Par valsts budžetu 2002. gadam
Paskaidrojumi
Finansu ministrijas sagatavotais dokuments
“Latvijas Vēstnesī”
Saturā
1. Makroekonomiskā attīstība “LV” Nr.151, 23.10.2001.
1.1. Ārējā ekonomiskā vide “LV” Nr.151, 23.10.2001.
1.2. Pašreizējā ekonomiskā attīstība “LV” Nr.151, 23.10.2001.
1.3. Makroekonomiskās attīstības scenārijs “LV” Nr.151, 23.10.2001.
Galvenie makroekonomiskie rādītāji “LV” Nr.151, 23.10.2001.
IKP sadalījumā pa nozarēm “LV” Nr.151, 23.10.2001.
IKP izlietojums “LV” Nr.151, 23.10.2001.
Maksājumu bilance, miljonos latu,
Maksājumu bilance, % no IKP “LV” Nr.151, 23.10.2001.
2. Fiskālais apskats sadalījumā pa budžetiem “LV” Nr.152, 24.10.2001.
2.1. Valsts budžets “LV” Nr.152, 24.10.2001.
2.2. Valsts konsolidētais budžets “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts pamatbudžeta izdevumi
funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās
klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts pamatbudžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts speciālā budžeta izdevumi
funkcionālā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts speciālā budžeta izdevumi ekonomiskās
klasifikācijas sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Valsts speciālā budžeta izdevumi
administratīvajā sadalījumā “LV” Nr.152, 24.10.2001.
2.3. Pašvaldību budžeti “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Budžeta kopapjoms 2002. gadā un objektīvo
kritēriju īpatsvari atbilstoši likumam
“Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu” “LV” Nr.152, 24.10.2001.
Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķins
2002. gadam, Ls “LV” Nr.152, 24.10.2001.
3. Ieņēmumu analīze “LV” Nr.153, 25.10.2001.
3.1. Nodokļu ieņēmumi “LV” Nr.153, 25.10.2001.
3.2. Pārējie ieņēmumi “LV” Nr.153, 25.10.2001.
3.3. Pašu ieņēmumi un ārvalstu finansu palīdzība “LV” Nr.154, 26.10.2001
4. Nodokļu atvieglojumu (atlaižu) un nodokļu parādu summas “LV” Nr.154, 26.10.2001.
4.1. Nodokļu atvieglojumi un atlaides “LV” Nr.154, 26.10.2001.
4.2. Nodokļu parādi “LV” Nr.154, 26.10.2001.
5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi “LV” Nr.154, 26.10.2001.
5.1. Valsts budžeta plānošanas būtiskākie
elementi “LV” Nr.154, 26.10.2001.
5.2. Valsts budžeta likuma struktūra “LV” Nr.154, 26.10.2001.
5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta
izdevumi “LV” Nr.155, 30.10.2001.
5.4. Valsts investīciju projektu finansēšana
2002. gadam un turpmākajos gados
Valsts Investīciju programma
2002.-2004. gadam, milj. latu
6. Valsts saistības un fiskālie riski
6.1. Valsts parāds un galvojumi
Valsts parāda un parāda apkalpošanas izmaksu
prognoze 2001.-2006. gadam
Ārējā parāda prognoze 2002/2006
Valsts ārējo aizņēmumu izmaksu, atmaksu un
apkalpošanas izdevumu prognoze 2002-2006
Valsts ārējā parāda apkalpošanas maksājumu
prognoze 2002. gadā
Valsts iekšējā parāda apkalpošanas maksājumu
prognoze 2002. gadā
Valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīru emisijas plāns
2002. gadam (prognoze)
Valsts izsniegtie galvojumi un to kredītriska
novērtējums
Maksājumi par riskantajiem kredītiem 2002. gadā
(prognoze)
Izmaksas un apkalpošanas maksājumi par Valsts
galvotiem aizdevumiem 2001.- 2006. gadā
6.2. Fiskālie riski
7. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir iekļauti valsts budžeta likumprojekta paketē
Turpinājums. Sākums — “LV” 23.10.2001., Nr.151; “LV” 24.10.2001., Nr.152; “LV”25.10.2001., Nr.153; “LV” 26.10.2001., Nr.154
5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi
5.2. Valsts budžeta likuma struktūra
6. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, t.sk. piemaksām darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām pedagogiem, kuri māca latviešu valodu un citus mācību priekšmetus latviešu valodā mazākumtautību skolēniem un darba samaksai un valsts sociālo apdrošināšanas obligātajām iemaksām pedagogiem, kuri īsteno kristīgās mācības un ētikas programmu. Piemaksas pedagogiem, kuri māca latviešu valodu un citus mācību priekšmetus latviešu valodā mazākumtautību skolēniem un darba samaksa un valsts sociālo apdrošināšanas obligātās iemaksas pedagogiem, kuri īsteno kristīgās mācības un ētikas programmu pielikumā tiek plānotas vienā summā un sadalījumu pašvaldībām noteiks Izglītības un zinātnes ministrija.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.
Saskaņā ar 2001. gada 12. jūnija grozījumiem Ministru kabineta noteikumos Nr. 73 “Pedagogu darba samaksas noteikumi” piemaksas vispārizglītojošo skolu direktoriem atestācijas rezultātā no 2001. gada 1. septembra tiek aprēķinātas minētajos noteikumos noteiktajā kārtībā un tiek iekļautas kopējā pamata un vispārējās vidējās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksā un valsts sociālo apdrošināšanas obligāto iemaksu apjomā, nevis izdalītas atsevišķi, kā tas bija līdz šim.
7. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.
8. pielikums “Mērķdotācijas pašvaldību mūzikas un mākslas skolu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību mūzikas un mākslas skolu pedagogu daļējai darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2.lasījumā.
9. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.
10. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002.gadam” izskatīšanas Saeimā 2.lasījumā.
11. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību speciālajām pirmskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašvaldību speciālajām pirmskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem, t.sk. pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Precizēto mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām Izglītības un zinātnes ministrija iesniegs pirms likuma “Par valsts budžetu 2002. gadam” izskatīšanas Saeimā 2. lasījumā.
12. pielikums “Mērķdotācijas republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā no 2002. gada 1. septembra plānota mērķdotācija pašvaldību izglītības iestāžu piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
Mērķdotācija pašvaldībām tiks sadalīta saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem par mērķdotācijas sadalījumu republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām — pašvaldību piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācības pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām.
13. pielikums “Mērķdotācijas pašvaldību tautas mākslas pašdarbības kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2001. gadam” 3. pantu pielikumā plānota mērķdotācija pašdarbības kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām sadalījumā pa republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām.
14. pielikums “Mērķdotācijas investīcijām pašvaldībām”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 3. pantu pielikumā iekļautas no valsts pamatbudžeta plānotās mērķdotācijas investīcijām sadalījumā pa pagastiem, pilsētām un rajoniem, norādot objekta nosaukumu un veicamo projektu realizācijas izmaksas.
15. pielikums “Valsts nozīmes pasākumu veikšanai bezpeļņas organizācijai valsts akciju sabiedrībai “Valsts informācijas tīkla aģentūra” valsts budžeta finansētie ieņēmumi un izdevumi”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 5. pantu šajā pielikumā norādīti bezpeļņas organizācijas valsts akciju sabiedrības “Valsts informācijas tīkla aģentūra” (VITA) valsts budžeta finansētie ieņēmumi, kurus aģentūra plāno saņemt no attiecīgajām ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm par valsts nozīmes datu pārraides tīkla sniegtajiem pakalpojumiem, un aģentūras izdevumi.
16. pielikums “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa valsts saistību limiti 2003., 2004. gadam un turpmākajiem gadiem valsts budžetā”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 6. pantu šajā pielikumā apstiprinātas pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē un noteikti ministriju un citu centrālo valsts iestāžu ilgtermiņa valsts saistību limiti 2003.,2004.gadam un turpmākajiem gadiem sadalījumā pa konkrētiem saistību veidiem.
