• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1997. gada 28. janvāra noteikumi Nr. 53 "Bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības "Valsts informācijas tīkla aģentūra" statūti". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 31.01.1997., Nr. 33 https://www.vestnesis.lv/ta/id/51795

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.54

Grozījums Ministru kabineta 1996.gada 20.jūnija noteikumos nr.220 "Satiksmes ministrijas nolikums"

Vēl šajā numurā

31.01.1997., Nr. 33

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 53

Pieņemts: 28.01.1997.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr. 53

Rīgā 1997.gada 28.janvārī (prot. nr.6 10.§)

Bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības "Valsts informācijas tīkla aģentūra" statūti

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta
iekārtas likuma 14.panta 3.punktu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Valsts informācijas tīkla aģentūra" (turpmāk - Aģentūra) ir neprivatizējama valsts akciju sabiedrība. Aģentūras pamatkapitāls pieder valstij.

2. Aģentūras pilnais nosaukums ir bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība "Valsts informācijas tīkla aģentūra", saīsinātais nosaukums - valsts a/s "VITA". Aģentūras nosaukums angļu valodā - "State Information Network Agency".

3. Aģentūras dibinātāja ir valsts.

4. Valsts kapitāla daļas turētāja Aģentūrā ir Satiksmes ministrija.

5. Aģentūra ir juridiska persona, tai ir patstāvīga bilance un savi norēķinu konti, kā arī atribūtika ar Aģentūras simboliku un zīmogs ar pilnu Aģentūras nosaukumu.

6. Aģentūrai ir atsevišķa manta. Aģentūra var savā vārdā iegūt mantiskas un personiskas nemantiskas tiesības, uzņemties saistības un saskaņā ar darbības mērķiem un uzdevumiem slēgt darījumus Latvijas Republikas teritorijā un ārvalstīs. Aģentūra var būt prasītāja un atbildētāja tiesā vai šķīrējtiesā.

7. Aģentūra ir atbildīga par savām saistībām ar visu tai piederošo mantu, uz kuru saskaņā ar likumiem var vērst piedziņu.

8. Valsts ir atbildīga par Aģentūras saistībām ar savu ieguldījumu pamatkapitālā, bet nav atbildīga ar pārējo mantu. Aģentūra nav atbildīga par valsts saistībām.

9. Aģentūra darbojas saskaņā ar likumiem "Par bezpeļņas organizāciju", "Par akciju sabiedrībām", citiem likumiem un normatīvajiem aktiem, kā arī šiem statūtiem.

10. Sludinājumus un publikācijas saskaņā ar likumu "Par akciju sabiedrībām" Aģentūra ievieto laikrakstā "Latvijas Vēstnesis".

11. Informāciju, ko Aģentūra ieguvusi, izmantojot informatīvos tīklus, tai nav tiesību nodot trešajām personām.

12. Aģentūra ir nodibināta uz nenoteiktu laiku.

13. Aģentūras juridiskā adrese: K.Valdemāra iela 110, Rīga, Latvijas Republika, LV-1013.

II. Aģentūras darbības mērķis un virzieni

14. Aģentūras darbības mērķis ir īstenot valsts politiku valsts vienotās informatīvās sistēmas un specializēto elektrosakaru sistēmas izveidē un ekspluatācijā saskaņā ar likumiem un Ministru kabineta noteikumiem.

15. Aģentūras darbības virzieni:

15.1. organizēt valsts nozīmes datu pārraides tīkla (turpmāk - tīkls) izveidošanu un nodrošināt tā ekspluatāciju;

15.2. noteiktā kārtībā koordinēt valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju darbību tīklā, analizēt minēto institūciju vajadzības pēc tīkla pakalpojumiem, prognozēt stāvokli tīklā, plānot tīkla darbības efektīvai attīstībai nepieciešamos pasākumus, resursus un investīcijas;

15.3. sagatavot nepieciešamos priekšlikumus tiesību aktu projektiem par vienotu datu ieguvi no valsts nozīmes datu bāzēm un saskaņot tos ar attiecīgajiem datu bāzu turētājiem;

15.4. uzraudzīt, lai tiktu ievēroti likumi un citi normatīvie akti, kas regulē tīkla lietotāju attiecības, un novērst attiecīgo normatīvo aktu pārkāpumus;

15.5. organizēt tīkla lietotāju apmācību un nodrošināt konsultācijas darbā ar tīkla programmatūru;

