• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pašu jaunāko, ērtāko un plašāko gaisa tiltu Rīgā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 10.11.1998., Nr. 336 https://www.vestnesis.lv/ta/id/50672

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Saeimas priekšsēdētāja paziņojums

Vēl šajā numurā

10.11.1998., Nr. 336

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par pašu jaunāko, ērtāko un plašāko gaisa tiltu Rīgā

Foto: Arnis Blumbergs, "LV"

Visi ceļi ved uz Romu. Visi Latvijas ceļi ved uz Rīgu, precīzāk — uz Rīgas centru, kas nu kļuvis par neizbraucamu automašīnu mudžekli. Tāpēc pilsētas pārvaldnieki un būvnieki kopīgiem spēkiem meklē un rod risinājumus samilzušajai transporta problēmai. Viens no risinājumiem jau tiek īstenots — drīzumā būs gatavs kustības pārvads Vairoga ielā.

Kā "Latvijas Vēstnesim" pastāstīja Rīgas pilsētas Attīstības departamenta Kapitālās celtniecības pārvaldes priekšnieks Valdis Trops, pateicoties jaunizbūvētajam ceļa pārvadam, no Brīvības ielas līdz Gaujas ielai un tālāk pa Brasas tiltu, Upes un Skanstes ielām varēs apbraukt Rīgas centru. Tiks iegūts varens transporta koridors, kurš tiek dēvēts par Austrumu lielceļu. Tas sniegs lielu atslodzi transporta kustībai gar krastmalu. Austrumu lielceļš saistīs Slāvu, Deglava, Zemitānu, Brasas un Brīvības ielas gaisa tilta pārvadus, ļaujot autobraucējiem iebraukt pilsētas centrā pa kvalitatīvu ceļu — Skanstes ielu. Austrumu lielceļa sākums būs Krustpils ielā (Šķirotavā), bet tas beigsies Viestura prospektā. Vairoga ielas pārvada garums ir 870 metri, tā kopējā platība — 37 500 kvadrātmetri.

Valdis Trops ir pārliecināts, ka kustības pārvads Vairoga ielā ir ļoti svarīgs krustpunkts tuvākajā nākotnē būvējamiem lielceļiem, kas savienos galvenās šosejas un ceļus visos virzienos. Vairoga ielas pārvads sniegs iespēju iedzīvotājiem vieglāk piekļūt Daugavmalai, kur pašreiz ir visai sarežģīta un nepārdomāta satiksme, jo jāvirzās pa vairākām slikti izbraucamām ieliņām. Ar jauno ceļu tiks atslogota Krasta ielas satiksme, tai vairs nebūs lielceļa funkcijas. Nākamgad plānots pārveidot un paplašināt kustību līdz pat Ieriķu ielai. Projekta autors ir SIA "Tiltprojekts".

Būvdarbi Vairoga ielas objektā tika sākti jau 1989. gadā, taču līdzekļu un stratēģijas trūkuma dēļ, celtniecības darbi laikā no 1993. gada līdz 1995.gadam nenotika. Darbu turpināšanu kavēja tā laika Rīgas domnieku neizpratne par kustības pārvada nepieciešamību. Būvdarbus atsāka 1996.gadā.

Valdis Trops uzskata, ka izbūvēt tik ļoti nepieciešamo kustības pārvadu bijis iespējams, pateicoties Rīgas domes atbalstam. Būvdarbu galvenais inženieris Valerijs Kasjanovs īpaši uzslavēja un atzinību izteica būvdarbu izpildītājiem — akciju sabiedrības "Latvijas tilti" un uzņēmuma "ACB ceļu būve" čaklajiem darbiniekiem.

Patlaban būvniecības darbos jau iztērēti 5 miljoni 73 tūkstoši latu. Valdis Trops lēš, ka kopumā Vairoga ielas objektā ieguldīti aptuveni 18 miljoni latu, bet darbu veiksmīgai pabeigšanai vēl vajadzīgi 700 tūkstoši latu. Lai jauno objektu pilnībā nodotu satiksmes plūsmai, strādniekiem vēl jāveic pēdējie celtniecības darbi — jāizbūvē trotuāri, jāizvieto ceļa zīmes un luksofori, jāierīko apgaismojums visa ceļa garumā. Oficiālā kustības pārvada Vairoga ielā atklāšana iecerēta šī gada 17.novembrī.

Laura Dūša,

"LV" informācijas redaktore

a

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!