• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par valsts budžetu 2002. gadam. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 7.11.2001., Nr. 160 https://www.vestnesis.lv/ta/id/55339

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabineta 6.novembra sēdē

Vēl šajā numurā

07.11.2001., Nr. 160

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par valsts budžetu 2002. gadam

Finansu ministrijas sagatavotais dokuments

“Latvijas Vēstnesī”

Saturā

1. Makroekonomiskā attīstība

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.1. Ārējā ekonomiskā vide

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.2. Pašreizējā ekonomiskā attīstība

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

1.3. Makroekonomiskās attīstības scenārijs

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

Galvenie makroekonomiskie rādītāji

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

IKP sadalījumā pa nozarēm

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

IKP izlietojums

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

Maksājumu bilance, miljonos latu,

Maksājumu bilance, % no IKP

“LV” Nr.151, 23.10.2001.

2. Fiskālais apskats sadalījumā pa budžetiem

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.1. Valsts budžets

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.2. Valsts konsolidētais budžets

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

ekonomiskās klasifikācijas sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts konsolidētā budžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi ekonomiskās

klasifikācijas sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts pamatbudžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi

funkcionālā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi ekonomiskās

klasifikācijas sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Valsts speciālā budžeta izdevumi

administratīvajā sadalījumā

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

2.3. Pašvaldību budžeti

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Budžeta kopapjoms 2002. gadā un objektīvo

kritēriju īpatsvari atbilstoši likumam

“Par pašvaldību finansu izlīdzināšanu”

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

Pašvaldību finansu izlīdzināšanas aprēķins

2002. gadam, Ls

“LV” Nr.152, 24.10.2001.

3. Ieņēmumu analīze

“LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.1. Nodokļu ieņēmumi

“LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.2. Pārējie ieņēmumi

“LV” Nr.153, 25.10.2001.

3.3. Pašu ieņēmumi un ārvalstu finansu palīdzība

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

4. Nodokļu atvieglojumu (atlaižu)

un nodokļu parādu summas

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

4.1. Nodokļu atvieglojumi un atlaides

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

4.2. Nodokļu parādi

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.1. Valsts budžeta plānošanas būtiskākie

elementi

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.2. Valsts budžeta likuma struktūra

“LV” Nr.154, 26.10.2001.

5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta

izdevumi

“LV” Nr.155, 30.10.2001.

“LV” Nr.156, 31.10.2001.

“LV” Nr.157, 01.11.2001.

“LV” Nr.158, 02.11.2001.

“LV” Nr.160, 07.11.2001.

5.4. Valsts investīciju projektu finansēšana

2002. gadam un turpmākajos gados

Valsts Investīciju programma

2002.-2004. gadam, milj. latu

 

6. Valsts saistības un fiskālie riski

6.1. Valsts parāds un galvojumi

 

Valsts parāda un parāda apkalpošanas izmaksu

prognoze 2001.-2006. gadam

Ārējā parāda prognoze 2002/2006

Valsts ārējo aizņēmumu izmaksu, atmaksu un

apkalpošanas izdevumu prognoze 2002-2006

Valsts ārējā parāda apkalpošanas maksājumu

prognoze 2002. gadā

Valsts iekšējā parāda apkalpošanas maksājumu

prognoze 2002. gadā

Valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīru emisijas plāns

2002. gadam (prognoze)

Valsts izsniegtie galvojumi un to kredītriska

novērtējums

Maksājumi par riskantajiem kredītiem 2002. gadā

(prognoze)

Izmaksas un apkalpošanas maksājumi par Valsts

galvotiem aizdevumiem 2001.- 2006. gadā

6.2. Fiskālie riski

 

7. Grozījumi tiesību aktos, kuri ir iekļauti valsts budžeta likumprojekta paketē

Turpinājums. Sākums — “LV” 23.10.2001., Nr.151; “LV” 24.10.2001., Nr.152; “LV”25.10.2001., Nr.153;

“LV” 26.10.2001., Nr.154; “LV” 30.10.2001., Nr.155; “LV” 31.10.2001., Nr.156; “LV” 01.11.2001., Nr.157; “LV” 02.11.2001., Nr.158

5. Valsts budžeta likuma struktūra un izdevumi

5.3. Valsts pamatbudžeta un speciālā budžeta izdevumi

30.00.00 “Valsts vienotā datorizētā zemesgrāmata”

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

187,6

1,6

189,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

172,6

0,1

172,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

15,0

1,5

16,5

Izdevumi — kopā

187,6

1,6

189,2

 

Valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas (VVDZ) programmas galvenie darbības mērķi un uzdevumi ir tehniski nodrošināt datorizētās zemesgrāmatas funkcionēšanu valstī, t.sk. zemesgrāmatu nodaļu tehnisko uzturēšanu, uzlabošanu un attīstību, veikt datu tehniskās kvalitātes pārbaudi un datu drošības pasākumus, operatīvi nodrošināt fiziskās un juridiskās personas ar datiem, kas saistīti ar nekustamo īpašumu tiesisko statusu, nodrošināt sadarbību ar citām valsts informācijas sistēmām, lai uzlabotu datu kvalitāti.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 1,5 tūkst. latu — palielinājums 10% apmērā plānots saskaņā ar Ministru kabineta 2001. gada 10. aprīļa sēdē nolemto (prot. Nr. 17, 37.¤. 5. punkts).

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 0,1 tūkst. latu — palielināti izdevumi atalgojumiem, sakarā ar minimālās darba algas pieaugumu (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).

 

 

31.00.00 “Sabiedrības integrācijas fonds” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

200,0

247,0

447,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

200,0

82,0

282,0

Ārvalstu finansu palīdzība

165,0

165,0

Izdevumi — kopā

200,0

247,0

447,0

 

Sabiedrības integrācijas fonda mērķis ir finansiāli atbalstīt un veicināt sabiedrības integrācijas procesu, atbilstoši valsts programmas “Sabiedrības integrācija Latvijā” noteiktajām darbības prioritātēm un uzdevumiem.

Resursi:

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 82,0 tūkst. latu — sabiedrības integrācijas procesu nodrošināšanai 2002. gadā.

 

Ārvalstu finansu palīdzība:

· 165,0 tūkst. latu — Phare2000 projekta LE0007.00 “Sabiedrības integrācijas veicināšana Latvijā” līdzekļi paredzēti ekspertu darbības apmaksai, valsts programmas “Sabiedrības integrācija Latvijā” ietvaros.

 

32.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

394,6

394,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

394,6

394,6

Izdevumi — kopā

394,6

394,6

 

Saskaņā ar šā gada Ministru kabineta sēdes protokolu Nr. 48 41.¤ 5. punktu sākot ar 2002. gada maiju uzsāk darbu “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs”.

Izdevumi:

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 375,1 tūkst. latu — Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības uzsākšanai ar 2002. gada maiju (atbilstoši 2001. gada 9. oktobra MK sēdes protokola Nr. 48 41.¤ 5. punktam);

· 2,7 tūkst. latu — precizēti izdevumi dalības maksai Pretkorupcijas starpvalstu grupai (GRECO).

 

Strukturālās izmaiņas:

· 16,8 tūkst. latu — sākot ar 2002. gada 1. maiju (atbilstoši 2001. gada 9. oktobra MK sēdes protokola Nr. 48 41.¤ 5. punktam) tiek plānota Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja darbības uzsākšanai, līdz ar to tiek veikta līdzekļu pārdale starp programmām 26.00.00 “Noziedzības un korupcijas novēršanas padomes sekretariāts” un 32.00.00 “Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs”.