15.6. organizēt tehnisko uzdevumu izstrādi un ņ atbilstoši valsts pasūtījumam ņ konkursus vai izsoles tīkla vajadzībām nepieciešamās aparatūras un programmatūras piegādēm;

15.7. organizēt tīkla izveides, ekspluatācijas un attīstības projektu izstrādi un ekspertīzes;

15.8. konfigurēt tīkla iekārtas un instalēt tīkla vadības programmatūru;

15.9. nodrošināt tīkla lietotājus ar specializētiem elektrosakariem;

15.10. pēc tīkla lietotāju pieprasījuma veikt šifrētas informācijas pārraidi starp tīkla lietotājiem Latvijas Republikā un citās valstīs, kā arī nodrošināt tīkla lietotājus ar nepieciešamo informācijas šifrēšanas aparatūru un sertificētiem šifriem;

15.11. organizēt specializēto elektrosakaru sistēmas iekārtu, standartu un projektu izstrādi;

15.12. noteiktā kārtībā pārbaudīt specializēto elektrosakaru sistēmas iekārtas to sertifikācijai;

15.13. savas kompetences ietvaros sniegt informatīvus un konsultatīvus pakalpojumus valsts iestādēm, kā arī Latvijas un ārvalstu uzņēmējiem;

15.14. pārvaldīt Aģentūras īpašumā vai valdījumā esošo nekustamo un kustamo īpašumu;

15.15. sagatavot un izplatīt elektroniskos informatīvos izdevumus;

15.16. sagatavot informatīvus uzziņas materiālus par stāvokli tīklā.

16. Aģentūrai ir tiesības:

16.1. pieprasīt un bez maksas saņemt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā no valsts un pašvaldību institūcijām, valsts uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) un organizācijām valsts nozīmes informatīvās sistēmas vai tīkla ekspertīzei nepieciešamo informāciju, kā arī iepazīties ar attiecīgo informatīvo sistēmu izveides un ekspluatācijas dokumentāciju bez tiesībām nodot iegūto informāciju tālāk trešajām personām;

16.2. savas kompetences ietvaros veikt tiesību aktu projektu ekspertīzi, pieaicināt ekspertus un slēgt ar viņiem līgumus, lai veiktu ar Aģentūras darbību saistītus uzdevumus;

16.3. likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā dibināt uzņēmumus (uzņēmējsabiedrības) un piedalīties citu uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) dibināšanā un darbībā;

16.4. veidot pārstāvniecības un filiāles Latvijā un ārvalstīs;

16.5. veikt saimniecisko un ārējo ekonomisko darbību, kas nav pretrunā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem.

III. Aģentūras kapitāli un rezerves

17. Aģentūras dibināšanas pamatkapitāls ir 600000 latu, un tas ir sadalīts 600000 parastajās akcijās. Katras akcijas nominālvērtība ir viens lats.

18. Aģentūras reģistrētais pamatkapitāls ir 900000 latu, un tas ir jāizveido piecu gadu laikā no Aģentūras reģistrācijas dienas Uzņēmumu reģistrā.

19. Aģentūras pamatkapitālu atbilstoši pilnvarnieka lēmumam var palielināt vai samazināt tikai Ministru kabinets, izdarot attiecīgus grozījumus šajos statūtos un paziņojot par to Uzņēmumu reģistram.

20. Ja Aģentūras pamatkapitālu palielina, iesaistot papildu kapitālu, to ar attiecīgu Ministru kabineta tiesību aktu var ieguldīt tikai valsts.

21. Ja Aģentūras pamatkapitālu palielina, iesaistot papildu kapitālu, un par akcijām samaksā, ieguldot ķermeniskas lietas, ieguldījumu novērtē, kā arī atzinumu sastāda un publicē neatkarīgi eksperti likumā "Par akciju sabiedrībām" noteiktajā kārtībā.

22. Ja Aģentūras pamatkapitālu palielina, pārveidojot daļu Aģentūras uzkrātā kapitāla par pamatkapitālu, Aģentūras pamatkapitālā ieskaita to Aģentūras īpašuma daļu, kas pēc gada bilances vai ārkārtas bilances apstiprināšanas pārsniedz pamatkapitāla apmēru.

23. Samazinot pamatkapitālu, Aģentūrai jāievēro likumā "Par akciju sabiedrībām" noteiktās prasības attiecībā uz kreditoru interešu aizsardzību akciju sabiedrības likvidācijas gadījumā.

24. Aģentūras ienākumu pārsniegums pār izdevumiem jāieskaita rezervē (rezerves fondā), kas pāriet uz nākamo saimniecisko gadu.

