• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par valsts budžetu 2002. gadam. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 30.10.2001., Nr. 155 https://www.vestnesis.lv/ta/id/55086

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidents:
- Ziemeļu padomes saietā Kopenhāgenā
- par LSDSP priekšsēdētāja izteikumiem

Vēl šajā numurā

30.10.2001., Nr. 155

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par valsts budžetu 2002. gadam

Paskaidrojumi

Finansu ministrijas sagatavotais dokuments

“Latvijas Vēstnesī”

Saturā

1. Makroekonomiskā attīstība “LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.1. Ārējā ekonomiskā vide “LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.2. Pašreizējā ekonomiskā attīstība “LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.3. Makroekonomiskās attīstības scenārijs “LV” Nr.151, 23.10.2001.

Galvenie makroekonomiskie rādītāji “LV” Nr.151, 23.10.2001.

IKP sadalījumā pa nozarēm “LV” Nr.151, 23.10.2001.

IKP izlietojums “LV” Nr.151, 23.10.2001.

Maksājumu bilance, miljonos latu,

Maksājumu bilance, % no IKP “LV” Nr.151, 23.10.2001.

2. Fiskālais apskats sadalījumā pa budžetiem “LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.1. Valsts budžets “LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.2. Valsts konsolidētais budžets “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās

klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi ekonomiskās

klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.3. Pašvaldību budžeti “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Budžeta kopapjoms 2002. gadā un objektīvo

kritēriju īpatsvari atbilstoši likumam

“Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu” “LV” Nr.152, 24.10.2001.

Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķins

2002. gadam, Ls “LV” Nr.152, 24.10.2001.

3. Ieņēmumu analīze “LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.1. Nodokļu ieņēmumi “LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.2. Pārējie ieņēmumi “LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.3. Pašu ieņēmumi un ārvalstu finansu palīdzība “LV” Nr.154, 26.10.2001

4. Nodokļu atvieglojumu (atlaižu) un nodokļu parādu summas “LV” Nr.154, 26.10.2001.

4.1. Nodokļu atvieglojumi un atlaides “LV” Nr.154, 26.10.2001.

4.2. Nodokļu parādi “LV” Nr.154, 26.10.2001.

5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi “LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.1. Valsts budžeta plānošanas būtiskākie

elementi “LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.2. Valsts budžeta likuma struktūra “LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta

izdevumi “LV” Nr.155, 30.10.2001.

5.4. Valsts investīciju projektu finansēšana

2002. gadam un turpmākajos gados

Valsts Investīciju programma

2002.-2004. gadam, milj. latu

6. Valsts saistības un fiskālie riski

6.1. Valsts parāds un galvojumi

Valsts parāda un parāda apkalpošanas izmaksu

prognoze 2001.-2006. gadam

Ārējā parāda prognoze 2002/2006

Valsts ārējo aizņēmumu izmaksu, atmaksu un

apkalpošanas izdevumu prognoze 2002-2006

Valsts ārējā parāda apkalpošanas maksājumu

prognoze 2002. gadā

Valsts iekšējā parāda apkalpošanas maksājumu

prognoze 2002. gadā

Valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīru emisijas plāns

2002. gadam (prognoze)

Valsts izsniegtie galvojumi un to kredītriska

novērtējums

Maksājumi par riskantajiem kredītiem 2002. gadā

(prognoze)

Izmaksas un apkalpošanas maksājumi par Valsts

galvotiem aizdevumiem 2001.- 2006. gadā

6.2. Fiskālie riski

7. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir iekļauti valsts budžeta likumprojekta paketē

 

Turpinājums. Sākums — “LV” 23.10.2001., Nr.151; “LV” 24.10.2001., Nr.152; “LV”25.10.2001., Nr.153; “LV” 26.10.2001., Nr.154

5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi

5.2. Valsts budžeta likuma struktūra

6. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, t.sk. piemaksām darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām pedagogiem, kuri māca latviešu valodu un citus mācību priekšmetus latviešu valodā mazākumtautību skolēniem un darba samaksai un valsts sociālo apdrošināšanas obligātajām iemaksām pedagogiem, kuri īsteno kristīgās mācības un ētikas programmu. Piemaksas pedagogiem, kuri māca latviešu valodu un citus mācību priekšmetus latviešu valodā mazākumtautību skolēniem un darba samaksa un valsts sociālo apdrošināšanas obligātās iemaksas pedagogiem, kuri īsteno kristīgās mācības un ētikas programmu pielikumā tiek plānotas vienā summā un sadalījumu pašvaldībām noteiks Izglītības un zinātnes ministrija.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.

Saskaņā ar 2001. gada 12. jūnija grozījumiem Ministru kabineta noteikumos Nr. 73 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” piemaksas vispārizglītojošo skolu direktoriem atestācijas rezultātā no 2001. gada 1. septembra tiek aprēķinātas minētajos noteikumos noteiktajā kārtībā un tiek iekļautas kopējā pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksā un valsts sociālo apdrošināšanas obligāto iemaksu apjomā, nevis izdalītas atsevišķi, kā tas bija līdz šim.

 

7. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.

 

8. pielikums “Mērķdotācijas pašvaldību mūzikas un mākslas skolu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību mūzikas un mākslas skolu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2.lasījumā.

 

9. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.

 

10. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002.gadam” izskatīšanas Saeimā 2.lasījumā.

 

11. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību speciālajām pirmskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību speciālajām pirmskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem, t.sk. pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.

 

12. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā no 2002. gada 1. septembra plānota mērķdotācija pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

Mērķdotācija pašvaldībām tiks sadalīta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.

 

13. pielikums “Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas pašdarbības kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2001. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašdarbības kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām sadalījumā pa republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām.

 

14. pielikums “Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā iekļautas no valsts pamatbudžeta plānotās mērķdotācijas investīcijām sadalījumā pa pagastiem, pilsētām un rajoniem, norādot objekta nosaukumu un veicamo projektu realizācijas izmaksas.

 

15. pielikums “Valsts nozīmes pasākumu veikšanai bezpeļņas organizācijai valsts akciju sabiedrībai “Valsts informācijas tīkla aģentūra” valsts budžeta finansētie ieņēmumi un izdevumi”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 5. pantu šajā pielikumā norādīti bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības “Valsts informācijas tīkla aģentūra” (VITA) valsts budžeta finansētie ieņēmumi, kurus aģentūra plāno saņemt no attiecīgajām ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm par valsts nozīmes datu pārraides tīkla sniegtajiem pakalpojumiem, un aģentūras izdevumi.

 

16. pielikums “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa valsts saistību limiti 2003., 2004. gadam un turpmākajiem gadiem valsts budžetā”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 6. pantu šajā pielikumā apstiprinātas pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē un noteikti ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa valsts saistību limiti 2003.,2004.gadam un turpmākajiem gadiem sadalījumā pa konkrētiem saistību veidiem.

 

17. pielikums “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ārvalstu finansu palīdzības un valsts budžeta līdzdalības maksājumi konkrētiem projektiem un programmām 2002., 2003. un 2004. gadā”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 8. pantu šajā pielikumā apstiprinātas pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē un ārvalstu finansu palīdzības un valsts budžeta līdzdalības maksājumi pa ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm 2002., 2003. un 2004. gadam, norādot resursus un to apjomus sadalījumā pa konkrētiem projektiem un programmām.