 

21 Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija

Pamatbudžets

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai ir šādi galvenie uzdevumi:

· izstrādāt un kopīgi ar citām valsts pārvaldes institūcijām īstenot vienotu vides aizsardzības, dabas resursu saglabāšanas un racionālas izmantošanas, reģionālās attīstības plānošanas, tūrisma, hidrometeoroloģijas, būvniecības, mājokļa attīstības un zemes dzīļu izmantošanas politiku;

· savas kompetences ietvaros izstrādāt normatīvo aktu projektus, saskaņojot tos ar Valdības deklarācijas pamatnostādnēm, Eiropas līguma prasībām un Eiropas komisijas Baltās grāmatas ieteikumiem, kā arī nodrošināt minēto prasību un ieteikumu ieviešanu.

 

Strukturālās izmaiņas:

Likvidēta programma 17.00.00 “Latvijas Dabas fonda programma “Ekoloģiskā tīkla attīstība Latvijā”, kuras finansējums paredzēts tikai 2001. gadā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

14 202,4

2 805,6

5 319,4

16 716,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 619,5

210,0

1 478,5

8 888,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

1 360,5

35,1

84,3

1 409,7

Ārvalstu finansu palīdzība

5 222,4

2 560,5

3 756,6

6 418,5

Izdevumi — kopā

14 202,4

2 805,6

5 319,4

16 716,2

01.00.00 Nozaru vadība

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

974,8

216,2

1 191,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

974,8

216,2

1 191,0

Izdevumi — kopā

974,8

216,2

1 191,0

 

Izdevumi:

Palielinājums:

216,2 tūkst. latu administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar ISPA un Phare procedūrām. Prognozējamais ārvalstu finansu palīdzības apjoma pieaugums vides aizsardzības projektu finansēšanai un projektu pieteikumu sagatavošanai 2002. gadā palielinās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas nozaru vadības darba apjomu, kas prasa atbilstošā štata un izdevumu apjoma palielinājumu (ārvalstu finansu palīdzība 2002. gadam paredzēta 6,4 milj. latu apjomā jeb 38,2% no ministrijas pamatbudžeta resursu kopsummas). Tajā skaitā:

 

Regulārie izdevumi:

· 54,8 tūkst. latu 8 štata vietu ieviešanai iekšējā auditā un ES projektu kontraktēšanas vienības funkciju veikšanai atbilstoši ISPA un Phare procedūrām (tajā skaitā izdevumi atalgojumiem 43,5 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 11,3 tūkst. latu);

· 7,0 tūkst. latu 2 štata vietu ieviešanai Budžeta un finansu nodaļā ISPA un Phare vides aizsardzības projektu izdevumu plānošanai un uzskaitei (tajā skaitā izdevumi atalgojumiem 5,5 tūkst. latu, valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 1,5 tūkst. latu);

· 24,7 tūkst. latu esošo darbinieku piemaksām un ārštata darbinieku atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām, lai nodrošinātu ISPA un Phare finansu palīdzības projektu finansēšanu un projektu pieteikumu sagatavošanu (izvērtēšanu);

· 36,0 tūkst. latu komandējumu izdevumiem, tajā skaitā 33,0 tūkst. latu ārvalstu komandējumiem;

· 36,2 tūkst. latu telpu īrei un uzturēšanai;

· 14,9 tūkst. latu darbinieku apmācībai, transportlīdzekļu ekspluatācijas izmaksu segšanai un citi.

 

Vienreizējie izdevumi:

· 42,6 tūkst. latu kapitālās iegādes (8 darba vietu aprīkojums, 8 datoru, 4 mobilo tālruņu, 2 automašīnu iegāde).

 

 

02.00.00 Vides politikas līdzekļu attīstība un ieviešana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

2 834,7

451,6

3 286,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 205,5

399,3

2 604,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

629,2

52,3

681,5

Izdevumi — kopā

2 834,7

451,6

3 286,3

Programmā finansējums paredzēts valsts politikas vides un dabas aizsardzības jomā realizēšanai.

02.02.00 Vides valsts inspekcija

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

230,1

51,1

281,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

210,6

51,1

261,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

19,5

19,5

Izdevumi — kopā

230,1

51,1

281,2

 

Vides valsts inspekcija veic izpildes kontroli un uzraudzību vides aizsardzības un dabas resursu izmantošanā atbilstoši normatīvajiem aktiem visā Latvijas teritorijā, kontinentālajā šelfā, kā arī Baltijas jūras un Rīgas jūras līča Latvijas ekonomiskajā zonā, teritoriālajos un iekšējos ūdeņos.

Izdevumi:

Palielinājums:

50,0 tūkst. latu Vides valsts inspekcijas darbības pilnveidošanai un nostiprināšanai, lai izpildītu ES direktīvu “Integrētā piesārņojuma novēršanas un kontroles direktīva (IPPC)” un “Lielo rūpniecisko avāriju direktīva (SEVESO)”, kā arī nodrošinātu Ministru kabineta 2001. gada 19. jūnija noteikumu Nr. 259 “Rūpniecisko avāriju riska novērtēšanas kārtība” izpildi. Tajā skaitā:

 

Strukturālās izmaiņas:

· 41,2 tūkst. latu jaunas Lielo rūpniecisko uzņēmumu kontroles daļas izveidošanai (atalgojumi un valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas 6 štata vietām 22,7 tūkst. latu, pārējie uzturēšanas izdevumi 18,5 tūkst. latu);

 

Vienreizējie izdevumi:

· 8,8 tūkst. latu kapitālās iegādes jaunizveidotās Lielo rūpniecisko uzņēmumu kontroles daļas darbības nodrošināšanai un esošās Dabas aizsardzības kontroles daļas materiāli tehniskās bāzes uzlabošanai (5 datori, furgons, laiva, 3 teltis, 6 mēbeļu komplekti, 6 mobilie telefoni).

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 1,1 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

 

02.03.00 Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

104,0

54,7

158,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

86,0

54,7

140,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

18,0

18,0

Izdevumi — kopā

104,0

54,7

158,7

 

Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja funkcija ir nodrošināt ietekmes uz vidi novērtējumus, kas ir veicami likumā “Par ietekmes uz vidi novērtējumu” (pieņemts 1998. gada 14. oktobrī) noteiktajā kārtībā, lai novērtētu paredzētās darbības iespējamo ietekmi uz vidi un izstrādātu priekšlikumus nelabvēlīgas ietekmes novēršanai vai samazināšanai.

Sakarā ar š.g. 15. marta pieņemto likumu “Par piesārņojumu”, radikāli tiek mainīts līdzšinējais valsts vides aizsardzības politikas realizācijas mehānisms piesārņojumu novēršanā, paredzot nepieciešamību izsniegt integrētās atļaujas darbībām šajā jomā.

Šī gadā 17. jūlijā pieņemti Ministru kabineta noteikumi Nr. 323 “Prasības atkritumu sadedzināšanas iekārtu darbībai” un Ministru kabineta noteikumi Nr. 324 “A kategorijas atļauju atkritumu sadedzināšanas iekārtām pieteikšanas, izsniegšanas un pārskatīšanas kārtība un labāko tehnisko paņēmienu lietošanas noteikumi”, kuros vairāku funkciju izpilde ir uzticēta Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojam.

Šī gada 19. jūnijā ir pieņemti Ministru kabineta noteikumi “Rūpniecisko avāriju riska novērtēšanas kārtība un riska samazināšanas pasākumi”, kuru izpildei kā kompetentā institūcija ir noteikts Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts birojs, kura uzdevums ir nodrošināt rūpniecisko avāriju riska novērtēšanu, paredzot riska samazināšanas pasākumus.

Lai nodrošinātu šo uzdevumu un funkciju izpildi, ir paredzēts biroja ietvaros izveidot jaunas struktūrvienības.

