus. Šāda kodeksa mērķis būtu kalpot
arī par informācijas avotu sabiedrībai, kādu uzvedību
no ierēdņu puses viņiem ir tiesības sagaidīt
9. Administratīvā soda 1. Administatīvo pārkāpumu izskatīšanas lietvedības Projekts Iekšlietu ministrija, Budžeta finansējums
uzlikšanas sistēmas mainīšana, nosakot, ka: 1998.g. Tieslietu ministrija
uzlabošana 1) administratīvo sodu neuzliek, tai skaitā transporta II cet.
līdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku neatņem,
pārkāpuma izdarīšanas vietā;
2) ierēdnis par konkrētu pārkāpumu var uzlikt
konkrētu sodu (kodeksā šobrīd noteikts diezgan plašs
naudas soda diapazons "no ... līdz");
3) ierēdņa uzlikto administratīvo sodu var pārsūdzēt tiesā;
4) tiesa var lemt par administratīvā soda palielināšanu
vai samazināšanu
2. Administratīvās sodīšanas institūta konceptuāla 1999.g. Tieslietu ministrija
pārskatīšana
10. Nodokļu un nodevu Korupcijas iespēju samazināšana nodokļu un nodevu 1998.g. Finansu ministrija Budžeta finansējums
atlaižu piešķiršanas atlaižu piešķiršanas procesā, nosakot: II cet.
procesa uzlabošana 1) rakstisku iesniegumu, kas adresēts iestādei
kopumā, nevis konkrētam ierēdnim;
2) aizliegumu iesnieguma iesniedzējam kontaktēties
ar konkrētā lēmuma pieņēmēju
11. Politisko organizāciju 1. Citu valstu pieredzes apkopošana politisko partiju 1998.g. Tieslietu ministrija, Budžeta finansējums
finansēšana finansēšanā I cet.
2. Koncepcijas par politisko partiju finansēšanu 1998. g. Korupcijas novēršanas
izstrādāšana, ieviešot "caurspīdīgāku" ziedojumu procesu: II cet. padome
1) nosakot ierobežojumus attiecībā uz to, cik
politiskā partija (organizācija) drīkst pieņemt naudu un
citas materiālās vērtības vēlēšanu kampaņas laikā;
2) nosakot ierobežojumus attiecībā uz ārvalstu un
anonīmajiem ziedojumiem, kā arī Latvijas valsts
institūcijām ar valsts kapitāla daļu;
3) paredzot politisko partiju ikgadējo finansu deklarāciju
publicēšanu atsevišķā izdevumā (ne tikai "Latvijas Vēstnesī",
bet arī atsevišķā brošūrā);
4) paredzot politisko partiju (organizāciju) valsts
finansējumu no budžeta proporcionāli iegūto vietu
vai proporcionāli iegūto balsu skaitam iepriekšējās
Saeimas vēlēšanās, precīzi reglamentējot šo līzdekļu
izlietošanu, kā kritēriju izvirzot noteiktu balsu skaitu,
kas jāiegūst partijai
12. Godīgas 1. Tiesiskas un prognozējamas vides nodrošināšana Pastāvīgi Konkurences padome Budžeta finansējums
konkurences komercdarbībā, negodīgas konkurences ierobežošana
nodrošināšana 2. Preču un pakalpojumu tirgu regulējošo normu Pastāvīgi
un to piemērošanas procedūru iekļaušana normatīvajos
aktos, izslēdzot neadekvātu un subjektīvu normu
iekļaušana zemāka līmeņa tirgus regulācijās
3. Konkurences attīstības veicināšana tajos sektoros, Pastāvīgi Konkurences padome,
kuros darbojas dabīgais monopols, lai nodrošinātu Finansu ministrija
konkurences radīto tirgu regulējošo sviru piemērošanu
šo uzņēmumu darījumos ar citiem tirgus dalībniekiem
13. Valsts un 1. Valsts un pašvaldību pasūtījuma procedūras Pastāvīgi Valsts pārvaldes un Budžeta finansējums
pašvaldību likumības nodrošināšana, pamatojoties uz nosacījumu, pašvaldību institūcijas
pasūtījums ka pasūtījums tiek izdarīts pēc vispusīgas tirgus izpētes
un konkursa kārtībā, izvēloties valsts interesēm
atbilstošākos nosacījumus
2. Valsts pasūtījuma likumības nodrošināšanas kontrole Pastāvīgi Valsts kontrole,
un atbildības par tās neievērošanu piemērošana Ģenerālpr.
14. Privatizācijas process Privatizācijas procesa atklātuma un godīgas Līdz privatizāc. Privatizāc. aģentūra, Budžeta finansējums
konkurences nodrošināšana pabeigšanai Valsts kontrole,
Tieslietu ministrija
15. Licenču un dažādu Precizēt uzņēmējdarbības veidus, kuros nepieciešama 1998.g. Visas ministrijas Budžeta finansējums
atļauju izsniegšanas licence (samazināt licencēšanu kā konkurenci IV cet.
procedūras ierobežojošu faktoru tajās sfērās, kur valstiskā kontrole
sakārtošana licencēšanas veidā nav nepieciešama)
16. Korupcijas novēršanas Grozījumi LKK nodaļā "Amatnoziegumi": 1999.g. Ģenerālprokuratūra, Budžeta finansējums
tiesiskā regulējuma 1) 162. pantā noteikt jaunu amatpersonas jēdzienu, Tieslietu ministrija
uzlabošana publiskajā ievērojot Krimināllikuma projekta 310. pantā doto jēdzienu;
sektorā 2) noteikt atbildību par neatļautu piedalīšanos
darījumos, ja to mantkārības vai citas personiskās
ieinteresētības dēļ izdarījusi amatpersona, kurai tas
sakarā ar viņas amata stāvokli ar likumu ir aizliegts
17. Korupcijas novēršana Grozījumi Latvijas Kriminālkodeksā Sevišķās daļas 1999.g. Tieslietu ministrija Budžeta finansējums
privātajā sektorā 6. nodaļā "Saimnieciskie noziegumi":
1) papildināt ar normām par komerciālo uzpirkšanu,
ko izdarījis nevalstiska uzņēmuma vai organizācijas
atbildīgs darbinieks vai pilnvarota persona
2) noteikt kriminālatbildību nevalstiska uzņēmuma
vai organizācijas atbildīgam darbiniekam vai tā
pilnvarotai personai par pilnvaru ļaunprātīgu
izmantošanu un pārsniegšanu
18. Atklātības veicināšana "Caurspīdīgums" valsts pārvaldes darbā, nodrošinot Pastāvīgi Visas valsts pārvaldes Budžeta finansējums,
valsts pārvaldē sabiedrības piedalīšanos valstisko lēmumu institūcijas iespējams ārvalstu
pieņemšanas procesā finansējums
19. Efektīvas un drošas 1. Tiesiskā regulējuma par personas datu 1998.g. Satiksmes ministrija, Budžeta finansējums Satiksmes ministrijas
personas datu aizsardzību izstādāšana (institucionālās sistēmas, IV cet. Iekšlietu ministrija, speciālistu vadībā
aizsardzības sistēmas kas nodrošinātu personas datu aizsardzību, izveidošana, Finansu ministrija, strādā darba grupa
ieviešana institūciju savstarpējās sadarbības pilnveidošana, Tieslietu ministrija,
modernas tehnoloģijas ieviešana) citas instit.
2. Atbildības noteikšana par datu prettiesisku izpaušanu 1998. IV. cet. Budžeta finansējums
20. Pētījumu analīze 1. Konkrēti pētījumi Kriminoloģisko pētījumu centram, Pastāvīgi Korupcijas novēršanas Budžeta finansējums,
un izvērtēšana lai tiktu noskaidroti korupcijas un ēnu ekonomikas padome iespējams starptautiskais
korupcijas jomā cēloņi, apjomi, un veicamie pasākumi tās novēršanai finansējums
2. Sabiedriskās domas izpēte korupcijas jomā Reizi ceturksnī
21. Korupcijas novēršanas Korupcijas novēršanas padomes pastāvīgas 1998.g. Tieslietu ministrija Iespējams starpautiskais
padomes pastāvīgas struktūrvienības izveidošana, kas koordinētu II cet. finansējums
struktūrvienības likumdošanas analīzes un korupcijas novēršanā
izveidošana iesaistīto valsts un nevalstisko organizāciju darbību
 
