• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Valsts kontroles dokumenti. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 26.11.1996., Nr. 201/202 https://www.vestnesis.lv/ta/id/53065

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijā - Baltkrievijas ārlietu ministra 1. vietnieks

Vēl šajā numurā

26.11.1996., Nr. 201/202

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Valsts kontroles dokumenti

Valsts kontroles ziņojums Saeimai

Par Valsts ieņēmumu dienesta nodaļās iesniegtajiem 1995.gada pārskatiem

Pamatojoties uz Latvijas Republikas Valsts kontroles Valsts saimnieciskās darbības revīzijas departamenta revīzijas uzdevumu Nr.5. 1-2-201, veica pārbaudi Valsts ieņēmumu dienesta nodaļās ar mērķi noskaidrot, kā Latvijas Republikā tiek ievērotas likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” prasības.

Latvijas Republikas Valsts kontrole no 33 VID nodaļām veica revīzijas 31 VID nodaļā, no kurām 4 nodaļas iesniedza nepilnīgu informāciju. Pēc Latvijas Republikas likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” 1.panta “Šis likums attiecas uz visiem Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistrā reģistrētiem uzņēmumiem, uzņēmējsabiedrībām un bezpeļņas organizācijām neatkarīgi no to uzņēmējdarbības formas un īpašuma veida”, izņemot zemnieku un zvejnieku saimniecības un individuālos uzņēmumus, kuru gada ienākumi no saimnieciskajiem darījumiem nepārsniedz 45 000 latu pārskata gada sākumā, kā arī bankām un citām kredītiestādēm un apdrošināšanas sabiedrībām, kuru pārskatus regulē īpaši likumdošanas akti. Latvijas Republikas Valsts kontrole konstatēja, ka 27 VID nodaļās ir 37 878 uzņēmumi, uz kuriem attiecas augstākminētā likuma 1.pants, bet faktiski bija iesniegti 16 922 (vai 47,2%) uzņēmumu gada pārskati.

Tas nozīmē, ka 20 956 uzņēmumi pārkāpj augstākminētā likuma 66.pantā noteikto gada pārskatu iesniegšanas termiņu.

Izvērtējot gada pārskatu nokomplektēšanu, jāatzīmē, ka ir pieļauti trūkumi likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” 6.nodaļas “Noteikumos par pielikumu saturu” gandrīz visu uzņēmumu gada pārskatos. Daudziem no pārbaudītajiem gada pārskatiem nebija pievienota informācija par uzskaites un novērtēšanas metodēm (augstākminētā likuma 41.pants). Uzņēmumu peļņas un zaudējumu aprēķinos nav iepriekšējā gada rādītāju. Iesniegtajos gada pārskatos nav informācijas par peļņas un zaudējumu segšanu, nav paskaidrots nākamo periodu izmaksu vai ieņēmumu saturs, nav uzrādītas pārskata gadā samaksāto nodokļu kopsummas.

Likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” 50.panta 2.punktā ir teikts, ka “Uzņēmumam ir jāsniedz informācija par padomes, valdes un vadības locekļiem, par viņu funkciju pildīšanu uzņēmumā, aprēķinātās algas un ieņēmumu kopsumma ir jāparāda ar sadalījumu par atsevišķajām amatu grupām”, tomēr daudzi uzņēmumi to nav izdarījuši. Ir gadījumi, kad savu neizdarību motivē ar to, ka padomes locekļu apmaksas lielums ir komercnoslēpums (a/s “Ludzas MRS”).

Daudzu uzņēmumu gada pārskatiem nav ievērots vēl viens svarīgs kritērijs, jo nebija pievienota informācija par nodarbināto personu vidējo skaitu pārskata gadā (augstākminētā likuma 50.pants), kas nedod iespēju novērtēt, vai uzņēmumam nepieciešams zvērināta revidenta atzinums, jo strādājošo skaits ir viens no likuma 62.panta kritērijiem.