 

18. pielikums “Valsts izsniedzamie galvojumi 2002. gadam”

Atbilstoši likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 10. pantā noteiktajam valsts galvojumu kopējam apjomam, pielikumā noteikti valsts izsniedzamie galvojumi sadalījumā pa galvojumu saņēmējiem, norādot galvojuma mērķi un galvojumu summu.

 

19. pielikums “Programma “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” 2002.gadam”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 15.pantu šajā pielikumā ir noteikts programmai “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO”” plānotais finansējums 2002.gadam sadalījumā pa ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm un to programmām.

 

20. pielikums “No trīs jauna standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (vienas — arī GSM 1800 standartā) izsoļu ieņēmumiem paredzētie izdevumi”

Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 16.pantā noteikto šajā pielikumā ir apkopoti konkrēti projekti, kuru īstenošanai paredzēti ieņēmumi no trīs jauna standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču izsolēm.

 

5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi

Kopumā valsts pamatbudžeta izdevumi 2002. gadam plānoti 926,1 milj. latu apmērā. Izdevumu pieaugums salīdzinot ar 2001. gada plānu ir 11,3% jeb 94,0 milj. latu. No kopējā apjoma izdevumi 68,1 milj. latu plānoti segt no ministriju un centrālo valsts iestāžu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem. Ar ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem prognozēts finansēt projektus 48,7 milj. latu apmērā, kuriem budžetā paredzēts līdzfinansējums 14,2 milj. latu.

2002. gadā no kopējiem valsts pamatbudžeta izdevumiem ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu īstenošanai paredzēti 799,9 milj. latu jeb 86,4%, mērķdotāciju un dotāciju veidā pašvaldībām novirzot 126,2 milj. latu jeb 13,6%.

Atbilstoši izdevumu ekonomiskajai klasifikācijai valsts pamatbudžeta izdevumu finansēšanai 2002. gadā lielākais īpatsvars ir uzturēšanas izdevumiem — 829,0 milj. latu jeb 89,5% no kopējiem izdevumiem. 49,4% no uzturēšanas izdevumiem veido kārtējie izdevumi. Gandrīz puse no kārtējiem izdevumiem — 46,8% jeb 191,6 milj. latu paredzēta novirzīt atalgojumiem. Salīdzinot ar 2001. gadu, 2002. gadā izdevumi atalgojumiem palielinās par 10,4% jeb 18,1 milj. latu. Pieaugums galvenokārt saistīts ar darba samaksas reformu turpināšanu izglītības iestāžu pedagoģiskajiem darbiniekiem, kā arī minimālās algas palielināšanu no 2001. gada 1. jūlija.

Otrs lielākais izdevumu postenis ir subsīdijas un dotācijas, kurām tiks izlietots 364,9 milj. latu jeb 39,4% no kopējiem izdevumiem. Salīdzinot ar 2001. gadu, 2002. gadā subsīdiju un dotāciju apjoms ir palielināts par 33,3 milj. latu.

Izdevumiem kapitālieguldījumiem 2002. gadā paredzēti 97,1 milj. latu. No tiem nozīmīgākā daļa ir izdevumi investīcijām — 76,8 milj. latu apmērā, tajā skaitā 23,3 milj. latu paredzēts segt no ārvalstu finansu palīdzības.

 

Valdības funkciju sadalījumā 10,2% jeb 127,5 milj. latu no kopējiem valsts pamatbudžeta izdevumiem novirzīti sabiedriskajai kārtībai, drošībai un tiesību aizsardzībai, kas salīdzinājumā ar 2001. gada plānu veido pieaugumu 11,8 milj. latu. 11,7% jeb 108,6 milj. latu paredzēti izglītībai, kas ir par 9,9 milj. latu vairāk salīdzinājumā ar 2001. gadu. 7,4% jeb 68,2 milj. latu paredzēti aizsardzībai, kas ir par 20,2 milj. latu vairāk nekā 2001. gadā. 9,3% jeb 85,8 milj. latu novirzīti sociālajai apdrošināšanai un sociālajai nodrošināšanai, 8,9% jeb 82,6 milj. latu — veselības aprūpei. Lauksaimniecībai (zemkopībai), mežkopībai un zvejniecībai novirzīti 9,0% jeb 83,1 milj. latu no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Vispārējiem valdības dienestiem paredzēti 10,5% jeb 97,5 milj. latu.

2002. gadā no valsts pamatbudžeta paredzēti tīrie aizdevumi 30,3 milj. latu apmērā. Pamatbudžeta fiskālais deficīts paredzēts 131,9 milj. latu apjomā, kā finansu resursi plānoti ieņēmumi no valsts nekustamā īpašuma pārdošanas 0,3 milj. latu apmērā. Ieņēmumi no valsts īpašuma privatizācijas 7,2 milj. latu apmērā paredzēti valsts parāda dzēšanai un pārfinansēšanai.

Atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem prioritārajiem virzieniem 2002. gada valsts budžeta projektā salīdzinājumā ar 2001. gada plānu papildus paredzēts:

· programmai “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” — 35 736,6 tūkst. latu.

· Administratīvās kapacitātes veidošanai ISPA, SAPARD un Phare procedūrām papildus paredzēts papildu finansējums:

Finansu ministrijai

ISPA un SAPARD projektu novērtēšanai

673,0 tūkst. Latu

Pasākumiem, kas saistīti ar Ekonomiskās un

sociālās kohēzijas fonda līdzekļu finansu vadību

748,3 tūkst. Latu

Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā

ar Phare, ISPA, SAPARD un sociālekonomiskās

kohēzijas procedūrām (programmēšana, programmu

īstenošana, uzraudzība)

286,0 tūkst. latu

Zemkopības ministrijai

Administratīvo spēju attīstīšanai strukturālo pārveidojumu

lauksaimniecībai un lauku attīstības īstenošanai

177,6 tūkst. latu

Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar

SAPARD procedūrām

102,1 tūkst. latu

Apmācības pasākumiem lauksaimnieku sagatavošanai

integrācijai ES

250,0 tūkst. latu

Satiksmes ministrijai

ES un starptautiskā finansējuma koordinācijai, ISPA

projektu izvērtēšanai, dokumentācijas sagatavošanai,

projektu realizācijai

81,0 tūkst. Latu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai

Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar

ISPA un Phare procedūrām

257,7 tūkst. latu

· Nacionālajai programmai integrācijai ES papildus paredzēts papildu finansējums šādiem pasākumiem:

Ekonomikas ministrijai

Metroloģijas bāzes uzturēšanai, kalibrēšanai un

pilnveidošanai, arī metroloģiskās inspekcijas

nostiprināšanai (papildu 2 štata vietas)

399,0 tūkst. latu

Patērētāju tiesību aizsardzības centra reģionālo

sektoru izveidei

51,9 tūkst. latu

Valsts statistikas informācijas lietotāju un starptautisko

institūciju nodrošināšanai ar savlaicīgu un kvalitatīvu

statistisko informāciju

551,2 tūkst. latu

Finansu ministrijai

Valsts ieņēmumu dienesta modernizācijas pasākumu

turpināšanai

2 981,8 tūkst. latu

Iekšlietu ministrijai

Organizētās noziedzības un korupcijas apkarošanai

191,8 tūkst. latu

Intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzības nodrošināšanai

180,0 tūkst. latu

Izglītības un zinātnes ministrijai

Administratīvās struktūras pilnveidošanai (papildu

1 štata vieta)