25. Rezerves (rezerves fonda) līdzekļi izmantojami tikai šo statūtu 14. un 15.punktā minēto mērķu un darbības virzienu īstenošanai. Cita kapitāla un rezervju veidošana Aģentūrā nav pieļaujama.

26. Aģentūrai ir aizliegts ieķīlāt pamatlīdzekļus, piešķirt kredītus, izsniegt jebkāda veida aizdevumus un galvojumus vai dot garantijas.

IV. Aģentūras pārvalde

27. Aģentūras pārvaldes institūcijas ir akcionāru pilnsapulce, padome un valde.

V. Akcionāru pilnsapulce (pilnvarnieks)

28. Akcionāru pilnsapulce ir augstākā Aģentūras pārvaldes institūcija, un tai ir šādas funkcijas:

28.1. izskatīt padomes un valdes ziņojumus un apstiprināt Aģentūras darbības gada pārskatu;

28.2. atbrīvot valdes locekļus no atbildības par iepriekšējo darbības gadu vai ierosināt saukt viņus pie atbildības;

28.3. pēc valdes priekšlikuma apstiprināt Aģentūras kārtējā gada darbības plānu un izdevumu tāmi;

28.4. iecelt amatā un atbrīvot no amata valdes locekļus (izņemot ģenerāldirektoru) un Aģentūras revidentus vai zvērinātus revidentus (turpmāk - Aģentūras revidents), kā arī lemt par sūdzību iesniegšanu un prasību celšanu pret viņiem vai par prasību un sūdzību atsaukšanu;

28.5. apstiprināt valdes iesniegtos papildu darbības rezultātā gūto ienākumu izlietošanas plānus;

28.6. iecelt komisiju mantas vērtības pieauguma vai samazinājuma konstatēšanai, kā arī apstiprināt minētās komisijas sniegto novērtējumu;

28.7. pieņemt lēmumu par Aģentūras pārstāvniecību vai filiāļu dibināšanu vai slēgšanu.

29. Akcionāru pilnsapulces funkcijas veic pilnvarnieks - satiksmes ministrs - saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem.

30. Pilnvarnieks normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā var iesniegt Ministru kabinetā priekšlikumus:

30.1. par Aģentūras statūtu grozīšanu;

30.2. par Aģentūras pamatkapitāla palielināšanu vai samazināšanu;

30.3. par Aģentūras likvidāciju.

31. Pilnvarnieka pieņemtie lēmumi ir noformējami rakstiski.

32. Ministru kabinets var atcelt pilnvarnieka pieņemtos lēmumus, ja tie neatbilst likumu un citu normatīvo aktu prasībām.

33. Pilnvarnieks neiejaucas Aģentūras saimnieciskajā darbībā, kā arī tās operatīvajā vadīšanā un neslēdz Aģentūras vārdā nekādus darījumus.

34. Pilnvarnieks nevar būt par valdes, ekspertu padomes vai revīzijas komisijas locekli, kā arī par Aģentūras revidentu.

35. Pilnvarnieks nevar uzticēt savu pienākumu pildīšanu citai personai.

36. Pilnvarnieks savus pienākumus veic līdz Ministru kabineta pilnvaru izbeigšanās dienai. Ja satiksmes ministrs atkāpjas no amata vai viņam tiek izteikta neuzticība, Ministru prezidents izvirza no Ministru kabineta locekļu vidus citu Aģentūras pilnvarnieka kandidatūru apstiprināšanai Ministru kabinetā.

37. Ja pilnvarnieks slimības, ilgstošas prombūtnes vai citu iemeslu dēļ nespēj veikt savas funkcijas, Ministru prezidents ar rīkojumu var uzdot uz laiku pildīt pilnvarnieka funkcijas citai personai.

38. Ja tiek mainīts pilnvarnieks, Satiksmes ministrija par to rakstiski paziņo Uzņēmumu reģistram. Pilnvarnieka maiņa ir spēkā ar tās reģistrācijas dienu Uzņēmumu reģistrā.

39. Pilnvarnieks, kā arī padome un valde pēc motivēta pieprasījuma saņemšanas ir tiesīgi sasaukt akcionāru pilnsapulces sēdi.

40. Motivēts pieprasījums par akcionāru pilnsapulces sēdes sasaukšanu jāiesniedz valdes priekšsēdētājam.

41. Pilnvarnieku uz akcionāru pilnsapulci uzaicina valdes priekšsēdētājs. Uzaicinājumu un paziņojumu par darba kārtību pilnvarniekam nosūta ierakstītā vēstulē vai nodod pret parakstu.

