Finansu ministrijas sagatavotais dokuments
“Latvijas Vēstnesī”
Saturā
1. Makroekonomiskā attīstība |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
1.1. Ārējā ekonomiskā vide |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
1.2. Pašreizējā ekonomiskā attīstība |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
1.3. Makroekonomiskās attīstības scenārijs |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
Galvenie makroekonomiskie rādītāji |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
IKP sadalījumā pa nozarēm |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
IKP izlietojums |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
Maksājumu bilance, miljonos latu, |
|
Maksājumu bilance, % no IKP |
“LV” Nr.151, 23.10.2001. |
2. Fiskālais apskats sadalījumā pa budžetiem |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
2.1. Valsts budžets |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
2.2. Valsts konsolidētais budžets |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi |
|
funkcionālā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi |
|
ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi |
|
administratīvajā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts pamatbudžeta izdevumi |
|
funkcionālā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās |
|
klasifikācijas sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts pamatbudžeta izdevumi |
|
administratīvajā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts speciālā budžeta izdevumi |
|
funkcionālā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts speciālā budžeta izdevumi ekonomiskās |
|
klasifikācijas sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Valsts speciālā budžeta izdevumi |
|
administratīvajā sadalījumā |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
2.3. Pašvaldību budžeti |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Budžeta kopapjoms 2002. gadā un objektīvo |
|
kritēriju īpatsvari atbilstoši likumam |
|
“Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu” |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķins |
|
2002. gadam, Ls |
“LV” Nr.152, 24.10.2001. |
3. Ieņēmumu analīze |
“LV” Nr.153, 25.10.2001. |
3.1. Nodokļu ieņēmumi |
“LV” Nr.153, 25.10.2001. |
3.2. Pārējie ieņēmumi |
“LV” Nr.153, 25.10.2001. |
3.3. Pašu ieņēmumi un ārvalstu finansu palīdzība |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
4. Nodokļu atvieglojumu (atlaižu) |
|
un nodokļu parādu summas |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
4.1. Nodokļu atvieglojumi un atlaides |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
4.2. Nodokļu parādi |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
5.1. Valsts budžeta plānošanas būtiskākie |
|
elementi |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
5.2. Valsts budžeta likuma struktūra |
“LV” Nr.154, 26.10.2001. |
5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta |
|
izdevumi |
“LV” Nr.155, 30.10.2001. |
5.4. Valsts investīciju projektu finansēšana |
|
2002. gadam un turpmākajos gados |
|
Valsts Investīciju programma |
|
2002.-2004. gadam, milj. latu |
6. Valsts saistības un fiskālie riski |
|
6.1. Valsts parāds un galvojumi |
|
Valsts parāda un parāda apkalpošanas izmaksu |
|
prognoze 2001.-2006. gadam |
|
Ārējā parāda prognoze 2002/2006 |
|
Valsts ārējo aizņēmumu izmaksu, atmaksu un |
|
apkalpošanas izdevumu prognoze 2002-2006 |
|
Valsts ārējā parāda apkalpošanas maksājumu |
|
prognoze 2002. gadā |
|
Valsts iekšējā parāda apkalpošanas maksājumu |
|
prognoze 2002. gadā |
|
Valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīru emisijas plāns |
|
2002. gadam (prognoze) |
|
Valsts izsniegtie galvojumi un to kredītriska |
|
novērtējums |
|
Maksājumi par riskantajiem kredītiem 2002. gadā |
|
(prognoze) |
|
Izmaksas un apkalpošanas maksājumi par Valsts |
|
galvotiem aizdevumiem 2001.- 2006. gadā |
|
6.2. Fiskālie riski |
|
7. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir iekļauti |
|
valsts budžeta likumprojekta paketē |
Turpinājums. Sākums — “LV” 23.10.2001., Nr.151; “LV” 24.10.2001., Nr.152; “LV”25.10.2001., Nr.153;
“LV” 26.10.2001., Nr.154; “LV” 30.10.2001., Nr.155; “LV” 31.10.2001., Nr.156; “LV” 01.11.2001., Nr.157
5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi
02.01.00 Medikamentu apmaksa
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
7 978,2 |
2 062,0 |
820,0 |
6 736,2 |
|
Valsts pamatbudžeta dotācija |
7 978,2 |
2 062,0 |
820,0 |
6 736,2 |
|
Izdevumi — kopā |
7 978,2 |
2 062,0 |
820,0 |
6 736,2 |
Apakšprogrammas “Medikamentu apmaksa” uzdevums ir nodrošināt stacionārās un ambulatorās ārstniecības specifisku medikamentu centralizētu iegādi ar Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras starpniecību.
Apakšprogrammas līdzekļu sadale notiek, ņemot vērā ārstēto slimnieku skaitu un medikamentu izmaksas. Kopējais finansējums apakšprogrammā nodrošina centralizēti iepirkto ārstniecības līdzekļu izmaksas uz vienu slimokases dalībnieku 2,84 latu apmērā.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālas izmaiņas:
· 2 062,0 tūkst. latu — samazināts finansējums sakarā ar pasākumu “Kardioķirurģijas nodrošinājuma medicīnas izstrādājumi” un “Elektrokardiostimulatori” novirzīšanu uz programmas 01.00.00 “Veselības aprūpes pakalpojumu apmaksa” apakšprogrammu 01.02.00 “Pakalpojumu apmaksa” apmaksai ar slimokasu starpniecību.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 820,0 tūkst. latu — palielināts finansējums ārstniecības līdzekļu nepieciešamā apjoma nodrošināšanai.
02.02.00 Terciārās aprūpes medicīnas pakalpojumu apmaksa tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
6 158,5 |
3 253,3 |
389,5 |
3 294,7 |
|
Valsts pamatbudžeta dotācija |
4 482,5 |
3 186,9 |
389,5 |
1 685,0 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
1 676,0 |
66,3 |
1 609,6 |
||
Izdevumi — kopā |
8 358,5 |
5 453,3 |
389,5 |
3 294,7 |
|
Fiskālā bilance |
-2 200,0 |
0 |
|||
Aizņēmums no pamatbudžeta |
2 200,0 |
0 |
Apakšprogrammas “Terciārās aprūpes medicīnas pakalpojumu apmaksa” uzdevums ir nodrošināt īpaši svarīgu un nozīmīgu specializētās stacionārās un ambulatorās palīdzības pakalpojumu sniegšanu slimokases dalībniekiem.
Apakšprogrammā plānotais finansējums ar Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras palīdzību tiek novirzīts apdegumu ārstēšanai, mātes un bērna veselības aprūpei, infekcijas, seksuāli transmisīvo un lipīgo ādas slimību ārstēšanai un izplatības ierobežošanai, onkoloģijai un hematoloģijai, kā arī alkoholisma, narkomānijas un toksikomānijas diagnostikai un ārstēšanai. Aģentūra ar pakalpojumu sniedzējiem slēdz tiešos līgumus par ārstniecības pakalpojumu apmaksu.
