• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2001. gada 4. septembra noteikumi Nr. 391 "Profesora un asociētā profesora amata pretendenta zinātniskās un pedagoģiskās kvalifikācijas novērtēšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.09.2001., Nr. 126 https://www.vestnesis.lv/ta/id/53649-profesora-un-asocieta-profesora-amata-pretendenta-zinatniskas-un-pedagogiskas-kvalifikacijas-novertesanas-kartiba

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta noteikumi Nr.392

Aizsardzības ministrijas nolikums

Vēl šajā numurā

07.09.2001., Nr. 126

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 391

Pieņemts: 04.09.2001.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).
Ministru kabineta noteikumi Nr.391

Rīgā 2001.gada 4.septembrī (prot. Nr.41 3.§)
Profesora un asociētā profesora amata pretendenta zinātniskās un pedagoģiskās kvalifikācijas novērtēšanas kārtība
Izdoti saskaņā ar Augstskolu likuma 34.panta pirmo daļu
1. Noteikumi nosaka kārtību, kādā nozares profesoru padome novērtē profesora vai asociētā profesora amata pretendenta zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju.
2. Nozares profesoru padome novērtē profesora vai asociētā profesora amata pretendenta zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju, pamatojoties uz dokumentiem, kas apliecina atbilstību šo noteikumu 4.punktā minētajiem kritērijiem.
3. Novērtējot pretendenta atbilstību profesora vai asociētā profesora amatam, ņem vērā pēdējo sešu gadu laikā iegūto zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju. Pedagoģiskās kvalifikācijas sastāvdaļa ir arī organizatoriskā kompetence, kas raksturo personāla vadības pieredzi un spējas.
4. Zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju, kā arī organizatorisko kompetenci nozares profesoru padome novērtē, ņemot vērā šādus kritērijus:

4.1. zinātniskās kvalifikācijas vērtēšanā:

4.1.1. zinātniskās publikācijas izdevumos, kuri iekļauti Latvijas Zinātnes padomes apstiprinātajā vispāratzīto recenzējamo zinātnisko izdevumu sarakstā (profesoriem – piecas publikācijas, asociētajiem profesoriem – trīs publikācijas);

4.1.2. piedalīšanās starptautiskajās zinātniskajās konferencēs (ar jebkādu referātu) Latvijā un ārvalstīs (profesoriem – piecās konferencēs, asociētajiem profesoriem – trijās konferencēs);

4.1.3. Latvijas Zinātnes padomes un citu valsts pētījumu projektu un programmu vadība vai līdzdalība to īstenošanā;

4.1.4. starptautiski finansētu pētījumu projektu vadība vai līdzdalība to īstenošanā;

4.1.5. zinātnisko līgumdarbu vadība vai līdzdalība to īstenošanā;

4.1.6. eksperta darbība Latvijas Zinātnes padomes un starptautiskajos projektos un programmās;

4.1.7. starptautisku mākslinieciskās jaunrades un sporta projektu vadība vai līdzdalība to īstenošanā, kā arī līdzdalība izstādēs un konkursos;

4.1.8. saņemtie patenti un licences;

4.2. pedagoģiskās kvalifikācijas vērtēšanā:

4.2.1. doktorantu darbu vadība;

4.2.2. maģistrantu darbu vadība;

4.2.3. lekciju un semināru vadība;

4.2.4. studiju kursu (priekšmetu) programmu izstrāde;

4.2.5. studiju programmu izstrāde un vadība;

4.2.6. piedalīšanās ar referātiem akadēmiskajās konferencēs;

4.2.7. mācību grāmatu un mācību līdzekļu sagatavošana un to nodošana publicēšanai vai izdotie darbi;

4.2.8. kvalifikācijas celšana ārvalstu un Latvijas augstskolās vai zinātniskās pētniecības iestādēs;

4.2.9. lekciju lasīšana ārvalstu augstskolās;

4.3. organizatoriskās kompetences vērtēšanā (saistībā ar akadēmisko un sabiedrisko darbību):

4.3.1. zinātnisko un akadēmisko komisiju vai koleģiālo institūciju vadība vai līdzdalība to darbībā;

4.3.2. starptautisko konferenču organizācijas komisijas vadība vai līdzdalība to darbībā;

4.3.3. zinātnisko izdevumu redakcijas kolēģijas vadība vai līdzdalība to darbībā;

4.3.4. augstskolas, fakultātes, institūta, profesoru grupas, katedras, laboratorijas vadība;

4.3.5. starptautisko zinātnisko, akadēmisko vai mākslas nozaru apvienību vadība vai līdzdalība to darbībā;

4.3.6. oficiāli apstiprināts valsts, pašvaldību un citu juridisko vai fizisko personu dibināto uzņēmējsabiedrību konsultants.
5. Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc trijiem šo noteikumu 4.1.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā profesora amata pretendenta darbības atbilstību – vismaz pēc diviem kritērijiem.
6. Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc pieciem šo noteikumu 4.2.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā profesora amata pretendenta darbības atbilstību – vismaz pēc četriem kritērijiem, asociētā profesora amata pretendenta profesionālo studiju programmās darbības atbilstību – vismaz pēc diviem kritērijiem.
7. Profesora amata pretendenta darbības atbilstību vērtē vismaz pēc trijiem šo noteikumu 4.3.apakšpunktā minētajiem kritērijiem, asociētā profesora amata pretendenta un asociētā profesora amata pretendenta profesionālo studiju programmās darbības atbilstību – vismaz pēc viena kritērija.
8. Profesora vai asociētā profesora amata pretendenta darbības atbilstību šo noteikumu 4.punktā minētajiem attiecīgajiem kritērijiem katrs nozares profesoru padomes loceklis vērtē ar vienu no šādiem vērtējumiem: "izcili", "ļoti labi", "labi", "apmierinoši" vai "neapmierinoši". Vērtējumu un vērtējuma īsu pamatojumu ieraksta protokolā.
9. Pamatojoties uz protokolā ierakstītajiem individuālajiem vērtējumiem, nozares profesoru padome pieņem kopīgo vērtējumu par profesora vai asociētā profesora amata pretendenta zinātnisko un pedagoģisko kvalifikāciju.
Ministru prezidents A.Bērziņš

Izglītības un zinātnes ministrs K.Greiškalns

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!