42. Padomes locekļiem un valdes priekšsēdētājam ir tiesības piedalīties akcionāru pilnsapulcē ar padomdevēja tiesībām.

43. Akcionāru pilnsapulce pieņemtos lēmumus noformē rakstiski. Akcionāru pilnsapulces sēdes protokolu paraksta pilnvarnieks.

44. Aģentūras darbības gada pārskata pilnsapulci sasauc valde.

VI. Padome

45. Padomes sastāvu, kurā ir priekšsēdētājs un 11 padomes locekļi, apstiprina Ministru kabinets.

46. Padomes priekšsēdētāja funkcijas veic pilnvarnieks.

47. Padomes loceklis nevar būt par valdes locekli, ekspertu padomes locekli un Aģentūras revidentu.

48. Padomes locekļus ieceļ amatā ne ilgāk kā uz trim gadiem.

49. Padomes locekļiem divu nedēļu laikā pēc viņu iecelšanas amatā rakstiski jāsniedz pilnvarniekam par sevi, laulāto un radiniekiem (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) šādas ziņas:

49.1. kādos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), valsts vai pašvaldību institūcijās viņi strādā;

49.2. kādi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) viņiem pieder;

49.3. kādos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) viņiem pieder kapitāla daļas;

49.4. kādos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) viņi ir valdes vai padomes locekļi.

50. Padomes loceklis nevar uzticēt savu pienākumu pildīšanu citai personai.

51. Padomes loceklis jebkurā laikā var iesniegt pilnvarniekam lūgumu atbrīvot viņu no uzticēto pienākumu pildīšanas.

52. Par padomes locekļa atbrīvošanu no viņa pienākumu pildīšanas pilnvarnieks paziņo Ministru kabinetam.

53. Par padomes sastāva maiņu valde paziņo Uzņēmumu reģistram. Padomes sastāva maiņa ir spēkā ar tās reģistrācijas dienu Uzņēmumu reģistrā.

54. Padomes locekļi no padomes locekļu vidus ievēlē padomes priekšsēdētāja vietnieku. Padomes priekšsēdētāja vietnieks pilda padomes priekšsēdētāja pienākumus tikai padomes priekšsēdētāja ilgstošas prombūtnes (slimība, komandējums, atvaļinājums) laikā vai viņa uzdevumā.

55. Padomei ir šādi uzdevumi:

55.1. pārraudzīt Aģentūras darbību;

55.2. kontrolēt valdes darbību un nodrošināt, lai Aģentūras lietas tiktu kārtotas saskaņā ar akcionāru pilnsapulces (pilnvarnieka) lēmumiem;

55.3. pārbaudīt valdes iesniegto izdevumu tāmi un Aģentūras darbības gada pārskatu;

55.4. pārstāvēt Aģentūru tiesā visās Aģentūras celtajās prasībās pret valdes locekļiem, kā arī valdes locekļu celtajās prasībās pret Aģentūru;

55.5. iepriekš izskatīt tos pilnvarnieka kompetencē esošos jautājumus, kuri pēc valdes vai padomes locekļu ierosinājuma ir ieteikti apspriešanai akcionāru pilnsapulcē, un sniegt par tiem atzinumus;

55.6. reizi sešos mēnešos iesniegt pilnvarniekam ziņojumu par Aģentūras darbību;

55.7. sniegt atzinumu Ministru kabinetam, ja pilnvarnieks ierosinājis atstādināt no amata Aģentūras ģenerāldirektoru;

55.8. noteikt Aģentūras sniegto pakalpojumu tarifu politiku.

56. Padomei ir tiesības jebkurā laikā pieprasīt valdei pārskatu par Aģentūras darbību.

57. Padome var pārbaudīt Aģentūras dokumentus, kā arī kasi, vērtspapīrus un citu mantu. Padome var minēto pārbaudi uzticēt kādam no padomes locekļiem, kā arī atsevišķu jautājumu noskaidrošanai pieaicināt lietpratēju.

58. Reizi gadā padome iesniedz pilnvarniekam ziņojumu, kurā novērtēta Aģentūras darbība un valdes ziņojums, kā arī izsaka priekšlikumus Aģentūras darbības uzlabošanai.