Specializēta un augsti kvalificēta medicīniskā palīdzība uz vienu slimokases dalībnieku gadā plānota 0,56 latu apmērā.
Apakšprogrammā 2002. gadā plānots finansējums pārejošiem investīciju projektiem 359,0 tūkst. latu apmērā, tajā skaitā:
· 100,0 tūkst. latu — projektam WE 09-02 “Invazīvās kardioloģijas attīstība (Latvijas kardioloģijas centrs)”,
· 100,0 tūkst. latu — projektam WE 09-05 “Mammogrāfijas skrīninga programma”,
· 159,0 tūkst. latu — projektam WE 09-66 “Ambulatori psihiatriskās aprūpes attīstības projekts (BOVSIA “Psihiatrijas centrs”)”.
Apakšprogrammā plānots finansējums investīciju projekta “Vizuālās diagnostikas aparatūras iegāde Latvijā” aizņēmuma izdevumu segšanai 1 610,0 tūkst. latu apmērā, tajā skaitā:
· 1 288,4 tūkst. latu — aizņēmuma atmaksai,
· 321,2 tūkst. latu — maksājumiem par aizņēmumu.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālas izmaiņas:
· 3 015,9 tūkst. latu — apmaksai slimokasēm uz programmu 01.00.00 “Veselības aprūpes pakalpojumu apmaksa” tiek novirzīti vairāki nozīmīgi veselības aprūpes pakalpojumi (uzskaitīti 01.02.00 apakšprogrammā).
Citas izmaiņas:
· 66,3 tūkst. latu — procentu maksājumu samazināšana sakarā ar investīciju projekta “Vizuālās diagnostikas aparatūras iegāde Latvijā” aizņēmuma daļēju atmaksu.
Investīcijas:
2 371,0 tūkst. latu, tajā skaitā:
· 2 200,0 tūkst. latu — 2001. gadā pabeigts projekts WE 09-54 “Vizuālās diagnostikas aparatūras iegāde Latvijā”, kura finansējums ir aizņēmums no valsts pamatbudžeta,
· 121,0 tūkst. latu — 2001. gadā pabeigti projekti, kuru finansējums ir dotācija no pamatbudžeta, tajā skaitā:
— 50,0 tūkst. latu — projekts WE 09-53 “Tuberkulozes un plaušu slimību valsts centra klīniskās enerģijas taupības projekts”,
— 35,0 tūkst. latu — projekts WE 09-57 “Bērnu kardioloģisko pacientu agrīnā diagnostika un ārstēšana Latvijā (valsts bērnu klīniskā slimnīca “Gaiļezers”)”,
— 36,0 tūkst. latu — projekts WE 09-91 “Bērnu acu slimību diagnostikas, ārstēšanas, vājredzības korekcijas un rehabilitācijas attīstība”.
· 50 tūkst. latu — plānots dotācijas samazinājums projektam WE 09-02 “Invazīvās kardioloģijas attīstība (Latvijas kardioloģijas centrs)”, līdz ar to 2002. gada kopējās projekta izmaksas plānotas 100,0 tūkst. latu apmērā.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 229,3 tūkst. latu apmērā saistībā ar AIDS slimnieku skaita pieaugumu.
Strukturālas izmaiņas:
· 46,2 tūkst. latu — pārdalīti līdzekļi no programmas 05.00.00 “Administrēšanas izdevumi” apakšprogrammas 05.03.00 “Reģistru uzturēšanas izdevumi” sakarā ar to, ka viens no reģistriem (Balttransplanta reģistrs) veic terciārās aprūpes pasākumu uzskaiti.
Investīcijas:
· 114,0 tūkst. latu — dotācijas palielinājums projektam WE 09-66 “Ambulatori psihiatriskās aprūpes attīstības projekts (BOVSIA “Psihiatrijas centrs”)”, līdz ar to 2002. gada kopējās projekta izmaksas plānotas 159,0 tūkst. latu apmērā.
Projekts WE 09-05 “Mammogrāfijas skrīninga programma” 2002. gadā turpinās tādā pat apjomā kā plānots 2001. gadā, t.i. — 100,0 tūkst. latu apmērā.
05.00.00 Administrēšanas izdevumi tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
2 663,6 |
173,0 |
434,2 |
2 924,8 |
|
Valsts pamatbudžeta dotācija |
2 663,6 |
173,0 |
434,2 |
2 924,8 |
|
Izdevumi — kopā |
2 663,6 |
173,0 |
434,2 |
2 924,8 |
Programmas “Administrēšanas izdevumi” uzdevums ir nodrošināt valsts obligātās veselības apdrošināšanas līdzekļu administrēšanu valsts deleģēto funkciju ietvaros veselības aprūpes jomā, valsts obligātās veselības apdrošināšanas līdzekļu izlietojuma uzraudzību un kontroli, reģistru datu bāzes funkcionēšanu un koordinēšanu u.c.
Programmaveidota no 4 apakšprogrammām:
· 05.01.00 “Administrēšanas izdevumi slimokasēs” — 1 204,2 tūkst. latu,
· 05.02.00 “Uzraudzības, kontroles un veselības informācijas izdevumi” — 333,9 tūkst. latu,
· 05.03.00 “Reģistru uzturēšanas izdevumi” — 408,5 tūkst. latu,
· 05.04.00 “Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un tās filiāļu uzturēšanas izdevumi” — 978,2 tūkst. latu.
Apakšprogrammā 05.01.00 un 05.04.00 veiktas strukturālas izmaiņas.
05.01.00 Administrēšanas izdevumi slimokasēs
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
1 235,2 |
126,8 |
95,8 |
1 204,2 |
|
Valsts pamatbudžeta dotācija |
1 235,2 |
126,8 |
95,8 |
1 204,2 |
|
Izdevumi — kopā |
1 235,2 |
126,8 |
95,8 |
1 204,2 |
Apakšprogrammas “Administrēšanas izdevumi slimokasēs” uzdevums ir administrēšanas funkciju nodrošināšana 5 reģionālās slimokasēs — Rīgas novada slimokasē, Pierīgas slimokasē, Ziemeļaustrumu slimokasē, Daugavas slimokasē, Viduslatvijas slimokasē — kuras īsteno veselības aprūpes pakalpojumu apmaksu, atbilstoši 1999. gada 12. janvāra Ministru kabineta noteikumiem Nr. 13 “Veselības aprūpes finansēšanas noteikumi”. Par administrēšanas funkciju nodrošināšanu Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūra ar reģionālajām slimokasēm slēdz tiešos līgumus.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālas izmaiņas:
· 126,8 tūkst. latu — līdzekļi tiek novirzīti uz apakšprogrammu 05.04.00 “Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un tās filiāļu uzturēšanas izdevumi” sakarā ar Latgales apvienotās slimokases juridiskā statusa izmaiņām, 2002. gadā kļūstot par Aģentūras filiāli.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 95,8 tūkst. latu — papildu funkciju veikšanai saistībā ar veselības aprūpes pakalpojumu cenas formulas ieviešanu un plānveida veselības aprūpes pakalpojumu pieprasītāju rindu veidošanu un pārraudzību.