Izdevumi:

Palielinājums:

54,4 tūkst. latu rūpnieciskā piesārņojuma kontroles un novēršanas nodrošināšanai. Tajā skaitā:

 

Funkciju paplašināšanās:

· 40,0 tūkst. latu 2 jaunu struktūrvienību izveidošanai — atļauju atkritumu sadedzināšanas iekārtām pieteikšanas, izsniegšanas un pārskatīšanas nodrošināšanai un rūpniecisko avāriju riska novēršanai un samazināšanai (atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 9 štata vietām 27,6 tūkst. latu, pārējiem uzturēšanas izdevumiem 12,4 tūkst. latu);

 

Vienreizējie izdevumi:

· 14,4 tūkst. latu kapitālās iegādes 2 jaunizveidoto struktūrvienību darbības nodrošināšanai (9 datori ar printeriem un programmatūru).

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 0,3 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

 

02.04.00 Vides politikas realizācija reģionos tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 375,4

25,1

1 400,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 174,9

7,9

1 182,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

200,5

17,2

217,7

Izdevumi — kopā

1 375,4

25,1

1 400,5

 

Programmas uzdevums ir nodrošināt vides aizsardzības politikas īstenošanu un normatīvo aktu ievērošanas kontroli un uzraudzību Latvijas reģionu teritorijās un iekšējos ūdeņos, kā arī Baltijas jūras piekrastē.

Programmu realizē 9 ministrijas pakļautībā esošās iestādes — 8 Reģionālās vides pārvaldes un Jūras vides pārvalde.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 17,2 tūkst. latu no reģionālo vides pārvalžu akreditēto laboratoriju veikto ķīmisko analīžu (ūdenim, augsnēm) veikšanas palielinājuma.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 7,9 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

Citas izmaiņas:

· 17,2 tūkst. latu reģionālo vides pārvalžu kārtējiem izdevumiem no papildus ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem, tajā skaitā atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 6,4 tūkst. latu.

 

 

02.05.00 Dabas aizsardzība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

965,1

220,2

1 185,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

573,9

201,2

775,1

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

391,2

19,0

410,2

Izdevumi — kopā

965,1

220,2

1 185,3

 

Programmas uzdevums ir dabas aizsardzības pasākumu izpildes un normatīvo aktu ievērošanas kontroles un uzraudzības nodrošināšana Latvijas nacionālajos parkos, rezervātos, liegumos un citās īpaši aizsargājamās dabas teritorijās.

Šo uzdevumu izpildi organizē 5 nacionālo parku un rezervātu administrācijas.

2002. gadā paredzēts izveidot jaunu iestādi — Dabas aizsardzības pārvaldi, lai nodrošinātu Natura 2000 tīkla izveidošanu, kas ir Eiropas Savienības valstu īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīkls, kurā Latvija iesaistās līdz ar iestāšanos ES.

Dabas aizsardzības pārvaldes uzdevumi:

· izstrādāt īpaši aizsargājamo dabas teritoriju dabas aizsardzības plānu jau esošajām teritorijām, kas ir pamats visu darbību veikšanai īpaši aizsargājamās dabas teritorijās, kā arī, pamatojoties uz zinātniskās izpētes rezultātiem, noteikt jaunas īpaši aizsargājamās dabas teritorijas, nodrošināt to aizsardzības statusu, atzīmēt šīs teritorijas kartēs;

· organizēt īpaši aizsargājamo sugu aizsardzības plānu izstrādāšanu, kas būs pamats ES nozīmes īpaši aizsargājamo sugu aizsardzībai Latvijā;

· nodrošināt to īpaši aizsargājamo dabas teritorijuapsaimniekošanu, kurām nav savas administrācijas, tajā skaitā uz VARAM vārda ierakstāmo zemju ierakstīšanu zemesgrāmatā, dabas vērtību saudzējošas saimniekošanas nostiprināšanu;

· izdot atļaujas, kuras pieprasa Vašingtonas konvencija, t.i. atļaujas tirdzniecībai ar apdraudētajām savvaļas augu un dzīvnieku sugām, kā arī nemedījamo dzīvnieku sugu iegūšanas atļaujas saskaņā ar Sugu un biotopu aizsardzības likumu. Pārvaldes funkcijās būs arī dabas aizsardzības projektu izpildes uzraudzība.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 19,0 tūkst. latu maksas pakalpojumu pieaugums no jauniem dabas tūrisma apmeklējuma objektiem Gaujas un Ķemeru nacionālajā parkā.

Izdevumi:

Palielinājums:

156,0 tūkst. latu dabas aizsardzības infrastruktūras izveidošanai (Natura-2000 tīkla izveidošanai) — centrālās dabas aizsardzības institūcijas izveidošanai. Tajā skaitā:

 

Strukturālās izmaiņas:

· 141,0 tūkst. latu Dabas aizsardzības pārvaldes izveidošanai un darbības nodrošināšanai, tajā skaitā izveidojot jaunas īpaši aizsargājamās dabas teritorijas (atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 13 štata vietām 41,9 tūkst. latu, pakalpojumu apmaksai 82,1 tūkst. latu, pārējiem uzturēšanas izdevumiem 17,0 tūkst. latu);

 

Vienreizējie izdevumi:

· 15,0 tūkst. latu kapitālās iegādes jaunizveidotās Dabas aizsardzības pārvaldes darbības nodrošināšanai (13 datori ar programmatūru, 3 printeri, 13 biroja mēbeles komplekti, biroja tehnika).

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 5,2 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

Citas izmaiņas:

· 19,0 tūkst. latu Ķemeru nacionālā parka un Gaujas nacionālā parka kārtējiem izdevumiem no papildus ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem, tajā skaitā atalgojumiem un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 10,0 tūkst. latu, mežu kopšanas izdevumu segšanai 9 tūkst. latu.

Investīcijas:

· 40,0 tūkst. latu saskaņā ar valsts investīcijas projekta EV15-39 “Informācijas, vides izglītības centra un hidrogrāfijas muzeja izveide Slīteres bākā” realizācijas grafiku(2002. gadā izdevumi plānoti 70,0 tūkst. latu apjomā, 2001. gadā — 30,0 tūkst. latu apjomā).

 

 

02.08.00 Radiācijas drošības centrs tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

100,0

100,5

200,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

100,0

84,4

184,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

16,1

16,1

Izdevumi — kopā

100,0

100,5

200,5

 

Radiācijas drošības centrs veic valsts uzraudzību un kontroli ar radiācijas drošību un kodoldrošību saistītajos jautājumos, lai aizsargātu iedzīvotājus, darbiniekus un vidi no jonizējošā starojuma kaitīgās iedarbības.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 16,1 tūkst. latu sakarā ar pieprasījumu pieaugumu pēc individuālās dozimetrijas veikšanas strādājošiem ar jonizējošā starojuma avotiem.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 84,4 tūkst. latu — izdevumi Radiācijas drošības centra darbības nodrošināšanai pilnam gadam (2001. gadā sakarā ar centra izveidošanu izdevumi plānoti pusgadam).

 

Citas izmaiņas:

· 16,1 tūkst. latu Radiācijas drošības centra kārtējiem izdevumiem no papildus ieņēmumiem no sniegtajiem maksas pakalpojumiem.

 

 

05.00.00 Hidrometeoroloģiskais nodrošinājums tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

1 341,6

76,0

45,7

1 311,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 046,6

76,0

45,7

1 016,3

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

295,0

295,0

Izdevumi — kopā

1 341,6

76,0

45,7

1 311,3

 

Valsts hidrometeoroloģijas pārvalde īsteno valsts politiku hidrometeoroloģijas jomā un veic praktiskos hidrometeoroloģiskos novērojumus.