5,0 tūkst. latu

Zemkopības ministrijai

Integrētas administrēšanas un kontroles sistēmas ieviešanai

297,0 tūkst. latu

Vienotai zivsaimniecības informācijas sistēmai

16,2 tūkst. latu

Labklājības ministrijai

Lai sagatavotos Eiropas Sociālā fonda izmantošanai

19,4 tūkst. latu

Tieslietu ministrijai

Personu datu aizsardzības inspekcijas darbības

nodrošināšanai (papildu 6 štata vietas)

123,9 tūkst. latu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai

Vides valsts inspekcijas darbības pilnveidošanai un

nostiprināšanai

50,0 tūkst. latu

Gaisa piesārņojuma, virszemes un pazemes ūdeņu

kvalitātes monitoringam (uzturēšanas izdevumiem)

100,0 tūkst. latu

Atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstībai

85,3 tūkst. latu

Dabas aizsardzības infrastruktūras izveidošanai

(NATURA-2000 tīkla izveidošanai)

156,0 tūkst. latu

Rūpnieciskā piesārņojuma kontroles nodrošināšanai

54,4 tūkst. latu

· Pedagogu darba algas paaugstināšanai no 2002. gada 1. septembra papildus paredzēti 4 941,6 tūkst. latu.

· Bez tam, valdība ir akceptējusi daudzu citu nozīmīgu un neatliekamu pasākumu finansēšanu, kuru īstenošanu nosaka spēkā esošie tiesību akti vai Ministru kabineta pieņemti lēmumi:

Valsts prezidenta kancelejai

Rīgas pils telpu īrei

70,0 tūkst. latu

Saskaņā ar likuma “Par Valsts prezidenta darbības

nodrošināšanu” 10. pantu eksprezidenta pensijas

nodrošināšanai

6,0 tūkst. latu

Ministru kabinetam

Tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas ES

procesa vajadzībām

105,1 tūkst. latu

Līdzekļu pieaugumam sakarā ar Saeimas vēlēšanām

2002. gadā, lai nodrošinātu Ministru kabineta

iekārtas likuma 29. panta prasību

55,5 tūkst. latu

Ārlietu ministrijai

Vēstniecību telpu īrei nepieciešamo līdzekļu

pieaugumam (Ukrainā, Austrijā)

122,7 tūkst. latu

Remontdarbiem un ēku uzturēšanas izmaksām (konsulātā

Vitebskā, vēstniecībās Francijā, Igaunijā, Somijā)

164,6 tūkst. latu

Konsulātam Kaļiņingradā

82,0 tūkst. latu

Ministru kabineta Pārstāvja biroja darbības nodrošināšanai

61,5 tūkst. latu

Visu ministriju personām, kuras uzturas attiecīgajā

ārvalstī kā tādas personas laulātais, kurai piešķirts

diplomātiskais rangs un kura pilda diplomātisko

un konsulāro dienestu ārvalstī

17,8 tūkst. latu

Atalgojums papildu līgumdarbiniekiem vēstniecībās

70,1 tūkst. latu

NATO kandidātvalstu valdību vadītāju konferences

sarīkošanai

200,0 tūkst. latu

Ekonomikas ministrijai

Īpaši atbalstāmo reģionu attīstībai

192,0 tūkst. latu

Latvijas tirdzniecības pārstāvniecības izveidei Kazahstānā

43,0 tūkst. latu

Finansu ministrijai

Iepirkumu uzraudzības biroja izveidei un darbības

nodrošināšanai

229,0 tūkst. latu

Kompensācijai reabilitētajiem iedzīvotājiem

354,0 tūkst. latu

Valsts parāda apkalpošanai — atbilstoši fiskālā

deficīta pieaugumam

10 255,4 tūkst. latu

13 pašvaldību finansu stabilizācijas uzraugu finansēšanai

46,8 tūkst. latu

Līdzfinansējums Phare 2001. g. Nacionālās

programmas Ekonomiskās un sociālās kohēzijas

sadaļas ietvaros izstrādāto projekta pieteikumu

“Uzņēmējdarbības vides attīstība Latvijā”

234,7 tūkst. latu

Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem

2 782,1 tūkst. latu

Lauku attīstības projektam nepieciešamais līdzfinansējums

220,0 tūkst. latu

Kontrabandas apkarošanas operatīvajai darbībai

346,9 tūkst. latu

Iekšlietu ministrijai

Degvielas iegādei

250,0 tūkst. latu

Darbinieku atalgojuma līmeņa atbilstības nodrošināšanai

1 300,0 tūkst. latu

Valsts policijas transportlīdzekļu tehniskās apskates,

pārreģistrācijas, ceļu nodevas apmaksai

66,7 tūkst. latu

Valsts policijas nekustamā īpašuma nodokļa samaksai

32,4 tūkst. latu

Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta transportlīdzekļu

tehniskās apskates, pārreģistrācijas, ceļu nodevas apmaksai

6,5 tūkst. latu

Pensiju nodrošināšanai

637,4 tūkst. latu

Ventspils PRPP ēkas būvniecības uzsākšanai

74,0 tūkst. latu

Piemaksām ugunsdzēsējiem par darbu paaugstinātas

bīstamības apstākļos

950,0 tūkst. latu

Valsts policijas darbinieku atalgojumiem

950,3 tūkst. latu

Izglītības un zinātnes ministrijai

Dotācija speciālajam budžetam studiju un studējošo

kredītu procentu starpības segšanai un kredītu

dzēšanai — tiek uzsākta studiju un studējošo

kreditēšana no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts

galvojumu

1 217,3 tūkst. latu

Dotācija speciālajam budžetam studējošo un studiju

kreditēšanas administrēšanai

2,3 tūkst. latu

13. Bioloģijas olimpiādes organizēšanai

47,7 tūkst. latu

Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai

521,5 tūkst. latu

Valsts galvojuma palielināšanai studiju un studējošo

kreditēšanas programmām par 3,51 milj. latu —

Kredītprocentu starpības segšanai studiju un

studējošo kredītiem

105,5 tūkst. latu

Zemkopības ministrijai

Lauksaimniecības subsīdijām

3 261,2 tūkst. latu

Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai

276,1 tūkst. latu

Satiksmes ministrijai

Vides rīcības programmas izstrādei

5,4 tūkst. latu

Dotācijas ar invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto

izdevumu kompensācijai un politiski represēto

personu pārvadāšanai

1 928,4 tūkst. latu

Labklājības ministrijai

Veselības aprūpes izdevumu segšanai

13 076,6 tūkst. latu

Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai

50,4 tūkst. latu

Tieslietu ministrijai

Nekustamā īpašuma lietu sakārtošanai un zemes

gabalu izpirkšanai no īpašniekiem

248,2 tūkst. latu

Tiesu ēka Rīgā, Abrenes ielā 3

974,5 tūkst. latu

Jūrmalas pilsētas tiesu namam Jūrmalā, Pilsoņu ielā 12

80,0 tūkst. latu

Matīsa cietuma jaunā korpusa personāla uzturēšanai

100,1 tūkst. latu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības

uzsākšanai (ar 2002. gada 1. maiju)