05.02.00 Uzraudzības kontroles
un veselības informācijas izdevumi tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
278,4 |
55,5 |
333,9 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
278,4 |
55,5 |
333,9 |
||
Izdevumi — kopā |
278,4 |
55,5 |
333,9 |
Apakšprogrammas “Uzraudzības kontroles un veselības informācijas izdevumi” uzdevums ir nodrošināt veselības aprūpes profesionālās kvalitātes kontroli un pārraudzību ārstniecības iestādēs, statistikas informācijas apkopošanu, statistisko un tematisko gadagrāmatu sagatavošanu, datu bāzu darbu un datu aktualizāciju, klasifikatoru un metodisko materiālu sagatavošanu u.c. pasākumus. Šos uzdevumus veic Medicīnas aprūpes un darbspējas kvalitātes kontroles inspekcija un bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Veselības informācijas un medicīnas tehnoloģiju aģentūra”.
Izdevumi:
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 55,5 tūkst. latu — medicīnas tehnoloģiju novērtējuma veikšanai atbilstoši Ārstniecības likumam un Ministru kabineta 2001. gada 20. marta noteikumiem Nr. 133 “Ārstniecības iestāžu un to struktūrvienību sertifikācijas kārtība”.
05.03.00 Reģistru uzturēšanas izdevumi
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
454,7 |
46,2 |
408,5 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
454,7 |
46,2 |
408,5 |
||
Izdevumi — kopā |
454,7 |
46,2 |
408,5 |
Apakšprogrammas “Reģistru uzturēšanas izdevumi”uzdevumsir nodrošināt 17 valsts nozīmes reģistru un metodisko centru uzturēšanu, kā arī reģistru lietvedības un informatīvās bāzes veikšanu.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālas izmaiņas:
· 46,2 tūkst. latu — novirzīti līdzekļi uz programmas 02.00.00 “Centralizētie pasākumi” apakšprogrammu 02.02.00 “Terciārās aprūpes medicīnas pakalpojumu apmaksa”.
05.04.00 Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras
un tās filiāļu uzturēšanas izdevumi
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
695,3 |
282,9 |
978,2 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
695,3 |
282,9 |
978,2 |
||
Izdevumi — kopā |
695,3 |
282,9 |
978,2 |
Apakšprogramma “Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un tās filiāļu uzturēšanas izdevumi”izveidota 2001. gadā un tās uzdevums ir nodrošināt Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un tās filiāļu — Kurzemes slimokases, Ziemeļlatgales slimokases un Dienvidlatgales slimokases uzturēšanu valsts deleģēto funkciju veikšanai.
Apakšprogrammas ietvaros 2002. gadā plānots veikt strukturālas izmaiņas saistībā ar jaunas filiāles — Dienvidlatgales slimokases izveidošanu. Rezultātā tiek palielināts programmas finansējums 282,9 tūkst. latu apmērā, tajā skaitā atalgojumam — 68,8 tūkst. latu. Plānoto izmaiņu rezultātā Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūras un tās filiāļu uzturēšanai tiekplānotspalielināt štata vienību skaitu par 5 vienībām (2002. gadā plānota 71 štata vienība), tajā skaitā administratīvajam personālam par 3 vienībām.
Izdevumi:
Palielinājums:
Strukturālas izmaiņas:
· 126,6 tūkst. latu — pārdalīti līdzekļi no apakšprogrammas 05.01.00 “Administrēšanas izdevumi slimokasēs” sakarā ar Latgales apvienotās slimokases juridiskā statusa izmaiņām un 2002. gadā kļūstot par Aģentūras filiāli — Dienvidlatgales slimokasi.
Funkciju paplašināšanās:
· 156,3 tūkst. latu — papildu funkciju veikšanai sakarā ar veselības aprūpes pakalpojumu cenas formulas ieviešanu un plānveida veselības aprūpes pakalpojumu pieprasītāju rindu veidošanu un pārraudzību.
06.00.00 Rezerves fonds
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
590,6 |
2 509,2 |
3 099,8 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
590,6 |
2 509,2 |
3 099,8 |
||
Izdevumi — kopā |
590,6 |
2 509,2 |
3 099,8 |
Programma “Rezerves fonds” izveidota atbilstoši Ministru kabineta 1999. gada 12. janvāra noteikumiem Nr. 13 “Veselības aprūpes finansēšanas noteikumi”.
Programmas uzdevums ir valsts budžeta līdzekļu rezervēšana gadījumiem, ja neplānoti mainās pacientu skaits (izņemot epidēmiju gadījumus, kas noteikti atbilstoši Epidemioloģiskās drošības likumam), starptautisko līgumu izpildei un pasākumiem, kas saistīti ar valsts obligātās veselības apdrošināšanas ieviešanu un sabiedrības informēšanu.
2002. gadā rezerves fonds plānots 2,0% apmērā no speciālā veselības aprūpes budžeta ieņēmumiem, ko veido valsts pamatbudžeta dotācija un ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa.
Rezerves fonda izlietojumu nosaka ar Labklājības ministrijas rīkojumu izveidota īpaša komisija, kuras lēmumus apstiprina labklājības ministrs.
Izdevumi:
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 2 509,2 tūkst. latu — līdzekļi palielināti, lai nodrošinātu veselības aprūpes pakalpojumus atbilstoši rezerves fonda izveidošanas mērķim.
07.00.00 Maksas pakalpojumi
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
1 533,9 |
153,6 |
1 687,5 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
1 533,9 |
153,6 |
1 687,5 |
||
Izdevumi — kopā |
1 533,9 |
153,6 |
1 687,5 |
Programmā “Maksas pakalpojumi” ietilpst:
· valsts ārstniecības iestādes “Latvijas Medicīnas akadēmijas (AML) Stomatoloģijas institūts” plānotie ieņēmumi no maksas zobārstniecības pakalpojumiem, maksa par studijām AML Stomatoloģijas fakultātē un par rezidentūru — 850,0 tūkst. lati,
· valsts ārstniecības iestādes “Valsts ģimenes veselības centrs” plānotie ieņēmumi — 36,0 tūkst. lati,
· valsts ārstniecības iestādes “Medicīnas aprūpes un darbspējas ekspertīzes inspekcija” plānotie ieņēmumi — 7,0 tūkst. lati,
· līdzekļi Krievijas Federācijas militāro pensionāru veselības aprūpes nodrošināšanai, ņemot vērā militāro pensionāru skaitu un normatīvu uz vienu personu Ls 49, atbilstoši protokolā starp Krievijas Federācijas vēstniecību un Latvijas Republikas Labklājības ministrijas Valsts obligātās veselības apdrošināšanas aģentūru noteiktajam — 794,5 tūkst. lati.