Lai nodrošinātu efektīvāku valsts budžeta resursu vadību un kvalitatīvu vides monitoringa pasākumu izpildi, kuri saistīti ar ES prasībām, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija pieņēmusi lēmumu, sākot ar 2002. gadu nodot no Valsts Hidrometeoroloģijas pārvaldes Vides kvalitātes novērojumu nodaļu un Vides kvalitātes testēšanas laboratoriju, kas pilda virszemes un pazemes ūdeņu kvalitātes monitoringa funkcijas, Latvijas Vides Aģentūrai (programma 16.00.00 “Vides aizsardzības informatīvais nodrošinājums”).

Izdevumi:

Samazinājums:

Funkciju sašaurināšanās:

· 11,0 tūkst. latu sakarā ar gaisa piesārņojuma, virszemes un pazemes ūdeņu kvalitātes monitoringa funkciju nodošanu Latvijas Vides aģentūrai, kuras 2001. gadā veic Valsts hidrometeoroloģijas pārvaldes Vides kvalitātes novērojuma nodaļa un Vides kvalitātes testēšanas laboratorija.

Investīcijas:

 

65,0 tūkst. latu sakarā ar to, ka valsts investīciju projekta EV59-01 “LR gaisa monitoringa tīkla modernizācija” īstenošanu plānots pabeigt 2001. gadā.

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 14,7 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

Investīcijas:

· 31,0 tūkst. latu — plānots lielāks izdevumu apjoms 2 valsts investīcijas projektu realizācijai: valsts investīcijas projekta EV59-02 “Automātisko meteoroloģisko staciju uzstādīšana” īstenošanai izdevumi 2001. gadam paredzēti 94,0 tūkst. latu apjomā, bet 2002. gadam plānoti 100,0 tūkst. latu apjomā un valsts investīcijas projekta EV59-03 “Ūdens caurteces un līmeņa hidroakustisko mērītāju uzstādīšana” realizācijai izdevumi 2001. gadam paredzēti 230,0 tūkst. latu apjomā, bet 2002. gadam — 255,0 tūkst. latu apjomā.

 

 

06.00.00 Tūrisma attīstība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

287,0

25,0

30,0

292,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

287,0

25,0

262,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

30,0

30,0

Izdevumi — kopā

287,0

25,0

30,0

292,0

 

Programmā finansējums paredzēts, lai saskaņā ar Tūrisma likumu (pieņemts 1998. gadā 17. septembrī) nodrošinātu valsts politikas izstrādi un realizāciju tūrisma jomā. Lai nodrošinātu šīs politikas īstenošanu — tūrisma resursu racionālu izmantošanu un aizsardzību un veicinātu vietējā un starptautiskā tūrisma attīstību, 1999. gadā ir izveidota bezpeļņas organizācija valsts akciju sabiedrība “Latvijas tūrisma attīstības aģentūra”.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 30,0 tūkst. latu — tūrisma firmu maksājumi Latvijas Tūrisma attīstības aģentūrai.

Izdevumi:

Samazinājums:

Investīcijas:

· 25,0 tūkst. latu — plānots mazāks izdevumu apjoms valsts investīcijas projektam EVr01- 07 “Vienota tūrisma informācijas centru tīkla izveide”. Saskaņā ar projekta darbu grafiku un apjomiem izdevumi projekta realizācijai 2001. gadā plānoti 75,0 tūkst. latu, 2002. gadam — 50,0 tūkst. latu apjomā.

 

Palielinājums:

Citas izmaiņas:

· 30,0 tūkst. latu — izdevumi Latvijas Tūrisma attīstības aģentūras dalības maksājumiem starptautiskajos tūrisma gadatirgos (finansēšanas avots — pašu ieņēmumi) papildus izdevumiem, kas paredzēti šim mērķim no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem.

 

 

07.00.00 Zemes dzīļu racionālā izmantošana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

443,7

3,4

447,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

307,5

3,4

310,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

136,2

136,2

Izdevumi — kopā

443,7

3,4

447,1

 

Programmu realizē Valsts ģeoloģijas dienests, kura uzdevums ir izstrādāt un nodrošināt valsts politikas īstenošanu zemes dzīļu pārvaldē un zemes dzīļu racionālajā izmantošanā saskaņā ar likumu “Par zemes dzīlēm” (pieņemts 2000. gadā 7. septembrī), Ministru kabineta 1997. gada 8. jūlija noteikumiem Nr. 239 “Zemes dzīļu izmantošanas noteikumi” ar grozījumiem un citiem normatīvajiem aktiem atbilstoši ES prasībām.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 3,4 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

 

08.00.00 Būvniecība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

468,9

2,1

471,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

318,9

0,1

319,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

150,0

2,0

152,0

Izdevumi — kopā

468,9

2,1

471,0

 

Programmu realizē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības Būvniecības departaments un Valsts būvinspekcija, kura veic būvniecības valsts kontroli un ekspertīzi, saskaņā ar Būvniecības likuma (pieņemts 1997. gadā 21. oktobrī) un citu normatīvo aktu prasībām attiecībā uz būvizstrādājumu kvalitāti, kā arī hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju atbilstību drošuma normām.

Resursi:

Palielinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 2,0 tūkst. latu sakarā ar pieprasījuma pēc būvprojektu ekspertīzes pieaugumu.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 0,1 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai pilnam gadam (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas).

 

Citas izmaiņas:

· 2,0 tūkst. latu kārtējiem izdevumiem, kuri tiek segti no sniegtajiem maksas pakalpojumiem.

 

 

11.00.00 Iemaksas starptautiskajās organizācijās tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

175,7

214,8

390,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

175,7

214,8

390,5

Izdevumi — kopā

175,7

214,8

390,5

 

Programmā finansējums paredzēts, lai nodrošinātu Latvijas iemaksās starptautiskajās organizācijas saskaņā ar Latvijas Republikas noslēgtajiem līgumiem par iestāšanos starptautiskajās organizācijās un pievienošanos starptautiskajām konvencijām, kā arī piedalīšanos starptautiskajās vides aizsardzības programmās.

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 214,8 tūkst. latu, lai nodrošinātu 2002. gadā šādas iemaksas starptautiskajās organizācijās:

— sakarā ar pievienošanos Helsinku konvencijai 44,5 tūkst. latu;

— Starptautiskajā atomenerģijas aģentūrā 95,9 tūkst. latu;

— Eiropas ceļojumu komisijā 13,6 tūkst. latu;

— Vispasaules meteoroloģijas organizācijā (WMO) 4,6 tūkst. latu;

— sakarā ar Monreālas protokolu par ozona slāni noārdošām vielām 24,9 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos ANO konvencijai par klimata pārmaiņām 1,2 tūkst. latu;

— sakarā ar Ženēvas konvencijas par gaisa piesārņošanu protokolu (EMEP) 0,6 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Bāzeles konvencijai par bīstamo atkritumu pārvietošanu 1,9 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Konvencijai par rūpniecisko avāriju pārrobežu iedarbību 2,8 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Vašingtonas konvencijai par tirdzniecību ar apdraudētām sugām 2,3 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Riodeženeiro konvencijai par bioloģisko daudzveidību 0,9 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Ramsāres konvencijai par mitrainēm 0,4 tūkst. latu;

— Wetlands International 1,1 tūkst. latu;

— sakarā ar pievienošanos Bonnas konvencijai par migrējošo savvaļas dzīvnieku aizsardzību 0,6 tūkst. latu;

— Starptautiskā Dabas aizsardzības savienībā (IUCN) 0,4 tūkst. latu;

— sakarā ar Bioloģiskās drošības protokolu 0,9 tūkst. latu;

— Baltijas jūras valstu padomē (CBSS) 8,0 tūkst. latu;

— līdzdalība Eiropas Kopienas LIFE programmā 185,9 tūkst. latu.