375,1 tūkst. latu

Departamenta izveidei, kas nodrošinās metodisko

vadību bāriņtiesām un pagasttiesām

77,3 tūkst. latu

Procesuālās tulkošanas nodrošināšanai

2,5 tūkst. latu

MK noteikumu Nr.13 “Latvijas pilsonības zaudēšanas un

atjaunošanas dokumentēšanas kārtība” (26. panta)

noteiktā termiņa ievērošanas nodrošināšana

8,5 tūkst. latu

Latviešu valodas ekspertu komisijas finansējuma

nodrošināšana saskaņā ar MK 2000.gada 22.augustā

apstiprināto Ekspertu komisijas nolikuma, kurā

komisijas finansējumu jāparedz Valodas centra

izdevumu tāmes ietvaros

2,4 tūkst. latu

Papildus nepieciešamais finansējums sabiedrības

integrācijas procesa nodrošināšanai (līdzfinansējums)

82,0 tūkst. latu

Dalības maksa pretkorupcijas starpvalstu grupai GRECO

(maksāts tiek jau no 2000.gada)

2,7 tūkst. latu

Tiesnešu un tiesu darbinieku apmācībai (2001.gads ir

pēdējais gads, kad Sorosa Fonds-Latvija budžetā ir

paredzēti līdzekļi, lai atbalstītu tiesnešu un tiesu

darbinieku kvalifikācijas celšanu)

20,0 tūkst. latu

Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgo

vispārizglītojošo skolu pedagogu darba atalgojumam

10,8 tūkst. latu

Piemaksu par kvalifikācijas klasēm segšanai tiesnešiem

65,0 tūkst. latu

Kultūras ministrijai

Papildu divu auditoru štata vienību darbības nodrošināšanai

8,1 tūkst. latu

Bibliotēku informācijas tīklu konsorcija uzturēšanas

izdevumiem

20,0 tūkst. latu

Pedagogu darba algas reforma turpināšanai

200,5 tūkst. latu

Mērķprogrammai “Dziesmusvētki” un “Sudmaliņas”

10,0 tūkst. latu

Latvijas Nacionālās bibliotēkai telpu nomas maksai

25,0 tūkst. latu

Dalība programmā “Media Plus”, tajā skaitā dalības

maksai un koordinācijas centra izveidei

48,1 tūkst. latu

Dalībai programmā “Kultūra 2000”

1,3 tūkst. latu

UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas darbībai

20,8 tūkst. latu

Telpu nomas maksai

44,3 tūkst. latu

Teātru darbībai un uzturēšanai

60,0 tūkst. latu

Koncertorganizāciju darbībai un uzturēšanai

80,0 tūkst. latu

Latvijas Laikmetīgās Mākslas centra darbības nodrošināšanai

5,0 tūkst. latu

Muzeju valsts pārvaldei un muzejiem — darbības

nodrošināšanai

56,0 tūkst. latu

Latviešu Literatūras informācijas centra izveidei un

uzturēšanai

21,0 tūkst. latu

Valsts kultūras pieminekļu glābšanas programmai

60,0 tūkst. latu

Valsts kontrolei

5 štata vietu izveidei Revīzijas metodoloģijas,

analīzes un attīstības departamentā

50,8 tūkst. latu

Likums “Par budžeta un finansu vadību” 30. pants.

VK sniedz atzinumus par budžeta finansēto institūciju

un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību

132,7 tūkst. latu

Prokuratūrai

Prokuroru izdienas pensijām

90,9 tūkst. latu

Datortehnikas iegādei

67,1 tūkst. latu

Prokuroru kvalifikācijas celšanai

39,2 tūkst. latu

Tulkošanas izdevumu segšanai

18,1 tūkst. latu

Prokuroru sociālajām garantijām

182,0 tūkst. latu

Centrālajai vēlēšanu komisijai

Saeimas vēlēšanām 2002. gadā

1 198,8 tūkst. latu

Programmai “Vispārējā vadība” 2 papildus štata vietu

nodrošināšanai sakarā ar darba apjoma palielināšanos

un esošo darbinieku mēneša amatalgas palielinājumam

līdz amatalgas diapazona maksimālai likmei un

pabalstu palielinājumam, kā arī CVK

priekšsēdētaja amatalgas palielinājumam

11,9 tūkst. latu

Radio un televīzijai

“Latvijas Radio” — ar sporta spēļu atspoguļošanu

saistīto izdevumu segšanai

67,2 tūkst. latu

“Latvijas Televīzija” — olimpiskajām spēlēm

88,7 tūkst. latu

Valsts cilvēktiesību birojam

Valsts cilvēktiesību biroja darbības nodrošināšanai

un kapitālajiem izdevumiem

8,0 tūkst. latu

Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās

sekretariātam

Eiropas Komisijas ACCESS II programmas darbības

nodrošināšanai

10,8 tūkst. latu

Ministru kabineta 13.03.2001. Noteikumu Nr.126

“Par valsts pārvaldes iestāžu, to funkciju, personāla

un civildienesta attiecības izbeigušu personu vienoto

uzskaites sistēmu” izpildei (4 štata vietas)

6,3 tūkst. latu

Valsts pārvaldes iestāžu funkciju, struktūru un budžeta

programmu auditu veikšanai

40,0 tūkst. latu

Inspekciju rezultatīvo rādītāju noteikšanas apmācībai

15,0 tūkst. latu

Sabiedrības informēšanas programmai par Administratīvi

teritoriālās reformas mērķiem, norisi un rezultātiem

40,0 tūkst. latu

Investīciju projektam EV63-01 “Pašvaldību vienotā

informācijas sistēma”

420,0 tūkst. latu

Mērķdotācijām pašvaldībām

Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai

6 536,1 tūkst. latu

5 un 6-gadīgo bērnu apmācības uzsākšanas nodrošināšanai

1 753,1 tūkst. latu

Papildu līdzekļi pedagogu darba samaksas

nodrošināšanai 4 jaunās pašvaldību skolās:

Baldones pilsētas mūzikas skolai (Akreditācijas

apliecība Nr. 97), Mārupes pagasta, Stopiņu pagasta

mūzikas skolām un Vangažu pilsētas mākslas skolai

(šīs skolas īsteno profesionālās ievirzes interešu

izglītības mūzikas un mākslas programmas)

79,2 tūkst. latu

Papildu līdzekļi, lai nodrošinātu darba algu vidēji Ls 89

apmērā 353 labākajiem pašdarbības kolektīvu vadītājiem

116,8 tūkst. latu

 

Valsts speciālā budžeta izdevumi 2002. gadam prognozēti 806,3 milj. latu apmērā, kas salīdzinot ar 2001. gada plānu veido pieaugumu par 4,7% jeb 36,5 milj. latu.

Atbilstoši izdevumu ekonomiskajai klasifikācijai valsts speciālo budžetu izdevumu daļā veido subsīdijas un dotācijas, kas 2002. gadā paredzētas 724,8 milj. latu apmērā jeb 89,9% no kopējiem speciālo budžetu izdevumiem. Kārtējiem izdevumiem plānots izlietot 31,7 milj. latu jeb 3,9% no kopējiem valsts speciālā budžeta izdevumiem. Tajā skaitā atalgojumi plānoti 1,5 milj. latu apmērā. 2002. gadā izdevumiem kapitālieguldījumiem plānots novirzīt 33,4 milj. latu. No tiem izdevumi investīcijām paredzēti 14,0 milj. latu apmērā.

