• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Un tā: no dūkanā līdz lieljaudas traktoram. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 28.08.1998., Nr. 248 https://www.vestnesis.lv/ta/id/51477

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ziņu teikumi

Vēl šajā numurā

28.08.1998., Nr. 248

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Un tā: no dūkanā līdz lieljaudas traktoram

Par 5. starptautisko izstādi

"Transports laukiem ’98"

No 26. līdz 29. augustam Rāmavas lauksaimniecības izstāžu kompleksā notiek 5. starptautiskā izstāde "Transports laukiem ’98". Šo lauku cilvēkiem tik nozīmīgo izstādi organizējusi SIA A. M. L. ar Zemkopības ministrijas un Tirdzniecības un rūpniecības kameras atbalstu.

Izstādes apmeklētājiem iespējams iepazīties ar sešdesmit firmu piedāvāto tehniku, galvenokārt transporta līdzekļiem, pirmo gadu arī — ceļa būvniecībai un remontam paredzēto. Lielākā daļa no tās ir Rietumvalstu ražojumi.

Firma VALTRA VALMET piedāvā traktorus komplektā ar komunālo tehniku — ietvju slaucītājiem. Savukārt firma "Preiss" demonstrē mazo lauksaimniecības tehniku — dažāda veida zāles pļāvējus, komunālo tehniku. Norvēģu firmas KVERNELAND traktoriem, lopbarības sagatavošanas, kartupeļu audzēšanas, augsnes apstrādes u. c. tehnikai īpaša reklāma nav nepieciešama. Tā savas labās īpašības pierādījusi arī Latvijas zemkopju tīrumos. Tikpat populāri ir Somijā ražotie VALTRA VALMET traktori.

Izstādē var aplūkot daudzu populāru un pazīstamu firmu ražojumus. Piemēram, GM centrs "VIAMERIKA" pārstāv OPEL, CHEVROLET, CADILLAC marku automobiļu ražotājus. Izstādes apmeklētājiem iespējams iepazīties ar jaunajiem vieglo automašīnu OPEL ASTRA modeļiem. Firma piedāvā tos iegādāties arī uz kredīta vai līzinga.

NVS valstis pārstāv Baltkrievijas automašīnu un traktoru ražotāju dīleri. Firma M.T.Z.–SERVISS no Gulbenes rajona Stradu pagasta "Šķieneriem" ar Minskas traktoru rūpnīcu sadarbojas jau ilgu laiku. Tiek piedāvāti ne tikai 10 modifikāciju MTZ traktori, to rezerves daļas, bet arī tehnikas servisa pakalpojumi. Kā preses konferencē pastāstīja firmas menedžere Dzintra Medvedeva, visvairāk pieprasītais ir MTZ–82. Liels atspaids zemniekiem bijis šā gada subsīdiju piešķīrums jaunās tehnikas iegādei, jo patlaban jau pārdoti 175 traktori, bet pērn gada laikā — 80. Zināmas bažas izraisa šā gada rudens, kad zudumā iet ievērojama daļa ražas. Tas var radīt grūtības kredīta un līzinga norēķinu kārtošanā. Jāpiebilst, ka aizdevumus zemniekiem sniedz Baltijas Tranzīta banka. Procentu likme ir no 12 līdz 13 gadā.

Mūsu valdības delegācijas vizīte Baltkrievijā šā gada pavasarī sekmējusi sadarbības līgumu slēgšanu. Jau pusgadu uzņēmuma "ALKOM trans" ir dīleri MAZ automobiļu tirdzniecībai Latvijā. Kā pastāstīja firmas prezidents Aleksandrs Krjačevs, pārdotas 11 mašīnas. Baltkrievijā būvētie pašizgāzēji ar 25 tonnu kravnesību ir vismaz trīs reizes lētāki — tie maksā 38 tūkstošus latu — nekā "Volvo" un "Mercedes" markas automašīnas. Firma piedāvā arī tehnisko apkopi, rezerves daļas. Minskas automašīnu rūpnīcas ražotā produkcija ir iecienīta 20 valstīs, sevišķi populāra tā ir Polijā, Argentīnā un Ēģiptē. Arī Baltijas valstīs tie ir vieni no visvairāk pārdotajiem smagajiem automobiļiem.

Augstu mūsu valstu sadarbību tirdzniecībā vērtē arī Baltkrievijas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā Ivans Stepaņenko. Viņš arī uzaicināja septembra beigās uz MAZ tirdzniecības centra atklāšanu Rīgā.

Runājot par Latvijas lauksaimniecības tehnikas ražotājiem, jāteic, ka to skaits nav pārāk liels. Kādreiz slavenās rūpnīcas RUSSO BALT pēctece , nelielā firma ražo vieglo automašīnu piekabes un treilerus, kuru celtspēja ir no pustonnas līdz 3,5 tonnām.