Izdevumi:
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 153,6 tūkst. latu — sakarā ar ieņēmumu no maksas pakalpojumiem plānoto pieaugumu 2002. gadā.
08.00.00 Veselības reformas projekts
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
754,4 |
0,4 |
22,0 |
776,0 |
|
Valsts pamatbudžeta dotācija |
752,0 |
22,0 |
774,0 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
2,4 |
0,4 |
2,0 |
||
Izdevumi — kopā |
1 731,5 |
0,4 |
3 374,0 |
5 105,1 |
|
Fiskālā bilance |
-977,1 |
-4 329,1 |
|||
Aizņēmums no pamatbudžeta |
977,1 |
4 329,1 |
Programmas “Veselības reformas projekts” uzdevums ir nodrošināt investīciju projekta “Veselības reformas projekts” realizāciju atbilstoši 1998. gada 25. novembrī starp Latvijas valdību un Starptautisko Rekonstrukcijas un attīstības banku noslēgtajam Aizdevuma līgumam Nr. 4408 “Par Veselības reformas projekta ieviešanu” un apstiprinātajām projekta aktivitātēm.
Investīciju projekta “Veselības reformas projekts” mērķis ir uzlabot Latvijas veselības aprūpes sistēmas efektivitāti, kvalitāti un veselības aprūpes pakalpojumu racionālu pieejamību iedzīvotājiem. Projektu plānots īstenot divos posmos un tas sastāv no četrām komponentēm:
· Veselības aprūpes finansēšanas reforma, kuras ietvaros izstrādāta un tiek ieviesta primārās aprūpes ārstu darba apmaksas sistēma pēc jauktā kapitācijas modeļa,
· Veselības aprūpes pakalpojumu pārstrukturēšana, kuras ietvaros paredzēts veikt primārās veselības aprūpes reformu.
· Veselības reformas komunikāciju stratēģijas ieviešana,
· Projekta vadīšana un koordinācija.
Investīciju projekta “Veselības reformas projekts” finansējums ir Pasaules bankas kredīta līdzekļi un Latvijas valdības puses līdzfinansējuma izmaksas.
Investīciju projekta īstenošanai programmā plānoti izdevumi 5 103,1 tūkst. latu apmērā, tajā skaitā:
· 4 840,4 tūkst. latu — izdevumi investīcijām:
— 4 329,1 tūkst. latu — Pasaules bankas kredīts,
— 511,3 tūkst. latu — speciālā budžeta (pašu) līdzekļi.
· 262,7 tūkst. latu — izdevumi maksājumiem par aizņēmumiem un kredītiem.
Programmā plānoti izdevumi Veselības reformas projekta ietvaros rīkoto konkursu tehniskajam nodrošinājumam, kas tiek segts no saņemtajiem maksas pakalpojumiem — 2,0 tūkst. latu.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 0,4 tūkst. latu — atbilstoši Veselības reformas projekta ietvaros organizēto konkursu tehniskā nodrošinājuma nepieciešamībai.
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 3 374,0 tūkst. latu — atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2001. gadam” apstiprinātajām ilgtermiņa saistībām palielināts aizņēmuma apjoms, tajā skaitā:
— 3 277,0 tūkst. latu sakarā ar investīciju projekta 1. posma plānotajām aktivitātēm,
— 75,0 tūkst. latu sakarā ar aizņēmuma apjoma pārdali 2001. gadā tehnisko grozījumu rezultātā,
— 22,0 tūkst. latu sakarā ar projekta plānotajām aktivitātēm un aizņēmuma izmaksām.
09.00.00 Rezidentu apmācība
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
879,7 |
51,5 |
828,2 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
879,7 |
51,5 |
828,2 |
||
Izdevumi — kopā |
879,7 |
51,5 |
828,2 |
Programmas “Rezidentu apmācība” uzdevums ir nodrošināt rezidentu (ārstu) pēcdiploma apmācības nodrošināšanu saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 13. marta noteikumiem Nr. 120 “Rezidentu sadales un rezidentūras finansēšanas noteikumi”, kuri paredz segt izdevumus valsts pasūtījuma apmērā rezidentu apmācībai apmācīttiesīgajās iestādēs un medicīnas augstskolu klīnikās.
Finansējums rezidentu apmācībai 828,2 tūkst. latu apmērā tiek plānots, ņemot vērā rezidentu skaitu un viena rezidenta izmaksas mēnesī Ls 210,0:
· 97,4 tūkst. latu — izdevumi 58 rezidentu apmācībai, kuri rezidentūru beidz 2002. gada augustā,
· 730,8 tūkst. latu — izdevumi 290 rezidentu apmācībai, kuri rezidentūru turpina.
Izdevumi:
Samazinājums:
Regulārie izdevumi:
· 51,5 tūkst. latu — līdzekļi samazināti atbilstoši rezidentu skaitam 2002. gadā (348 rezidenti).
10.00.00 Ārvalstu finansēto projektu
ieviešanas tehniskā uzraudzība
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Ieņēmumi |
72,2 |
170,5 |
242,7 |
||
Valsts pamatbudžeta dotācija |
6,5 |
15,6 |
22,1 |
||
Ārvalstu finansu palīdzība |
65,7 |
154,9 |
220,6 |
||
Izdevumi — kopā |
72,2 |
170,5 |
242,7 |
Programmas “Ārvalstu finansēto projektu ieviešanas tehniskā uzraudzība” uzdevums ir nodrošināt projekta P2000 LE00.10.02 “Latvijas narkotiku kontroles un narkotiku profilakses stratēģijas pilnveidošana un ieviešana saskaņā ar ES ieteikumiem” īstenošanu.
Projekts 2002. gadā tiek finansēts 220,6 tūkst. latu apmērā no ārvalstu finansu līdzekļiem un 22,1 tūkst. latu apmērā no speciālā veselības aprūpes budžeta līdzekļiem.
Izdevumi:
Palielinājums:
Citas izmaiņas:
· 170,5 tūkst. latu — sakarā ar projekta plānotajām aktivitātēm, atbilstoši likumā “Par valsts budžetu 2001. gadam” apstiprinātajām ārvalstu finansu palīdzības saistībām 2002. gadā.