59. Padomes sēdes ne retāk kā reizi sešos mēnešos sasauc padomes priekšsēdētājs.

60. Katram padomes loceklim, kā arī valdei ir tiesības pieprasīt padomes sēdes sasaukšanu, motivējot tās nepieciešamību.

61. Padome ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās vairāk nekā puse no padomes locekļu skaita.

62. Padome lēmumus pieņem ar vienkāršu balsu vairākumu. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirīgā ir padomes priekšsēdētāja balss. Ja kāds no padomes locekļiem nepiekrīt padomes lēmumam un balso pret to, viņš nav atbildīgs par padomes pieņemto lēmumu. Padomes locekļa atšķirīgās domas pēc viņa pieprasījuma ir jāieraksta padomes sēdes protokolā.

63. Padomes sēdes protokolā ir jāatzīmē, kā par attiecīgo jautājumu ir balsojis katrs no sēdē klātesošajiem padomes locekļiem.

64. Padomes sēdes protokolu paraksta visi sēdē klātesošie padomes locekļi.

65. Ja Aģentūras intereses saskaras ar kāda padomes locekļa, viņa laulātā vai radinieka (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) interesēm, attiecīgā jautājuma izlemšanā ieinteresētajam padomes loceklim nav balsstiesību, un tas atzīmējams padomes sēdes protokolā. Padomes locekļi, kuri pārkāpuši šīs prasības, ir atbildīgi par Aģentūrai nodarītajiem zaudējumiem.

66. Padomei nav tiesību izlemt jautājumus, kuri ir valdes kompetencē.

VII. Valde un ģenerāldirektors

67. Valde pārzina un vada visas Aģentūras lietas. Tā ir atbildīga par visu Aģentūras saimniecisko un finansiālo darbību, kā arī par likumam atbilstošu grāmatvedības kārtošanu.

68. Valdes sastāvā ir Aģentūras ģenerāldirektors (turpmāk - ģenerāldirektors) un vismaz četri valdes locekļi, kurus pēc ģenerāldirektora priekšlikuma ieceļ amatā pilnvarnieks.

69. Valdes priekšsēdētāja funkcijas veic ģenerāldirektors.

70. Ģenerāldirektoru pēc satiksmes ministra ierosinājuma ieceļ amatā Ministru kabinets. Darba līgumu ar ģenerāldirektoru slēdz satiksmes ministrs.

71. Valdes darbību vada un valdes locekļu pienākumus nosaka ģenerāldirektors.

72. Valde ir tiesīga:

72.1. izveidot pastāvīgas vai pagaidu komisijas atsevišķu jautājumu risināšanai, noskaidrošanai vai kontrolēšanai un noteikt minēto komisiju locekļu darba samaksas apmēru;

72.2. izsludināt Aģentūras darbības nodrošināšanai nepieciešamos konkursus un veikt pretendentu atlasi;

72.3. apstiprināt Aģentūras darbinieku darba samaksas un materiālās stimulēšanas nolikumu;

72.4. apstiprināt Aģentūras sniegto pakalpojumu izcenojumus.

73. Valde:

73.1. pārstāv Aģentūru jautājumos, kuros to nepārstāv pilnvarnieks un padome;

73.2. pārvalda Aģentūras mantu un rīkojas ar Aģentūras līdzekļiem saskaņā ar likumiem, citiem normatīvajiem aktiem un šiem statūtiem;

73.3. lemj visus ar Aģentūras darbību saistītos jautājumus, izņemot tos, kuri ietilpst tikai pilnvarnieka un padomes kompetencē;

73.4. sagatavo un iesniedz pilnvarniekam Aģentūras kārtējā gada darbības plānu un izdevumu tāmi, kā arī Aģentūras darbības gada pārskatu;

73.5. pēc ģenerāldirektora priekšlikuma ieceļ amatā ekspertu padomes locekļus;

73.6. nosaka Aģentūras struktūrvienību, filiāļu un pārstāvniecību funkcijas un atbildību, kā arī apstiprina to nolikumus.

74. Reizi sešos mēnešos valde sniedz padomei ziņojumu par savu darbu.

75. Valdes locekļus ieceļ amatā ne ilgāk kā uz trim gadiem. Valdes locekļus var iecelt amatā atkārtoti uz jaunu termiņu.

76. Valdes sastāva maiņa, kā arī grozījumi valdes locekļu paraksta tiesībās stājas spēkā tikai ar to reģistrācijas dienu Uzņēmumu reģistrā.

77. Valde ir atbildīga par Aģentūras izdevumu tāmes ievērošanu.

78. Ģenerāldirektoram ir saistoši visi uz valdes locekļiem attiecinātie ierobežojumi un nosacījumi par valdes locekļu atbildību.

