Par valsts dotācijām pasažieru pārvadājumiem
Šodien paredzēto streiku Latvijas dzelzceļnieku arodbiedrība faktiski ir atlikusi līdz gada beigām, tāpēc valdībai un pašvaldībām, manuprāt, ir svarīgi apzināties turpmāko rīcību, atbildību un sekas.
Valdība saskaņā ar 2002. gada valsts budžeta projektu piedalīsies nerentablo dzelzceļa pasažieru pārvadājumu dotēšanā ar 3,1 miljonu latu. Tajā pašā laikā pašvaldības joprojām atsakās dotēt pasažieru pārvadājumus piepilsētas elektrovilcienos. Tas reāli apdraud elektrovilcienu eksistenci nākamajā gadā. Tādēļ vēlreiz aicinu Rīgas, Jūrmalas un Jelgavas pilsētu pašvaldības dotēt savus elektrovilcienu pasažierus.
Rīgas domei, kuras teritorijā elektrovilcienos iekāpj aptuveni 7 miljoni pasažieru (50,9% no visiem dzelzceļa pasažieriem) gadā, dotācijām būtu jāpiešķir 1,83 miljoni latu. Jūrmalas domei par vairāk nekā 2 miljoniem (15,6%) pasažieru — 570 000 latu, bet Jelgavai ar gandrīz pusmiljonu (2,7%) pasažieru — 100 000 latu. Tādējādi pašvaldības segtu tikai vienu trešo daļu no kopējām dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem nepieciešamajām dotācijām. Vidēji tas būtu 18 santīmu par katru elektrovilciena pasažieri gadā.
Ja pašvaldības arī turpmāk atteiksies piedalīties piepilsētas elektrovilcienu dotēšanā, būšu spiests ierosināt valdībā pārskatīt valsts atbalstu minētajām pašvaldībām, lai iegūtu nepieciešamos līdzekļus nerentablajiem dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem.
2001. gada 18. septembrī Anatolijs Gorbunovs, satiksmes ministrs