17. pielikums “Pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, ārvalstu finansu palīdzības un valsts budžeta līdzdalības maksājumi konkrētiem projektiem un programmām 2002., 2003. un 2004. gadā”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 8. pantu šajā pielikumā apstiprinātas pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē un ārvalstu finansu palīdzības un valsts budžeta līdzdalības maksājumi pa ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm 2002., 2003. un 2004. gadam, norādot resursus un to apjomus sadalījumā pa konkrētiem projektiem un programmām.
18. pielikums “Valsts izsniedzamie galvojumi 2002. gadam”
Atbilstoši likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 10. pantā noteiktajam valsts galvojumu kopējam apjomam, pielikumā noteikti valsts izsniedzamie galvojumi sadalījumā pa galvojumu saņēmējiem, norādot galvojuma mērķi un galvojumu summu.
19. pielikums “Programma “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” 2002.gadam”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 15.pantu šajā pielikumā ir noteikts programmai “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO”” plānotais finansējums 2002.gadam sadalījumā pa ministrijām un citām centrālajām valsts iestādēm un to programmām.
20. pielikums “No trīs jauna standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču (vienas — arī GSM 1800 standartā) izsoļu ieņēmumiem paredzētie izdevumi”
Saskaņā ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2002. gadam” 16.pantā noteikto šajā pielikumā ir apkopoti konkrēti projekti, kuru īstenošanai paredzēti ieņēmumi no trīs jauna standarta UMTS mobilo telekomunikāciju licenču izsolēm.
5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi
Kopumā valsts pamatbudžeta izdevumi 2002. gadam plānoti 926,1 milj. latu apmērā. Izdevumu pieaugums salīdzinot ar 2001. gada plānu ir 11,3% jeb 94,0 milj. latu. No kopējā apjoma izdevumi 68,1 milj. latu plānoti segt no ministriju un centrālo valsts iestāžu ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem. Ar ārvalstu finansu palīdzības līdzekļiem prognozēts finansēt projektus 48,7 milj. latu apmērā, kuriem budžetā paredzēts līdzfinansējums 14,2 milj. latu.
2002. gadā no kopējiem valsts pamatbudžeta izdevumiem ministriju un citu centrālo valsts iestāžu programmu un apakšprogrammu īstenošanai paredzēti 799,9 milj. latu jeb 86,4%, mērķdotāciju un dotāciju veidā pašvaldībām novirzot 126,2 milj. latu jeb 13,6%.
Atbilstoši izdevumu ekonomiskajai klasifikācijai valsts pamatbudžeta izdevumu finansēšanai 2002. gadā lielākais īpatsvars ir uzturēšanas izdevumiem — 829,0 milj. latu jeb 89,5% no kopējiem izdevumiem. 49,4% no uzturēšanas izdevumiem veido kārtējie izdevumi. Gandrīz puse no kārtējiem izdevumiem — 46,8% jeb 191,6 milj. latu paredzēta novirzīt atalgojumiem. Salīdzinot ar 2001. gadu, 2002. gadā izdevumi atalgojumiem palielinās par 10,4% jeb 18,1 milj. latu. Pieaugums galvenokārt saistīts ar darba samaksas reformu turpināšanu izglītības iestāžu pedagoģiskajiem darbiniekiem, kā arī minimālās algas palielināšanu no 2001. gada 1. jūlija.
Otrs lielākais izdevumu postenis ir subsīdijas un dotācijas, kurām tiks izlietots 364,9 milj. latu jeb 39,4% no kopējiem izdevumiem. Salīdzinot ar 2001. gadu, 2002. gadā subsīdiju un dotāciju apjoms ir palielināts par 33,3 milj. latu.
Izdevumiem kapitālieguldījumiem 2002. gadā paredzēti 97,1 milj. latu. No tiem nozīmīgākā daļa ir izdevumi investīcijām — 76,8 milj. latu apmērā, tajā skaitā 23,3 milj. latu paredzēts segt no ārvalstu finansu palīdzības.
Valdības funkciju sadalījumā 10,2% jeb 127,5 milj. latu no kopējiem valsts pamatbudžeta izdevumiem novirzīti sabiedriskajai kārtībai, drošībai un tiesību aizsardzībai, kas salīdzinājumā ar 2001. gada plānu veido pieaugumu 11,8 milj. latu. 11,7% jeb 108,6 milj. latu paredzēti izglītībai, kas ir par 9,9 milj. latu vairāk salīdzinājumā ar 2001. gadu. 7,4% jeb 68,2 milj. latu paredzēti aizsardzībai, kas ir par 20,2 milj. latu vairāk nekā 2001. gadā. 9,3% jeb 85,8 milj. latu novirzīti sociālajai apdrošināšanai un sociālajai nodrošināšanai, 8,9% jeb 82,6 milj. latu — veselības aprūpei. Lauksaimniecībai (zemkopībai), mežkopībai un zvejniecībai novirzīti 9,0% jeb 83,1 milj. latu no kopējiem pamatbudžeta izdevumiem. Vispārējiem valdības dienestiem paredzēti 10,5% jeb 97,5 milj. latu.
2002. gadā no valsts pamatbudžeta paredzēti tīrie aizdevumi 30,3 milj. latu apmērā. Pamatbudžeta fiskālais deficīts paredzēts 131,9 milj. latu apjomā, kā finansu resursi plānoti ieņēmumi no valsts nekustamā īpašuma pārdošanas 0,3 milj. latu apmērā. Ieņēmumi no valsts īpašuma privatizācijas 7,2 milj. latu apmērā paredzēti valsts parāda dzēšanai un pārfinansēšanai.
Atbilstoši Ministru kabineta noteiktajiem prioritārajiem virzieniem 2002. gada valsts budžeta projektā salīdzinājumā ar 2001. gada plānu papildus paredzēts:
· programmai “Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO” — 35 736,6 tūkst. latu.