Pārbaudes gaitā tika konstatēts, ka Valsts ieņēmumu dienesta nodaļas, saņemot uzņēmuma gada pārskatus, nepilnā mērā no uzņēmumiem pieprasa likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” pildīšanu, jo ne visu uzņēmumu gada pārskati ir nokomplektēti atbilstoši likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” 62.pantam, tie ir uzņēmumi, kuru gada pārskati un ziņojumi ir pakļauti zvērinātu revidentu pārbaudei.

No 16 922 uzņēmumiem 1830 uzņēmumiem pēc likuma “Par uzņēmumu gada pārskatiem” 62.panta 1.nodaļas bija jāiesniedz zvērinātu revidentu atzinumi, jo viņu rādītāji pārsniedz noteiktus kritērijus šī likuma 54.panta 2.nodaļā, bet atzinumus iesnieguši tikai 1034 (vai 56,5%) uzņēmumi.

Ņemot vērā likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” 10.panta 3.punktu, kas nosaka, ka “Pildot dienesta pienākumus nodokļu administrēšanā ir tiesības pieprasīt sastādīt un saņemt no juridiskām personām gada pārskatus, valsts un pašvaldību ieņēmumu un nodokļu aprēķinus, deklarācijas, citus nepieciešamos dokumentus, izskatīt tos, noteikt valsts budžetā un pašvaldības budžetos, kā arī speciālajos valsts un pašvaldību budžetos (arī ārpus budžeta fondos, ja tādus paredz attiecīgi tiesību akti) iemaksājamo valsts nodokļu un citu valsts noteikto obligāto maksājumu apmērus, soda naudas summas, kā arī pieprasīt un saņemt attiecīgus paskaidrojumus”.

Pēc VID darbinieku mutiskajiem paskaidrojumiem lielākā problēma ir tā, ka:

— likuma “Par Valsts ieņēmumu dienestu” augstākminētā panta 3.punkts nosaka, ka pieprasīt sastādīt un saņemt no juridiskajām personām gada pārskatus ir viņu tiesības, bet nav pienākums;

— soda sankcijas, kuras VID var uzlikt par nesavlaicīgu vai nepatiesu gada pārskatu iesniegšanu vai vispār neiesniegšanu, ir relatīvi mazas. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 166.6 pantā ir teikts, ka “Par uzņēmumam, uzņēmējsabiedrībai, iestādei vai organizācijai likumos noteikto grāmatvedības kārtošanas nosacījumu, gada pārskatu un statistikas pārskatu sastādīšanas kārtības neievērošanu, gada pārskatu, statistikas pārskatu un statistiskās informācijas savlaicīgu nesniegšanu vai nepilnīgu iesniegšanu attiecīgajām valsts institūcijām — uzliek naudas sodu no 100—150 latiem. Par izvairīšanos sniegt norādīto informāciju vai dokumentus — uzliek naudas sodu no 150—250 latiem”. Kriminālkodeksa 161.-3.pants arī nosaka kriminālo atbildību kā naudas sodu līdz divdesmit minimālajām mēnešalgām par dokumentu savlaicīgu nesniegšanu, par minētās informācijas slēpšanu ir sods ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz 3 gadiem, bet šis pants netiek piemērots.

Par 1995.gada pārskatu nesavlaicīgu, nepilnīgu iesniegšanu un neiesniegšanu soda naudas summai vajadzēja būt vismaz Ls 2 619 500 [20956 x (100 + 150) : 2].

Gada pārskatu neiesniegšana būtiski ietekmē valsts budžeta ienākumu daļu un nedod pareizu priekšstatu par mūsu valstī esošo uzņēmumu saimnieciski finansiālo darbību. Pareizs priekšstats ir tikai aptuveni par 2—3% no visiem uzņēmumiem.

Pielikumā: kopsavilkums par 1995.gada pārskatu iesniegšanu un nokomplektēšanu VID nodaļās uz 6 lapām.

Departamenta direktore E.Bernāne

VID rajons

VK lietas Nr.

un iesn. dat.

Kopējo reģ. uzņ. sk.

Uzņ., uz kuriem attiecas likums

Iesn. gada pārsk. uz pārbaudes brīdi

Zv. rev. atzin. skaits Nepiec.