19 Tieslietu ministrija
Pamatbudžets
Tieslietu ministrijas un tās pakļautībā un pārraudzībā esošo institūciju uzdevumi ir izstrādāt un īstenot valsts politiku tiesu sistēmas pilnveidošanā, veikt informatīvu datu bāzu reģistru aktualizāciju un pārraudzību ministrijas kompetencē esošajās jomās, veikt Ieslodzījuma vietu pārvaldes brīvības atņemšanas iestāžu pārraudzību kriminālsodu izpildes jomā, saskaņā ar Latvijas Sodu izpildes kodeksu, savas kompetences ietvaros izstrādāt likumu un citu normatīvo aktu projektus, saskaņojot tos ar Eiropas Savienības normām, kā arī Latvijai saistošiem starptautiskajiem līgumiem, savas kompetences ietvaros nodrošināt Latvijai saistošu starptautisko līgumu izpildi.
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
29 598,7 |
2 609,4 |
3 261,7 |
30 251,0 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
25 845,1 |
343,2 |
2 978,4 |
28 480,4 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
1 330,5 |
15,6 |
118,3 |
1 433,2 |
|
Ārvalstu finansu palīdzība |
2 423,1 |
2 250,6 |
165,0 |
337,5 |
|
Izdevumi — kopā |
29 603,8 |
2 614,5 |
3 261,7 |
30 251,0 |
|
Fiskālā bilance |
-5,1 |
||||
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
|||||
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma |
|||||
samazinājums (+), palielinājums (-) |
5,1 |
||||
01.00.00 “Centrālais aparāts” |
tūkst. latu |
||||
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
2 505,5 |
1 156,8 |
190,7 |
1 539,4 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 251,6 |
75,4 |
190,7 |
1 366,9 |
|
Ārvalstu finansu palīdzība |
1 253,9 |
1 081,4 |
172,5 |
||
Izdevumi — kopā |
2 505,5 |
1 156,8 |
190,7 |
1 539,4 |
Ministrijas vadības galvenie uzdevumi un darbības mērķi ir koordinēt un organizēt Tieslietu ministrijas pakļautībā un pārraudzībā esošo institūciju darbību, veidot tiesību politiku, veidot saskaņotu un pārskatāmu tiesību sistēmu, veidot efektīvu tiesu administrēšanas sistēmu, nodrošināt tiesiskās informācijas pieejamību.
Resursi:
Samazinājums:
Ārvalstu finansu palīdzība:
· 1 081,4 tūkst. latu — 2001. gadā beidzās Phare98 projekts LE9807.01.02 “Tiesu sistēmas reforma” ar finansējumu 646,4 tūkst. latu, kā arī tiek samazināta 435 tūkst. latu Phare projektam CA99 LE9911.03 “Korupcijas novēršana tiesu sistēmā”, kuram 2002. gada budžetā tiek paredzēts finansējums 172,5 tūkst. latu apmērā. Šos līdzekļus plānots novirzīt lokālo datortīklu iegādei tiesās un informatīvās sistēmas izstrādei tiesu informācijas savākšanai.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 5,4 tūkst. latu — līdzekļu pārdale programmai 16.00.00 “Patentu valde”, 2001. gada budžetā paredzēti izdevumu segšanai par konsultatīvo pakalpojumu sniegšanu saistībā ar Latvijas e-pārvaldes koncepcijas izstrādi.
Citas izmaiņas:
· 70,0 tūkst. latu — tiesvedības procesam Dānijā lietā “SwemBalt v. Latvia”.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 47,5 tūkst. latu — palielināti izdevumi departamenta izveidei, kas nodrošinās metodisko vadību bāriņtiesām un pagasttiesām;
· 2,5 tūkst. latu — procesuālās tulkošanas nodrošināšanai;
· 1,3 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu ( ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Strukturālās izmaiņas:
· 2,6 tūkst. latu — savlaicīgas un kvalitatīvas budžeta projekta izstrādāšanas nodrošināšanai Tieslietu ministrijas programmai 01.00.00 “Centrālais aparāts” tiek palielināts štata vienību skaits (1 darbinieks) proporcionāli samazinot dotācijas apjomu un štata vienību skaitu programmai 24.00.00 “Ieslodzījumu vietas” (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citas izmaiņas:
· 29,8 tūkst. latu — palielināti izdevumi kapitālajām iegādēm departamentam, kas nodrošinās metodisko vadību bāriņtiesām un pagasttiesām.
Investīcijas:
· 107,0 tūkst. latu — investīciju projektam MJ10 “LR tiesu vienotā informācijas apstrādes sistēma” 2002. gadā pavisam plānoti 607 tūkst. latu.
02.00.00 “Uzņēmumu reģistra attīstība”
Pamatbudžets
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
1 159,9 |
164,8 |
169,4 |
1 164,5 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 154,9 |
164,8 |
168,9 |
1 159,0 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
5,0 |
0,5 |
5,5 |
||
Izdevumi — kopā |
1 159,9 |
164,8 |
169,4 |
1 164,5 |
Galvenā Uzņēmumu reģistra funkcija ir veikt uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību), to pārstāvniecību un filiāļu, masu informācijas līdzekļu, sabiedrisko organizāciju un to apvienību valsts reģistrāciju, kā arī sniegt informāciju par reģistrētajiem uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām), to pārstāvniecībām, filiālēm, masu informācijas līdzekļiem, sabiedriskajām organizācijām un apvienībām. No 1999. gada 1. marta Uzņēmumu reģistra kompetencē ietilpst arī visu prasību reģistrācija par komercķīlu, komercķīlu pārjaunojumu, grozījumu komercķīlas reģistrācijas pieteikumā iekļautajā informācijā, komercķīlas noteikumu grozījumu un komercķīlas reģistrācijas dzēšana atbilstoši noteikumiem.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,5 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 17,1 tūkst. latu — samazināti kapitālie izdevumi kapitālām iegādēm un remontam.
· 147,7 tūkst. latu — samazināti vienreizējie izdevumi, kuri 2001. gadā tika paredzēti Komerclikuma spēkā stāšanās nodrošināšanai, t.sk. Valsts informācijas tīkla aģentūras pieslēguma maiņai, darba vietas aprīkošanai un iekārtošanai, telpu remontiem, arhīva telpu paplašināšanai un nepieciešamajam aprīkojumam un darbinieku apmācībai paredzētie līdzekļi.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,9 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citas izmaiņas:
Investīcijas:
· 168,0 tūkst. latu — kopumā investīcijas 2002. gadā plānoti līdzekļi 268 tūkst. latu apmērā, t.sk. 118 tūkst. latu paredzēts investīciju projektam MJ27 “Uzņēmuma reģistra pakalpojumu kvalitātes nodrošināšana, VID informatizācijas projekta realizācija” un 150 tūkst. latu paredzēts projektam MJ31 “Elektronisko dokumentu ieviešana Uzņēmumu reģistra Komercķīlu sistēmā”.