 

 

12.00.00 Radioaktīvo vielu un bīstamo atkritumu

apsaimniekošana tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

952,2

435,3

1 387,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

952,2

435,3

1 387,5

Izdevumi — kopā

952,2

435,3

1 387,5

 

Programmas finansējums paredzēts, lai nodrošinātu Radioaktīvo vielu un bīstamo atkritumu cilvēkiem un videi drošu apsaimniekošanu atbilstoši likumam “Par radiācijas drošību un kodoldrošību” (pieņemts 2000. gada 26. oktobrī), Atkritumu apsaimniekošanas likumam (pieņemts 2000. gada 14. decembrī, stājas spēkā 2001. gada 1. martā) un citiem normatīvajiem aktiem, kā arī ES direktīvu prasībām šajā jomā.

Bīstamo atkritumu apsaimniekošanu veic speciāli šim mērķim 1996. gadā izveidotā akciju sabiedrība “BAO” (apsaimnieko Gardenes un Kņavas bīstamo atkritumu objektu).

Radioaktīvo vielu apsaimniekošanai 2001. gadā izveidota valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību “Radiācijas apsaimniekošanas pārvaldes aģentūra” (“Rapa”).

Izdevumi:

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 85,3 tūkst. latu atkritumu apsaimniekošanas sistēmas attīstībai. Izdevumi paredzēti bīstamo atkritumu apsaimniekošanas objekta uzturēšanai Olainē (Ministru kabineta 2001. gada 8. augusta rīkojums Nr. 401 “Par bīstamo atkritumu sadedzināšanas iekārtu izvietošanu Olainē”).

Investīcijas:

· 350,0 tūkst. latu — plānots lielāks izdevumu apjoms valsts investīciju projektam EV03 “Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveide”. Saskaņā ar projekta izpildes darbu grafiku un apjomu izdevumi projekta realizācijai 2001. gadā plānoti 400,0 tūkst. latu, 2002. gadam — 750,0 tūkst. latu apjomā.

Kopējie izdevumi projekta realizācijas paredzēti 1 500,0 tūkst. latu, tajā skaitā 750,0 tūkst. latu speciālā budžeta programmā 02.00.00 “Vides aizsardzības fonds”.

Valsts investīciju projekta EV03-01 Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas sistēma — apglabāšanas poligona izveide” realizācijai paredzēti kopējie izdevumi 297,9 tūkst. latu apjomā, tajā skaitā:

· izdevumi, kas tiek segti no dotācijas no budžeta vispārējiem ieņēmumiem, 250,0 tūkst. latu (2001. gada līmenī);

· līdzfinansējums no ISPA līdzekļiem 47,9 tūkst. latu apakšprogrammas 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti” ietvaros.

 

14.00.00 Eiropas Savienības un starptautiskā

finansējuma koordinācija tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

4 594,5

2 140,1

3 798,1

6 252,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

87,5

41,5

129,0

Ārvalstu finansu palīdzība

4 507,0

2 140,1

3 756,6

6 123,5

Izdevumi — kopā

4 594,5

2 140,1

3 798,1

6 252,5

 

Programmas finansējums paredzēts, lai nodrošinātu Eiropas Savienības un starptautiskā finansējuma piesaisti vides aizsardzības projektu finansēšanai saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem un finansu memorandiem, ka arī šādu projektu pieteikumu sagatavošanu.

Programmas sastāvā ir 3 apakšprogrammas:

· 14.01.00 “Starptautisko investīciju, Phare, ISPA fondu programmēšana”;

· 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti”;

· 14.03.00 “Eiropas Savienības finansētie pašvaldību projekti”.

2002. gadā paredzēts realizēt desmit vides aizsardzības projektus, tajā skaitā līdzfinansējot astoņus projektus no ISPA līdzekļiem 5 436,7 tūkst. latu apjomā un piesaistot trim projektiem Phare līdzekļus 687,7 tūkst. latu apjomā.

Izdevumi:

Samazinājums:

Ārvalstu finansu palīdzība:

Uzturēšanas izdevumi:

· 13,2 tūkst. latu apakšprogrammas 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti” izdevumu apjoma samazinājums sakarā ar Phare98 projekta “Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas izdevumi (Twinning)” pabeigšanu 2001. gadā.

 

Kapitālie izdevumi:

· 373,6 tūkst. latu sakarā ar Phare98 projekta “Piegādes reģionālajām vides laboratorijām” pabeigšanu 2001. gadā (apakšprogramma 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti”).

Investīcijas:

· 1 753,3 tūkst. latu apakšprogrammas 14.03.00 “Eiropas Savienības finansētie pašvaldību projekti” atbilstoši projektu realizācijas grafikiem un naudas plūsmām, tajā skaitā samazinājums 1 547,7 tūkst. latu apjomā sakarā ar 2 Phare98 projektu pabeigšanu 2001. gadā.

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 41,5 tūkst. latu apakšprogrammas 14.01.00 “Starptautisko investīciju, Phare, ISPA fondu programmēšana” administratīvās kapacitātes nodrošināšanai saistībā ar ISPA un Phare procedūrām.Papildus izdevumi paredzēti iekšējās kontroles sistēmas darbības uzlabošanai, lai nodrošinātu ārvalstu finansu palīdzības projektu finansu vadību atbilstoši EK prasībām saskaņā ar dokumentu “Sagatavošanās Phare un ISPA programmu paplašinātai centralizētajai ieviešanai”, tajā skaitā 31,5 tūkst. latu ārštata ekspertu atalgojumiem, ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksās.

 

Ārvalstu finansu palīdzība:

Uzturēšanas izdevumi:

· 208,0 tūkst. latu izdevumi Phare2000 projekta “Dalības maksa Eiropas Kopienas programmā LIFE” (162,4 tūkst. latu), kā arī Eiropas Kopienas programmas LIFE ietvaros finansēta projekta “Divu Eiropas nozīmes putnu vietu (Zvārde un Katlešu) aizsardzība un apsaimniekošana” (45,6 tūkst. latu) realizācijai (apakšprogramma 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti”). Izdevumi projekta “Dalības maksa Eiropas Kopienas programmā LIFE” realizācijai 185,9 tūkst. latu apjomā paredzēti no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem programmā 11.00.00 “Iemaksas starptautiskajās organizācijās”, bet projekta “Divu Eiropas nozīmes putnu vietu (Zvārde un Katlešu) aizsardzība un apsaimniekošana” īstenošanai 17,5 tūkst. latu apjomā no speciālā budžeta līdzekļiem programmas 02.00.00 “Vides aizsardzības fonds” apakšprogrammā 02.02.00 “Vides projekti”.

Investīcijas:

· 47,9 tūkst. latu apakšprogrammas 14.02.00 “Eiropas Savienības finansētie institūciju projekti” izdevumi projektam “Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas sistēma — atkritumu apglabāšanas poligona izveide”, kuru paredzēts līdzfinansēt no ISPA līdzekļiem, sākot ar 2002. gadu. Izdevumi projekta realizācijai no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem paredzēti programmā 12.00.00 “Radioaktīvo un bīstamo atkritumu apsaimniekošana” (250 tūkst. latu);

· 3 500,7 tūkst. latu — apakšprogrammas 14.03.00 “Eiropas Savienības finansētie pašvaldību projekti” izdevumu palielinājums atbilstoši projektu realizācijas grafikiem un naudas plūsmām, tajā skaitā 2 431,6 tūkst. latu 4 jaunu ISPA sadzīves atkritumu apsaimniekošanas projektu finansēšanai.