/Fakt.

Svarīgākie pārkāpumi

Aizkraukles 5.1-2-142 02.08.96. 360 279 38/4

Alūksnes 5.1-2-147 29.07.96. 1690 237 223 19/3

Balvu 5.1-2-150 30.08.96. 1351 200 110 11/1

Bauskas

Cēsu 5.1-2-163 13.09.96. 831 777 460 47/17

Daugavpils 5.1-2-122 11.07.96. 2103 82/38

Dobeles 5.1-2-161 02.09.96. 259 250 38/32

Gulbenes 5.1-2-152 30.08.96. 1129 389 330 21/4

Jelgavas 5.1-2-153 31.08.96. 827 827 94/36

Jēkabpils 5.1-2-144 09.08.96. 2415 334 305 6/5

Krāslavas

Kuldīgas 5.1-2-123 28.06.96. 698 573 281 26/8

Liepājas 5.1-2-146 05.09.96. 6260 794 756 29/24

Limbažu 5.1-2-156 15.10.96. 2418 531 412 11/11

Ludzas 5.1-2-143 29.07.96. 531 419 404 18/3

Ogres 5.1-2-159 17.07.96. 477 465 7/3

Madonas — 15.10.96. 2252 463 351 28/17

Preiļu 5.1-2-145 12.08.96. 2025 313 288 8/5

Rēzeknes 5.1-2-168 16.08.96. 855 611 54/24

Rīgas 4878 4273 140/98

Rīgas pilsētas

Kurzemes priekš-

pilsētas nodaļa 4603 4603 112/58

Rīgas pilsētas

Latgales priekš-

pilsētas nodaļa 8186 6938 4918 188/125

Rīgas pilsētas

Centra rajona

nodaļa 5638 128 128 128/125

Rīgas pilsētas

Vidzemes priekš-

pilsētas nodaļa 7411 5763 1782 356/182

Rīgas pilsētas

Zemgales priekš-

pilsētas nodaļa 3787 2521 1383 112/90

Jūrmala 1990 1495 850 62/38

Saldus 5.1-2-151 25.07.96. 292 292 277 28/23

Talsi 5.1-2-140 01.07.96. 2574 560 32/21

Tukums 5.1-2-126 04.07.96. 2672 498 475 39/9

Valka 5.1-2-149 31.07.96. 1188 350 244 27/9

Valmiera 5.1-2-156 11.09.96. 672 649 513 51/14

Ventspils 5.1-2-120 28.06.96. 882 18/7

Gada pārskati dažiem uzņēmumiem nav iesniegti termiņā, daudziem uzņēmumiem nav zvērināta revidenta atzinuma.

3 gada pārskatiem ir tikai zvērināta revidenta atzinums, kā arī 10 gadījumos 6.nodaļā “Noteikumi par pielikumu saturu” pieļauti trūkumi, dažiem uzņēmumiem nav uzrādīta samaksāto nodokļu kopsumma pārskata gadā, kā arī nav ievērotas metodes dažādu posteņu novērtēšanā.

Gada pārskatos daudziem uzņēmumiem peļņas un zaudējumu aprēķinā nav iepriekšējā gada rādītāji, nav informācijas par metodēm, kuras lietotas dažādu posteņu novērtēšanā, par peļņas sadali un zaudējumu segšanu, nav zvērināta revidenta atzinumu.

Vairums uzņēmumu nav zvērināta revidenta atzinuma, 311 uzņēmumi vispār nav iesnieguši gada pārskatus par 1995.gadu, gada pārskata pielikumā nav ziņu par strādājošo skaitu, gada laikā samaksāto nodokļu kopsummu, visiem uzņēmumiem, izņemot z/s “Kalna rauduvītes”, nav ziņu par padomes, valdes un vadības locekļiem aprēķinātām algām, daudziem uzņēmumiem nav paziņojuma par uzskaites un novērtēšanas metodēm.

Vairums uzņēmumu, uz kuriem attiecas likums, nav zvērināta revidenta atzinuma.