79. Līgumus un citus finansu dokumentus paraksta ģenerāldirektors un padomes pilnvarots valdes loceklis.

80. Bankas un kases dokumentus likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā paraksta valdes pilnvarota persona.

81. Ja Aģentūras intereses saskaras ar kāda valdes locekļa, viņa laulātā vai radinieka (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) interesēm, attiecīgā jautājuma izlemšanā ieinteresētajam valdes loceklim nav balsstiesību, un tas atzīmējams valdes sēdes protokolā. Valdes locekļi, kuri pārkāpuši minētās prasības, ir atbildīgi par Aģentūrai nodarītajiem zaudējumiem.

82. Valdes sēdes ne retāk kā reizi mēnesī sasauc ģenerāldirektors.

83. Valde ir lemttiesīga, ja tās sēdē piedalās divas trešdaļas no valdes locekļu skaita.

84. Katram valdes loceklim valdes sēdē ir viena balss.

85. Valdes lēmums ir pieņemts, ja par to nobalso divas trešdaļas no valdes locekļu skaita. Ja balsis sadalās līdzīgi, izšķirīgā ir ģenerāldirektora balss.

86. Ja kāds no valdes locekļiem nepiekrīt valdes lēmumam un balso pret to, viņš nav atbildīgs par valdes pieņemto lēmumu. Valdes locekļa atšķirīgās domas pēc viņa pieprasījuma ir jāieraksta valdes sēdes protokolā.

87. Valdes sēdes protokolā ir jāatzīmē, kā par attiecīgo jautājumu ir balsojis katrs no sēdē klātesošajiem valdes locekļiem.

88. Valdes sēdes protokolu paraksta visi sēdē klātesošie valdes locekļi.

89. Valdes loceklis jebkurā laikā var iesniegt pilnvarniekam lūgumu atbrīvot viņu no uzticēto pienākumu pildīšanas.

90. Pilnvarniekam ir tiesības atstādināt valdes locekli no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas, ja valdes loceklis nepilda savus pienākumus.

91. Lēmumu par ģenerāldirektora atbrīvošanu no amata pēc pilnvarnieka priekšlikuma pieņem Ministru kabinets.

92. Valdes loceklis drīkst būt par cita uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) padomes locekli tikai tad, ja pilnvarnieks ir pieņēmis attiecīgu lēmumu.

93. Valdes loceklim nevar piederēt kapitāla daļas uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā), kas veic tīkla ekspluatāciju.

94. Ģenerāldirektoram un valdes locekļiem divu nedēļu laikā pēc viņu iecelšanas amatā rakstiski jāsniedz pilnvarniekam par sevi, laulāto un radiniekiem (skaitot radniecību līdz trešajai pakāpei un svainību līdz otrajai pakāpei) šādas ziņas:

94.1. kādi uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) viņiem pieder;

94.2. kādās uzņēmējsabiedrībās viņiem pieder kapitāla daļas;

94.3. kādos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās) viņi ir padomes vai valdes locekļi, kā arī valsts vai pašvaldības pilnvarnieki.

95. Ģenerāldirektoram un valdes locekļiem mēneša laikā pēc iecelšanas amatā ir jāatstāj valdes locekļa amats citās uzņēmējsabiedrībās, un Uzņēmumu reģistrā par to jābūt attiecīgām atzīmēm.

96. Ģenerāldirektors:

96.1. veic Aģentūras operatīvo vadību;

96.2. pārstāv Aģentūras intereses valsts un pašvaldību institūcijās, kā arī citās Latvijas Republikas un starptautiskajās organizācijās un uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās);

96.3. rīkojas ar Aģentūras mantu un naudas līdzekļiem;

96.4. slēdz saimnieciskos, darba un citus līgumus;

96.5. savas kompetences ietvaros izsniedz pilnvaras;

96.6. atver bankās norēķinu kontus un citus kontus;

96.7. apstiprina Aģentūras darbinieku štatu sarakstu;

96.8. nosaka Aģentūras darbinieku darba samaksas apmēru;

96.9. savas kompetences ietvaros izdod rīkojumus un dod norādījumus, kas ir obligāti visiem Aģentūras darbiniekiem;

96.10. noteiktā kārtībā pieņem darbā un atlaiž no darba Aģentūras darbiniekus.