 

 

15.00.00 Eiropas Savienības finansēto projektu

tehniskā uzraudzība tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

715,4

420,4

295,0

Ārvalstu finansu palīdzība

715,4

420,4

295,0

Izdevumi — kopā

715,4

420,4

295,0

 

Šajā programmā ir atspoguļoti resursi un izdevumi ārvalstu finansu palīdzības projektiem, kuru finansēšanai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ārvalstu finansējumu nesaņem, bet tikai veic šo projektu sagatavošanas un izpildes uzraudzību.

2002. gadā paredzēts uzraudzīt 2 vides aizsardzības projektus, kas tiks finansēti no Phare Pārrobežu sadarbības programmas CBC2000.

Izdevumi:

Ārvalstu finansu palīdzība:

Samazinājums:

Uzturēšanas izdevumi:

· 7,4 tūkst. latu — apakšprogrammas 15.01.00 “Institūciju projektu tehniskā uzraudzība” projekta “Twinning/Tehniskā palīdzība Pilsētvides attīstības pilotprojekta ieviešanai”, kas tiek finansēts no Phare98 līdzekļiem, izpildi paredzēts pabeigt 2001. gadā. 2002. gadam Institūciju projektu tehniskā uzraudzība nav plānota.

Investīcijas:

· 413,0 tūkst. latu — sakarā ar apakšprogrammas 15.02.00 “Pašvaldību projektu tehniskā uzraudzība” ietvaros plānoto 5 LSIF 99 projektu un viena Phare 98 projekta “Pilsētvides attīstības pilotprojekta investīcijas” realizācijas pabeigšanu 2001. gadā saskaņā ar ārvalstu finansu palīdzības vides aizsardzības projektu realizācijas grafikiem un plānotajām naudas plūsmām atbilstoši noslēgtajiem līgumiem un parakstītajiem memorandiem.

 

 

16.00.00 Vides aizsardzības informatīvais nodrošinājums tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

971,8

139,1

122,2

954,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

821,7

104,0

122,2

839,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

150,1

35,1

115,0

Izdevumi — kopā

971,8

139,1

122,2

954,9

 

Sākot ar 2000. gadu programmu realizē ministrijas pakļautībā izveidotā valsts iestāde “Latvijas vides aģentūra”.

Latvijas Vides aģentūras galvenie uzdevumi un funkcijas ir:

· nodrošināt vides valsts monitoringa programmas izpildi saskaņā ar Eiropas Savienības direktīvu un vadlīniju prasībām;

· veidot Eiropas Savienības standartu prasībām atbilstošu vides kvalitātes testēšanas laboratoriju sistēmu;

· koordinēt ministrijas padotībā esošo institūciju vides reģistru izveidi un veicināt to tālāku attīstību;

· veikt nacionālā koordinatora funkcijas starptautiskajās (globālajās un Eiropas) informācijas sistēmas;

· nodrošināt sabiedrības tiesības saņemt vides informāciju, t.sk. elektroniskā veidā globālajā datortīklā INTERNET.

Resursi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 35,1 tūkst. latu sakarā ar pieprasījuma samazināšanos pēc ķīmiski vienkāršajām analīzēm un pēc specifiskas programmatūras. Attiecīgi samazinās izmaksas, kas saistīti ar šo analīžu veikšanu.

Izdevumi:

Samazinājums:

Investīcijas:

· 100,0 tūkst. latu — plānots mazāks izdevumu apjoms valsts investīcijas projektam EV17 “Vienotas vides datu informatīvās sistēmas izveide”. Saskaņā ar projekta darbu grafikiem un apjomiem izdevumi projekta realizācijai 2001. gadā plānoti 250,0 tūkst. latu, 2002. gadam — 150,0 tūkst. latu apjomā.

 

Citas izmaiņas:

· 4,0 tūkst. latu — plānoti mazāki izdevumi kapitālajām iegādēm (par 3,0 tūkst. latu) un netiek plānoti ēdināšanas izdevumi (piens darbiniekiem, kas strādā ar veselībai kaitīgām vielām).

 

Palielinājums:

Regulārie izdevumi:

· 1,2 tūkst. latu minimālās darba algas paaugstināšanai (ieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) pilnam gadam.

 

Funkciju paplašināšanās:

· 111,0 tūkst. latu uzturēšanas izdevumu palielinājums, lai nodrošinātu gaisa piesārņojuma, virszemes un pazemes ūdeņu kvalitātes monitoringu atbilstoši Eiropas Savienības direktīvu un Eiropas Vides aģentūras prasībām, tajā skaitā izdevumi papildus 16 štata vietu atalgojumam un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 44,9 tūkst. latu, no tiem 11,0 tūkst. latu,pārņemot šīs funkcijas no Valsts Hidrometeoroloģijas pārvaldes (programma 05.00.00 “Hidrometeoroloģiskais nodrošinājums”.

Investīcijas:

· 10,0 tūkst. latu — plānots lielāks izdevumu apjoms valsts investīcijas projektam EV16 “Latvijas vides kontroles laboratoriju sistēmas izveide un nodrošinājums”. Saskaņā ar projekta darbu grafikiem un apjomiem izdevumi projekta realizācijai 2001. gadā plānoti 80,0 tūkst. latu, 2002. gadā — 90,0 tūkst. latu apjomā.

 

 

17.00.00 Latvijas Dabas fonda programma

“Ekoloģiskā tīkla attīstība Latvijā” tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

5,0

5,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5,0

5,0

Izdevumi — kopā

5,0

5,0

 

Izdevumi:

Samazinājums:

Vienreizējie izdevumi:

· 5,0 tūkst. latu sakarā ar to, ka valsts budžeta finansējums 2001. gadā paredzēts Latvijas Dabas fonda programmas “Ekoloģiskā tīkla attīstība Latvijā” izpildes pabeigšanai.

 

Speciālais budžets

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Ieņēmumi

9 519,1

347,2

9 866,3

Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi

9 451,0

315,1

9 766,1

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

68,1

6,9

75,0

Ārvalstu finansu palīdzība

25,2

25,2

Izdevumi — kopā

9 370,9

495,4

9 866,3

Fiskālā bilance

148,2

02.00.00 Vides aizsardzības fonds

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Ieņēmumi

9 519,1

347,2

9 866,3

Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi

9 451,0

315,1

9 766,1

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

68,1

6,9

75,0

Ārvalstu finansu palīdzība

0

25,2

25,2

Izdevumi — kopā

9 370,9

495,4

9 866,3

Fiskālā bilance

148,2

0

Valsts speciālā budžeta naudas līdzekļu

atlikumu izmaiņas palielinājums (-)

vai samazinājums (+)

-148,2

0

 

Vides aizsardzības fonda uzdevums ir nodrošināt vides aizsardzības pasākumu un projektu finansēšanu no normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā uzkrātiem finansu līdzekļiem.

Galvenokārt fonda ieņēmumus veido dabas resursu nodokļa maksājumi, kuri saskaņā ar likumu “Par dabas resursu nodokļi” (pieņemts 1995. gada 14. septembrī) 40% apjomā ir ieskaitāmi Vides aizsardzības fondā un 60% apjomā — pašvaldību budžetos.

Ieņēmumi:

· Dabas resursu nodoklis — 9 266,1 tūkst. latu;

· Akcīzes nodoklis par kurināmajiem naftas produktiem — 350,0 tūkst. latu;

· Pārējie īpašiem mērķiem iezīmētie ieņēmumi (visas likumos un citos tiesību aktos paredzētās soda naudas un kompensācijas par videi nodarīto kaitējumu un citas iemaksas) — 150,0 tūkst. latu;

· Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem — 75,0 tūkst. latu;

· Ārvalstu finansu palīdzība — 25,2 tūkst. latu.