· Administratīvās kapacitātes veidošanai ISPA, SAPARD un Phare procedūrām papildus paredzēts papildu finansējums:
Finansu ministrijai |
|
ISPA un SAPARD projektu novērtēšanai |
673,0 tūkst. Latu |
Pasākumiem, kas saistīti ar Ekonomiskās un |
|
sociālās kohēzijas fonda līdzekļu finansu vadību |
748,3 tūkst. Latu |
Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā |
|
ar Phare, ISPA, SAPARD un sociālekonomiskās |
|
kohēzijas procedūrām (programmēšana, programmu |
|
īstenošana, uzraudzība) |
286,0 tūkst. latu |
Zemkopības ministrijai |
|
Administratīvo spēju attīstīšanai strukturālo pārveidojumu |
|
lauksaimniecībai un lauku attīstības īstenošanai |
177,6 tūkst. latu |
Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar |
|
SAPARD procedūrām |
102,1 tūkst. latu |
Apmācības pasākumiem lauksaimnieku sagatavošanai |
|
integrācijai ES |
250,0 tūkst. latu |
Satiksmes ministrijai |
|
ES un starptautiskā finansējuma koordinācijai, ISPA |
|
projektu izvērtēšanai, dokumentācijas sagatavošanai, |
|
projektu realizācijai |
81,0 tūkst. Latu |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai |
|
Administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar |
|
ISPA un Phare procedūrām |
257,7 tūkst. latu |
· Nacionālajai programmai integrācijai ES papildus paredzēts papildu finansējums šādiem pasākumiem: |
|
Ekonomikas ministrijai |
|
Metroloģijas bāzes uzturēšanai, kalibrēšanai un |
|
pilnveidošanai, arī metroloģiskās inspekcijas |
|
nostiprināšanai (papildu 2 štata vietas) |
399,0 tūkst. latu |
Patērētāju tiesību aizsardzības centra reģionālo |
|
sektoru izveidei |
51,9 tūkst. latu |
Valsts statistikas informācijas lietotāju un starptautisko |
|
institūciju nodrošināšanai ar savlaicīgu un kvalitatīvu |
|
statistisko informāciju |
551,2 tūkst. latu |
Finansu ministrijai |
|
Valsts ieņēmumu dienesta modernizācijas pasākumu |
|
turpināšanai |
2 981,8 tūkst. latu |
Iekšlietu ministrijai |
|
Organizētās noziedzības un korupcijas apkarošanai |
191,8 tūkst. latu |
Intelektuālā īpašuma tiesību aizsardzības nodrošināšanai |
180,0 tūkst. latu |
Izglītības un zinātnes ministrijai |
|
Administratīvās struktūras pilnveidošanai (papildu |
|
1 štata vieta) |
5,0 tūkst. latu |
Zemkopības ministrijai |
|
Integrētas administrēšanas un kontroles sistēmas ieviešanai |
297,0 tūkst. latu |
Vienotai zivsaimniecības informācijas sistēmai |
16,2 tūkst. latu |
Labklājības ministrijai |
|
Lai sagatavotos Eiropas Sociālā fonda izmantošanai |
19,4 tūkst. latu |
Tieslietu ministrijai |
|
Personu datu aizsardzības inspekcijas darbības |
|
nodrošināšanai (papildu 6 štata vietas) |
123,9 tūkst. latu |
Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai |
|
Vides valsts inspekcijas darbības pilnveidošanai un |
|
nostiprināšanai |
50,0 tūkst. latu |
Gaisa piesārņojuma, virszemes un pazemes ūdeņu |
|
kvalitātes monitoringam (uzturēšanas izdevumiem) |
100,0 tūkst. latu |
Atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstībai |
85,3 tūkst. latu |
Dabas aizsardzības infrastruktūras izveidošanai |
|
(NATURA-2000 tīkla izveidošanai) |
156,0 tūkst. latu |
Rūpnieciskā piesārņojuma kontroles nodrošināšanai |
54,4 tūkst. latu |
· Pedagogu darba algas paaugstināšanai no 2002. gada 1. septembra papildus paredzēti 4 941,6 tūkst. latu. |
|
· Bez tam, valdība ir akceptējusi daudzu citu nozīmīgu un neatliekamu pasākumu finansēšanu, kuru īstenošanu nosaka spēkā esošie tiesību akti vai Ministru kabineta pieņemti lēmumi: |
|
Valsts prezidenta kancelejai |
|
Rīgas pils telpu īrei |
70,0 tūkst. latu |
Saskaņā ar likuma “Par Valsts prezidenta darbības |
|
nodrošināšanu” 10. pantu eksprezidenta pensijas |
|
nodrošināšanai |
6,0 tūkst. latu |
Ministru kabinetam |
|
Tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas ES |
|
procesa vajadzībām |
105,1 tūkst. latu |
Līdzekļu pieaugumam sakarā ar Saeimas vēlēšanām |
|
2002. gadā, lai nodrošinātu Ministru kabineta |
|
iekārtas likuma 29. panta prasību |
55,5 tūkst. latu |
Ārlietu ministrijai |
|
Vēstniecību telpu īrei nepieciešamo līdzekļu |
|
pieaugumam (Ukrainā, Austrijā) |
122,7 tūkst. latu |
Remontdarbiem un ēku uzturēšanas izmaksām (konsulātā |
|
Vitebskā, vēstniecībās Francijā, Igaunijā, Somijā) |
164,6 tūkst. latu |
Konsulātam Kaļiņingradā |
82,0 tūkst. latu |
Ministru kabineta Pārstāvja biroja darbības nodrošināšanai |
61,5 tūkst. latu |
Visu ministriju personām, kuras uzturas attiecīgajā |
|
ārvalstī kā tādas personas laulātais, kurai piešķirts |
|
diplomātiskais rangs un kura pilda diplomātisko |
|
un konsulāro dienestu ārvalstī |
17,8 tūkst. latu |
Atalgojums papildu līgumdarbiniekiem vēstniecībās |
70,1 tūkst. latu |
NATO kandidātvalstu valdību vadītāju konferences |
|
sarīkošanai |
200,0 tūkst. latu |
Ekonomikas ministrijai |
|
Īpaši atbalstāmo reģionu attīstībai |
192,0 tūkst. latu |
Latvijas tirdzniecības pārstāvniecības izveidei Kazahstānā |
43,0 tūkst. latu |
Finansu ministrijai |
|
Iepirkumu uzraudzības biroja izveidei un darbības |
|
nodrošināšanai |
229,0 tūkst. latu |
Kompensācijai reabilitētajiem iedzīvotājiem |
354,0 tūkst. latu |
Valsts parāda apkalpošanai — atbilstoši fiskālā |
|
deficīta pieaugumam |
10 255,4 tūkst. latu |
13 pašvaldību finansu stabilizācijas uzraugu finansēšanai |
46,8 tūkst. latu |
Līdzfinansējums Phare 2001. g. Nacionālās |
|
programmas Ekonomiskās un sociālās kohēzijas |
|
sadaļas ietvaros izstrādāto projekta pieteikumu |
|
“Uzņēmējdarbības vides attīstība Latvijā” |
234,7 tūkst. latu |
Līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem |
2 782,1 tūkst. latu |
Lauku attīstības projektam nepieciešamais līdzfinansējums |
220,0 tūkst. latu |
Kontrabandas apkarošanas operatīvajai darbībai |
346,9 tūkst. latu |
Iekšlietu ministrijai |
|
Degvielas iegādei |
250,0 tūkst. latu |
Darbinieku atalgojuma līmeņa atbilstības nodrošināšanai |
1 300,0 tūkst. latu |
Valsts policijas transportlīdzekļu tehniskās apskates, |
|
pārreģistrācijas, ceļu nodevas apmaksai |
66,7 tūkst. latu |
Valsts policijas nekustamā īpašuma nodokļa samaksai |
32,4 tūkst. latu |
Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta transportlīdzekļu |
|
tehniskās apskates, pārreģistrācijas, ceļu nodevas apmaksai |
6,5 tūkst. latu |
Pensiju nodrošināšanai |
637,4 tūkst. latu |
Ventspils PRPP ēkas būvniecības uzsākšanai |
74,0 tūkst. latu |
Piemaksām ugunsdzēsējiem par darbu paaugstinātas |
|
bīstamības apstākļos |
950,0 tūkst. latu |
Valsts policijas darbinieku atalgojumiem |
950,3 tūkst. latu |
Izglītības un zinātnes ministrijai |
|
Dotācija speciālajam budžetam studiju un studējošo |
|
kredītu procentu starpības segšanai un kredītu |
|
dzēšanai — tiek uzsākta studiju un studējošo |
|
kreditēšana no kredītiestāžu līdzekļiem ar valsts |
|
galvojumu |
1 217,3 tūkst. latu |
Dotācija speciālajam budžetam studējošo un studiju |
|