 

Valdības funkciju klasifikācijas griezumā 67,3% jeb 543,0 milj. latu no visiem speciālā budžeta izdevumiem novirzīti sociālajai apdrošināšanai un sociālajai nodrošināšanai. 20,3% jeb 163,7 milj. latu paredzēti veselības aprūpei, bet 9,1% jeb 73,7 milj. latu — transportam un sakariem.

Valsts speciālajā budžetā plānots fiskālais deficīts 33,9 milj. latu apmērā, jo atsevišķām ministrijām izdevumi pārsniedz ieņēmumus. Šo izdevumu segšanai paredzēts ņemt aizņēmumus no valsts pamatbudžeta 33,0 milj. latu apmērā, tajā skaitā Izglītības un zinātnes ministrijai studējošo un studiju kreditēšanai 5,3 milj. latu un Labklājības ministrijai 27,1 milj. latu.

 

01 Valsts prezidenta Kanceleja

Pamatbudžets

Latvijas Republikas Valsts prezidenta Kanceleja darbojas kopš Valsts prezidenta institūcijas atjaunošanas 1993. gada 7. jūlija.

Valsts prezidenta Kancelejas 2002. gada budžets ir 1 189,7 tūkst. latu, to veido divu programmu 04.00.00 “Valsts prezidenta darbības nodrošināšana” un 03.00.00 “Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana” finansējums.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 331,7

236,7

94,7

1 189,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 331,7

236,7

94,7

1 189,7

Izdevumi — kopā

1 331,7

236,7

94,7

1 189,7

 

 

 

04.00.00 Valsts prezidenta darbības nodrošināšana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 252,4

211,4

94,7

1 135,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 252,4

211,4

94,7

1 135,6

Izdevumi — kopā

1 252,4

211,4

94,7

1 135,6

 

Programmas “Valsts prezidenta darbības nodrošināšana” finansējums ir 1 135,6 tūkst. latu.

Valsts prezidenta Kanceleja darbojas tiešā Valsts prezidenta pakļautībā, tās uzdevums ir nodrošināt Valsts prezidentes darbību un kārtot visas ar Valsts prezidentes darbību saistītās iekšpolitiskās un ārpolitiskās aktivitātes.

2002. gadā programmai piešķirtā finansējuma ietvaros tiks nodrošinātas piecas Valsts prezidentes valsts un trīs darba izejošās vizītes, divas valsts un piecas darba ienākošās vizītes, piecas ārvalstu amatpersonu ienākošās vizītes un četras Valsts prezidentes iekšzemes vizītes.

Izdevumi:

Samazinājums:

Vienreizēji pasākumi:

· 19 tūkst. latu — papildus piešķirtais finansējums amatpersonu ienākošo vizīšu nodrošināšanai sakarā ar Rīgas 800 gadu jubilejas svinībām;

· 18,1 tūkst. latu — papildus piešķirtais finansējums jaunas automašīnas iegādei Valsts eksprezidentam.

 

Citas izmaiņas:

· 174,3 tūkst. latu — samazināti kārtējie izdevumi.

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 18,1 tūkst. latu — saskaņā ar Saeimā ierosināto priekšlikumu, sākot ar 2001. gada II pusgadu tika palielināts Valsts prezidentes atalgojums. 2001. gada valsts budžeta grozījumos atalgojuma palielinājums tika nodrošināts uz esošo Valsts prezidenta Kancelejas uzturēšanas izdevumu rēķina. Lai nodrošinātu Valsts prezidenta Kancelejas normālu nepārtrauktu darbību 2002. gadā Valsts prezidentes atalgojumam tiek piešķirts papildu finansējums;

· 6 tūkst. latu — eksprezidenta pensijas nodrošināšanai saskaņā ar likuma “Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu” 10. pantu, kas nosaka, ka atstājot Valsts prezidenta amatu, persona, kas bijusi ievēlēta par Valsts prezidentu, saņem no valsts ikmēneša pensiju 50% apmērā no Valsts prezidenta mēneša atalgojuma;

· 0,6 tūkst. latu — pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu piešķirti līdzekļi minimālās algas (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) paaugstināšanai.

 

Citas izmaiņas:

· 70,0 tūkst. latu — Rīgas pils telpu (kopējā platība aptuveni 5,5 tūkst. kv. m.) īrei. Sakarā ar bezpeļņas organizācijas “Rīgas pils pārvalde” likvidāciju, pils uzturēšanas funkcijas 2001. gadā pārņēma Valsts prezidenta Kanceleja, precizējot pils uzturēšanas nepieciešamos izdevumus.

 

 

03.00.00 Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

79,4

25,3

0

54,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

79,4

25,3

0

54,1

Izdevumi — kopā

79,4

25,3

0

54,1

Fiskālā bilance

0

0

 

Programmas “Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana” finansējums ir 54,1 tūkst. latu. Programmai piešķirtā finansējuma ietvaros Vēsturnieku komisija koordinē, atbalsta un rosina padziļinātu to Latvijas 20. gadsimta vēstures jautājumu izpēti un izskaidrošanu, kuri saistīti ar totalitāro režīmu noziegumiem pret cilvēci un šo noziegumu sekām Latvijā.

2002. gadam paredzētā finansējuma ietvaros tiks organizēta starptautiskā konference “Holokausta izpētes problēmas Latvijā”, sagatavoti un izdoti divi rakstu krājumi, kā arī veikti divdesmit pētījumi par aktuālām Latvijas vēstures tēmām.

Izdevumi:

Samazinājums:

Vienreizēji pasākumi:

· 20,5 tūkst. latu — 2001. gadā bija piešķirts finansējums vēsturnieku starptautiskās konferences “II pasaules karš Centrālajā un Austrumeiropā” organizēšanai;

· 4,8 tūkst. latu — 2001. gadā bija nodrošināta 2000. gadā organizētās starptautiskās konferences materiālu izdošana.

 

02 Saeima

Pamatbudžets tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

7 212,6

459,1

830,9

7 584,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 972,6

452,1

710,9

7 231,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

240,0

7,0

233,0

Ārvalstu finansu palīdzība

120,0

120,0

Izdevumi — kopā

7 212,6

459,1

830,9

7 584,4

 

 

 

01.00.00 LR Saeimas darbības nodrošinājums tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

7 135,5

459,1

702,3

7 378,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 895,5

452,1

702,3

7 145,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

240,0

7,0

233,0

Izdevumi — kopā

7 135,5

459,1

702,3

7 378,7

 

Resursi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 7,0 tūkst. latu — Saeimas pakalpojumu apjoma samazināšanās sakarā ar dienesta dzīvokļu statusa maiņu.

Izdevumi:

Samazinājums:

Citas izmaiņas:

· 452,1 tūkst. latu — izdevumu kapitālieguldījumiem samazinājums saistībā ar kapitālā remonta darbu pabeigšanu ēkā Torņu ielā 3/5, zemes iegādi un izdevumu kustamo īpašumu iegādei izmaiņām.

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 581,9 tūkst. latu — atalgojumi (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) sakarā ar izmaiņām Saeimas kārtības rullī, kas nosaka, ka Saeimas darbinieku atalgojumu, kā arī kompensāciju un pabalstu sistēmu pielīdzina civildienesta ierēdņiem noteiktajai kompensāciju un pabalstu sistēmai. Palielināti atalgojumi (arī piemaksas un pabalsti) deputātiem, to palīgiem, konsultantiem, kā arī ārštata darbiniekiem.