Nav ievērots gada pārskata iesniegšanas termiņš.

Nav ievērots gada pārskata iesniegšanas termiņš, nav informācijas par metodēm, kuras lietotas dažādu posteņu novērtēšanā, nav uzrādīta peļņas sadale vai zaudējumu segšana, nav uzrādīti padomes un valdes ieņēmumi, pielikumā nav paskaidrots nākamo periodu izmaksu vai ieņēmumu saturs.

Nav uzrādīts strādājošo skaits, dažiem uzņēmumiem nav zvērinātu revidentu atzinumu, nav pilnīgi ziņojumi un pielikumi, nav vadības ziņojumu.

Atsevišķu revīziju komisiju vai pieaicināto speciālistu atzinumos par gada pārskatu nav uzrādīts speciālistu-revidentu amats vai kvalifikācija, SIA “Velmo” nav pat salasāms slēdziena devēja vārds. Daudziem uzņēmumiem nav vadības, nav uzrādīta pārskata gadā samaksāto nodokļu kopsumma.

1) Transporta firmai “Mobile-A” SIA atzinumu par gada pārskatu devusi revīzijas komisija, kuras sastāvā ir revīzijas komisijas loceklis ar nepareizi uzrādītu darba vietu un ieņemamo amatu.

2) SIA “Kuldīgas TV” atzinumu par gada pārskatu devusi komisija SIA direktora vadībā.

3) SIA “Ozolkalni” nav revidenta atzinuma.

4) Freimaņa IU “JFK” revidenta slēdzienā nav uzrādīts revidētājas ieņemamais amats.

Pieciem uzņēmumiem nav zvērināta revidenta atzinuma.

Gada pārskati iesniegti ar nokavēšanos.

Nav informācijas par padomes locekļu apmaksas lielumu, daudziem uzņēmumiem nav zvērināta revidenta atzinuma.

Nav norādīts pārskata gada vidējais strādājošo skaits.

Neto apgrozījums gada pārskatā nesakrīt ar realizācijas apgrozījumu pievienotās vērtības un apgrozījuma nodokļa deklarācijās; daudziem uzņēmumiem nav iegrāmatotas aprēķinātās nokavējuma naudas un pamatparāda palielinājums.

Gada pārskata pielikumos nav neto apgrozījuma atšifrējuma, nav uzrādīta pārskata gadā samaksāto nodokļu summa, nav uzrādīts peļņas izlietojums vai zaudējumu segšana.

Neviens no uzņēmumiem (uz kuriem tas attiecas) nav iesniedzis paskaidrojumus par likuma 54.panta noteikumu izpildi, nav sniegta informācija par metodēm, kuras lietotas dažādu posteņu novērtēšanā, nav uzrādīta samaksāto nodokļu kopsumma, nav ziņojumu par peļņas izlietošanu vai zaudējumu segšanu, nav pielikuma par samaksāto nodokļu kopsummu.

Dažiem uzņēmumiem nav zvērināta revidenta atzinuma.

Daži uzņēmumi nav uzrādījuši neto apgrozījumu, bilances vērtības lielumu un strādājošo cilvēku skaitu.

2050 uzņēmējsabiedrības neiesniedza ziņas par darbību.

Daudziem uzņēmumiem nav zvērināta revidenta atzinuma, nav uzrādīts uzņēmumā strādājošo darbinieku skaits.

Daži uzņēmumi nav uzrādījuši neto apgrozījumu.

Gada pārskatu pielikumā nav informācijas par dažādu posteņu novērtēšanas metodēm, par pārskata gadā samaksāto nodokļu kopsummu, nav vadības ziņojumu par ilgtermiņa aizņēmumiem no kredītiestādēm.

Dažiem uzņēmumiem nav pielikumu par vidējo darbinieku skaitu pārskata gadā, nav zvērināta revidenta atzinumu.

Lielākai daļai uzņēmumu, uz kuriem attiecas likuma “Par gada pārskatiem” 62.panta prasības, nav zvērināta revidenta atzinuma. Lielākai daļai pārbaudīto uzņēmumu iesniegtie revidentu (revīzijas komisiju) atzinumi ir formāli.