kreditēšanas administrēšanai |
2,3 tūkst. latu |
13. Bioloģijas olimpiādes organizēšanai |
47,7 tūkst. latu |
Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai |
521,5 tūkst. latu |
Valsts galvojuma palielināšanai studiju un studējošo |
|
kreditēšanas programmām par 3,51 milj. latu — |
|
Kredītprocentu starpības segšanai studiju un |
|
studējošo kredītiem |
105,5 tūkst. latu |
Zemkopības ministrijai |
|
Lauksaimniecības subsīdijām |
3 261,2 tūkst. latu |
Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai |
276,1 tūkst. latu |
Satiksmes ministrijai |
|
Vides rīcības programmas izstrādei |
5,4 tūkst. latu |
Dotācijas ar invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto |
|
izdevumu kompensācijai un politiski represēto |
|
personu pārvadāšanai |
1 928,4 tūkst. latu |
Labklājības ministrijai |
|
Veselības aprūpes izdevumu segšanai |
13 076,6 tūkst. latu |
Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai |
50,4 tūkst. latu |
Tieslietu ministrijai |
|
Nekustamā īpašuma lietu sakārtošanai un zemes |
|
gabalu izpirkšanai no īpašniekiem |
248,2 tūkst. latu |
Tiesu ēka Rīgā, Abrenes ielā 3 |
974,5 tūkst. latu |
Jūrmalas pilsētas tiesu namam Jūrmalā, Pilsoņu ielā 12 |
80,0 tūkst. latu |
Matīsa cietuma jaunā korpusa personāla uzturēšanai |
100,1 tūkst. latu |
Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības |
|
uzsākšanai (ar 2002. gada 1. maiju) |
375,1 tūkst. latu |
Departamenta izveidei, kas nodrošinās metodisko |
|
vadību bāriņtiesām un pagasttiesām |
77,3 tūkst. latu |
Procesuālās tulkošanas nodrošināšanai |
2,5 tūkst. latu |
MK noteikumu Nr.13 “Latvijas pilsonības zaudēšanas un |
|
atjaunošanas dokumentēšanas kārtība” (26. panta) |
|
noteiktā termiņa ievērošanas nodrošināšana |
8,5 tūkst. latu |
Latviešu valodas ekspertu komisijas finansējuma |
|
nodrošināšana saskaņā ar MK 2000.gada 22.augustā |
|
apstiprināto Ekspertu komisijas nolikuma, kurā |
|
komisijas finansējumu jāparedz Valodas centra |
|
izdevumu tāmes ietvaros |
2,4 tūkst. latu |
Papildus nepieciešamais finansējums sabiedrības |
|
integrācijas procesa nodrošināšanai (līdzfinansējums) |
82,0 tūkst. latu |
Dalības maksa pretkorupcijas starpvalstu grupai GRECO |
|
(maksāts tiek jau no 2000.gada) |
2,7 tūkst. latu |
Tiesnešu un tiesu darbinieku apmācībai (2001.gads ir |
|
pēdējais gads, kad Sorosa Fonds-Latvija budžetā ir |
|
paredzēti līdzekļi, lai atbalstītu tiesnešu un tiesu |
|
darbinieku kvalifikācijas celšanu) |
20,0 tūkst. latu |
Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgo |
|
vispārizglītojošo skolu pedagogu darba atalgojumam |
10,8 tūkst. latu |
Piemaksu par kvalifikācijas klasēm segšanai tiesnešiem |
65,0 tūkst. latu |
Kultūras ministrijai |
|
Papildu divu auditoru štata vienību darbības nodrošināšanai |
8,1 tūkst. latu |
Bibliotēku informācijas tīklu konsorcija uzturēšanas |
|
izdevumiem |
20,0 tūkst. latu |
Pedagogu darba algas reforma turpināšanai |
200,5 tūkst. latu |
Mērķprogrammai “Dziesmusvētki” un “Sudmaliņas” |
10,0 tūkst. latu |
Latvijas Nacionālās bibliotēkai telpu nomas maksai |
25,0 tūkst. latu |
Dalība programmā “Media Plus”, tajā skaitā dalības |
|
maksai un koordinācijas centra izveidei |
48,1 tūkst. latu |
Dalībai programmā “Kultūra 2000” |
1,3 tūkst. latu |
UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas darbībai |
20,8 tūkst. latu |
Telpu nomas maksai |
44,3 tūkst. latu |
Teātru darbībai un uzturēšanai |
60,0 tūkst. latu |
Koncertorganizāciju darbībai un uzturēšanai |
80,0 tūkst. latu |
Latvijas Laikmetīgās Mākslas centra darbības nodrošināšanai |
5,0 tūkst. latu |
Muzeju valsts pārvaldei un muzejiem — darbības |
|
nodrošināšanai |
56,0 tūkst. latu |
Latviešu Literatūras informācijas centra izveidei un |
|
uzturēšanai |
21,0 tūkst. latu |
Valsts kultūras pieminekļu glābšanas programmai |
60,0 tūkst. latu |
Valsts kontrolei |
|
5 štata vietu izveidei Revīzijas metodoloģijas, |
|
analīzes un attīstības departamentā |
50,8 tūkst. latu |
Likums “Par budžeta un finansu vadību” 30. pants. |
|
VK sniedz atzinumus par budžeta finansēto institūciju |
|
un pašvaldību gada pārskatu sastādīšanas pareizību |
132,7 tūkst. latu |
Prokuratūrai |
|
Prokuroru izdienas pensijām |
90,9 tūkst. latu |
Datortehnikas iegādei |
67,1 tūkst. latu |
Prokuroru kvalifikācijas celšanai |
39,2 tūkst. latu |
Tulkošanas izdevumu segšanai |
18,1 tūkst. latu |
Prokuroru sociālajām garantijām |
182,0 tūkst. latu |
Centrālajai vēlēšanu komisijai |
|
Saeimas vēlēšanām 2002. gadā |
1 198,8 tūkst. latu |
Programmai “Vispārējā vadība” 2 papildus štata vietu |
|
nodrošināšanai sakarā ar darba apjoma palielināšanos |
|
un esošo darbinieku mēneša amatalgas palielinājumam |
|
līdz amatalgas diapazona maksimālai likmei un |
|
pabalstu palielinājumam, kā arī CVK |
|
priekšsēdētaja amatalgas palielinājumam |
11,9 tūkst. latu |
Radio un televīzijai |
|
“Latvijas Radio” — ar sporta spēļu atspoguļošanu |
|
saistīto izdevumu segšanai |
67,2 tūkst. latu |
“Latvijas Televīzija” — olimpiskajām spēlēm |
88,7 tūkst. latu |
Valsts cilvēktiesību birojam |
|
Valsts cilvēktiesību biroja darbības nodrošināšanai |
|
un kapitālajiem izdevumiem |
8,0 tūkst. latu |
Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās |
|
sekretariātam |
|
Eiropas Komisijas ACCESS II programmas darbības |
|
nodrošināšanai |
10,8 tūkst. latu |
Ministru kabineta 13.03.2001. Noteikumu Nr.126 |
|
“Par valsts pārvaldes iestāžu, to funkciju, personāla |
|
un civildienesta attiecības izbeigušu personu vienoto |
|
uzskaites sistēmu” izpildei (4 štata vietas) |
6,3 tūkst. latu |
Valsts pārvaldes iestāžu funkciju, struktūru un budžeta |
|
programmu auditu veikšanai |
40,0 tūkst. latu |
Inspekciju rezultatīvo rādītāju noteikšanas apmācībai |
15,0 tūkst. latu |
Sabiedrības informēšanas programmai par Administratīvi |
|
teritoriālās reformas mērķiem, norisi un rezultātiem |
40,0 tūkst. latu |
Investīciju projektam EV63-01 “Pašvaldību vienotā |
|
informācijas sistēma” |
420,0 tūkst. latu |
Mērķdotācijām pašvaldībām |
|
Pedagogu darba samaksas reformas turpināšanai |
6 536,1 tūkst. latu |
5 un 6-gadīgo bērnu apmācības uzsākšanas nodrošināšanai |
1 753,1 tūkst. latu |
Papildu līdzekļi pedagogu darba samaksas |
|
nodrošināšanai 4 jaunās pašvaldību skolās: |
|
Baldones pilsētas mūzikas skolai (Akreditācijas |
|
apliecība Nr. 97), Mārupes pagasta, Stopiņu pagasta |
|
mūzikas skolām un Vangažu pilsētas mākslas skolai |
|
(šīs skolas īsteno profesionālās ievirzes interešu |
|
izglītības mūzikas un mākslas programmas) |
79,2 tūkst. latu |
Papildu līdzekļi, lai nodrošinātu darba algu vidēji Ls 89 |
|
apmērā 353 labākajiem pašdarbības kolektīvu vadītājiem |
116,8 tūkst. latu |
Valsts speciālā budžeta izdevumi 2002. gadam prognozēti 806,3 milj. latu apmērā, kas salīdzinot ar 2001. gada plānu veido pieaugumu par 4,7% jeb 36,5 milj. latu.
