Ministru kabineta instrukcija Nr.5
Rīgā 2001.gada 23.oktobrī (prot. Nr.52, 24.¤)
Ierēdņu un valsts pārvaldes iestāžu darbinieku amatu novērtēšanas un amatu kvalifikācijas kategoriju noteikšanas kārtība
Izdota saskaņā
ar Valsts civildienesta likuma 36.panta pirmo daļu
un Ministru kabineta 1996.gada 28.maija noteikumu Nr.185
“Noteikumi par intelektuālā darba novērtēšanas
un kvalifikācijas kategoriju noteikšanas pamatmetodiku”
2.punktu
1. Instrukcija nosaka vienotu kārtību valsts civildienesta ierēdņu un valsts pārvaldes iestāžu darbinieku amatu (turpmāk — amati) novērtēšanai un amata kvalifikācijas kategorijas (turpmāk — kvalifikācijas kategorija) noteikšanai (turpmāk — metodika) valsts pārvaldes iestādēs.
2. Atbilstoši metodikai valsts pārvaldes iestādes ekspertu grupa novērtē amatus, ievērojot valsts civildienesta ierēdņu amata aprakstus un darbinieku pienākumu aprakstus attiecīgajā valsts pārvaldes iestādē, un valsts pārvaldes iestādes vadītājs nosaka katram amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju. Iestādes vadītāja amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju nosaka attiecīgais ministrs, bet Valsts kancelejas direktora amatam un Eiropas integrācijas biroja direktora amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju — Ministru prezidents. Valsts civildienesta ierēdņa amatam atbilstošu kvalifikācijas kategoriju nosaka pēc saskaņošanas ar Valsts civildienesta pārvaldi.
3. Amatus novērtē un kvalifikācijas kategorijas nosaka saskaņā ar vērtēšanas rādītāju sistēmu (1.pielikums).
4. Novērtējot amatu, izvēlas to katra elementārā vērtēšanas rādītāja pakāpi (2.pielikums), kuras apraksts visvairāk atbilst attiecīgā amata prasībām.
5. Ja amatam noteiktās prasības sastopamas divās blakus esošajās pakāpēs, lietojams starppakāpei atbilstošais punktu skaits.
6. Summējot amatu raksturojošiem vērtēšanas rādītājiem atbilstošo pakāpju punktus, iegūst punktu kopsummu. Amata kvalifikācijas kategoriju nosaka atbilstoši iegūtajai punktu kopsummai (3.pielikums).
7. Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 1999.gada 15.jūnija instrukciju Nr.6 “Instrukcija par ierēdņu amatu novērtēšanas un pirmās līdz sestās amata kvalifikācijas kategorijas noteikšanas metodiku” (Latvijas Vēstnesis, 1999, 198./199.nr.).
Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ
Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ
1.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
instrukcijai Nr.5
Vērtēšanas rādītāju sistēma
Vērtēšanas rādītāji |
Pakāpju skaits |
Maksimālais punktu |
Sintezēto rādītāju īpatsvars skaits vērtēšanas rādītāju sistēmā (%) |
|
sintezētie |
elementārie |
|||
A. Izglītība un profesionālā pieredze |
A.1. Izglītība |
8 |
150 |
25 |
A.2. Profesionālā pieredze |
7 |
100 |
||
B. Darba raksturojums |
B.1. Darba sarežģītība |
14 |
140 |
29 |
B.2. Garīgā piepūle |
13 |
90 |
||
B.3. Sadarbība |
7 |
60 |
||
C. Atbildība |
C.1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem |
12 |
230 |
46 |
C.2. Atbildība par lēmumiem |
12 |
230 |
Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ
2.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
instrukcijai Nr.5
Amata novērtēšanas tabula
Pakāpe | Elementārā rādītāja raksturojums | Punktu skaits |
Elementārais rādītājs A.1. Izglītība |
||
A.1.1. |
Maģistra vai doktora grāds, kas iegūts atbilstošā zinātnes nozarē |
150 |
A.1.2. |
Nozarei atbilstoša akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība vai akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, kas papildināta ar nozarei atbilstošām speciālajām studijām |
145 |
A.1.3. |
Akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība |
130 |
A.1.4. |
Nozarei atbilstoša pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība |
120 |
A.1.5. |
Pirmā līmeņa profesionālā augstākā izglītība |
105 |
A.1.6. |
Profesionālā vidējā izglītība |
95 |
A.1.7. |
Vidējā izglītība, kas papildināta ar atbilstošām zināšanām |
80 |
A.1.8. |
Vidējā izglītība |
75 |