03.00.00 “Valsts dzimtsaraksti” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
87,7 |
1,9 |
89,6 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
86,7 |
1,8 |
88,5 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
1,0 |
0,1 |
1,1 |
||
Izdevumi — kopā |
87,7 |
1,9 |
89,6 |
Departamenta uzdevums ir nodrošināt LR Civillikuma un likuma “Par civilstāvokļa aktiem” izpildi.
Programmā plānotais finansējums ir paredzēts valsts nozīmes civilstāvokļa aktu reģistru un metriku grāmatu arhīva fonda saglabāšanai (labošanai, restaurēšanai, sanitārai apkopei).
Departaments pasūta un apgādā visas valsts dzimtsarakstu nodaļas ar civilstāvokļa aktu reģistrācijai nepieciešamo dokumentāciju (iesniegumu, reģistru, izziņu u.c.) veidlapām, kā arī stingrās uzskaites apliecību veidlapām.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,1 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,6 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu ( ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citas izmaiņas:
· 1,2 tūkst. latu — pabalstu izmaksai, saskaņā ar Valsts civildienesta likumu.
04.00.00 “Totalitāro režīmu noziegumu
izvērtēšanas komisija”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
10,7 |
0,1 |
10,8 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
10,7 |
0,1 |
10,8 |
||
Izdevumi — kopā |
10,7 |
0,1 |
10,8 |
Programmā plānotais finansējums ir paredzēts likumu “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem”, “Par nacionālās pretošanās kustības dalībnieka statusu” realizācijai.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,1 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
05.00.00 “Naturalizācija”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
1 067,7 |
284,2 |
10,7 |
794,2 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
794,5 |
15,0 |
10,3 |
789,8 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
4,0 |
0,4 |
4,4 |
||
Ārvalstu finansu palīdzība |
269,2 |
269,2 |
|||
Izdevumi — kopā |
1 067,7 |
284,2 |
10,7 |
794,2 |
Programmā plānotais finansējums ir paredzēts Pilsonības likuma realizācijai: pilsonības piešķiršanai naturalizācijas kārtībā. Pilsonība Latvijā ir viena no sarežģītākajām problēmām, tāpēc panākt interešu un vērtību kopību ir nacionālās saskaņas un sabiedrības integrācijas dziļākā būtība, bet pilsonības jautājumu veiksmīga risināšana ir viens no galvenajiem nosacījumiem ceļā uz Eiropas Savienību.
Saskaņā ar Latvijas Nacionālo programmu integrācijai Eiropas Savienībā viens no Latvijas valdības pamatmērķiem ir integrētas sabiedrības veidošana, bet naturalizācijas procesa veicināšana ir svarīgs aspekts sabiedrības vienotības veicināšanai Latvijā. Lai Latvija atbilstu acquis prasībām, ir nepieciešams veicināt naturalizācijas procesu, tādā veidā panākot pašreizējo nepilsoņu un bērnu bezvalstnieku integrāciju.
Resursi:
Samazinājums:
Ārvalstu finansu palīdzība:
· 269,2 tūkst. latu — Phare98 projekts LE9803.02 “Sabiedrības integrācija, to informējot un izglītojot” tiks realizēts 2001. gadā.
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,4 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Samazinājums:
Investīcijas:
· 15,0 tūkst. latu — investīciju projektam MJ17 “Naturalizācijas procesa nodrošinājuma automatizētās sistēmas izveidošana” 2002. gadā paredzēti valsts budžeta līdzekļi 75 tūkst. latu apmērā (2001. gadā šim projektam bija paredzēti 90 tūkst. latu).
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 1,8 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu ( ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
· 8,5 tūkst. latu — MK noteikumos Nr. 13 “Latvijas pilsonības zaudēšanas un atjaunošanas dokumentēšanas kārtība” (26. panta) noteiktā termiņa ievērošanas nodrošināšanai.
08.00.00 “Valsts valodas funkciju
atjaunošana un saglabāšana”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
96,3 |
3,2 |
99,5 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
92,3 |
2,8 |
95,1 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
4,0 |
0,4 |
4,4 |
||
Izdevumi — kopā |
96,3 |
3,2 |
99,5 |
Programmā plānotais finansējums ir paredzēts Valsts valodas likuma īstenošanai, nodrošinot latviešu valodas saglabāšanu, aizsardzību un attīstību, un tās ietekmes palielināšanai Latvijas kultūrvidē un sabiedrības integrācijā.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,4 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,4 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu ( ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
· 2,4 tūkst. latu — latviešu valodas ekspertu komisijas finansējuma nodrošināšanai saskaņā ar MK 2000. gada 22. augusta apstiprināto Ekspertu komisijas nolikumu, kurā paredzēts, ka komisijas finansējums jāsedz Valodas centra izdevumu tāmes ietvaros.
09.00.00 “Apgabaltiesas” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
2 845,7 |
13,4 |
35,2 |
2 867,5 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 840,9 |
13,4 |
34,7 |
2 862,2 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
4,8 |
0,5 |
5,3 |
||
Izdevumi — kopā |
2 845,7 |
13,4 |
35,2 |
2 867,5 |
Apgabaltiesu attīstība saistās ar tiesu varas nostiprināšanu — tiesnešu profesionalitātes paaugstināšanu, lietu ātru un kvalitatīvu izskatīšanu, darba apstākļu uzlabošanu.
Šīs programmas budžeta ietvaros tiek finansētas piecas apgabaltiesas un to pastāvīgās sesijas, kā arī divdesmit astoņas zemesgrāmatu nodaļas.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,5 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 13,4 tūkst. latu — precizēti kapitālie izdevumi mēbeļu iegādei.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 12,0 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
· 22,7 tūkst. latu — saskaņā ar likuma “Par tiesu varu” (120., 120.1. p.) noteikto piemaksu par kvalifikācijas klasēm segšanai tiesnešiem (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
10.00.00 “Rajonu (pilsētu) tiesas”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
5 236,6 |
15,6 |
1 212,7 |
6 433,7 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
5 096,7 |
1 212,7 |
6 309,4 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
139,9 |
15,6 |
124,3 |
||
Izdevumi — kopā |
5 236,6 |
15,6 |
1 212,7 |
6 433,7 |
Šīs programmas budžeta ietvaros tiek finansētas trīsdesmit četras rajonu un pilsētu tiesas un trīsdesmit četri tiesu izpildītāju kantori.
