Par vērtspapīru tirgus jaunumiem
A/s "Latvijas balzams" ģenerāldirektors Aleksandrs Ivanovs (no kreisās) un Rīgas Fondu biržas prezidents Uldis Cērps paraksta vienošanos par informācijas apmaiņu
Aizvadītajā nedēļā svarīgs notikums bija Rīgas Fondu biržā, kad tika parakstīts vienošanās līgums starp biržu un akciju sabiedrību "Latvijas balzams" par informācijas apmaiņu. Līdz ar uzņēmuma kotāciju biržas otrajā sarakstā Latvijas Centrālajā depozitārijā reģistrētas un publiskajā apgrozījumā ir 5,7 miljoni akciju. Publiskajā piedāvājumā, kas notika šā gada jūnijā, "Latvijas balzama" akcijas iegādājušies vairāk nekā 26 tūkstoši akcionāru.
Rīgas Fondu biržas prezidents Uldis Cērps, raksturojot uzņēmumu, īpaši uzsvēra to, ka tas ir orientēts vietējā tirgū un visu laiku saglabā stabilas pozīcijas. Uzņēmums perspektīvā noteikti ieņems savu vietu arī biržas oficiālajā sarakstā.
Akciju sabiedrības "Latvijas balzams" ģenerāldirektors Aleksandrs Ivanovs, uzsverot šā notikuma nozīmību, atzīmēja, ka uzņēmuma akcijas ir drošs ieguldījums, un to apliecina akcionāru uzticība. Uzņēmums strādā ar peļņu, šā gada deviņos mēnešos tā sasniedz 2,1 miljonu latu. Un tas vieš cerību, ka arī gada noslēgumā peļņa būs ievērojami lielāka. Perspektīvā "Latvijas balzams" centīsies nostiprināties vietējā tirgū un apgūt arī Baltijas valstu tirgu, lai iegūtu tajā stabilas pozīcijas.
Jāpiebilst, ka uzņēmuma kontrolpakete ir akciju sabiedrībai"Ave Lat Grupa", kas kontrolē 50,5 procentus akciju, publiskajiem akcionāriem pieder 15,5 procenti, uzņēmuma darbiniekiem — 15 procenti, vadībai — 7 procenti akciju.
Todien tika sveikta arī viena no aktīvākajām brokerēm Anrija Pētersone, kas pārdevusi visvairāk a/s "Latvijas balzams" akciju.
Ingrīda Rumbēna, "LV"
Klātesošos priecēja arī dažādi priekšnesumi
Rīgas fondu birža (RFB) sekmīgi pilda savu stratēģisko uzdevumu piesaistīt biržai visus Latvijas lielākos un ātri augošos uzņēmumus, 16.oktobrī notikušajā preses konferencē, kas bija veltīta a/s "Latvijas balzams" (LB) akciju iekļaušanai biržas otrajā sarakstā, ar gandarījumu atzina RFB prezidents Uldis Cērps. Tādējādi RFB kapitalizācija ir pieaugusi par 7 miljoniem latu, jo tieši tik liela ir "Latvijas balzama" tirgus vērtība. Šis ir svarīgs notikums arī gandrīz 10 tūkstošiem uzņēmuma akcionāru, kas nu varēs sekot līdzi sava uzņēmuma tirgus vērtībai, piedalīties akcionāru pilnsapulcēs un tādējādi zināmā mērā ietekmēt LB tālāko darbību. Jebkurš Latvijas iedzīvotājs tagad var kļūt par LB līdzīpašnieku. LB pieder pie tiem uzņēmumiem, kuru produkcijas noiets ir samērā stabils un nav atkarīgs ne no iespējamiem satricinājumiem pasaules ekonomiskajos tirgos, ne no eksporta uz Krieviju, uzsvēra U.Cērps.
LB akciju lielākais īpašnieks — a/s "Ave Lat Grupa" (ALG) — ir akciju kontrolpaketes turētāja vairākos lielos un plaši pazīstamos Latvijas pārtikas pārstrādes rūpniecības uzņēmumos. Kā uzsvēra a/s "Ave Lat Grupa" stratēģisko projektu vadītājs Jānis Leimanis, ALG stratēģija balstās uz ilgtermiņa ieguldījumu veikšanu pārtikas pārstrādes un ar to cieši saistītās nozarēs, un grupas interesēs ir LB vērtības palielināšanās ilgā laika posmā.
Raksturojot LB kā savas nozares līderi, uzņēmuma mārketinga direktore Indra Ozola sacīja, ka LB ir plaša spektra alkoholisko dzērienu ražotājs — te top 46 dažādu nosaukumu alkoholiskie dzērieni, no kuriem 55 procentus veido degvīni. Starp tiem ir tādas labi pazīstamas un senas markas kā "Kristāldzidrais", ko ražo jau no piecdesmito gadu sākuma. Ir tapuši arī daudzi jauni un konkurētspējīgi produkti, piemēram, degvīns "Monopols", kas vairākkārt izpelnījies starptautisku atzinību, pēdējo reizi — šogad Krievijā, Sanktpēterburgas izstādē.
"Latvijas balzamā" top daudzi mūsu valstī ļoti iecienīti dzērieni, tai skaitā dzērveņu degvīns, ko ražo no dabīgiem ekstraktiem, brendijs "Merkurs", četru dažādu veidu krējuma liķieris "Šarlote" u.c. Šīs trīs dzērienu grupas veido apmēram 80 procentu visas pārdotās produkcijas apjoma.
LB piedāvā ne vien plašu dzērienu sortimentu, bet arī bagātīgu iepakojuma klāstu. Uzņēmums savu produkciju pilda dažāda tilpuma traukos — sākot no piecdesmitgramīgām suvenīrpudelītēm un beidzot ar trīslitrīgo leģendārā Rīgas melnā balzama krūku. I.Ozola noslēpa lepnumu par LB ražojumu augsto kvalitāti. Un uzņēmums katru gadu iegulda lielus līdzekļus kvalitātes tālākā uzlabošanā. Izņēmums nav arī šis gads. Kvalitātes paaugstināšana ir svarīga LB jaunās mārketinga stratēģijas sastāvdaļa, un tās mērķis ir stabilizēt tirgus daļu pašreizējo 60 procentu apjomā no visa Latvijas alkoholisko dzērienu tirgus, kur pēdējos gados pieaug konkurence, jo tirgū ienāk gan jauni ražotāji, gan jauni produkti.
Pievēršoties LB tālākās attīstības perspektīvām, I.Ozola uzsvēra, ka uzņēmums plāno ieņemt stabilu vietu Baltijas tirgū. Tā mērķis ir ne vien iekarot līderpozīcijas šajā tirgū, bet arī spert soļus tālāk uz Austrumeiropu, kur ir labi potenciālie sadarbības partneri — Bulgārija, Polija, Čehija, — un vēl tālākā perspektīvā — uz Eiropas Savienības tirgiem.
Gita Kronberga, "LV"
Foto: Marika Vanaga