 

Citas izmaiņas:

· 120,4 tūkst. latu — citas uzturēšanas izdevumu izmaiņas (izdevumu palielinājums komandējumiem un dienesta braucieniem — 20 tūkst. latu, ēku, būvju un telpu remontam — 28,5 tūkst. latu, kā arī uzturēšanas izdevumu palielinājums saistībā ar ēkas Torņu ielā 3/5 nodošanu ekspluatācijā).

 

 

02.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

77,1

8,6

85,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

77,1

8,6

85,7

Izdevumi — kopā

77,1

8,6

85,7

 

Izdevumi:

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 8,6 tūkst. latu — biedru naudas starptautiskajā organizācijā — Baltijas asamblejā.

 

 

03.00.00 EUROVOC normatīvo aktu un dokumentu

indeksācijas sistēmas pārtulkošana latviešu valodā tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

120,0

120,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

120,0

120,0

Izdevumi — kopā

120,0

120,0

 

2002. gadā paredzēts uzsākt jaunu ārvalstu finansu palīdzības projektu LE99 “EUROVOC-ES normatīvo aktu un dokumentu indeksācijas sistēmas pārtulkošana latviešu valodā” ar mērķi sniegt atbalstu LR Saeimas Eiropas lietu komisijai.

Resursi:

Palielinājums:

Ārvalstu finansu palīdzība:

· 120,0 tūkst. latu — Eiropas lietu komisijai projekta uzsākšanai.

 

03 Ministru kabinets

Pamatbudžets

Ministru kabineta 2002. gada budžets ir 3 489,2 tūkst. latu, to veido divu programmu 01.00.00 “Vispārējā vadība” un 04.00.00 “Latvijas integrācija Eiropas Savienībā” finansējums.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

3 633,7

557,2

412,7

3 489,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3 048,7

342,0

412,7

3 119,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

323,0

31,0

292,0

Ārvalstu finansu palīdzība

262,0

184,2

77,8

Izdevumi — kopā

3 633,7

557,2

412,7

3 489,2

 

 

 

01.00.00 Vispārējā vadība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

2 478,2

90,0

55,5

2 443,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 476,2

90,0

55,5

2 441,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

2,0

2,0

Izdevumi — kopā

2 478,2

90,0

55,5

2 443,7

 

Valsts kancelejas galvenie darbības uzdevumi ir sekmēt Valdības noteiktās politikas īstenošanu atbilstoši Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību, radīt priekšnoteikumus Ministru prezidenta un viņa vadītā Ministru kabineta saskaņotai darbībai, optimālu un operatīvu lēmumu pieņemšanai, saskaņā ar Satversmi un citiem likumiem, nodrošinot Ministru kabinetam iesniegtās dokumentācijas operatīvu virzību un Valsts kancelejas automatizētu informācijas apmaiņas sistēmu ar citām valsts varas un pārvaldes iestādēm.

Izdevumi:

Samazinājums:

Citas izmaiņas:

· 90,0 tūkst. latu — tika samazināts Ministru kabineta remontdarbiem paredzētais finansējums.

 

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 55,5 tūkst. latu — saskaņā ar LR Satversmi 2002. gadā notiks Saeimas vēlēšanas un attiecīgi izbeigsies valdības pilnvaras. Lai nodrošinātu Ministru kabineta iekārtas likuma 29. panta prasību, Ministru kabineta locekļiem, kā arī parlamentārajiem sekretāriem tiek paredzēts atalgojums (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) vēl trīs mēnešus pēc amata pienākumu izbeigšanās.

 

 

04.00.00 Latvijas integrācija Eiropas Savienībā tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 155,5

215,2

105,2

1 045,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

572,5

105,2

677,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

321,0

31,0

290,0

Ārvalstu finansu palīdzība

262,0

184,2

77,8

Izdevumi — kopā

1 155,5

215,2

105,2

1 045,5

 

Programmas “Latvijas integrācija Eiropas Savienībā” uzdevums nodrošināt nepārtrauktu Eiropas integrācijas procesu sagatavojot informatīvo pamatu politisko lēmumu pieņemšanai, tās ietvaros darbojas Eiropas integrācijas birojs un Tulkošanas un terminoloģijas centrs.

Eiropas integrācijas biroja un Tulkošanas un terminoloģijas centra darbības pamatā ir likumdošanas saskaņošana, nodrošinot tās atbilstību attiecīgajiem Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, sabiedrības informēšana par Eiropas integrācijas procesu, kā arī Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu tulkošana.

Eiropas integrācijas birojam paredzētais dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem apjoms saglabāts 2001. gada līmenī.

Programmas ietvaros, 37,9 tūkst. latu apjomā, paredzēts finansējums specializētā atašeja Briselē darbības nodrošināšanai, kā arī dotācija Latvijas institūtam Latvijas starptautiskā tēla veidošanai 90 tūkst. latu apjomā. Minētajiem mērķiem paredzētais finansējuma apjoms saglabāts 2001. gada līmenī.

Ieņēmumi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 31,0 tūkst. latu — ir samazinājies Tulkošanas un terminoloģijas centra paredzamais tulkošanas darbu apjoms Phare-Twinning projekta ietvaros.

Izdevumi:

Samazinājums:

Citas izmaiņas:

· 184,2 tūkst. latu — saskaņā ar 1999. gada 18. augustā starp Eiropas komisiju un Latvijas valdību parakstīto Finansu memorandu programmas LE9904 “Further Integration of Latvia into the Internal Market” projekta LE9904.01 “Integrācija Eiropas Savienībā: likumdošanas saskaņošana” ietvaros Eiropas integrācijas birojam paredzēta Eiropas Savienības finansu palīdzība 339,8 tūkst. latu apjomā, no tiem 2001. gadā piešķirti 262 tūkst. latu un 2002. gadā 77,8 tūkst. latu.

 

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 105,2 tūkst. latu — papildu finansējums Eiropas Savienības tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas Eiropas Savienībā procesa vajadzībām un Latvijas Republikas tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas Eiropas savienībā procesa vajadzībām.

Kā uzsvērts Eiropas Komisijas progresa ziņojumā, kopējais apjoms, kas jāpārtulko katrai kandidātvalstij līdz iestāšanās ES datumam, ir aptuveni 80 — 90 tūkst. lappušu. 2000. un 2001. gadā, izmantojot valsts budžeta un Phare finansējumu, būs iztulkotas aptuveni 55,8 tūkst. lappušu, bet 2002. gadā vēl 11 tūkst. lappušu.

2002. gadam Tulkošanas un terminoloģijas centram piešķirtā finansējuma ietvaros paredzēts realizēt tulkojumu datu bāzes papildināšanu un uzturēšanu internetā, kā arī turpināt darbu terminoloģijas izstrādē.

 

10 Aizsardzības ministrija

Pamatbudžets

Galvenais uzdevums ir nodrošināt valsts iedzīvotāju drošību, valsts konsitucionālo iekārtu un valstisko suverenitāti, valsts sauszemes teritorijas, jūras akvatorijas un gaisa telpas neaizskaramību, svarīgu valsts objektu aizsardzību, iekšējo un ārējo draudu prognozēšanu, novēršanu un neitralizēšanu, valsts aizsardzībai nepieciešamo spēku un līdzekļu izveidošana, to valdīšanu un patstāvīgu gatavību, piedalīties ANO miera uzturēšanas spēku pasākumos.