 

Palielinājums:

Īpašiem mērķiem iezīmēti ieņēmumi:

· 315,1 tūkst. latu — plānots dabas resursu nodokļa iemaksu palielinājums, prognozējot uzņēmumu ekonomiskās aktivitātes palielinājumu un līdz ar resursu patēriņa pieaugumu, palielinoties šo uzņēmumu izraisītajām vides noslodzēm.

 

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

· 6,9 tūkst. latu no Dabas muzeja apmeklētājiem lielākā apjomā pārdotajām biļetēm, prognozējot apmeklētāju skaita pieaugumu sakarā ar jaunām ekspozīcijām un izstāžu aktivitātēm.

Atbilstoši Vides aizsardzības fonda nolikumā paredzētajam izdevumi plānoti šādiem mērķiem:

Izdevumi:

· Fonda darbības nodrošinājumam — 166,0 tūkst. latu;

· Vides aizsardzības projektu finansēšanai — 7 403,2 tūkst. latu, tajā skaitā:

 

— Subsīdijas — 1 800,0 tūkst. latu;

 

— Dotācijas — 3 587,6 tūkst. latu;

 

— Iemaksas starptautiskajās organizācijās — 33,6 tūkst. latu Latvijas dalībmaksa Eiropas Vides aģentūrā, tajā skaitā izdevumus 25,2 tūkst. latu apmērā paredzēts segt no Phare2001 līdzekļiem;

 

— Investīcijas — 750,0 tūkst. latu valsts investīciju projekta EV03 “Bīstamo atkritumu apsaimniekošanas sistēmas izveide” finansēšanai;

 

— Kapitālie izdevumi un zemes iegāde — 1 232,0 tūkst. latu vides aizsardzību institūciju materiāltehniskais nodrošinājums;

· Dabas muzeja darbības nodrošināšanai — 227,2 tūkst. latu;

· ISPA investīciju projektu sagatavošanai — 2 000 tūkst. latu;

· Zivju aizsardzības pasākumu finansēšanai — 70,0 tūkt. latu.

 

22 Kultūras ministrija

Pamatbudžets

Kultūras ministrijas galvenie uzdevumi ir izstrādāt, īstenot un koordinēt vienotu valsts iekšējo un ārējo politiku un stratēģiju kultūras un kultūrizglītības jomā, nodrošināt Latvijas kultūras procesa nepārtrauktību un kultūridentitātes saglabāšanu. Pārzināt kultūras mantojumu, tautas mākslu, teātra, mūzikas, vizuālo mākslu, muzeju, bibliotēku, grāmatniecības, kino un arhīvu nozari, kā arī nodrošināt to attīstību.

Kultūras ministrija plāno līdzekļus programmu “Kultūra”, “Izglītība”, “Filmu nozare”, “Kultūras lietu pārvalde un vadība” un “Valsts arhīvu sistēmas” īstenošanai, kā arī valsts bezpeļņas akciju sabiedrības “Kultūrkapitāla fonds” darbībai, kas pēc konkursos iesniegto projektu izvērtēšanas, pieaicinot radošās savienības, kultūras un mākslas pārstāvjus, finansiāli atbalsta kultūras un mākslas projektus. Programmu darbības rezultātā tiek īstenota valsts iekšējā un ārējā kultūrpolitika, tāpat tiek nodrošināta Latvijas kultūras procesa nepārtrauktība un kultūridentitātes saglabāšana.

2001. gadā Ministru kabinetā tika apstiprināta nacionālā programma “Kultūra”, kurā tika akceptētas 10 ar kultūru saistīto 10 apakšprogrammu tālākā darbība (“Kultūras mantojums”, “Muzeji”, “Bibliotēkas”, “Vizuālā māksla”, “Tradicionālā kultūra”, “Teātris”, “Mūzika”, “Literatūra”, “Filmu māksla”, “Kultūrizglītība”).

Ar plašu pasākumu programmu 2001. gada augustā — septembrī Rīgā noritējis Eiropas kultūras mēnesis.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

Resursi izdevumu segšanai

20 030,6

1 003,8

1 184,7

20 211,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

17 201,9

822,5

1 015,9

17 395,2

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

2 567,3

11,2

168,9

2 725,0

Ārvalstu finansu palīdzība

261,4

170,1

91,3

Izdevumi — kopā

20 115,9

1 089,1

1 184,7

20 211,5

Fiskālā bilance

-85,3

Maksas pakalpojumu un citu pašu

ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma

samazinājums (+), palielinājums (-)

85,3

01.00.00 programma “Kultūra”

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2001. gada

Izmaiņas

2002. gada

plāns

-

+

projekts

1

2

3

4

5

Resursi izdevumu segšanai

10 211,3

609,4

705,7

10 307,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

8 627,1

608,0

595,7

8 614,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu

ieņēmumi

1 529,3

110,0

1 639,3

Ārvalstu finansu palīdzība

54,9

1,4

53,5

Izdevumi — kopā

10 245,0

643,1

705,7

10 307,6

Fiskālā bilance

-33,7

Maksas pakalpojumu un citu pašu

ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma

samazinājums (+), palielinājums (-)

33,7

 

Programmu “Kultūra” veido 20 apakšprogrammas, kas ietver Kultūras ministrijas pārziņā esošos valsts muzejus, bibliotēkas, teātrus un profesionālās mūzikas un mākslas iestādes un pārējās kultūras pārvaldības iestādes un organizācijas. Kultūras institūciju darbības pamatmērķis ir kultūras vērtību radīšana, izplatīšana un saglabāšana.

Apakšprogrammas “Muzeju valsts pārvalde un muzeji” finansējums ietver Muzeju valsts pārvaldes un Kultūras ministrijas pārziņā esošo 10 valsts muzeju ar 17 filiālēm darbības nodrošināšanu.

Muzeju darbības mērķis ir vākt, saglabāt, pētīt un popularizēt sabiedrībā dabas, garīgās un materiālās kultūras vērtības, sekmēt to izmantošanu sabiedrības izglītošanai un attīstībai. 2002. gada valsts budžetā projektā izdevumi muzeju darbībai palielināti salīdzinājumā ar 2001. gadu par 143,6 tūkst. latu jeb par 5,7% (algu pieaugumam, telpu nomas maksai un investīcijām). 2002. gadā paredzēts palielināt, salīdzinot ar 2001. gadu, izstāžu skaitu par 24 un paredzot 209 izstādes gadā, plānots apmeklētāju skaita pieaugums — 45 700, kas gadā būs 6 805 000.

Ņemts vērā Kultūras ministrijas ierosinājums — apakšprogrammu “Bibliotēku pārvalde un bibliotēkas” sadalīt divās atsevišķās apakšprogrammās:

· 01.02.00 apakšprogramma “Bibliotēku pārvalde un Latvijas Neredzīgo bibliotēka”;

· 01.08.00 apakšprogramma “Latvijas Nacionālā bibliotēka”.

Šo apakšprogrammu mērķis — nodrošināt bibliotēku pastāvēšanu, kā arī veicināt to aizsardzību un attīstību. 2002. gadā valsts budžeta projektā izdevumi palielināti salīdzinājumā ar 2001. gadu par 72,2 tūkst latu jeb par 5,4% (Latvijas Nacionālajai bibliotēkai telpu nomas maksas palielinājuma segšanai, Bibliotēku informācijas tīklu Konsorcija uzturēšanas izdevumiem). 2002. gadā plānots bibliotēku apmeklētāju skaita pieaugums par 700 apmeklētājiem vairāk salīdzinot ar 2001. gadu un būs 441 000.