Nevienam no pārbaudītajiem gada pārskatiem nebija pievienota informācija par uzskaites un novērtēšanas metodēm, atsevišķiem uzņēmumiem nebija pievienota informācija par nodarbināto personu vidējo skaitu pārskata gadā.

1) Vairumā gada pārskatu pielikumos tikai atšifrēti bilances un peļņas un zaudējumu aprēķina atsevišķi posteņi.

2) Nav sniegta informācija par metodēm, kuras lietotas dažādu posteņu novērtēšanai gada pārskatā, par ilgtermiņa ieguldījumu nolietojumu, vērtības samazināšanas un vērtību norakstīšanas aprēķina metodēm.

3) Akciju sabiedrībām nav norādīts akciju skaits un to nominālvērtība.

4) Nav norādīta pārskata gadā aprēķināto un samaksāto nodokļu kopsumma un saņemtie nodokļu atvieglojumi.

5) Nav sniegta informācija par nodarbināto personu vidējo skaitu pārskata gadā un personāla izmaksām.

6) Nav uzrādītas padomes, valdes un vadības locekļu aprēķinātās algas un šo personu sociālās apdrošināšanas pieskaitījumi.

7) Gada pārskatiem nav pievienots ziņojums.

Valsts kontroles ziņojums Saeimai

Par kārtību, kādā tiek aprēķināts un nomaksāts iedzīvotāju ienākuma nodoklis no personām, kas nodarbojas ar koksnes realizāciju

1996. gada 11. novembrī Valsts kontrole veica revīziju par iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanu un iekasēšanu no fiziskām personām, kuras nodarbojās ar koksnes realizāciju 1995. gadā un 1996. gada 9 mēnešos.

Dati par stāvokli minētā nodokļa aprēķināšanā un nomaksā ir šādi:

uz 01.01.1996. uz 01.10.1996.

1. Kokmateriālu realizētāju skaits,

kuri reģistrēti VID nodaļās 31 328 23 459

2. Aprēķinātā un izmaksātā summa

par realizētiem kokmateriāliem Ls 22 626 200 14 350 000

3. Aprēķinātais ienākuma nodoklis Ls 860 700 187 000

4. Nomaksāts ienākuma nodoklis Ls 442 700 152 200

5. Pašvaldību budžetos nav ienākuši līdzekļi Ls 2 674 700 838 700

Ienākuma nodokļa aprēķināšanas un iekasēšanas darbā konstatēti šādi trūkumi:

— Finansu ministrijas Skaitļošanas centra izstrādātā datorprogramma iedzīvotāju ienākuma nodokļa uzskaitei par fiziskām personām, kas nodarbojas ar koksnes realizāciju, ir sastādīta nepilnīgi: nav paredzēti dati par nodokļu maksātāju dzīves vietu, netiek uzskaitīti attaisnojošie izdevumi utt.;

— lai nodrošinātu pilnīgu iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanu no minētajām personām, nodokļa iekasēšanu ieteicams veikt vienlaicīgi ar kokmateriālu realiāciju;

— spēkā esošie normatīvie akti neparedz pietiekošu kontroli pār iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanu budžetā no minētajām personām;

— VID rajonu nodaļu pārskatu un deklarāciju daļu darbu apgrūtina iesniegto ziņu nepilnīgums;

— vērojama tendence izvairīties no ziņu sniegšanas nodokļu inspekcijām par nenomaksātajiem nodokļiem, tā:

— 1995. gadā tikai 51% no reģistrētajiem kokmateriālu realizētājiem ieradušies Nodokļu inspekcijā, lai nokārtotu visus jautājumus, kas saistīti ar iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanu. Atsevišķos rajonos ieradušos personu skaits ir nepieļaujami zems (Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētā ieradušies tikai 10 no 245 jeb 4% no nodokļa maksātājiem, Aizkraukles rajonā — 122 no 1 620 jeb 7,5%, Gulbenes rajonā — 223 no 1 734 jeb 12,8%, Tukuma rajonā — 110 no 849 jeb 12,9% utt.);