Viens no galvenajiem Latvijas uzdevumiem ir valsts pašaizsardzības spēju stiprināšana un NATO militāro kritēriju izpilde bruņoto spēku savietojamībai un kopdarbībai ar NATO, un integrācijai NATO.

Aizsardzības ministrija 2002. gadā ievieš jaunu programmu struktūru, kas atbilst NATO izvirzītajām prasībām, līdz ar to atsevišķi tiek nodalītas militārās programmas no civilajām.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

48 087,4

20 668,4

68 755,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

46 214,7

20 235,6

66 450,3

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

1 872,7

432,8

2 305,5

Izdevumi — kopā

48 087,4

20 668,4

68 755,8

 

 

 

01.00.00 Valsts aizsardzības vadība un administrācija tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

3 400,7

40,4

2 288,5

5 648,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3 353,9

2 228,5

5 642,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

46,8

40,4

6,4

Izdevumi — kopā

3 400,7

2 248,1

5 648,8

 

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi samazinās sakarā ar programmas strukturālām pārmaiņām.

 

 

01.01.00 “Centrālais aparāts” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 168,0

6,4

2 371,7

3 533,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 155,2

2 371,7

3 526,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

12,8

6,4

6,4

Izdevumi — kopā

1 168,0

2 365,3

3 533,3

 

Ministrijas galvenais uzdevums ir izstrādāt valsts aizsardzības politiku un koordinēt ministrijas pakļautībā un pārziņā esošo struktūrvienību, kā arī citu valsts institūciju, kas savā kopumā veido vienotu valsts aizsardzības sistēmu, darbību, lai nodrošinātu valsts militāro aizsardzību. Aizsardzības ministrija nodrošina NBS un citu ministrijas pakļautībā esošo struktūrvienību civilo kontroli.

Resursi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 6,4 tūkst. latu — turpmāk netiks slēgti telpu nomas līgumi ar BVU “Aizsardzības īpašuma fonds”.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 296,00 tūkst. latu — drošības režīma pasākumiem paredzēti Valsts noslēpuma objektu aizsardzības pasākumu īstenošanai un Aizsardzības ministrijas ēkas aprīkošanai atbilstoši NATO drošības prasībām;

· 233,9 tūkst. latu — plānots sabiedrisko pasākumu realizēšanai; militārā žurnāla “Tēvijas Sargs” izdošanai;

· 481,9 tūkst. latu — plānots integrācijai un darbībai starptautiskās organizācijās: pasākumi, kas saistīti ar integrāciju NATO, ES; sadarbībai ar EDSO; Baltijas valstu sadarbībai; Valstu divpusējai sadarbībai; BALTDEFCOL;

· 245,5 tūkst. latu — informācijas tehnoloģijas attīstība: AM datortīkla un telefonu centrāļu pieslēgumam vienotajam NBS tīklam, datortīkla pārvilkšana un darba staciju uzlabošana.

 

Strukturālās izmaiņas:

· 315,0 tūkst. latu — līdzekļu pasākumu kompleksam, kas saistīts ar valsts drošības un vadības koordināciju un īstenošanu, pārdale no apakšprogrammas 01.02.00 “Centralizētie pasākumi”;

· 50,0 tūkst. latu — žurnālam “Tēvijas Sargs” līdzekļu pārdale no apakšprogrammas 01.06.00 “Dotācija žurnālam “Tēvijas Sargs””;

· 347,4 tūkst. latu — līdzekļu starptautiskai sadarbībai (integrācijai un darbībai starptautiskajās organizācijās, Baltijas valstu sadarbībai, divpusējai sadarbībai) pārdale no apakšprogrammas 03.01.00 “Starptautiskā sadarbība”;

· 252,0 tūkst. latu — līdzekļu NATO dokumentu tulkošanas darbiem pārdale no apakšprogrammas 03.02.00 “Tulkošana un terminoloģija”.

 

 

01.04.00 “Militārpersonu pensiju fonds” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

672,4

222,6

895,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

672,4

222,6

895,0

Izdevumi — kopā

672,4

222,6

895,0

 

Apakšprogrammas uzdevums ir nodrošināt pensiju izmaksu atvaļinātām militārpersonām, pabalstu izmaksu pensionāra ģimenes locekļiem pensionāra nāves gadījumā un valsts obligātās apdrošināšanas atlīdzības izmaksas.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 222,6 tūkst. latu — 2002. gadā plānots atvaļināto militārpersonu skaita pieaugums no 470 līdz 500 personām, pabalsti mirušo pensionāru ģimenēm, karavīru valsts obligātā apdrošināšana.

 

 

01.05.00 “Militārie atašeji un pārstāvji” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

864,8

355,7

1 220,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

864,8

355,7

1 220,5

Izdevumi — kopā

864,8

355,7

1 220,5

 

Apakšprogrammas finansējums nodrošina militāro atašeju un pārstāvju darbību.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 355,7 tūkst. latu — plānota papildu 3 atašeju — palīga NATO, atašeja Krievijā un civilā pārstāvja NATO, un 4 militāro atašeju darbības nodrošināšana visam gadam (2001. gadā militārie atašeji amatā stājās pakāpeniski, līdz ar to izdevumi bija plānoti nepilnam gadam).

 

 

04.00.00 Valsts militārā dienesta uzskaites

un iesaukšanas nodrošināšana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

899,6

2 802,8

3 702,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

883,3

2 801,1

3 684,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

16,3

1,7

18,0

Izdevumi — kopā

899,6

2 802,8

3 702,4

 

Militārā dienesta iesaukšanas centrs un tā teritoriālās struktūrvienības Valsts militārā dienesta pārvaldes organizē un veic militārajam dienestam pakļauto personu reģistrāciju un uzskati, nodrošina Nacionālos bruņotos spēkus ar karavīriem, iesaucot pilsoņus obligātajā militārajā dienestā, pārbauda Nacionālās aizsardzības akadēmijas reflektantu veselības stāvokli un iesauc, organizē un veic rezervistu un rezerves karavīru uzskati un mobilizāciju.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 83,0 tūkst. latu — Rekrutēšanas un atlases centra darbības nodrošināšanai;

· 367,8 tūkst. latu — iesaucamo medicīniskās papildizmeklēšanas veikšanai gan reģistrācijas un dispanserizācijas laikā, gan medicīnas iziešanas komisijas laikā tieši pirms iesaukšanas obligātajā militārā dienestā;

· 2 109,9 tūkst. latu — mobilizācijas rezervju sistēmas izveidošana un Obligātā militārā dienesta pielāgošana totālās aizsardzības sistēmai.

 

Strukturālās izmaiņas:

· 67,2 tūkst. latu — līdzekļu skolēnu militārajai apmācībai pārdale no apakšprogrammas 15.03.00 “Skolēnu militārā apmācība”.

 

12.00.00 Kara muzejs tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

177,4

88,2

265,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

166,8

87,2

254,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

10,6

1,0

11,6

Izdevumi — kopā

177,4

88,2

265,6

 

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 40,0 tūkst. latu — pamatekspozīcijas iekārtošanai par Latvijas valsts aizsardzības sistēmu 1920.-1940. g., ieskaitot telpas remontu un elektrības aprīkojuma modernizēšanu;

· 21,3 tūkst. latu — muzeja ēkas fasādes remonta turpinājums;

· 22,9 tūkst. latu — muzeja 1. stāva vestibila renovācijas pirmā kārta, ūdens sistēmas remonts; filiāles ēkas “Mangaļi” remonts.