Elementārais rādītājs A.2. Profesionālā pieredze |
||
A.2.1. |
Pieredze vadošā amatā valsts pārvaldē (ilgāka par gadu) un profesionālas prasmes nozarei atbilstošā jomā |
100 |
A.2.2. |
Pieredze vadošā amatā un valsts pārvaldē (ilgāka par gadu) |
95 |
A.2.3. |
Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē un valsts pārvaldē (ilgāka par gadu) |
85 |
A.2.4. |
Pieredze vadošā amatā (ilgāka par gadu) un profesionālas prasmes nozarei atbilstošā jomā |
75 |
A.2.5. |
Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē (ilgāka par gadu) |
65 |
A.2.6. |
Pieredze (līdz vienam gadam) attiecīgajā profesijā vai specialitātē |
60 |
A.2.7. |
Pieredze attiecīgajā profesijā vai specialitātē nav obligāta |
55 |
Elementārais rādītājs B.1. Darba sarežģītība |
||
B.1.1. |
Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, Ministru kabineta budžeta pārvalde vai finansu resursu sadale padotībā esošajām iestādēm, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana |
140 |
B.1.2. |
Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, iestādes un tās teritoriālo struktūrvienību finansu resursu sadale, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana |
135 |
B.1.3. |
Politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, iestādes finansu resursu sadale, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana |
120 |
B.1.4. |
Iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju, iestādes un tās teritoriālo struktūrvienību finansu resursu sadale |
115 |
B.1.5. |
Nozaru politikas un stratēģijas izstrādāšanas analīze un koordinācija vienotas valsts politikas ieviešanai, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana iestādē vai politikas un stratēģijas izstrādāšanas un politisko lēmumu īstenošanas organizēšana, sarežģītu un mainīgu procesu vadīšana iestādē vai iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju un iestādes finansu resursu sadale |
105 |
B.1.6. |
Iestādes darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana saskaņā ar augstākas iestādes noteikto politiku un stratēģiju vai politikas un stratēģijas izstrādāšanas organizēšana, vadīšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes pamatstruktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju |
100 |
B.1.7. |
Darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes pamatstruktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju |
90 |
B.1.8. |
Politikas un stratēģijas izstrādāšanas organizēšana, vadīšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes struktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto politiku un stratēģiju |
85 |
B.1.9. |
Darba plāna izstrādāšana un tā izpildes vadīšana, organizēšana un kontrolēšana valsts pārvaldes jomā iestādes struktūrvienībā saskaņā ar augstākas amatpersonas noteikto stratēģiju |
80 |
B.1.10. |
Konkrētu darba uzdevumu valsts pārvaldes jomā izpilde, kuriem nav noteiktas metodikas |
70 |
B.1.11. |
Konkrētu darba uzdevumu izpildes organizēšana |
60 |
B.1.12. |
Konkrētu darba uzdevumu valsts pārvaldes jomā izpilde atbilstoši attiecīgām metodikām |
50 |
B.1.13. |
Konkrētu darba uzdevumu izpilde, kuriem ne vienmēr ir paraugrisinājumi |
35 |
B.1.14. |
Konkrētu darba uzdevumu izpilde, kuriem vienmēr ir paraugrisinājumi |
25 |
Elementārais rādītājs B.2. Garīgā piepūle |
||
B.2.1. |
Visas informācijas vienlaicīga pārzināšana un sadale, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze iestādē, kuras darbība saistīta ar nozares politikas izstrādi vai nozaru politikas izstrādes koordināciju un visu ministriju darbības koordināciju noteiktā jomā |
90 |
Starppakāpe |
|
85 |
B.2.2. |
Visas iestādes informācijas vienlaicīga pārzināšana un sadale, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze iestādes darbības jomā |
80 |
Starppakāpe |
|
75 |
B.2.3. |
Liela apjoma dažādu veidu informācijas vienlaicīga analīze, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze sabiedrisko un valsts interešu izvērtēšanai, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji ir noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību |
70 |
B.2.4. |
Liela apjoma dažādu veidu informācijas vienlaicīga analīze, sazarotu loģisko atzinumu ķēžu analīze sabiedrisko un valsts interešu izvērtēšanai, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji nav noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību |
65 |
Starppakāpe |
|
60 |
B.2.5. |
Dažādu veidu informācijas izmantošana, izvērtēšana un labāko risinājumu un ekspertu sniegtā novērtējuma izmantošana amata pienākumu izpildei, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji ir noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību |
55 |
B.2.6. |
Dažādu veidu informācijas izmantošana, izvērtēšana un labāko risinājumu un ekspertu sniegtā novērtējuma izmantošana amata pienākumu izpildei, ja darba uzdevumi un rezultatīvie rādītāji nav noteikti normatīvajos aktos, kas nosaka iestādes pamatdarbību |
50 |
Starppakāpe |
|
45 |
B.2.7. |
Iegūtās informācijas pārveidošana jauna veida dokumentos, informācijas iegūšana no dažādiem avotiem, tās šķirošana un analīze noteiktu projektu un lēmumu sagatavošanai valsts pārvaldes jomā |
40 |
B.2.8. |
Iegūtās informācijas pārveidošana jauna veida dokumentos, informācijas iegūšana no dažādiem avotiem, tās šķirošana un analīze noteiktu projektu un lēmumu sagatavošanai |
35 |
B.2.9. |
Savāktās informācijas apstrādāšana gan atbilstoši noteiktām metodikām, gan izmantojot jaunrades elementus informācijas tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai valsts pārvaldes jomā |
30 |
B.2.10. |
Savāktās informācijas apstrādāšana gan atbilstoši noteiktām metodikām, gan izmantojot jaunrades elementus informācijas tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai |
25 |
B.2.11. |
Savāktās informācijas apstrādāšana atbilstoši noteiktām metodikām tās tālākai analīzei un lēmumu pieņemšanai |
20 |
B.2.12. |
Informācijas iegūšana no iepriekš noteiktiem avotiem un tās pirmapstrāde (piemēram, šķirošana, kodēšana) |
10 |
B.2.13. |
Vienkāršs un atkārtojams darbs |
5 |
Elementārais rādītājs B.3. Sadarbība |
||
B.3.1. |
Valsts interešu pārstāvniecība starptautiskajās organizācijās un institūcijās, sadarbība ar citu valstu pārstāvjiem un sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministriem |
60 |
Starppakāpe |
|
58 |
B.3.2. |
Sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministriem, citām iestādēm, sadarbība ar starptautiskajām organizācijām, institūcijām un citu valstu pārstāvjiem |
55 |
Starppakāpe |
|
53 |
B.3.3. |
Sadarbība ar Ministru prezidentu vai ministru, augstāku iestādi vai iestādes vadītāju, citu iestāžu pārstāvjiem, starptautiskajām organizācijām, institūcijām un citu valstu pārstāvjiem |
50 |
Starppakāpe |
|
48 |
B.3.4. |
Sadarbība ar iestādes vadītāju vai augstākas struktūrvienības vadītāju, struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros un citu iestāžu struktūrvienību amatpersonām |
45 |
Starppakāpe |
|
43 |
B.3.5. |
Sadarbība galvenokārt ar struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros un — atsevišķos gadījumos — ar citu iestāžu pārstāvjiem |
40 |
B.3.6. |
Sadarbība ar struktūrvienību amatpersonām vienas iestādes ietvaros |
35 |
B.3.7. |
Sadarbība vienas struktūrvienības ietvaros |
30 |
Elementārais rādītājs C.1. Atbildība par darba norisi un rezultātiem |
||
C.1.1. |
Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) darba norisi un rezultātiem |
230 |
C.1.2. |
Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) triju un vairāk pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem vai iestādes (līdz 100 amatiem) darba norisi un rezultātiem |
220 |
C.1.3. |
Atbildība par iestādes (vairāk nekā 100 amatu) mazāk nekā triju pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem vai iestādes (līdz 100 amatiem) triju un vairāk pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem |
205 |
C.1.4. |
Atbildība par iestādes (līdz 100 amatiem) mazāk nekā triju pamatstruktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem |
185 |
C.1.5. |
Atbildība par darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā visā pamatstruktūrvienībā (kas sadalās trīs un vairāk struktūrvienībās) |
175 |
C.1.6. |
Atbildība par darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā visā pamatstruktūrvienībā (kas sadalās mazāk nekā trīs struktūrvienībās) vai par vairāku struktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā pamatstruktūrvienībā, kas sadalās trīs un vairāk struktūrvienībās |
155 |
C.1.7. |
Atbildība par vairāku struktūrvienību savstarpēji koordinētu darbību un to darba rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā pamatstruktūrvienībā, kas sadalās mazāk nekā trīs struktūrvienībās |
135 |
C.1.8. |
Atbildība par struktūrvienības darba norisi un rezultātiem administratīvajā un profesionālajā jomā |
115 |
C.1.9. |
Atbildība par dažādu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem valsts pārvaldes jomā |
95 |
C.1.10. |
Atbildība par viena veida vai līdzīgu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem valsts pārvaldes jomā |
75 |
C.1.11. |
Atbildība par dažādu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem |
55 |
C.1.12. |
Atbildība par viena veida vai līdzīgu veidu uzdevumu izpildi un rezultātiem |
35 |
Elementārais rādītājs C.2. Atbildība par lēmumiem |
||
C.2.1. |
Atbildība par lēmumiem, kas tieši ietekmē iestādes politiku un stratēģiju atbilstošā valsts pārvaldes jomā, ņemot vērā nepastāvīgas un politiski mainīgas vides faktorus |
230 |
C.2.2. |
Atbildība par lēmumiem, kas tieši ietekmē iestādes politiku un stratēģiju atbilstošā valsts pārvaldes jomā, vai atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē nozaru politikas un stratēģijas izstrādes koordināciju vienotas valsts politikas ieviešanai |
215 |
C.2.3. |
Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē sabiedrības un valsts intereses atbilstošā valsts pārvaldes jomā, un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā |
210 |
C.2.4. |
Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē sabiedrības un valsts intereses atbilstošā valsts pārvaldes jomā |
190 |
C.2.5. |
Atbildība par lēmumiem valsts pārvaldes jomā, kas ietekmē struktūrvienības darbu kopumā, un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā |
180 |
C.2.6. |
Atbildība par lēmumiem valsts pārvaldes jomā, kas ietekmē struktūrvienības darbu kopumā |
160 |
C.2.7. |
Atbildība par lēmumiem amatam noteikto valsts pārvaldes funkciju īstenošanā un atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību nozarei atbilstošā valsts pārvaldes jomā |
150 |
C.2.8. |
Atbildība par administratīvā akta vai ar indivīda tiesībām saistīta lēmuma likumību iestādes darbības nodrošināšanas jomā |
130 |
C.2.9. |
Atbildība par lēmumiem, kas tiek ietverti iestādes vadītāja lēmumos un ietekmē valsts intereses iestādes darba nodrošināšanas jomā |
110 |
C.2.10. |
Atbildība par lēmumiem amatam noteikto valsts pārvaldes funkciju īstenošanā |
90 |
C.2.11. |
Atbildība par lēmumiem amatam noteikto funkciju īstenošanā profesionālajā jomā |
70 |
C.2.12. |
Atbildība par lēmumiem amatam noteikto funkciju īstenošanā |
50 |
Īpašu uzdevumu ministrs valsts
reformu lietās J.KRŪMIŅŠ
3.pielikums
Ministru kabineta
2001.gada 23.oktobra
instrukcijai Nr.5
Kvalifikācijas kategoriju noteikšanas tabula
Nr. |
Punktu diapazons |
Kvalifikācijas kategorija | |
1. | 985 | — | 1. |
2. | 970 | 984 | 2. |
3. | 945 | 969 | 3. |
4. | 920 | 944 | 4. |
5. | 891 | 919 | 5. |
6. | 850 | 890 | 6. |
7. | 810 | 849 | 7. |
8. | 755 | 809 | 8. |
9. | 691 | 754 | 9. |
10. | 640 | 690 | 10. |
11. | 590 | 639 | 11. |
12. | 550 | 589 | 12. |
13. | 525 | 549 | 13. |
14. | 505 | 524 | 14. |
15. | 485 | 504 | 15. |
16. | 460 | 484 | 16. |
17. | 440 | 459 | 17. |
18. | 415 | 439 | 18. |
19. | 390 | 414 | 19. |
20. | 350 | 389 | 20. |
21. | 310 | 349 | 21. |
22. | 275 | 309 | 22. |
Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