• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2001. gada 23. oktobra instrukcija Nr. 5 "Ierēdņu un valsts pārvaldes iestāžu darbinieku amatu novērtēšanas un amatu kvalifikācijas kategoriju noteikšanas kārtība". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 6.11.2001., Nr. 159 https://www.vestnesis.lv/ta/id/55272-ierednu-un-valsts-parvaldes-iestazu-darbinieku-amatu-novertesanas-un-amatu-kvalifikacijas-kategoriju-noteiksanas-kartiba

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.377

Par Ģ.V.Kristovska komandējumiem

Vēl šajā numurā

06.11.2001., Nr. 159

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: instrukcija

Numurs: 5

Pieņemts: 23.10.2001.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 Ministru kabineta instrukcija Nr.5

Rīgā 2001.gada 23.oktobrī (prot. Nr.52, 24.¤)

Ierēdņu un valsts pārvaldes iestāžu darbinieku amatu novērtēšanas un amatu kvalifikācijas kategoriju noteikšanas kārtība

Izdota saskaņā ar Valsts civildienesta likuma 36.panta pirmo daļu
un Ministru kabineta 1996.gada 28.maija noteikumu Nr.185
“Noteikumi par intelektuālā darba novērtēšanas
un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatmetodiku” 2.punktu

1. Instrukcija nosaka vienotu kārtību valsts civildienesta ierēdņu un valsts pārvaldes iestāžu darbinieku amatu (turpmāk — amati) novērtēšanai un amata kvalifikācijas kategorijas (turpmāk — kvalifikācijas kategorija) noteikšanai (turpmāk — metodika) valsts pārvaldes iestādēs.

2. Atbilstoši metodikai valsts pārvaldes iestādes ekspertu grupa novērtē amatus, ievērojot valsts civildienesta ierēdņu amata aprakstus un darbinieku pienākumu aprakstus attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē, un valsts pārvaldes iestādes vadītājs nosaka katram amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju. Iestādes vadītāja amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju nosaka attiecīgais ministrs, bet Valsts kancelejas direktora amatam un Eiropas integrācijas biroja direktora amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju — Ministru prezidents. Valsts civildienesta ierēdņa amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju nosaka pēc saskaņošanas ar Valsts civildienesta pārvaldi.

3. Amatus novērtē un kvalifikācijas kategorijas nosaka saskaņā ar vērtēšanas rādītāju sistēmu (1.pielikums).

4. Novērtējot amatu, izvēlas to katra elementārā vērtēšanas rādītāja pakāpi (2.pielikums), kuras apraksts visvairāk atbilst attiecīgā amata prasībām.

5. Ja amatam noteiktās prasības sastopamas divās blakus esošajās pakāpēs, lietojams starppakāpei atbilstošais punktu skaits.

6. Summējot amatu raksturojošiem vērtēšanas rādītājiem atbilstošo pakāpju punktus, iegūst punktu kopsummu. Amata kvalifikācijas kategoriju nosaka atbilstoši iegūtajai punktu kopsummai (3.pielikums).

7. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija instrukciju Nr.6 “Instrukcija par ierēdņu amatu novērtēšanas un pirmās līdz sestās amata kvalifikācijas kategorijas noteikšanas metodiku” (Latvijas Vēstnesis, 1999, 198./199.nr.).

Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ

Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ

 

1.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
 instrukcijai Nr.5

Vērtēšanas rādītāju sistēma

Vērtēšanas rādītāji

Pakāpju skaits

Maksimālais punktu

Sintezēto rādītāju īpatsvars skaits vērtēšanas rādītāju sistēmā (%)

sintezētie

elementārie

A. Izglītība un profesionālā pieredze

A.1. Izglītība

8

150

25

A.2. Profesionālā pieredze

7

100

B. Darba raksturojums

B.1. Darba sarežģītība

14

140

29

B.2. Garīgā piepūle

13

90

B.3. Sadarbība

7

60

C. Atbildība

C.1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem

12

230

46

C.2. Atbildība par lēmumiem

12

230

Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ

 

2.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
instrukcijai Nr.5

Amata novērtēšanas tabula

Pakāpe Elementārā rādītāja raksturojums Punktu skaits

Elementārais rādītājs A.1. Izglītība

A.1.1.

Maģistra vai doktora grāds, kas iegūts atbilstošā zinātnes nozarē

150

A.1.2.

Nozarei atbilstoša akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, kas papildināta ar nozarei atbilstošām speciālajām studijām

145

A.1.3.

Akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība

130

A.1.4.

Nozarei atbilstoša pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība

120

A.1.5.

Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība

105

A.1.6.

Profesionālā vidējā izglītība

95

A.1.7.

Vidējā izglītība, kas papildināta ar atbilstošām zināšanām

80

A.1.8.

Vidējā izglītība

75

Elementārais rādītājs A.2. Profesionālā pieredze

A.2.1.

Pieredze vadošā amatā valsts pārvaldē (ilgāka par gadu) un profesionālas prasmes nozarei atbilstošā jomā

100

A.2.2.

Pieredze vadošā amatā un valsts pārvaldē (ilgāka par gadu)

95

A.2.3.

Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē un valsts pārvaldē (ilgāka par gadu)

85

A.2.4.

Pieredze vadošā amatā (ilgāka par gadu) un profesionālas prasmes nozarei atbilstošā jomā

75

A.2.5.

Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē (ilgāka par gadu)

65

A.2.6.

Pieredze (līdz vienam gadam) attiecīgajā profesijā vai specialitātē

60

A.2.7.

Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē nav obligāta

55

Elementārais rādītājs B.1. Darba sarežģītība

B.1.1.

Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, Ministru kabineta budžeta pārvalde vai finansu resursu sadale padotībā esošajām iestādēm, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana

140

B.1.2.

Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, iestādes un tās teritoriālo struktūrvienību finansu resursu sadale, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana

135

B.1.3.

Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, iestādes finansu resursu sadale, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana

120

B.1.4.

Iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju, iestādes un tās teritoriālo struktūrvienību finansu resursu sadale

115

B.1.5.

Nozaru politikas un stratēģijas izstrādāšanas analīze un koordinācija vienotas valsts politikas ieviešanai, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana iestādē vai politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana iestādē vai iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju un iestādes finansu resursu sadale

105

B.1.6.

Iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju vai politikas un stratēģijas izstrādāšanas organizēšana, vadīšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes pamatstruktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju

100

B.1.7.

Darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes pamatstruktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju

90

B.1.8.

Politikas un stratēģijas izstrādāšanas organizēšana, vadīšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes struktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju

85

B.1.9.

Darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes struktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto stratēģiju

80

B.1.10.

Konkrētu darba uzdevumu valsts pārvaldes jomā izpilde, kuriem nav noteiktas metodikas

70

B.1.11.

Konkrētu darba uzdevumu izpildes organizēšana

60

B.1.12.

Konkrētu darba uzdevumu valsts pārvaldes jomā izpilde atbilstoši attiecīgām metodikām

50

B.1.13.

Konkrētu darba uzdevumu izpilde, kuriem ne vienmēr ir paraugrisinājumi

35

B.1.14.

Konkrētu darba uzdevumu izpilde, kuriem vienmēr ir paraugrisinājumi

25

Elementārais rādītājs B.2. Garīgā piepūle

B.2.1.

Visas informācijas vienlaicīga pārzināšana un sadale, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze iestādē, kuras darbība saistīta ar nozares politikas izstrādi vai nozaru politikas izstrādes koordināciju un visu ministriju darbības koordināciju noteiktā jomā

90

Starppakāpe
B.2.1./B.2.2.

 

85

B.2.2.

Visas iestādes informācijas vienlaicīga pārzināšana un sadale, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze iestādes darbības jomā

80

Starppakāpe
B.2.2./B.2.3.

 

75

B.2.3.

Liela apjoma dažādu veidu informācijas vienlaicīga analīze, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze sabiedrisko un valsts interešu izvērtēšanai, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji ir noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību

70

B.2.4.

Liela apjoma dažādu veidu informācijas vienlaicīga analīze, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze sabiedrisko un valsts interešu izvērtēšanai, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji nav noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību

65

Starppakāpe
B.2.4./B.2.5.

 

60

B.2.5.

Dažādu veidu informācijas izmantošana, izvērtēšana un labāko risinājumu un ekspertu sniegtā novērtējuma izmantošana amata pienākumu izpildei, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji ir noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību

55

B.2.6.

Dažādu veidu informācijas izmantošana, izvērtēšana un labāko risinājumu un ekspertu sniegtā novērtējuma izmantošana amata pienākumu izpildei, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji nav noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību

50

Starppakāpe
B.2.6./B.2.7.

 

45

B.2.7.

Iegūtās informācijas pārveidošana jauna veida dokumentos, informācijas iegūšana no dažādiem avotiem, tās šķirošana un analīze noteiktu projektu un lēmumu sagatavošanai valsts pārvaldes jomā

40

B.2.8.

Iegūtās informācijas pārveidošana jauna veida dokumentos, informācijas iegūšana no dažādiem avotiem, tās šķirošana un analīze noteiktu projektu un lēmumu sagatavošanai

35

B.2.9.

Savāktās informācijas apstrādāšana gan atbilstoši noteiktām metodikām, gan izmantojot jaunrades elementus informācijas tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai valsts pārvaldes jomā

30

B.2.10.

Savāktās informācijas apstrādāšana gan atbilstoši noteiktām metodikām, gan izmantojot jaunrades elementus informācijas tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai

25

B.2.11.

Savāktās informācijas apstrādāšana atbilstoši noteiktām metodikām tās tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai

20

B.2.12.

Informācijas iegūšana no iepriekš noteiktiem avotiem un tās pirmapstrāde (piemēram, šķirošana, kodēšana)

10

B.2.13.

Vienkāršs un atkārtojams darbs

5

Elementārais rādītājs B.3. Sadarbība

B.3.1.

Valsts interešu pārstāvniecība starptautiskajās organizācijās un institūcijās, sadarbība ar citu valstu pārstāvjiem un sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministriem

60

Starppakāpe
B.3.1./B.3.2.