Atbilstoši izdevumu ekonomiskajai klasifikācijai valsts speciālo budžetu izdevumu daļā veido subsīdijas un dotācijas, kas 2002. gadā paredzētas 724,8 milj. latu apmērā jeb 89,9% no kopējiem speciālo budžetu izdevumiem. Kārtējiem izdevumiem plānots izlietot 31,7 milj. latu jeb 3,9% no kopējiem valsts speciālā budžeta izdevumiem. Tajā skaitā atalgojumi plānoti 1,5 milj. latu apmērā. 2002. gadā izdevumiem kapitālieguldījumiem plānots novirzīt 33,4 milj. latu. No tiem izdevumi investīcijām paredzēti 14,0 milj. latu apmērā.
Valdības funkciju klasifikācijas griezumā 67,3% jeb 543,0 milj. latu no visiem speciālā budžeta izdevumiem novirzīti sociālajai apdrošināšanai un sociālajai nodrošināšanai. 20,3% jeb 163,7 milj. latu paredzēti veselības aprūpei, bet 9,1% jeb 73,7 milj. latu — transportam un sakariem.
Valsts speciālajā budžetā plānots fiskālais deficīts 33,9 milj. latu apmērā, jo atsevišķām ministrijām izdevumi pārsniedz ieņēmumus. Šo izdevumu segšanai paredzēts ņemt aizņēmumus no valsts pamatbudžeta 33,0 milj. latu apmērā, tajā skaitā Izglītības un zinātnes ministrijai studējošo un studiju kreditēšanai 5,3 milj. latu un Labklājības ministrijai 27,1 milj. latu.
01 Valsts prezidenta Kanceleja
Pamatbudžets
Latvijas Republikas Valsts prezidenta Kanceleja darbojas kopš Valsts prezidenta institūcijas atjaunošanas 1993. gada 7. jūlija.
Valsts prezidenta Kancelejas 2002. gada budžets ir 1 189,7 tūkst. latu, to veido divu programmu 04.00.00 “Valsts prezidenta darbības nodrošināšana” un 03.00.00 “Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana” finansējums.
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
1 331,7 |
236,7 |
94,7 |
1 189,7 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 331,7 |
236,7 |
94,7 |
1 189,7 |
Izdevumi — kopā |
1 331,7 |
236,7 |
94,7 |
1 189,7 |
04.00.00 Valsts prezidenta darbības nodrošināšana tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
1 252,4 |
211,4 |
94,7 |
1 135,6 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 252,4 |
211,4 |
94,7 |
1 135,6 |
Izdevumi — kopā |
1 252,4 |
211,4 |
94,7 |
1 135,6 |
Programmas “Valsts prezidenta darbības nodrošināšana” finansējums ir 1 135,6 tūkst. latu.
Valsts prezidenta Kanceleja darbojas tiešā Valsts prezidenta pakļautībā, tās uzdevums ir nodrošināt Valsts prezidentes darbību un kārtot visas ar Valsts prezidentes darbību saistītās iekšpolitiskās un ārpolitiskās aktivitātes.
2002. gadā programmai piešķirtā finansējuma ietvaros tiks nodrošinātas piecas Valsts prezidentes valsts un trīs darba izejošās vizītes, divas valsts un piecas darba ienākošās vizītes, piecas ārvalstu amatpersonu ienākošās vizītes un četras Valsts prezidentes iekšzemes vizītes.
Izdevumi:
Samazinājums:
Vienreizēji pasākumi:
· 19 tūkst. latu — papildus piešķirtais finansējums amatpersonu ienākošo vizīšu nodrošināšanai sakarā ar Rīgas 800 gadu jubilejas svinībām;
· 18,1 tūkst. latu — papildus piešķirtais finansējums jaunas automašīnas iegādei Valsts eksprezidentam.
Citas izmaiņas:
· 174,3 tūkst. latu — samazināti kārtējie izdevumi.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 18,1 tūkst. latu — saskaņā ar Saeimā ierosināto priekšlikumu, sākot ar 2001. gada II pusgadu tika palielināts Valsts prezidentes atalgojums. 2001. gada valsts budžeta grozījumos atalgojuma palielinājums tika nodrošināts uz esošo Valsts prezidenta Kancelejas uzturēšanas izdevumu rēķina. Lai nodrošinātu Valsts prezidenta Kancelejas normālu nepārtrauktu darbību 2002. gadā Valsts prezidentes atalgojumam tiek piešķirts papildu finansējums;
· 6 tūkst. latu — eksprezidenta pensijas nodrošināšanai saskaņā ar likuma “Par Valsts prezidenta darbības nodrošināšanu” 10. pantu, kas nosaka, ka atstājot Valsts prezidenta amatu, persona, kas bijusi ievēlēta par Valsts prezidentu, saņem no valsts ikmēneša pensiju 50% apmērā no Valsts prezidenta mēneša atalgojuma;
· 0,6 tūkst. latu — pamatojoties uz Ministru kabineta lēmumu piešķirti līdzekļi minimālās algas (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) paaugstināšanai.
Citas izmaiņas:
· 70,0 tūkst. latu — Rīgas pils telpu (kopējā platība aptuveni 5,5 tūkst. kv. m.) īrei. Sakarā ar bezpeļņas organizācijas “Rīgas pils pārvalde” likvidāciju, pils uzturēšanas funkcijas 2001. gadā pārņēma Valsts prezidenta Kanceleja, precizējot pils uzturēšanas nepieciešamos izdevumus.
03.00.00 Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
79,4 |
25,3 |
0 |
54,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
79,4 |
25,3 |
0 |
54,1 |
Izdevumi — kopā |
79,4 |
25,3 |
0 |
54,1 |
Fiskālā bilance |
0 |
0 |
Programmas “Vēsturnieku komisijas darbības nodrošināšana” finansējums ir 54,1 tūkst. latu. Programmai piešķirtā finansējuma ietvaros Vēsturnieku komisija koordinē, atbalsta un rosina padziļinātu to Latvijas 20. gadsimta vēstures jautājumu izpēti un izskaidrošanu, kuri saistīti ar totalitāro režīmu noziegumiem pret cilvēci un šo noziegumu sekām Latvijā.
2002. gadam paredzētā finansējuma ietvaros tiks organizēta starptautiskā konference “Holokausta izpētes problēmas Latvijā”, sagatavoti un izdoti divi rakstu krājumi, kā arī veikti divdesmit pētījumi par aktuālām Latvijas vēstures tēmām.
Izdevumi:
Samazinājums:
Vienreizēji pasākumi:
· 20,5 tūkst. latu — 2001. gadā bija piešķirts finansējums vēsturnieku starptautiskās konferences “II pasaules karš Centrālajā un Austrumeiropā” organizēšanai;
· 4,8 tūkst. latu — 2001. gadā bija nodrošināta 2000. gadā organizētās starptautiskās konferences materiālu izdošana.
02 Saeima
Pamatbudžets tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
7 212,6 |
459,1 |
830,9 |
7 584,4 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
6 972,6 |
452,1 |
710,9 |
7 231,4 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
240,0 |
7,0 |
233,0 |
|
Ārvalstu finansu palīdzība |
120,0 |
120,0 |
||
Izdevumi — kopā |
7 212,6 |
459,1 |
830,9 |
7 584,4 |
01.00.00 LR Saeimas darbības nodrošinājums tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
7 135,5 |
459,1 |
702,3 |
7 378,7 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
6 895,5 |
452,1 |
702,3 |
7 145,7 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
240,0 |
7,0 |
233,0 |
|
Izdevumi — kopā |
7 135,5 |
459,1 |
702,3 |
7 378,7 |
Resursi:
Samazinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 7,0 tūkst. latu — Saeimas pakalpojumu apjoma samazināšanās sakarā ar dienesta dzīvokļu statusa maiņu.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 452,1 tūkst. latu — izdevumu kapitālieguldījumiem samazinājums saistībā ar kapitālā remonta darbu pabeigšanu ēkā Torņu ielā 3/5, zemes iegādi un izdevumu kustamo īpašumu iegādei izmaiņām.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 581,9 tūkst. latu — atalgojumi (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) sakarā ar izmaiņām Saeimas kārtības rullī, kas nosaka, ka Saeimas darbinieku atalgojumu, kā arī kompensāciju un pabalstu sistēmu pielīdzina civildienesta ierēdņiem noteiktajai kompensāciju un pabalstu sistēmai. Palielināti atalgojumi (arī piemaksas un pabalsti) deputātiem, to palīgiem, konsultantiem, kā arī ārštata darbiniekiem.