 
Apkarošana
Nr. Sfēra Nepieciešamie pasākumi Izpildes Atbildīgā Finansiālais un mate- Piezīmes
p.k. laiks institūcija riālais nodrošinājums
1. Korupcijas noziegumu Finansu analīzes, audita un kontroles nodaļas 1998.g. Valsts policija Iespējams Eiropas
atklāšana izveidošana Iekšlietu ministrijas Valsts policijas IV cet. Savienības finansējums
Ekspertīžu centrā
2. Muitas darba 1. Muitas tehnikas modernizācija, nodrošinot 1998.g. Valsts ieņēmumu dienests Iespējams starptautiskais
uzlabošana efektīvāku muitas kontroli uz robežas III cet. finansējums, budžeta
2. Priekšlikumi par muitas darbinieku un robežsargu 1998.g. Iekšlietu ministrija, finansējums
darba dublēšanās novēršanu III cet. Valsts ieņēmumu dienests Budžeta finansējums
3. Lēmumu pieņemšanas procedūras uzlabošana muitā Pastāvīgi
3. Valsts ieņēmumu 1. Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu", 1998.g. Valsts ieņēmumu dienests Budžeta finansējums,
dienesta struktūras nosakot Valsts ieņēmumu dienesta korupcijas novēr- IV cet. iespējams starptautiskais
un pilnvaru šanas kontroles daļu amatpersonu tiesības attiecībā finansējums
paplašināšana uz Korupcijas novēršanas likuma izpildes kontroli
2. Korupcijas novēršanas kontroles daļas struktūras
paplašināšana, tehniskā nodrošinājuma uzlabošana
un darbinieku kvalifikācijas paaugstināšana
4. Korupcijas apkarošanas Korupcijas apkarošanas vienības radīšana 1998.g. Valsts policija Budžeta finansējums
vienības radīšana Valsts policijā, paredzot tai veikt korupcijas I cet. esošo štatu ietvaros
apkarošanas uzdevumus
5. Legalitātes Koncepcijas izstrāde par legalitātes prezumpcijas 1998. g. Ģenerālpr. Budžeta finansējums
prezumpcijas ieviešana principa ieviešanu saimniecisko noziegumu pierādīšanā II ct.
6. Mantas konfiskācijas Jebkura korupcijas vai "naudas atmazgāšanas" 1998.g. Ģenerālprokuratūra, Budžeta finansējums
normatīvās bāzes rezultātā iegūta īpašuma konfiskācijas nodrošināšana, IV cet. Tieslietu ministrija,
sakārtošana paredzot indentificēt, novērtēt un arestēt šo īpašumu Valsts ieņēmumu dienests,
Iekšlietu ministrija
 