Sakarā ar to, ka nacionālā programmā “Kultūra”, teātru un koncertorganizāciju darbība ir iezīmēta atsevišķi un to virzībai un tālākai attīstībai, atbilstoši Kultūras ministrijas iesniegtajam ierosinājumam, apakšprogramma “Teātru, izrāžu un koncertdarbība” ir sadalīta divās atsevišķās apakšprogrammās:

· 01.03.00 apakšprogramma “Teātru darbība”;

· 01.05.00 apakšprogramma “Koncertorganizāciju darbība”.

Ministrijas pārziņā ir 7 valsts profesionālie teātri. Liepājas pašvaldības b/o SIA “Liepājas teātris” saņem valsts budžeta finansējumu teātra trupas darbībai. Ministrijas pārziņā ir 3 profesionālas koncertorganizācijas — Latvijas Nacionālais Simfoniskais orķestris, Valsts Akadēmiskais koris “Latvija”, “Latvijas koncertdirekcija”. 2002. gadā valsts budžeta projektā izdevumi palielināti salīdzinājumā ar 2001. gadu par 179 tūkst. latu jeb par 9,0% (Valmieras drāmas teātra rekonstrukcija — 49 tūkst. latu, teātru un koncertdarbība — 120 tūkst. latu). 2002. gadā plānots palielināt teātru, izrāžu un koncertu kopējo skatītāju un klausītāju skaitu salīdzinājumā ar 2001. gadu par 29 tūkstošiem (plānots — 708 000), tajā pašā laikā samazinās kopējais izrāžu un koncertu skaits par 45 (plānots — 2809) un pirmizrāžu skaits par 5 izrādēm (plānots — 68).

Saskaņā ar Kultūras ministrijas ierosinājumu ir izveidota jauna apakšprogramma 01.09.00 “Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija un Kutūras pieminekļu glābšanas programma”. Šī apakšprogramma ir izveidota novirzot daļu līdzekļu 250 030 latu apmērā no esošās apakšprogrammas “Kultūras pasākumi un programmas” un piešķirot 60 000 tūkst. latu papildus līdzekļus valst kultūtas pieminekļu glābšanas programmai un 284 570 latu apmērā no esošās apakšprogrammas “Pārējās Kultūras pārvaldes iestādes un organizācijas”, kurai vienlaicīgi tiek mainīts nosaukums — 01.06.00 “Valsts Tautas Mākslas centrs un UNESCO Latvijas Nacionālā komisija”, kuras funkciju un darbības nodrošināšanai piešķirti papildus 20 800 latu.

Resursi:

Samazinājums:

 

Ārvalstu finansu palīdzība:

· 1,3 tūkst. latu — dalības maksas proporciju izmaiņa starp Latvijas valsti un Phare līdzekļiem — Eiropas Kopienas kultūras programmas “Kultūra 2000” ietvaros finansējums dalības maksai, ko paredzēts segt no Phare līdzekļiem. 2002. gadā nepieciešami 53,5 tūkst. latu.

 

Palielinājums:

· Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu palielinājums plānots 110 tūkst. latu, tajā skaitā:

— 99,6 tūkst latu — Latvijas Nacionālajai operai, sakarā ar piebūves pirmās kārtas — jaunās mazās zāles pabeigšanu un tās darbības rezultātā gūtajiem ieņēmumiem,

— 10,4 tūkst. latu — muzejiem un teātriem ar plānoto ieņēmumu palielināšanu no biļešu realizācijas un ieņēmumiem no telpu nomas.

Izdevumi:

Samazinājums:

Vienreizēji izdevumi:

· 400 tūkst. latu — Eiropas kultūras mēneša norisei 2001. gada septembrī;

· 30,6 tūkst. latu — Latvijas līdzdalībai Venēcijas mākslas biennālē;

· 30 tūkst. latu — Valsts akadēmiskā kora telpu rekonstrukcijai;

· 22,5 tūkst. latu — Okupācijas muzejam (ceļojošajai izstādei, muzeja darbības nodrošināšanai, ārvalstu viesu uzņemšanai pētniecības programmai);

· 10 tūkst. latu — mērķprogrammai “Kamermūzika” — Kamermūzikas koncertu norisei Latvijas novados;

· 10 tūkst. latu — mūziķu apvienībai “Tornis” — Neatkarīgās mūzikas festivālam;

· 6 tūkst. latu — Cēsu rajona Centrālās bibliotēkas datorlasītavas iekārtošanai.

 

Citas izmaiņas:

· 29 tūkst. latu — līdzekļu samazinājums sakarā ar strukturālajām izmaiņām;

· 15 tūkst. latu — līdzekļu iekšējā pārdale no apakšprogrammas “Muzeju valsts pārvalde un muzeji” citām apakšprogrammām;

· 54,7 tūkst. latu — līdzekļu iekšējā pārdale no apakšprogrammas “Latvijas Nacionālā bibliotēka” citām apakšprogrammām.

 

Palielinājums:

Vienreizēji izdevumi:

· 10 tūkst. latu paredzēts finansējums sagatavošanas darbiem XXIII Vispārējo latviešu Dziesmu svētku un XIII Deju svētkiem 2003. gadā;

· 12,2 tūkst. latu izdevumi kapitālajām iegādēm.

 

Regulārie izdevumi:

· 98,0 tūkst. latu paredzēti kārtējiem izdevumiem sakarā ar pašu ieņēmumu palielināšanos,

· 85 tūks. latu sakarā ar minimālās darba algas palielinājums no 2001. gada 1. jūlija,

· 25 tūkst. latu Latvijas Nacionālajai bibliotēkai telpu nomas maksas palielinājuma segšanai,

· 20 tūkst. latu Bibliotēku informācijas tīklu konsorcija uzturēšanas izdevumiem,

· 1,3 tūkst. latu dalībai programmā “Kultūra 2000”,

· 20,8 tūkst. latu UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas funkciju un darbības nodrošināšanai,

· 24,3 tūkst. latu telpu nomas maksai muzejiem un Operai,

· 60 tūkst. latu teātru darbībai un uzturēšanai,

· 80 tūkst. latu koncertorganizāciju darbībai un uzturēšanai,

· 5 tūkst. latu Latvijas Laikmetīgās Mākslas centra darbības nodrošināšanai,

· 56 tūkst. latu muzeju valsts pārvaldei un muzejiem — darbības nodrošināšanai,

· 21 tūkst. latu Latviešu Literatūras informācijas centra izveidei un uzturēšanai,

· 60 tūkst. latu Valsts kultūras pieminekļu glābšanas programmai.

 

Citas izmaiņas:

· 31,1 tūkst. latu — līdzekļu iekšējā pārdale starp apakšprogrammām — kultūrpārvaldības iestāžu funkciju un darbības nodrošināšanai.

Investīcijas:

 

96 tūkst. latu finansējums investīciju projektiem:

· 40 tūkst. latu — Turaidas muzejrezervāta attīstībai (projekta izmaksas tiek plānotas 50 tūkst. latu apmērā);

· 43 tūkst. latu — Mākslas muzeja “Arsenāls” rekonstrukcijai un restaurācijai (projekta izmaksas tiek plānotas 50 tūkst. latu apmērā);

· 49 tūkst. latu — Valmieras drāmas teātra rekonstrukcijai (projekta izmaksas tiek plānotas 129 tūkst. latu apmērā);

· 36 tūkst. latu samazinājums Rīgas vēstures un kuģniecības muzeja kolonnu zāles rekonstrukcijai un restaurācijai (projekta izmaksas tiek plānotas 39 tūkst. latu apmērā).

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!