Resursi:
Samazinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 15,6 tūkst. latu — samazināti sakarā ar to, ka samazināsies sniegtie pakalpojumi.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 38,9 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
· 20,0 tūkst. latu — tiesnešu un tiesu darbinieku apmācībai (2001. gads ir pēdējais gads, kas Sorosa fonda-Latvija budžetā ir paredzēti līdzekļi, lai atbalstītu tiesnešu un tiesu darbinieku kvalifikācijas celšanu);
· 42,3 tūkst. latu — saskaņā ar likuma “Par tiesu varu” (120., 120.1. p.) noteikto piemaksu par kvalifikācijas klasēm segšanai tiesnešiem (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citas izmaiņas:
· 4,0 tūkst. latu — paredzēti kancelejas mēbeļu un citām kapitālajām iegādēm.
· 974,5 tūkst. latu — tiesu ēkas Rīgā, Abrenes ielā 3 labiekārtošanai un telpu nomas maksai.
· 80,0 tūkst. latu — tiesu ēku uzturēšanai un telpu nomas maksai Rīgā, Aiviekstes ielā 5 un Jūrmalā, Pilsoņu ielā 12.
Investīcijas:
· 53,0 tūkst. latu — kopumā investīciju projektiem paredzēti 434 tūkst. latu, t.sk. 277 tūkst. latu projektam MJ01-03 “Daugavpils pilsētas un rajona tiesu, Latgales apgabaltiesas pastāvīgās sesijas ēkas remonts” (2001. gadā 261 tūkst. latu) un 157 tūkst. latu MJ01-07 “Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesas ēkas remonts” (2001. gadā 120 tūkst. latu).
11.00.00 “Tiesu ekspertīžu zinātniskā pētniecība” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
144,4 |
1,1 |
145,5 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
137,4 |
1,1 |
138,5 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
7,0 |
7,0 |
|||
Izdevumi — kopā |
144,4 |
1,1 |
145,5 |
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 1,1 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
12.00.00 “Patentu tehniskā bibliotēka”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
151,7 |
13,8 |
165,5 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
147,2 |
13,4 |
160,6 |
||
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
4,5 |
0,4 |
4,9 |
||
Izdevumi — kopā |
151,7 |
13,8 |
165,5 |
Patentu tehniskās bibliotēkas galvenais uzdevums ir kvalitatīvas (t.i. precīzas, pilnīgas, savlaicīgas) patentu, tehniskās, tehnoloģiskās, vispārējās uzziņu informācijas apgāde tautsaimniecības kārtējo un perspektīvo uzdevumu veikšanai, kā arī valsts politikas rūpnieciskā īpašuma tiesiskajā aizsardzībā informatīvais atbalsts.
Saskaņā ar Deklarāciju par Ministru kabineta darbu (nodaļa — Informātika un Kultūra) Bibliotēka piedalās integrētas valsts nozīmes informācijas sistēmas izveidē.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 0,4 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 10,6 tūkst. latu — palielināti kārtējie izdevumi siltumenerģijas un elektroenerģijas apmaksai.
· 2,8 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
13.00.00 “Nacionālās kultūras biedrības” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
22,0 |
7,5 |
14,5 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
22,0 |
7,5 |
14,5 |
||
Izdevumi — kopā |
22,0 |
7,5 |
14,5 |
Programmā plānotais finansējums paredzēts dažādu nacionālo kultūras biedrību finansēšanai, līdzdalības nacionālo minoritāšu organizētajos pasākumos un konsultācijas nacionālo minoritāšu jautājumos.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 7,5 tūkst. latu — samazināti izdevumi Lībiešu nacionālās kultūras biedrības vienreizējiem pasākumiem.
15.00.00 “Bēgļu lietu apelācijas padome” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
48,7 |
2,8 |
45,9 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
48,7 |
2,8 |
45,9 |
||
Izdevumi — kopā |
48,7 |
2,8 |
45,9 |
Bēgļu lietu apelācijas padome saskaņā ar Bēgļu lietu apelācijas padomes nolikumu nodrošina patvēruma meklētāju bēgļu tiesību aizsardzību minēto personu lietu izskatīšanā.
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 2,8 tūkst. latu — precizēti kapitālie izdevumi datortehnikas iegādēm.
16.00.00 “Patentu valde” tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
402,2 |
40,0 |
7,8 |
370,0 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
378,0 |
40,0 |
5,4 |
343,4 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
24,2 |
2,4 |
26,6 |
||
Izdevumi — kopā |
402,2 |
40,0 |
7,8 |
370,0 |
Galvenais Patentu valdes uzdevums ir patentu (izgudrojumu un dizainparaugu) un preču — pakalpojumu zīmju reģistrācijas pieteikumu izvērtēšana to atbilstībai Latvijas Republikas Patentu, Dizainparaugu aizsardzības un Preču zīmju likumu prasībām — no šo pieteikumu ekspertīzes līdz patenta vai preču zīmes reģistrācijas apliecības izsniegšanai.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 2,4 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Samazinājums:
Citas izmaiņas:
· 40,0 tūkst. latu — Kapitālie izdevumi samazināti datoru un skaitļošanas tehnikas, datorgaldu un datorprogrammu iegādei.
Palielinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 5,4 tūkst. latu — līdzekļu pārdale no programmas 01.00.00 “Centrālais aparāts” kārtējo izdevumu segšanai.
18.00.00 “Zaudējumu atlīdzība nepamatoti aizturētajām, arestētajām un notiesātajām personām
un tās administrēšana”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
74,7 |
1,2 |
73,5 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
74,7 |
1,2 |
73,5 |
||
Izdevumi — kopā |
74,7 |
1,2 |
73,5 |
Programmā plānotais finansējums ir paredzēts likumā “Par izziņas iestādes, prokuratūras vai tiesas nelikumīgas vai nepamatotas rīcības rezultātā nodarīto zaudējumu atlīdzināšanu” uzlikto funkciju pildīšanai, t.i., pieteikumu izskatīšanai par zaudējuma atlīdzības saņemšanu.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 1,2 tūkst. latu — pārdalīti līdzekļi programmai 03.00.00 “Valsts dzimtsaraksti” Dzimtsarakstu departamentam.