— 1996. gada 9 mēnešos tikai 18%, t.i., 4 451 kokmateriālu realizētājs no 23 459 ir ieradies Nodokļu inspekcijā, lai sniegtu nepieciešamās ziņas (Balvu rajonā ieradušies tikai 2 no 1 261 jeb nepilni 0,2%, Gulbenes rajonā — 2 no 1 269 jeb nepilni 0,2%, Rīgas rajonā — 2 no 995, kas arī ir nepilni 0,2%);

— iedzīvotāju ienākuma nodoklis no ienākumiem par kokmateriālu realizāciju 1995. gadā iekasēts tikai 51% apmērā no aprēķinātās kopsummas: aprēķināts Ls 860 700, nomaksāts — Ls 442 700 (Daugavpils rajonā aprēķināts — Ls 8 100, nomaksāts — Ls 4 100, Gulbenes rajonā aprēķināts — Ls 14 100, nomaksāts — Ls 6 900, Jēkabpils rajonā aprēķināts — Ls 46 000, nomaksāts — Ls 13 400, Limbažu rajonā aprēķināts — Ls 107 900, nomaksāts — Ls 7 900 utt.);

— nodokļu aprēķināšanu un iekasēšanu no ienākumiem par realizētajiem kokmateriāliem kavē tas, ka kokmateriāli tiek realizēti gan uz fiktīvi noformētu dokumentu pamata, gan uz neesošu personu vārda. Daudzos gadījumos personas, uz kuru vārda ir noformēti dokumenti, atsakās atzīt ienākumus un maksāt nodokļus par kokmateriālu realizāciju (konkrētus gadījumus skat. ziņojumam pievienotajā revīzijas aktā).

Ziņas par juridisko personu maksājumiem fiziskajām personām par iepirktajiem kokmateriāliem Latvijā ir šādas:

— Latvijas Republikā 1995. gadā reģistrētas 1 004 juridiskas personas, kuru darbības veids ir saistīts ar kokmateriālu iepirkšanu. Iepirkti kokmateriāli par kopējo summu Ls 17 966 000, t. sk., Rīgas pilsētas Kurzemes rajona nodaļā — 10 juridiskās personas iepirkušas kokmateriālus par kopējo summu Ls 3 263 400, Rīgas pilsētas Centra rajona nodaļā — 17 juridiskās personas par Ls 1 578 500, Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas nodaļā reģistrētās 12 juridiskās personas — par Ls 1 310 600, Kuldīgas rajonā — 48 juridiskās personas par Ls 1 137 800 u.c.;

— 1996. gada 9 mēnešos reģistrētas 1 084 juridiskās personas, kas iepirkušas kokmateriālus par Ls 10 225 100, t. sk. Cēsu rajonā — 86 juridiskās personas par Ls 686 900, Gulbenes rajonā — 49 personas par Ls 783 100, Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas nodaļā — 14 personas par Ls 8 707 700 u.c.

Jāsecina, ka VID rajonu nodaļas nespēj nodrošināt pilnīgu iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanu valsts budžetā no ienākumiem par realizētajiem kokmateriāliem republikā, lielākā daļa no VID Finansu izziņas departamentam nodotajiem piedziņas materiāliem atdoti atpakaļ bez reāla izpildījuma, šo darbu pienācīgi veikt nav spējīgas arī VID nodaļu nodokļu piedziņas daļas.

Revīzijas laikā Valsts kontroles revidentiem nācās saskarties ar Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora noraidošu attieksmi pret pilnīgu apstākļu noskaidrošanu.

Lūdzam izskatīt šo ziņojumu un pieprasīt Latvijas Republikas Ministru kabinetam nodrošināt nepieciešamos pasākumus iedzīvotāju ienākuma nodokļa iekasēšanā no personām, kas nodarbojas ar kokmateriālu realizāciju.

Pielikumā: revīzijas akts, VID iesniegums un Valsts kontroles atbilde.

Valsts kontrolieris R. Černajs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!