 
Izglītošana
Nr. Sfēra Nepieciešamie pasākumi Izpildes Atbildīgā institūcija Finansiālais un Piezīmes
p.k. laiks materiālais nodrošinājums
1. Ierēdņu izglītošana 1. Rokasgrāmata ierēdņiem par to, kas jāievēro, 1998.g. Valsts administrācijas Budžeta un starptautiskais
administratīvo aktu izsniedzot indivīdam saistošu administratīvo aktu, IV cet. skola finansējums
pieņemšanā – vienkāršs skaidrojums par ierēdņu pienākumiem
un indivīda tiesībām administratīvajā procesā
2. Administratīvā procesa kursa iekļaušana ierēdņu No 1999.g.
apmācībā
2. Sabiedrības iesaistīšana Regulāru korupcijas novēršanas jautājumiem veltītu Pastāvīgi Valsts pārvaldes Starptautiskais finansējums
publiskā diskusijā konferenču un semināru organizēšana sadarbībā ar masu institūc.
saziņas līdzekļiem un starptautiskajām organizācijām
3. Sabiedrības informēšana 1. Regulāra informācijas sniegšana masu saziņas līdzekļiem: Pastāvīgi Visas iestādes, Budžeta finansējums
un izglītošana 1) par ierēdņu un valsts varas pārstāvju pienākumiem, to preses dienesti
atbildību, tiesībām;
2) par indivīdu tiesībām;
3) par valdības pasākumiem korupcijas novēršanā
un apkarošanā
2. Ierēdņu apmācība sarunām ar presi un citiem
masu saziņas līdzekļiem
4. Apmeklētāju Katras valsts iestādes pienākums nodošināt visiem pieejamu: Pastāvīgi Visas iestādes Budžeta finansējums
informēšana par 1) informāciju par iestādes darbu, iesniedzamo
iestādes darbu dokumentu sarakstu, visu dokumentu paraugus
(konkrētās iestādes kontekstā);
2) informāciju par pārkāpumu konstatēšanas kārtību,
iespējamā soda apmēriem, vainu mīkstinošiem
un pastiprinošiem apstākļiem utt.
5. Valsts iestādēs strādājošo 1. Ierēdņu apmācība ētikas jomā Pastāvīgi Valsts administr. Daļējs budžeta Programmas un mācīb-
izglītošana ētikas 2. Par korupcijas apkarošanu atbildīgo skola finansējums spēku sagatavošanā
jautājumos personu apmācība iespējams Pasaules
bankas projekts
6. Saikne ar pilsoni Iedzīvotāju bezmaksas informēšana par viņu Pastāvīgi Visas ministrijas un Budžeta finansējums
tiesībām un citām valstiski svarīgām lietām lielākās institūcijas
ar bukletu un citu informatīvo materiālu palīdzību
vienkāršā un saprotamā valodā
7. Normatīvo aktu Valsts pārvaldes juridisko dienestu un citu normatīvo Pastāvīgi Valsts kanceleja,
kvalitātes uzlabošana aktu izstrādāšanas procesā iesaistīto darbinieku Valsts administr. skola
apmācīšana normatīvo aktu sagatavošanā, īpašu Budžeta finansējums
uzmanību veltot normu satura skaidrībai un
administratīvā procesa principu ievērošanai
8. Administratīvā procesa Administratīvā procesa likuma komentāru izdošana 1999. g. Tieslietu ministrija Budžeta finansējums
izskaidrošana un
popularizēšana
9. Sabiedriskās domas Neiecietīgas attieksmes pret visu veidu korupcijas Pastāvīgi Visas valsts pārvaldes Esošā finansējuma ietvaros
veidošana izpausmēm propaganda masu medijos institūcijas