Citas izmaiņas:
· 120,4 tūkst. latu — citas uzturēšanas izdevumu izmaiņas (izdevumu palielinājums komandējumiem un dienesta braucieniem — 20 tūkst. latu, ēku, būvju un telpu remontam — 28,5 tūkst. latu, kā arī uzturēšanas izdevumu palielinājums saistībā ar ēkas Torņu ielā 3/5 nodošanu ekspluatācijā).
02.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
77,1 |
8,6 |
85,7 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
77,1 |
8,6 |
85,7 |
|
Izdevumi — kopā |
77,1 |
8,6 |
85,7 |
Izdevumi:
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 8,6 tūkst. latu — biedru naudas starptautiskajā organizācijā — Baltijas asamblejā.
03.00.00 EUROVOC normatīvo aktu un dokumentu
indeksācijas sistēmas pārtulkošana latviešu valodā tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
120,0 |
120,0 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
120,0 |
120,0 |
||
Izdevumi — kopā |
120,0 |
120,0 |
2002. gadā paredzēts uzsākt jaunu ārvalstu finansu palīdzības projektu LE99 “EUROVOC-ES normatīvo aktu un dokumentu indeksācijas sistēmas pārtulkošana latviešu valodā” ar mērķi sniegt atbalstu LR Saeimas Eiropas lietu komisijai.
Resursi:
Palielinājums:
Ārvalstu finansu palīdzība:
· 120,0 tūkst. latu — Eiropas lietu komisijai projekta uzsākšanai.
03 Ministru kabinets
Pamatbudžets
Ministru kabineta 2002. gada budžets ir 3 489,2 tūkst. latu, to veido divu programmu 01.00.00 “Vispārējā vadība” un 04.00.00 “Latvijas integrācija Eiropas Savienībā” finansējums.
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
3 633,7 |
557,2 |
412,7 |
3 489,2 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
3 048,7 |
342,0 |
412,7 |
3 119,4 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
323,0 |
31,0 |
292,0 |
|
Ārvalstu finansu palīdzība |
262,0 |
184,2 |
77,8 |
|
Izdevumi — kopā |
3 633,7 |
557,2 |
412,7 |
3 489,2 |
01.00.00 Vispārējā vadība tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
2 478,2 |
90,0 |
55,5 |
2 443,7 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 476,2 |
90,0 |
55,5 |
2 441,7 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
2,0 |
2,0 |
||
Izdevumi — kopā |
2 478,2 |
90,0 |
55,5 |
2 443,7 |
Valsts kancelejas galvenie darbības uzdevumi ir sekmēt Valdības noteiktās politikas īstenošanu atbilstoši Deklarācijai par Ministru kabineta iecerēto darbību, radīt priekšnoteikumus Ministru prezidenta un viņa vadītā Ministru kabineta saskaņotai darbībai, optimālu un operatīvu lēmumu pieņemšanai, saskaņā ar Satversmi un citiem likumiem, nodrošinot Ministru kabinetam iesniegtās dokumentācijas operatīvu virzību un Valsts kancelejas automatizētu informācijas apmaiņas sistēmu ar citām valsts varas un pārvaldes iestādēm.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 90,0 tūkst. latu — tika samazināts Ministru kabineta remontdarbiem paredzētais finansējums.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 55,5 tūkst. latu — saskaņā ar LR Satversmi 2002. gadā notiks Saeimas vēlēšanas un attiecīgi izbeigsies valdības pilnvaras. Lai nodrošinātu Ministru kabineta iekārtas likuma 29. panta prasību, Ministru kabineta locekļiem, kā arī parlamentārajiem sekretāriem tiek paredzēts atalgojums (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) vēl trīs mēnešus pēc amata pienākumu izbeigšanās.
04.00.00 Latvijas integrācija Eiropas Savienībā tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
1 155,5 |
215,2 |
105,2 |
1 045,5 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
572,5 |
105,2 |
677,7 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
321,0 |
31,0 |
290,0 |
|
Ārvalstu finansu palīdzība |
262,0 |
184,2 |
77,8 |
|
Izdevumi — kopā |
1 155,5 |
215,2 |
105,2 |
1 045,5 |
Programmas “Latvijas integrācija Eiropas Savienībā” uzdevums nodrošināt nepārtrauktu Eiropas integrācijas procesu sagatavojot informatīvo pamatu politisko lēmumu pieņemšanai, tās ietvaros darbojas Eiropas integrācijas birojs un Tulkošanas un terminoloģijas centrs.
Eiropas integrācijas biroja un Tulkošanas un terminoloģijas centra darbības pamatā ir likumdošanas saskaņošana, nodrošinot tās atbilstību attiecīgajiem Eiropas Savienības normatīvajiem aktiem, sabiedrības informēšana par Eiropas integrācijas procesu, kā arī Eiropas Savienības un Latvijas Republikas normatīvo aktu tulkošana.
Eiropas integrācijas birojam paredzētais dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem apjoms saglabāts 2001. gada līmenī.
Programmas ietvaros, 37,9 tūkst. latu apjomā, paredzēts finansējums specializētā atašeja Briselē darbības nodrošināšanai, kā arī dotācija Latvijas institūtam Latvijas starptautiskā tēla veidošanai 90 tūkst. latu apjomā. Minētajiem mērķiem paredzētais finansējuma apjoms saglabāts 2001. gada līmenī.
Ieņēmumi:
Samazinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 31,0 tūkst. latu — ir samazinājies Tulkošanas un terminoloģijas centra paredzamais tulkošanas darbu apjoms Phare-Twinning projekta ietvaros.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 184,2 tūkst. latu — saskaņā ar 1999. gada 18. augustā starp Eiropas komisiju un Latvijas valdību parakstīto Finansu memorandu programmas LE9904 “Further Integration of Latvia into the Internal Market” projekta LE9904.01 “Integrācija Eiropas Savienībā: likumdošanas saskaņošana” ietvaros Eiropas integrācijas birojam paredzēta Eiropas Savienības finansu palīdzība 339,8 tūkst. latu apjomā, no tiem 2001. gadā piešķirti 262 tūkst. latu un 2002. gadā 77,8 tūkst. latu.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 105,2 tūkst. latu — papildu finansējums Eiropas Savienības tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas Eiropas Savienībā procesa vajadzībām un Latvijas Republikas tiesību aktu tulkojuma nodrošināšanai integrācijas Eiropas savienībā procesa vajadzībām.
Kā uzsvērts Eiropas Komisijas progresa ziņojumā, kopējais apjoms, kas jāpārtulko katrai kandidātvalstij līdz iestāšanās ES datumam, ir aptuveni 80 — 90 tūkst. lappušu. 2000. un 2001. gadā, izmantojot valsts budžeta un Phare finansējumu, būs iztulkotas aptuveni 55,8 tūkst. lappušu, bet 2002. gadā vēl 11 tūkst. lappušu.
2002. gadam Tulkošanas un terminoloģijas centram piešķirtā finansējuma ietvaros paredzēts realizēt tulkojumu datu bāzes papildināšanu un uzturēšanu internetā, kā arī turpināt darbu terminoloģijas izstrādē.