19.00.00 “Dotācija Latvijas Nacionālo
kultūras biedrību asociācijai”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
10,0 |
10,0 |
|||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
10,0 |
10,0 |
|||
Izdevumi — kopā |
10,0 |
10,0 |
|||
23.00.00 “Dotācija Latvijas Čigānu |
|||||
nacionālajai kultūras biedrībai” |
tūkst. latu |
||||
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
15,0 |
15,0 |
|||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
15,0 |
15,0 |
|||
Izdevumi — kopā |
15,0 |
15,0 |
|||
24.00.00 “Ieslodzījuma vietas” |
tūkst. latu |
||||
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
14 225,4 |
2,6 |
847,5 |
15 070,3 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
13 104,3 |
2,6 |
735,4 |
13 837,1 |
|
Maksas pakalpojumi un citi pašu |
|||||
ieņēmumi |
1 121,1 |
112,1 |
1 233,2 |
||
Izdevumi — kopā |
14 230,5 |
7,7 |
847,5 |
15 070,3 |
|
Fiskālā bilance |
-5,1 |
||||
Maksas pakalpojumu un citu pašu |
|||||
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma |
|||||
samazinājums (+), palielinājums (-) |
5,1 |
Ieslodzījuma vietu pārvaldes sistēmas iestāžu galvenais uzdevums ir valsts sodu izpildes politikas īstenošana, izpildot ar brīvības atņemšanu saistītos sodus, lai garantētu pilsoņu drošību, izolējot personas, kuras izdarījušas Krimināllikumā paredzētos noziedzīgos nodarījumus, kā arī izolētu pirmstiesas izmeklēšanā esošos ieslodzītos.
Brīvības atņemšanas sodu izpilda slēgtajā cietumā, daļēji slēgtajā cietumā, atklātajā cietumā, kā arī audzināšanas iestādē nepilngadīgajiem.
Resursi:
Palielinājums:
Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:
· 112,1 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 2,6 tūkst. latu — savlaicīgas un kvalitatīvas budžeta projekta izstrādāšanas nodrošināšanai Tieslietu ministrijas programmai 24.00.00 “Ieslodzījumu vietas” tiek samazināts štata vienību skaits (1 darbinieks) proporcionāli palielinot dotācijas apjomu un štata vienību skaitu programmai 01.00.00 “Centrālais aparāts” (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citi izdevumi:
· 5,1 tūkst. latu — samazināts finansējums uzturēšanas izdevumiem, kuri 2001. gadā tika finansēti no maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atlikuma.
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 136,4 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas);
· 10,8 tūkst. latu — Cēsu audzināšanas iestādes nepilngadīgo vispārizglītojošo skolu pedagogu darba atalgojumam (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
Citas izmaiņas:
· 100,1 tūkst. latu — Matīsa cietuma jaunā korpusa personāla uzturēšanai.
· 248,2 tūkst. latu — paredzēti nekustamā īpašuma lietu sakārtošanai un zemes gabalu izpirkšanai no īpašniekiem (saskaņā ar Ministru kabineta 29.05.2001. sēdes protokolu Nr. 25 32.¤).
Investīcijas:
· 240,0 tūkst. latu — kopumā investīciju projektiem paredzēti 1 490 tūkst.latu, t.sk. 600 tūkst. latu investīciju projektam IA02 “Rīgas Centrālcietuma rekonstrukcija” (2001. gadā — 550 tūkst. latu), 590 tūkst. latu projektam IA23 “Olaines cietuma tuberkulozes slimnīcas pārveidošana” (2001. gadā — 400 tūkst. latu).
25.00.00 “Kriminoloģiskie pētījumi”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
21,5 |
0,2 |
21,7 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
21,5 |
0,2 |
21,7 |
||
Izdevumi — kopā |
21,5 |
0,2 |
21,7 |
Kriminoloģisko pētījumu centrs (KPC) ir valsts zinātniski pētnieciska iestāde, kas veic pētījumus noziedzības un citu pretsabiedrisko parādību jomā un izstrādā priekšlikumus to apkarošanā.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,2 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
26.00.00 “Noziedzības un korupcijas novēršanas
padomes sekretariāts”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
928,9 |
920,5 |
8,4 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
28,9 |
20,5 |
8,4 |
||
Ārvalstu finansu palīdzība |
900,0 |
900,0 |
|||
Izdevumi — kopā |
928,9 |
920,5 |
8,4 |
Saskaņā ar š.g. Ministru kabineta 31. jūlija sēdes protokola Nr. 36, 41.¤ 4. punktu uz Korupcijas novēršanas padomes sekretariāta bāzes tiek izveidots Noziedzības un korupcijas novēršanas padomes sekretariāts, līdz ar to mainīts arī programmas nosaukums.
Resursi:
Samazinājums:
Ārvalstu finansu palīdzība:
· 900,0 tūkst. latu — Phare projektu CA99 LE9911.04 “Starpministriju sadarbības veicināšana korupcijas novēršanai valsts struktūrās” paredzēts realizēt 2001. gadā.
Izdevumi:
Samazinājums:
Strukturālās izmaiņas:
· 16,8 tūkst. latu — sākot ar 2002. gada 1. maiju (atbilstoši 2001. gada 9. oktobra MK sēdes protokola Nr. 48 41.¤ 5. punktam) tiek plānota Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības uzsākšanai, līdz ar to tiek veikta līdzekļu pārdale starp programmām 26.00.00 “Noziedzības un korupcijas novēršanas padomes sekretariāts” un 32.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs”.
Citas izmaiņas:
· 3,7 tūkst. latu — precizēti izdevumi dalības maksai Pretkorupcijas starpvalstu grupai (GRECO).
27.00.00 “Datu aizsardzība”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
100,2 |
124,1 |
224,3 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
100,2 |
124,1 |
224,3 |
||
Izdevumi — kopā |
100,2 |
124,1 |
224,3 |
Datu valsts inspekcijas uzdevums ir reģistrēt fizisko personu, juridisko personu apvienību un citu institūciju izveidotās personas datu apstrādes sistēmas un uzraudzīt, kā minētās personas ievēro Fizisko personu datu aizsardzības likumu un citus normatīvos aktus, kas attiecas uz šī likuma izpildi.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,1 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).
· 123,9 tūkst. latu — saskaņā ar Ministru kabineta 11.07.2001. ārkārtas sēdes protokola Nr. 33 4.¤, atbalstīti papildu valsts budžeta līdzekļi Personu datu aizsardzības inspekcijas darbības nodrošināšanai (papildu 6 štata vietas).
28.00.00 “Reliģiskās lietas”
tūkst. latu
Finansiālie rādītāji |
2001. gada |
Izmaiņas |
2002. gada |
||
plāns |
- |
+ |
projekts |
||
Resursi izdevumu segšanai |
56,3 |
0,1 |
56,4 |
||
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
56,3 |
0,1 |
56,4 |
||
Izdevumi — kopā |
56,3 |
0,1 |
56,4 |
Reliģisko lietu pārvaldes uzdevums ir sniegt palīdzību reliģiskajām organizācijām organizatorisko, juridisko un citu jautājumu risināšanā, kā arī reģistrēt organizācijas, novērot to darbības likumību, skatīt strīdus par reliģiskās pārliecības brīvības garantēšanas un apziņas brīvību, ievērojot citu valstu pieredzi šajā jomā.
Izdevumi:
Palielinājums:
Regulārie izdevumi:
· 0,1 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).