• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiskie virzieni. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.11.1995., Nr. 186 https://www.vestnesis.lv/ta/id/52869

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Mēs iesākām - citi turpinās. Izglītības ministrs kopsavilkuma reizē

Vēl šajā numurā

30.11.1995., Nr. 186

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Izglītības un zinātnes ministrijas darbības stratēģiskie virzieni

Tiek ņemti vērā, izstrādājot rīcības koncepciju

atsevišķās izglītības jomās un zinātnē.

1. Izglītība Latvijas Republikā — salīdzināma ar Eiropā un pasaulē iegūstamo izglītību:

— izglītības un studiju programmu akreditācija; kvalitātes kontroles mehānismi;

— likumdošanas aktu savstarpēja saskaņošana;

— ārvalstu un Latvijā izdoto izglītības dokumentu savstarpēja atzīšana.

 

2. Profesionālisma principa realizācija:

— jebkura līmeņa un pakāpes izglītībai jānodrošina iespēja profesionāli darboties kādā no jomām (kā arī/vai arī iespēja turpināt izglītoties);

— profesionālās izglītības koncepcijas izstrāde, darba devēju, darba ņēmēju un profesionālās organizācijas iesaistīšana izglītības jautājumu risināšanā;

— izglītības un zinātnes savstarpēja integrēšana un saistīšana ar valsts ekonomisko politiku kopumā.

 

3. Latviešu valodu — mācību iestādēs ar citu mācību valodu:

— iekļaušanās valsts līmeņa programmas izstrādē un realizācijā.

 

4. Izglītība Latvijas Republikā — vienota mācību iestāžu struktūra:

— vienota informatīvā sistēma (no ministrijas līdz skolām — “informācijas sabiedrības” sastāvdaļa);

— izglītības izmaksu analīze;

— finansēšanas principi (ciešā saistībā ar izglītības kvalitāti);

— īpašumtiesību jautājumi;

— mācību iestāžu tīkla optimizācija;

— valsts un pašvaldību sadarbības un kompetenču sadale;

— saskaņotība izglītības pakāpēs un līmeņos.

 

5. Nacionālās programmas “Izglītība un zinātne” un tās apakšprogrammu izstrāde.

6. Elastīga izglītības satura politika:

— līdzsvarot valsts prasības (izglītības standarti) un mācību iestāžu iespējas patstāvīgi veidot savas izglītības programmas;

— atbalstīt iespēju mācību iestādēs, kurās ir nepieciešamie priekšnoteikumi, ieviest papildu izglītības elementus;

— paplašināt mācību iestāžu, to vadītāju tiesības un atbildību.

 

7. Darba samaksas principu pilnveidošana:

— pilnveidot ne tikai skolotāju, bet arī vadītāju, zinātnieku u.c. darba samaksas sistēmu;

— darba samaksas pieaugumu cieši saistīt ar mūsdienu pedagoģiskajām prasībām atbilstošas pedagoģiskās darbības nodrošināšanu (pārbaudes mehānisms plus turpmākas izglītības iespējas);

— paralēli tam īpaša uzmanība jāpievērš pedagoģiskās izglītības programmu pilnveidošanai un turpmākas izglītības iespēju nodrošināšanai.

 

8. Sadarbības principa realizācija:

— sadarbība ar visām ieinteresētajām izglītības un zinātnes profesionālajām organizācijām, profesionālajām apvienībām un citām institūcijām;

— konceptuālā līmeņa risinājumu saskaņošana;

— starptautiskā līmeņa sadarbība (kā arī pieredzes apmaiņa); skolēnu un studentu apmaiņa starptautisko izglītības programmu TEMPUS, PHARE u.c. ietvaros, kā arī Pasaules bankas finansēto programmu iespēju izmantošana;

— sabiedriskās domas aktivizēšana, vecāku padomju veidošanas atbalstīšana.

 

Ministru kabinetā un Saeimā pieņemtie Izglītības un zinātnes ministrijas dokumenti

Dokumentu nosaukums Pieņemts Pieņemts Piezīmes

MK Saeimā

1. Par grozījumiem MK 14.03.95. 25.07.95. — —

not. nr.51 “Par darba samaksu MK not.

no budžeta finansējamo iestāžu pedago- nr.234

ģiskajiem darbiniekiem” A.Baumanis

2. Not. par valsts izglītības un zinātnes 25.07.95. — VK gatavo

objektu statusu. A.Vasips likumpr. iesniegšanai akceptēts Saeimā

3. Par izgl. sistēmas attīstības un izgl. 29.08.95. — —

iestāžu optimizācijas darba MK rīk.

grupas izveidi. Ā.Bišers nr.487

4. Likums “Par ekonomikas augstskolu”. — 05.10.95. —

J.Čakste

5. Par LR pievienošanos Eiropas Padomes 17.10.95. — VK gatavo konvencijai nr.135. E.Fogelis likumpr. iesniegšanai

akceptēts Saeimā

6. Noteikumu projekts “Par pabalstiem 17.10.95. — —

un stipendijām”. E.Bārdiņš MK not. nr.314

7. Par Latvijas un ES sadarbību 17.10.95. info — —

izglītības jomā. N.Sakss pieņem zināšanai

8. Par LR un Lielbritānijas un Ziemeļīrijas 31.10.95. — —

Apv. Karalistes līgumu par sadarbību izgl., MK rīk.

zinātnes un kultūras jomā. P.Ūdris nr.640

9. Nacionālais ziņojums 31.10.95. — —

“Izglītība visiem”. N.Sakss MK rīk. nr.618

10. Par latviešu valodas apmācības 31.10.95. — —

valsts programmu. S.Barone MK rīk. nr.616

11. Latvijas izglītības koncepcija. 04.07.95. — —

Par IZM rīcības programmu. N.Sakss akcept. priekšl.

31.10.95. atbalstīt

iesniegto programmu

12. Par studentu kreditēšanu. S.Barone 31.10.95. — —

(akcept. pamatnost.)

13. Latvijas augstskolu — 1.lasījumā —

likumprojekts. A.Kapenieks 13.09.95.

2.lasījumā

19.10.95.

3.lasījumā

02.11.95.

Pasludināts

17.11.95.

14. Par bērnu tiesību aizsardzību un 07.11.95. — —

nepilngadīgo likumpārkāpumu akceptēts

profilakses programmu. I.Bergmane

15. Latvijas izglītības likumprojekts. 21.11.95. VK gatavo —

N.Sakss likumpr. iesniegšanai

akceptēts Saeimā

16. Par LR valdības un Ukrainas 21.11.95. — —

valdības līgumu par sadarbību izglītībā, MK rīk.

zinātnē un kultūrā. I.Vilāne nr.711

17. Par grozījumiem 1995.gada

valsts budžetā. R.Bukovskis 24.08.95. — —

likumpr.

akceptēts

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!