• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1998. gada 20. oktobra noteikumi Nr. 410 "Metodika stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumam kategorijās". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.10.1998., Nr. 308/312 https://www.vestnesis.lv/ta/id/50302-metodika-strategiskas-un-regionalas-nozimes-dzelzcela-infrastrukturas-iedalijumam-kategorijas

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.411

Noteikumi par stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumu

Vēl šajā numurā

23.10.1998., Nr. 308/312

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 410

Pieņemts: 20.10.1998.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr. 410

Rīgā 1998.gada 20.oktobrī (prot. Nr. 57, 4.§)

Metodika stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iedalījumam kategorijās

Izdoti saskaņā ar Dzelzceļa likuma 7.pantu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kritērijus, pēc kuriem vilcienu kustības drošības garantēšanai stratēģiskās un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūra (turpmāk - dzelzceļa infrastruktūra) iedalāma kategorijās.

2. Dzelzceļa infrastruktūru kategorijās iedala, pamatojoties uz kravu un pasažieru pārvadājumu realizācijas perspektīvajiem plāniem. Dzelzceļa infrastruktūras kategorijas apstiprina satiksmes ministrs.

II. Dzelzceļa infrastruktūras iedalījums kategorijās

3. Ņemot vērā kravu un pasažieru pārvadājumu apjomu, to nozīmi tautsaimniecībā un vilcienu kustības ātrumu, dzelzceļa infrastruktūra iedalāma šādās kategorijās:

3.1. I kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - stratēģiskās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kravas apgrozījums pārsniedz 15 milj. bruto tonnu gadā un pasažieru vilcienu kustības ātrums pārsniedz 120 kilometru stundā;

3.2. II kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - I kategorijai neatbilstoši stratēģiskās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi un reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kravas apgrozījums ir no 5 milj. līdz 15 milj. bruto tonnu gadā un pasažieru vilcienu kustības ātrums ir no 80 līdz 120 kilometriem stundā, kā arī dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi, kuros kursē piepilsētas elektriskie vilcieni;

3.3. III kategorijas dzelzceļa infrastruktūra - visi pārējie reģionālās nozīmes dzelzceļa infrastruktūras iecirkņi.

III. Dzelzceļa infrastruktūras iecirkņu tehniskais aprīkojums atbilstoši kategorijai

4. Attiecīgās kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos ir noteikts tehnisko līdzekļu aprīkojums, kā arī noteiktas ekspluatācijas un remonta tehniskās prasības.

5. I kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

5.1. sliedēm, kuru masa ir vismaz 60 kilogramu uz vienu metru, uz dzelzsbetona gulšņiem un ar lokano asmeņu pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/11 galvenajos un caurbraucamajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

5.2. signālu un pārmiju dispečercentralizācijai vai automātiskajai bloķēšanai ar lokomotīvju automātisko signalizāciju un signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju stacijās;

5.3. divpusējai elektropiegādei pa divām neatkarīgām savstarpēji rezervējamām elektrolīnijām no neatkarīgiem barošanas avotiem (ja nepieciešams, jāierīko arī autonoms rezerves barošanas avots);

5.4. sakaru un automātikas kabeļu līnijām;

5.5. automātiskām ierīcēm, ar kurām vilciena kustības laikā kontrolē bukšu sasilšanu.

6. II kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

6.1. sliedēm, kuru masa ir vismaz 50 kilogramu uz vienu metru, uz dzelzsbetona vai koka gulšņiem un ar pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/11 galvenajos un caurbraucamajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

6.2. signālu un pārmiju dispečercentralizācijai vai automātiskajai bloķēšanai ar lokomotīvju automātisko signalizāciju vai pusautomātiskajai bloķēšanai ar signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju stacijās;

6.3. divpusējai elektropiegādei pa divām neatkarīgām savstarpēji rezervējamām elektrolīnijām no neatkarīgiem barošanas avotiem (ja nepieciešams, jāierīko arī autonoms rezerves barošanas avots);

6.4. sakaru un automātikas kabeļu līnijām;

6. 5. ja nepieciešams, automātiskām ierīcēm, ar kurām vilciena kustības laikā kontrolē bukšu sasilšanu.

7. III kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņos jābūt:

7.1. sliedēm, kuru masa ir 50 kilogramu uz vienu metru (pieļaujams izmantot arī sliedes ar mazāku masu), uz dzelzsbetona vai koka gulšņiem un ar pārmiju pārvedām ar krusteņa marku, kas nav mazāka par 1/9 galvenajos ceļos. Visām inženiertehniskajām būvēm jānodrošina vilcienu caurlaide bez kustības ātruma ierobežojuma;

7.2. pusautomātiskajai bloķēšanai ar signālu un pārmiju elektrisko centralizāciju vai stacijas bloķēšanu ar rokas vadības pārmijām; drīkst izmantot elektrozižļu sistēmu vai citu vienkāršotu vilcienu kustības organizēšanas veidu.

8. Ja III kategorijas dzelzceļa infrastruktūras iecirkņus nepieciešams aprīkot ar elektroapgādes, sakaru un automātiskajām līnijām, dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs pieņem attiecīgu lēmumu.

IV. Noslēguma jautājums

9. Noteikumi stājas spēkā ar 1998.gada 1.novembri.  

Ministru prezidents G.Krasts

Satiksmes ministrs V.Krištopans

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!