• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Jaunā "Aīda" Baltajā namā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.01.1998., Nr. 26/27 https://www.vestnesis.lv/ta/id/51173

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas pasts gaida Nagano olimpiskās spēles

Vēl šajā numurā

30.01.1998., Nr. 26/27

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

INFORMĀCIJA

Jaunā “Aīda” Baltajā namā

Džuzepes Verdi operas “Aīda” triumfa gājiens uz pasaules opernamu skatuvēm sākās 1871. gada 24. decembrī Kairā. Garajos gados Verdi nemirstīgā mūzika darījusi slavenus daudzus dziedātājus.

Latvija Nacionālajā operā “Aīda” iestudēta četras reizes. Vecākā paaudze vēl atceras galvenajās lomās solistus Mildu Brehmani–Štengeli, Annu Ludiņu, Rūdolfu Bērziņu un ne tik sen Žermenu Heini–Vāgneri, Solveigu Raju un Artūru Frīnbergu.

Tagad, ar pirmizrādi pirms nedēļas — 23. janvārī, atjaunotajā Operas namā sācis skanēt jauns iestudējums, krāšņs, vizuāli iespaidīgs.

Režisoriem “Aīdas” izrāde arvien bijis grūts uzdevums. Šoreiz to risināt uzņēmusies Māra Ķimele. Tā ir viņas debija operas laukā. Kā režisore saka — “uzdrīkstēšanās veidot savas paaudzes variantu, ne tik sadzīvisku kā varbūt ierasts”. Izrāde iestudēta itāļu valodā.

Pēc 14 gadu pārtraukuma scenogrāfijai atkal pievērsies mākslinieks Ilmārs Blumbergs. Viņa veidotās dekorācijas un tērpi ļauj pilnīgi iejusties izrādes atmosfērā un radīt katram savu Ēģipti. Varenie tempļa mūri ir viegli pārvietojami, ļaujot radīt gan iespaidīgu perspektīvas izjūtu, gan intīmu vidi duetam.

Efektīga ir krāsu partitūra. Pirmajā cēlienā valda zaļi dzeltena toņkārta, otrajā sarkanā — gan ziedu vītnēs un tērpos, gan skatuvi pārplūdinošās gaismās.

Pie diriģenta pults — teātra mākslinieciskais vadītājs ķintars Rinkevičs. Galvenās lomas iestudējuši vairāki solisti. Pirmizrādē Radamesa partiju dziedāja izcilais viestenors no Honkongas Vorens Moks, kas uzstājies daudzās valstīs un septiņus gadus strādājis Bērlīnes Vācu operā. Turpmākās izrādēs Radamesa lomā būs Kārlis Zariņš, kā arī jaunie dziedātāji Oļegs Orlovs un Jurijs Aladins.

Aīdas lomā — lietuviešu soliste Irēna Milkevičūte, kas jau vairākkārt viesojusies Rīgā. Aīdas dziedājumu iestudējušas arī mūsu Ieva Kepe un Ieva Viļuma.

Amnerisas tēlā iejutusies jaunā operzvaigzne Kristīne Zadovska; citās izrādēs skatītāji redzēs Antru Bigaču un Karmenu Radovsku.

Jaunajā uzvevumā ir ap 300 izpildītāju. Piedalās paplašināts orķestra sastāvs, divi kori, solisti, baletdejotāji (horeogrāfs Aivars Leimanis), mīmisti. Un visi — arī dekorāciju apgleznotāji, butafori, gaismu meistari — savu darbu veikuši no sirds, lai rastos viens vesels skanējums — šī krāšņā izrāde.

Aina Adermane

Foto: Harijs Burmeistars


Diriģents — ķintars Rinkevičs


Faraons — Aivars Krancmanis, Aīda — Irēna Milkevičūte, Amnerisa — Kristīne Zadovska; Skats no 2. cēliena

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!