10 Aizsardzības ministrija
Pamatbudžets
Galvenais uzdevums ir nodrošināt valsts iedzīvotāju drošību, valsts konsitucionālo iekārtu un valstisko suverenitāti, valsts sauszemes teritorijas, jūras akvatorijas un gaisa telpas neaizskaramību, svarīgu valsts objektu aizsardzību, iekšējo un ārējo draudu prognozēšanu, novēršanu un neitralizēšanu, valsts aizsardzībai nepieciešamo spēku un līdzekļu izveidošana, to valdīšanu un patstāvīgu gatavību, piedalīties ANO miera uzturēšanas spēku pasākumos.
Viens no galvenajiem Latvijas uzdevumiem ir valsts pašaizsardzības spēju stiprināšana un NATO militāro kritēriju izpilde bruņoto spēku savietojamībai un kopdarbībai ar NATO, un integrācijai NATO.
Aizsardzības ministrija 2002. gadā ievieš jaunu programmu struktūru, kas atbilst NATO izvirzītajām prasībām, līdz ar to atsevišķi tiek nodalītas militārās programmas no civilajām.
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
48 087,4 |
20 668,4 |
68 755,8 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
46 214,7 |
20 235,6 |
66 450,3 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
1 872,7 |
432,8 |
2 305,5 |
|
Izdevumi — kopā |
48 087,4 |
20 668,4 |
68 755,8 |
01.00.00 Valsts aizsardzības vadība un administrācija tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
3 400,7 |
40,4 |
2 288,5 |
5 648,8 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
3 353,9 |
2 228,5 |
5 642,4 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
46,8 |
40,4 |
6,4 |
|
Izdevumi — kopā |
3 400,7 |
2 248,1 |
5 648,8 |
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi samazinās sakarā ar programmas strukturālām pārmaiņām.
01.01.00 “Centrālais aparāts” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
1 168,0 |
6,4 |
2 371,7 |
3 533,3 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 155,2 |
2 371,7 |
3 526,9 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
12,8 |
6,4 |
6,4 |
|
Izdevumi — kopā |
1 168,0 |
2 365,3 |
3 533,3 |
Ministrijas galvenais uzdevums ir izstrādāt valsts aizsardzības politiku un koordinēt ministrijas pakļautībā un pārziņā esošo struktūrvienību, kā arī citu valsts institūciju, kas savā kopumā veido vienotu valsts aizsardzības sistēmu, darbību, lai nodrošinātu valsts militāro aizsardzību. Aizsardzības ministrija nodrošina NBS un citu ministrijas pakļautībā esošo struktūrvienību civilo kontroli.
Resursi:
Samazinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 6,4 tūkst. latu — turpmāk netiks slēgti telpu nomas līgumi ar BVU “Aizsardzības īpašuma fonds”.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 296,00 tūkst. latu — drošības režīma pasākumiem paredzēti Valsts noslēpuma objektu aizsardzības pasākumu īstenošanai un Aizsardzības ministrijas ēkas aprīkošanai atbilstoši NATO drošības prasībām;
· 233,9 tūkst. latu — plānots sabiedrisko pasākumu realizēšanai; militārā žurnāla “Tēvijas Sargs” izdošanai;
· 481,9 tūkst. latu — plānots integrācijai un darbībai starptautiskās organizācijās: pasākumi, kas saistīti ar integrāciju NATO, ES; sadarbībai ar EDSO; Baltijas valstu sadarbībai; Valstu divpusējai sadarbībai; BALTDEFCOL;
· 245,5 tūkst. latu — informācijas tehnoloģijas attīstība: AM datortīkla un telefonu centrāļu pieslēgumam vienotajam NBS tīklam, datortīkla pārvilkšana un darba staciju uzlabošana.
Strukturālās izmaiņas:
· 315,0 tūkst. latu — līdzekļu pasākumu kompleksam, kas saistīts ar valsts drošības un vadības koordināciju un īstenošanu, pārdale no apakšprogrammas 01.02.00 “Centralizētie pasākumi”;
· 50,0 tūkst. latu — žurnālam “Tēvijas Sargs” līdzekļu pārdale no apakšprogrammas 01.06.00 “Dotācija žurnālam “Tēvijas Sargs””;
· 347,4 tūkst. latu — līdzekļu starptautiskai sadarbībai (integrācijai un darbībai starptautiskajās organizācijās, Baltijas valstu sadarbībai, divpusējai sadarbībai) pārdale no apakšprogrammas 03.01.00 “Starptautiskā sadarbība”;
· 252,0 tūkst. latu — līdzekļu NATO dokumentu tulkošanas darbiem pārdale no apakšprogrammas 03.02.00 “Tulkošana un terminoloģija”.
01.04.00 “Militārpersonu pensiju fonds” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
672,4 |
222,6 |
895,0 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
672,4 |
222,6 |
895,0 |
|
Izdevumi — kopā |
672,4 |
222,6 |
895,0 |
Apakšprogrammas uzdevums ir nodrošināt pensiju izmaksu atvaļinātām militārpersonām, pabalstu izmaksu pensionāra ģimenes locekļiem pensionāra nāves gadījumā un valsts obligātās apdrošināšanas atlīdzības izmaksas.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 222,6 tūkst. latu — 2002. gadā plānots atvaļināto militārpersonu skaita pieaugums no 470 līdz 500 personām, pabalsti mirušo pensionāru ģimenēm, karavīru valsts obligātā apdrošināšana.
01.05.00 “Militārie atašeji un pārstāvji” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
864,8 |
355,7 |
1 220,5 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
864,8 |
355,7 |
1 220,5 |
|
Izdevumi — kopā |
864,8 |
355,7 |
1 220,5 |
Apakšprogrammas finansējums nodrošina militāro atašeju un pārstāvju darbību.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 355,7 tūkst. latu — plānota papildu 3 atašeju — palīga NATO, atašeja Krievijā un civilā pārstāvja NATO, un 4 militāro atašeju darbības nodrošināšana visam gadam (2001. gadā militārie atašeji amatā stājās pakāpeniski, līdz ar to izdevumi bija plānoti nepilnam gadam).
04.00.00 Valsts militārā dienesta uzskaites
un iesaukšanas nodrošināšana tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
899,6 |
2 802,8 |
3 702,4 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
883,3 |
2 801,1 |
3 684,4 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
16,3 |
1,7 |
18,0 |
|
Izdevumi — kopā |
899,6 |
2 802,8 |
3 702,4 |
Militārā dienesta iesaukšanas centrs un tā teritoriālās struktūrvienības Valsts militārā dienesta pārvaldes organizē un veic militārajam dienestam pakļauto personu reģistrāciju un uzskati, nodrošina Nacionālos bruņotos spēkus ar karavīriem, iesaucot pilsoņus obligātajā militārajā dienestā, pārbauda Nacionālās aizsardzības akadēmijas reflektantu veselības stāvokli un iesauc, organizē un veic rezervistu un rezerves karavīru uzskati un mobilizāciju.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 83,0 tūkst. latu — Rekrutēšanas un atlases centra darbības nodrošināšanai;
· 367,8 tūkst. latu — iesaucamo medicīniskās papildizmeklēšanas veikšanai gan reģistrācijas un dispanserizācijas laikā, gan medicīnas iziešanas komisijas laikā tieši pirms iesaukšanas obligātajā militārā dienestā;
· 2 109,9 tūkst. latu — mobilizācijas rezervju sistēmas izveidošana un Obligātā militārā dienesta pielāgošana totālās aizsardzības sistēmai.
Strukturālās izmaiņas:
· 67,2 tūkst. latu — līdzekļu skolēnu militārajai apmācībai pārdale no apakšprogrammas 15.03.00 “Skolēnu militārā apmācība”.