97. Ģenerāldirektors informē pilnvarnieku par katru Aģentūras līdzekļu izlietojumu, kas pārsniedz 10000 latu, ja tas nav apstiprināts Aģentūras gada budžetā.

98. Ja padomes un valdes locekļi rīkojas nelikumīgi, pārkāpj savas pilnvaras, likumus un citus normatīvos aktus, kā arī šos statūtus vai darbojas nolaidīgi vai apzināti ļaunprātīgi, viņi ir solidāri atbildīgi pilnā apmērā ar visu savu īpašumu par valstij, Aģentūrai un kreditoriem nodarītajiem zaudējumiem.

VIII. Ekspertu padome

99. Valde pēc ģenerāldirektora priekšlikuma var izveidot konsultatīvu institūciju - ekspertu padomi, kas valdes uzdevumā analizē Aģentūras darbības efektivitāti, sniedz atzinumus par valdes sagatavotajiem priekšlikumiem, kā arī izstrādā priekšlikumus Aģentūras stratēģiskajam plānam.

100. Ģenerāldirektors iesniedz valdei priekšlikumus par ekspertu padomes sastāvu, kā arī par tās locekļu darba samaksas apmēru un izmaksas kārtību.

101. Ekspertu padomes sastāvu apstiprina valde.

102. Ekspertu padomes locekļu un valdes attiecības regulē līgums.

103. Ekspertu padomes darbs tiek organizēts ekspertu padomes sēdēs, sekcijās, darba grupās un individuāli saskaņā ar valdes apstiprināto nolikumu.

104. Ekspertu padomes loceklis jebkurā laikā var iesniegt valdei lūgumu atbrīvot viņu no uzticēto pienākumu pildīšanas.

105. Valde ir tiesīga atbrīvot ekspertu padomes locekli no viņam uzticēto pienākumu pildīšanas, ja viņš sistemātiski nepilda pienākumus vai viņa profesionālās zināšanas nav pietiekamas pienākumu veikšanai, vai arī viņš izmanto savu eksperta stāvokli savtīgās interesēs.

IX. Aģentūras darba organizācija, finansu līdzekļi un to izlietojums

106. Aģentūra savu darbību veic saskaņā ar šajos statūtos noteiktajiem mērķiem un uzdevumiem. Aģentūras darba organizāciju nosaka valdes apstiprināti Aģentūras iekšējās kārtības noteikumi.

107. Aģentūra pilda likumos un citos normatīvajos aktos noteiktās prasības darba aizsardzības, veselības aizsardzības, dabas aizsardzības un cilvēku drošības jomā avāriju un dabas katastrofu gadījumos, kā arī citās jomās, kas noteiktas likumā "Par uzņēmējdarbību".

108. Aģentūras darbinieku darba samaksas un materiālās stimulēšanas kārtību nosaka valdes apstiprināts nolikums.

109. Aģentūras finansu līdzekļus veido ienākumi par valsts pasūtījuma izpildi un par sniegtajiem pakalpojumiem, ieņēmumi no saimnieciskās darbības, fondu ieguldījumi, ziedojumi, ārvalstu ieguldījumi un tehniskā palīdzība, kā arī finansējums no valsts budžeta un citi līdzekļi.

110. Aģentūras papildu darbības rezultātā gūto ienākumu izlietošanu ierosina valde, un šo līdzekļu izlietošanas plānu apstiprina pilnvarnieks.

X. Aģentūras darbības gada pārskats

111. Aģentūra organizē grāmatvedības uzskaiti un statistisko uzskaiti, kā arī sastāda un iesniedz Aģentūras darbības gada pārskatu (turpmāk - gada pārskats) saskaņā ar likumos un citos normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

112. Pēc gada pārskata apstiprināšanas Aģentūras ienākumu pārsniegums pār izdevumiem jāieskaita rezervē (rezerves fondā).

113. Ne vēlāk kā mēnesi pēc gada pārskata apstiprināšanas un ne vēlāk kā četrus mēnešus pēc pārskata gada beigām Aģentūra nosūta attiecīgajai Valsts ieņēmumu dienesta nodaļai, Valsts statistikas komitejai un Uzņēmumu reģistram apstiprinātā gada pārskata norakstu un Aģentūras revidenta atzinumu, kurā norādīts, kad minētais pārskats apstiprināts.

XI. Aģentūras darbības uzraudzība un revīzija

114. Aģentūras darbību kontrolē:

114.1. Aģentūras revidents;

114.2. pilnvarnieka izveidotas pastāvīgas vai pagaidu komisijas atsevišķos jautājumos;

114.3. attiecīgi pilnvarotas valsts institūcijas.