 

58

B.3.2.

Sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministriem, citām iestādēm, sadarbība ar starptautiskajām organizācijām, institūcijām un citu valstu pārstāvjiem

55

Starppakāpe
B.3.2./B.3.3.

 

53

B.3.3.

Sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministru, augstāku iestādi vai iestādes vadītāju, citu iestāžu pārstāvjiem, starptautiskajām organizācijām, institūcijām un citu valstu pārstāvjiem

50

Starppakāpe
B.3.3./B.3.4.

 

48

B.3.4.

Sadarbība ar iestādes vadītāju vai augstākas struktūrvienības vadītāju, struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros un citu iestāžu struktūrvienību amatpersonām

45

Starppakāpe
B.3.4./B.3.5.

 

43

B.3.5.

Sadarbība galvenokārt ar struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros un — atsevišķos gadījumos — ar citu iestāžu pārstāvjiem

40

B.3.6.

Sadarbība ar struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros

35

B.3.7.

Sadarbība vienas struktūrvienības ietvaros

30

Elementārais rādītājs C.1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem

C.1.1.

Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) darba norisi un rezultātiem

230

C.1.2.

Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) triju un vairāk pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem vai iestādes (līdz 100 amatiem) darba norisi un rezultātiem

220

C.1.3.

Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) mazāk nekā triju pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem vai iestādes (līdz 100 amatiem) triju un vairāk pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem

205

C.1.4.

Atbildība par iestādes (līdz 100 amatiem) mazāk nekā triju pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem

185

C.1.5.

Atbildība par darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā visā pamatstruktūrvienībā (kas sadalās trīs un vairāk struktūrvienībās)

175

C.1.6.

Atbildība par darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā visā pamatstruktūrvienībā (kas sadalās mazāk nekā trīs struktūrvienībās) vai par vairāku struktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā pamatstruktūrvienībā, kas sadalās trīs un vairāk struktūrvienībās

155

C.1.7.

Atbildība par vairāku struktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā pamatstruktūrvienībā, kas sadalās mazāk nekā trīs struktūrvienībās

135

C.1.8.

Atbildība par struktūrvienības darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā

115

C.1.9.

Atbildība par dažādu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem valsts pārvaldes jomā

95

C.1.10.

Atbildība par viena veida vai līdzīgu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem valsts pārvaldes jomā

75

C.1.11.

Atbildība par dažādu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem

55

C.1.12.

Atbildība par viena veida vai līdzīgu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem

35

Elementārais rādītājs C.2. Atbildība par lēmumiem
(alternatīvas izvēle administratīvajā vai profesionālajā jomā)

C.2.1.

Atbildība par lēmumiem, kas tieši ietekmē iestādes politiku un stratēģiju atbilstošā valsts pārvaldes jomā, ņemot vērā nepastāvīgas un politiski mainīgas vides faktorus

230

C.2.2.

Atbildība par lēmumiem, kas tieši ietekmē iestādes politiku un stratēģiju atbilstošā valsts pārvaldes jomā, vai atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē nozaru politikas un stratēģijas izstrādes koordināciju vienotas valsts politikas ieviešanai

215

C.2.3.

Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē sabiedrības un valsts intereses atbilstošā valsts pārvaldes jomā, un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā

210

C.2.4.

Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē sabiedrības un valsts intereses atbilstošā valsts pārvaldes jomā

190

C.2.5.

Atbildība par lēmumiem valsts pārvaldes jomā, kas ietekmē struktūrvienības darbu kopumā, un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā

180

C.2.6.

Atbildība par lēmumiem valsts pārvaldes jomā, kas ietekmē struktūrvienības darbu kopumā

160

C.2.7.

Atbildība par lēmumiem amatam noteikto valsts pārvaldes funkciju īstenošanā un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā

150

C.2.8.

Atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību iestādes darbības nodrošināšanas jomā

130

C.2.9.

Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē valsts intereses iestādes darba nodrošināšanas jomā

110

C.2.10.

Atbildība par lēmumiem amatam noteikto valsts pārvaldes funkciju īstenošanā

90

C.2.11.

Atbildība par lēmumiem amatam noteikto funkciju īstenošanā profesionālajā jomā

70

C.2.12.

Atbildība par lēmumiem amatam noteikto funkciju īstenošanā

50

Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ

 

3.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
instrukcijai Nr.5

Kvalifikācijas kategoriju noteikšanas tabula

Nr.
p.k.

Punktu diapazons

Kvalifikācijas kategorija
1. 985 1.
2. 970 984 2.
3. 945 969 3.
4. 920 944 4.
5. 891 919 5.
6. 850 890 6.
7. 810 849 7.
8. 755 809 8.
9. 691 754 9.
10. 640 690 10.
11. 590 639 11.
12. 550 589 12.
13. 525 549 13.
14. 505 524 14.
15. 485 504 15.
16. 460 484 16.
17. 440 459 17.
18. 415 439 18.
19. 390 414 19.
20. 350 389 20.
21. 310 349 21.
22. 275 309 22.

Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!