 

13.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

4,5

311,0

315,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4,5

311,0

315,5

Izdevumi — kopā

4,5

311,0

315,5

 

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 311,0 tūkst. latu — iemaksas starptautiskajās organizācijās, ANO misijām, ko agrāk veica Ārlietu ministrija.

 

16.00.00 Remonti un celtniecība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

2 745,6

3 050,7

5 796,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 745,6

2 729,1

5 474,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

321,6

321,6

Izdevumi — kopā

2 745,6

3 050,7

5 796,3

 

Izdevumi:

Šīs programmas mērķis ir sakārtot infrastruktūras vietas, kur dien OMD karavīri, uzlabot dienesta apstākļus, sakārtot noliktavu saimniecību un pārējo infrastruktūru, kas paredzēta NBS attīstības plānā. Programmas kopējās izmaksas — 5 796,3 tūkst. latu:

· NBS štābs komandcentra projekta izstrāde un darbu uzsākšana — 400 tūkst. latu;

· NBS Štāba bataljona infrastruktūra — 250 tūkst. latu;

· Militārās medicīnas centra infrastruktūra — 50 tūkst. latu;

· Objekta “Andrejbaudas” infrastruktūras — 250 tūkst. latu;

· Mācību vadības štāba infrastruktūra — 10 tūkst. latu;

· NBS Speciālo uzdevumu vienības noliktavu saimniecība — 100 tūkst. latu;

· NBS Sporta kluba infrastruktūra — 200 tūkst. latu;

· Nodrošinājuma centra infrastruktūra — 25 tūkst. latu;

· Pretgaisa aizsardzības diviziona elektroapgādes sistēmas atjaunošana — 138 tūkst. latu;

· GS mobilizācijas operatīvā plānošana (Pretgaisa aizsardzības diviziona elektroapgādes sistēmas atjaunošana) — 138 tūkst. latu;

· Militārā perona projekta izstrādes uzsākšana lidostā “Rīga” — 112,8 tūkst. latu;

· Pretgaisa aizsardzības diviziona infrastruktūras attīstība — 50 tūkst. latu;

· Rēzeknes un Gulbenes radiotehnisko posteņu izveidošana un remontdarbu uzsākšana 280 tūkst. latu;

· Baltijas valstu ūdenslīdēju skolas infrastruktūras izveide — 424,5 tūkst. latu;

· JS PAP kalibrācijas stacijas izbūve — 300 tūkst. latu;

· Krasta novērošanas sistēmas attīstība — 200 tūkst. latu;

· SZS 1 Kājnieku bataljona infrastruktūra Ādažos — 843 tūkst. latu;

· NBS Instruktoru skolas infrastruktūra — 395 tūkst. latu;

· Nesprāgušās munīcijas neitralizēšanas skolas celtniecības darbu turpināšana — 201,3 tūkst. latu;

· Alūksnes Mobilo strēlnieku bataljona infrasturuktūra — 100 tūkst. latu;

· Administrācijas ēkas ugunsdrošības sistēmas izveide, elektroapgādes tīklu sakārtošana un remontdarbi — 79 tūkst. latu;

· Vidzemes reģionālo noliktavu un bāžu attīstība — 254 tūkst. latu;

· Infrastruktūras sakārtošana Valmierā Kaugurmuižā (noliktavu saimniecība) — 270 tūkst. latu;

· Nacionālās aizsardzības akadēmijas infrastruktūras attīstība — 520 tūkst. latu.

 

22.00.00 “Nacionālie bruņotie spēki” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

52 316,0

52 316,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

50 368,1

50 368,1

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

1 947,9

1 947,9

Izdevumi — kopā

52 316,0

52 316,0

 

Izveidota jauna programma, no kuras tiks finansēti Nacionālie bruņotie spēki (NBS), kuru pamatuzdevumi ir valsts suverenitātes un integritātes garantēšana un NBS sadarbība ar NATO, lai nodrošinātu iekļaušanos Alianses vadītajā drošības sistēmā. Šajā programmā tiek pārcelts finansējums no bijušām programmām 02.00.00 “Valsts militārā aizsardzība”, 05.00.00 “Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests”, 08.00.00 “Materiāltehniskā apgāde”, 11.00.00 “Veselības aizsardzība”, un 17.00.00 “Sociālās apdrošināšanas iemaksas”, 18.00.00 “Kartogrāfijas attīstība”, daļa no 03.00.00 “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās organizācijās”, 10.00.00 “Mācību procesa nodrošināšana” un 15.00.00 “Jaunatnes militārā apmācība”.

 

 

22.01.00 “Nacionālo bruņoto spēku vadība” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

6 187,8

6 187,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

6 174,9

6 174,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

12,9

12,9

Izdevumi — kopā

6 187,8

6 187,8

 

Apakšprogrammas finansējums nodrošina NBS centralizēto maksājumu veikšanu, centralizēto projektu realizāciju, NBS štāba un NBS Štāba bataljona darbību un uzdevumu izpildi.

Izdevumi

Palielinājums:

Strukturālās izmaiņas:

· 575,9 tūkst. latu — līdzekļu pārdale NBS Starptautiskai sadarbībai no 03.00.00 programmas “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās operācijās”;

· 477,3 tūkst. latu — līdzekļu pārdale 15 cilvēku dalībai NATO vadītajos daudznacionālajos stabilizācijas spēkos bijušās Dienvidslāvijas teritorijā no 03.00.00 programmā “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās operācijās”;

· 434,2 tūkst. latu — līdzekļu pārdale sociālās apdrošināšanas iemaksām no 17.00.00 programmas “Sociālās apdrošināšanas iemaksas”;

· 796,1 tūkst. latu — līdzekļu pārdale kartogrāfijas attīstībai, t.sk. NBS Ģeoinformācijas sistēmas attīstībai, kartogrāfiskās bāzes produktu un datu izgatavošanas, saglabāšanas nodrošinājumam Valsts zemes dienesta struktūrās no 18.00.00 programmas “Kartogrāfijas attīstība”.

· 136,4 tūkst. latu — dzīvojamās telpas īres izdevumu kompensācijas izmaksas profesionālās dienesta karavīriem. Kompensāciju izmaksu apjoms plānots 120 karavīriem.

 

Funkciju paplašināšanās:

· 46,9 tūkst. latu — atalgojuma apmērs 2 NBS militārpersonu dienesta apmaksai NATO štābos, kā arī papildus 18 štata vienībām NBS štābā;

· 733,0 tūkst. latu — projekta ILVIS (Integrētā apgādes vadības un informācijas sistēma) īstenošanai, šī projekta mērķis ir atbilstoši NATO apgādes sistēmas iekšējām procedūrām, standartiem un kārtībai izveidot Aizsardzības ministrijas un NBS automatizētu nodrošinājuma un apgādes sistēmu;

· 389,5 tūkst. latu — investīcijas sakaru līdzekļiem un IT un informācijas drošības attīstībai.

 

Citas izmaiņas:

· 62,0 tūkst. latu — 2 virsnieku uzturēšanas izdevumi dienestam NATO štābos;

· 20,0 tūkst. latu — pirmo reizi tiek plānots finansējums vides aizsardzībai, NBS objektu vides stāvokļa izpētei.

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!