115. Aģentūras revidentu katru gadu ieceļ pilnvarnieks.

116. Aģentūras revidents pārbauda Aģentūras darbību kārtējā gada laikā un darbojas līdz gada pārskata apstiprināšanai.

117. Par Aģentūras revidentu var būt lietpratējs, kas ieguvis zvērināta revidenta tiesības saskaņā ar likumā "Par zvērinātiem revidentiem" noteiktajām prasībām. Par Aģentūras revidentu var iecelt tikai tādu personu, kurai ar Aģentūru nav saimniecisku sakaru un kura nestrādā Aģentūrā. Par Aģentūras revidentiem nedrīkst būt personas, kurām ar kādu Aģentūras valdes locekli vai galveno grāmatvedi ir radniecība līdz trešajai pakāpei vai svainība līdz otrajai pakāpei. Ja nepieciešams, pilnvarnieks ir tiesīgs iecelt citu Aģentūras revidentu.

118. Pēc gada pārskata sastādīšanas Aģentūras valde nekavējoties paziņo Aģentūras revidentam, ka gada pārskats ir sagatavots, reģistri noslēgti un dokumenti pieejami pārbaudei.

119. Aģentūras revidentam ir tiesības apskatīt un revidēt visu Aģentūras mantu un pārbaudīt Aģentūras finansiālo un saimniecisko darbību. Aģentūras revidentam ir tiesības jebkurā laikā veikt kontroli un pārbaudes.

120. Aģentūras revidents ziņo pilnvarniekam un padomei par valdes un tās pakļautībā esošo struktūrvienību darbā konstatētajām nepilnībām un pārkāpumiem.

121. Par izdarīto revīziju Aģentūras revidents saskaņā ar likumā "Par uzņēmumu gada pārskatiem" noteiktajām prasībām sastāda ziņojumu, kuru valde kopā ar savu atzinumu un gada pārskatu iesniedz pilnvarniekam apstiprināšanai.

122. Apstiprināto gada pārskatu un turpmākās darbības plānu pilnvarnieks iesniedz valsts kapitāla daļas turētājam.

123. Aģentūras revidents darbojas saskaņā ar likumiem un citiem normatīvajiem aktiem.

124. Aģentūras revidents ir atbildīgs Aģentūrai un trešajām personām par zaudējumiem, kas radušies, ja viņš apzināti vai nolaidības dēļ nav izpildījis uzticētos pienākumus. Aģentūras revidents nav atbildīgs par valdes un tai pakļauto struktūrvienību pārkāpumiem, izņemot gadījumus, kad viņš par šiem pārkāpumiem ir zinājis, bet nav informējis pilnvarnieku vai padomi.

XII. Aģentūras darbības izbeigšana

125. Aģentūru likvidē:

125.1. ar Ministru kabineta rīkojumu;

125.2. ar tiesas nolēmumu.

126. Aģentūras likvidācijai pilnvarnieks ieceļ likvidatorus. Līdz ar likvidatoru iecelšanu valdes locekļu pilnvaras izbeidzas.

127. Likvidatori Aģentūru likvidē likumos "Par uzņēmējdarbību", "Par bezpeļņas organizāciju" un "Par akciju sabiedrībām" noteiktajā kārtībā.

128. Ja Aģentūra tiek likvidēta vai tā tiek reorganizēta par peļņas uzņēmumu, rezerves fonds un manta, kas iegādāta par rezerves fondā uzkrātajiem līdzekļiem, pāriet valsts īpašumā.

129. Likvidatoru darbībai piemērojami tie paši nosacījumi, kas piemērojami valdes darbībai.

130. Likvidatori pilnvarnieka noteiktajos termiņos sniedz pārskatu par savu darbu, bet pēc Aģentūras likvidācijas pabeigšanas - arī pārskatu par visu Aģentūras likvidācijas laikā veikto darbību.

131. Aģentūras likvidatori ir solidāri atbildīgi likvidējamajai Aģentūrai, valstij un kreditoriem par zaudējumiem, kas radušies, ja viņi apzināti vai nolaidības dēļ nav izpildījuši saskaņā ar likumu "Par akciju sabiedrībām" un šiem statūtiem uzticētos pienākumus.

132. Aģentūra savu darbību beidz ar dienu, kad to izslēdz no Uzņēmumu reģistra.

Ministru prezidents A.Šķēle

Satiksmes ministrs V.Krištopans

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!