Savukārt akciju sabiedrība LMR jeb bijusī Rīgas lauksaimniecības mašīnu rūpnīca, turpinot 1946. gadā aizsāktās tradīcijas, specializējusies traktoru piekabju un mežsaimniecībā nepieciešamo iekārtu izgatavošanā. Izstādē tiek piedāvātas pašizgāzēju piekabes ar kravnesību no 2,5 līdz 12 tonnām dažādu lauksaimniecības kravu pārvadāšanai.

Atšķirībā no citiem gadiem, pirmo reizi lielāka uzmanība veltīta ceļu remonta tehnikai. Latvijā ir 20 500 km valsts nozīmes ceļu un 13 000 km otrās šķiras ceļu. Pašvaldību pārziņā ir 35 000 km ceļu. Pēdējie ir ļoti sliktā stāvoklī, jo ne katra pašvaldība spēj atļauties algot savu ceļu kopšanas brigādi. Kā liecina aprēķini, lauku ceļu sakārtošanai būtu nepieciešami vismaz 10 gadi. Ļoti smaga situācija izveidojusies Ludzas, Rēzeknes, Krāslavas, Preiļu, Alūksnes, Cēsu, Aizkraukles un Tukuma rajonā, kur pēc lietusgāzēm un plūdiem radās ceļu izskalojumi un nogruvumi. Šo ceļu remontam izlietoti 700 000 latu. Patlaban Latvijas Autoceļu direkcija izstrādājusi lauku ceļu attīstības programmu laika posmam līdz 2002. gadam, kurā pašvaldību ceļu remontam ieplānoti 15 miljoni latu. Šim mērķim jau tagad atvēlēti 673 000 latu. Izstādē piedalās vairākas ceļu būves firmas un tehnikas dīleri. Pazīstamākā no tām ir akciju sabiedrība "8. CBR". Šajā privātajā uzņēmumā strādā 310 darbinieku. Gada darba apjoms sasniedz 2 miljonus latu. Uzņēmums regulāri saņem valsts pasūtījumus ceļu būvē, uzvar specializētajos konkursos. Gadu gaitā izbūvēti 1422 kilometri ceļa, uzcelti 90 tilti ar kopējo garumu 3500 metru. Pēdējā laikā, izpildot pasūtījumus, smiltenieši būvē arī mazās hidroelektrostacijas, veic ostu piestātņu rekonstrukciju.

Kurš ir viens no senākajiem transporta veidiem? Domāju, ka jūs nekļūdīgi minēsiet zirgu. Smagos laika apstākļos, kad traktori un smagie auto neglābjami grimst, labi var izlīdzēties ar zirgiem. Diemžēl Latvijā to skaits ir ievērojami sarucis un sasniedz tikai 25 tūkstošus. Vācijā, piemēram, to ir apmēram pusmiljona. Populārākie pie mums ir sporta tipa zirgi, kurus labprāt iegādājas rietumvalstu zirgu sporta cienītāji. Arī izstādes atklāšanu kuplināja Latvijas Lauksaimniecības universitātes jātnieki. Kristīne Rozīte ar ērzeli Lagosu demonstrēja dažādus iejādes elementus — pasāžu, pieņemšanu, piruetes, kāju maiņu utt. Ikviens klātesošais varēja pārliecināties, ka sirmais ērzelis Lagoss ir nosauktās cenas — 100 000 dolāru vērts, un droši var teikt, ka šajā izstādē bija viens no dārgākajiem "transporta līdzekļiem".

Izstādē notiek arī dažādi semināri par jaunāko traktoru apkopē, regulēšanā, degvielas un eļļu izvēlē, dīzeļdzinēju kopšanā un regulēšanā. Izstādes trešā diena — 28. augusts — veltīta ceļu uzturēšanai, vietējo ceļu attīstības finansiālajiem un juridiskajiem aspektiem.

Izstādes apmeklētājus ieinteresēs arī tas, ka iespējams iegādāties tehniku ar atlaidēm, un šajās dienās noslēgtie līgumi būs pircējiem īpaši izdevīgi.

Ingrīda Rumbēna, "LV"

R1.JPG (10934 BYTES)

Baltkrievijas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā Ivans Stepaņenko

R6.JPG (17942 BYTES)

Zemkopības ministrs Andris Rāviņš sarunā ar firmas "ALKOM trans" prezidentu Aleksandru Krjačeku

R4.JPG (24468 BYTES)

Kristīne Rozīte ar ērzeli Lagosu

R3.JPG (23409 BYTES)

Firmas VALTRA–VALMET traktori ar uzkabes inventāru

R2.JPG (35199 BYTES)

Izstādē plašā izvēlē augsnes apstrādes tehnika

R5.JPG (19907 BYTES)

Minskas automobiļu rūpnīcas smagās automašīnas un pašizgāzēji

Foto: Arnis Blumbergs, "LV"

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!