Ejot uz konferenci, domājot par problēmu

Rīt, 10. jūnijā, Rīgā, Kongresu namā, sāksies divu dienu konference, ko rīko Tieslietu ministrija, Korupcijas novēršanas padome un Valsts administrācijas skola; tās atbalstītāju vidū ir gan Valsts prezidents, Ministru prezidents, gan Pasaules bankas, UNDP, ES Komisija Latvijā, SIGMA, OECD, masu saziņlīdzekļi un sabiedriskās organizācijas. Konferences galvenais mērķis — informēt sabiedrību par valsts politiku korupcijas novēršanā un iesaistīt to risinājumu meklēšanā. Tajā aicināti piedalīties Saeimas deputāti, vadības un pašvaldību vadītāji, ministri, uzņēmēji, sabiedriskie darbinieki, zinātnieki, izglītības un kultūras darbinieki, nevalstisko organizāciju pārstāvji, žurnālisti.

Īpatnēji ir tas, ka konference galvenokārt norisināsies diskusiju veidā. Pirmās diskusijas temats — korupcijas novēršana, otrās — tās apkarošana, trešās — sabiedrības izglītošana. Lai uzklausītu iedzīvotāju domas un jautājumus, pirms konferences un tās laikā darbosies "karstie" telefoni.

Konferences sākumā paredzēta premjerministra Guntara Krasta, Korupcijas novēršanas padomes priekšsēdētāja, tieslietu ministra Dzintara Rasnača, eksperta Bertrāna de Spevila uzruna.

Šodien publicējam Korupcijas novēršanas programmu, ko izstrādājusi Korupcijas novēršanas padome un kuru nesen akceptēja arī Ministru kabinets.

Rita Belousova,

"LV" nozares redaktore

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!