12.00.00 Kara muzejs tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
177,4 |
88,2 |
265,6 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
166,8 |
87,2 |
254,0 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
10,6 |
1,0 |
11,6 |
|
Izdevumi — kopā |
177,4 |
88,2 |
265,6 |
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 40,0 tūkst. latu — pamatekspozīcijas iekārtošanai par Latvijas valsts aizsardzības sistēmu 1920.-1940. g., ieskaitot telpas remontu un elektrības aprīkojuma modernizēšanu;
· 21,3 tūkst. latu — muzeja ēkas fasādes remonta turpinājums;
· 22,9 tūkst. latu — muzeja 1. stāva vestibila renovācijas pirmā kārta, ūdens sistēmas remonts; filiāles ēkas “Mangaļi” remonts.
13.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
4,5 |
311,0 |
315,5 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
4,5 |
311,0 |
315,5 |
|
Izdevumi — kopā |
4,5 |
311,0 |
315,5 |
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 311,0 tūkst. latu — iemaksas starptautiskajās organizācijās, ANO misijām, ko agrāk veica Ārlietu ministrija.
16.00.00 Remonti un celtniecība tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
2 745,6 |
3 050,7 |
5 796,3 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 745,6 |
2 729,1 |
5 474,7 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
321,6 |
321,6 |
||
Izdevumi — kopā |
2 745,6 |
3 050,7 |
5 796,3 |
Izdevumi:
Šīs programmas mērķis ir sakārtot infrastruktūras vietas, kur dien OMD karavīri, uzlabot dienesta apstākļus, sakārtot noliktavu saimniecību un pārējo infrastruktūru, kas paredzēta NBS attīstības plānā. Programmas kopējās izmaksas — 5 796,3 tūkst. latu:
· NBS štābs komandcentra projekta izstrāde un darbu uzsākšana — 400 tūkst. latu;
· NBS Štāba bataljona infrastruktūra — 250 tūkst. latu;
· Militārās medicīnas centra infrastruktūra — 50 tūkst. latu;
· Objekta “Andrejbaudas” infrastruktūras — 250 tūkst. latu;
· Mācību vadības štāba infrastruktūra — 10 tūkst. latu;
· NBS Speciālo uzdevumu vienības noliktavu saimniecība — 100 tūkst. latu;
· NBS Sporta kluba infrastruktūra — 200 tūkst. latu;
· Nodrošinājuma centra infrastruktūra — 25 tūkst. latu;
· Pretgaisa aizsardzības diviziona elektroapgādes sistēmas atjaunošana — 138 tūkst. latu;
· GS mobilizācijas operatīvā plānošana (Pretgaisa aizsardzības diviziona elektroapgādes sistēmas atjaunošana) — 138 tūkst. latu;
· Militārā perona projekta izstrādes uzsākšana lidostā “Rīga” — 112,8 tūkst. latu;
· Pretgaisa aizsardzības diviziona infrastruktūras attīstība — 50 tūkst. latu;
· Rēzeknes un Gulbenes radiotehnisko posteņu izveidošana un remontdarbu uzsākšana 280 tūkst. latu;
· Baltijas valstu ūdenslīdēju skolas infrastruktūras izveide — 424,5 tūkst. latu;
· JS PAP kalibrācijas stacijas izbūve — 300 tūkst. latu;
· Krasta novērošanas sistēmas attīstība — 200 tūkst. latu;
· SZS 1 Kājnieku bataljona infrastruktūra Ādažos — 843 tūkst. latu;
· NBS Instruktoru skolas infrastruktūra — 395 tūkst. latu;
· Nesprāgušās munīcijas neitralizēšanas skolas celtniecības darbu turpināšana — 201,3 tūkst. latu;
· Alūksnes Mobilo strēlnieku bataljona infrasturuktūra — 100 tūkst. latu;
· Administrācijas ēkas ugunsdrošības sistēmas izveide, elektroapgādes tīklu sakārtošana un remontdarbi — 79 tūkst. latu;
· Vidzemes reģionālo noliktavu un bāžu attīstība — 254 tūkst. latu;
· Infrastruktūras sakārtošana Valmierā Kaugurmuižā (noliktavu saimniecība) — 270 tūkst. latu;
· Nacionālās aizsardzības akadēmijas infrastruktūras attīstība — 520 tūkst. latu.
22.00.00 “Nacionālie bruņotie spēki” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
52 316,0 |
52 316,0 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
50 368,1 |
50 368,1 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
||||
ieņēmumi |
1 947,9 |
1 947,9 |
||
Izdevumi — kopā |
52 316,0 |
52 316,0 |
Izveidota jauna programma, no kuras tiks finansēti Nacionālie bruņotie spēki (NBS), kuru pamatuzdevumi ir valsts suverenitātes un integritātes garantēšana un NBS sadarbība ar NATO, lai nodrošinātu iekļaušanos Alianses vadītajā drošības sistēmā. Šajā programmā tiek pārcelts finansējums no bijušām programmām 02.00.00 “Valsts militārā aizsardzība”, 05.00.00 “Saeimas un Valsts prezidenta drošības dienests”, 08.00.00 “Materiāltehniskā apgāde”, 11.00.00 “Veselības aizsardzība”, un 17.00.00 “Sociālās apdrošināšanas iemaksas”, 18.00.00 “Kartogrāfijas attīstība”, daļa no 03.00.00 “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās organizācijās”, 10.00.00 “Mācību procesa nodrošināšana” un 15.00.00 “Jaunatnes militārā apmācība”.
22.01.00 “Nacionālo bruņoto spēku vadība” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
|
plāns |
- |
+ |
projekts |
|
Resursi izdevumu segšanai |
6 187,8 |
6 187,8 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
6 174,9 |
6 174,9 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi |
12,9 |
12,9 |
||
Izdevumi — kopā |
6 187,8 |
6 187,8 |
Apakšprogrammas finansējums nodrošina NBS centralizēto maksājumu veikšanu, centralizēto projektu realizāciju, NBS štāba un NBS Štāba bataljona darbību un uzdevumu izpildi.
Izdevumi
Palielinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 575,9 tūkst. latu — līdzekļu pārdale NBS Starptautiskai sadarbībai no 03.00.00 programmas “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās operācijās”;
· 477,3 tūkst. latu — līdzekļu pārdale 15 cilvēku dalībai NATO vadītajos daudznacionālajos stabilizācijas spēkos bijušās Dienvidslāvijas teritorijā no 03.00.00 programmā “Starptautiskā sadarbība un piedalīšanās starptautiskajās operācijās”;
· 434,2 tūkst. latu — līdzekļu pārdale sociālās apdrošināšanas iemaksām no 17.00.00 programmas “Sociālās apdrošināšanas iemaksas”;
· 796,1 tūkst. latu — līdzekļu pārdale kartogrāfijas attīstībai, t.sk. NBS Ģeoinformācijas sistēmas attīstībai, kartogrāfiskās bāzes produktu un datu izgatavošanas, saglabāšanas nodrošinājumam Valsts zemes dienesta struktūrās no 18.00.00 programmas “Kartogrāfijas attīstība”.
· 136,4 tūkst. latu — dzīvojamās telpas īres izdevumu kompensācijas izmaksas profesionālās dienesta karavīriem. Kompensāciju izmaksu apjoms plānots 120 karavīriem.
Funkciju paplašināšanās:
· 46,9 tūkst. latu — atalgojuma apmērs 2 NBS militārpersonu dienesta apmaksai NATO štābos, kā arī papildus 18 štata vienībām NBS štābā;
· 733,0 tūkst. latu — projekta ILVIS (Integrētā apgādes vadības un informācijas sistēma) īstenošanai, šī projekta mērķis ir atbilstoši NATO apgādes sistēmas iekšējām procedūrām, standartiem un kārtībai izveidot Aizsardzības ministrijas un NBS automatizētu nodrošinājuma un apgādes sistēmu;
· 389,5 tūkst. latu — investīcijas sakaru līdzekļiem un IT un informācijas drošības attīstībai.
Citas izmaiņas:
· 62,0 tūkst. latu — 2 virsnieku uzturēšanas izdevumi dienestam NATO štābos;
· 20,0 tūkst. latu — pirmo reizi tiek plānots finansējums vides aizsardzībai, NBS objektu vides stāvokļa izpētei.