Ministru kabineta noteikumi Nr.463
Rīgā 2001.gada 6.novembrī (prot. Nr.54, 4.¤)
Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 19.janvāra noteikumos Nr.15 “Ceļu satiksmes noteikumi”
Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 1.panta 8.punktu
Izdarīt Ministru kabineta 1999.gada 19.janvāra noteikumos Nr.15 “Ceļu satiksmes noteikumi” (Latvijas Vēstnesis, 1999, 19./20.nr.; 2001, 93.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt norādi, uz kāda likuma pamata noteikumi izdoti, šādā redakcijā:
“Izdoti saskaņā ar Ceļu satiksmes likuma 1.panta 8.punktu”.
2. Aizstāt 1.19.apakšpunktā vārdus “ceļa zīmi un” ar vārdiem “ceļa zīmi un (vai)”.
3. Svītrot 155.punktā vārdus “(Latvijas ceļu iedalījums norādīts šo noteikumu 7.pielikumā)”.
4. Aizstāt 251.punktā skaitļus un vārdus “2003.gada 1.janvārim” ar skaitļiem un vārdiem “2006.gada 1.janvārim”.
5. Svītrot 256.punktu.
6. Izteikt 2.pielikumu šādā redakcijā:
“2.pielikums
Ministru kabineta
1999.gada 19.janvāra
noteikumiem Nr.15
Pieļaujamie transportlīdzekļu (transportlīdzekļu sastāvu) gabarīti (ar kravu vai bez tās), faktiskā masa un ass slodze
1. |
Garums: |
|
1.1. |
mehāniskajiem transportlīdzekļiem |
12 m |
1.2. |
piekabēm |
12 m |
1.3. |
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi |
16,50 m |
1.4. |
transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi |
18,75 m |
1.5. |
posmainajiem autobusiem |
18 m |
2. |
Platums: |
|
2.1. |
visiem transportlīdzekļiem |
2,55 m |
2.2. |
transportlīdzekļiem ar izotermisko virsbūvi |
2,60 m |
3. |
Augstums |
4 m |
4. |
Transportlīdzekļa vai transportlīdzekļu sastāva pagrieziena rādiuss: |
|
4.1. |
iekšējais |
5,30 m |
4.2. |
ārējais |
12,50 m |
5. |
Attālums horizontālā plaknē no puspiekabes atbalsta — sakabes ierīces ass līdz puspiekabes aizmugurei | 12 m |
6. |
Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam, atņemot attālumu no automobiļa aizmugures līdz piekabes priekšai |
15,65 m |
7. |
Attālums paralēli transportlīdzekļu sastāva ar piekabi garenasij no automobiļa kravas telpas vistālāk uz priekšu izvirzītā punkta līdz piekabes vistālāk uz aizmuguri izvirzītajam punktam |
16,40 m |
8. |
Faktiskā masa: |
|
8.1. |
divasu piekabēm |
18 t |
8.2. |
trīsasu piekabēm |
24 t |
8.3. |
transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kuri sastāv no divasu automobiļa un divasu piekabes |
36 t |
8.4. |
transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi, kuri sastāv no divasu automobiļa un trīsasu vai vairākasu piekabes vai trīsasu automobiļa un divasu vai vairākasu piekabes |
40 t |
8.5. |
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kuri sastāv no divasu vilcēja un trīsasu puspiekabes vai trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes |
40 t |
8.6. |
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kuri sastāv no trīsasu vilcēja un divasu vai trīsasu puspiekabes un kuri ved 40 pēdu (12,2 m) ISO konteineru |
44 t |
8.7. |
transportlīdzekļu sastāviem ar puspiekabi, kuri sastāv no divasu vilcēja un divasu puspiekabes: |
|
8.7.1. |
ja puspiekabes starpasu attālums ir 1,3 m un lielāks, bet nepārsniedz 1,8 m |
36 t |
8.7.2. |
ja puspiekabes starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m |
36 t |
8.7.3. |
ja vilcēja faktiskā masa ir 18 t un puspiekabes, kuras starpasu attālums ir lielāks par 1,8 m, faktiskā masa ir 20 t, un dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums |
38 t |
8.8. |
divasu automobiļiem |
18 t |
8.9. |
trīsasu automobiļiem |
25 t |
8.10. |
trīsasu automobiļiem, ja automobiļa dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
26 t |
8.11. |
četrasu automobiļiem ar diviem stūrējamiem tiltiem, ja tā dzenošajam tiltam ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai katram no dzenošajiem tiltiem ir dubultriteņi un ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
32 t |
8.12. |
trīsasu posmainajiem autobusiem |
28 t |
9. |
Vienass tilta slodze: |
|
9.1. |
dzītajam tiltam bez dubultriteņiem |
10 t |
9.2. |
dzītajam tiltam ar dubultriteņiem |
10 t |
9.3. |
dzenošajam tiltam |
11,5 t |
10. |
Divasu tilta slodze: |
|
10.1. |
mehāniskajiem transportlīdzekļiem, ja starpasu attālums ir: |
|
10.1.1. |
mazāks par 1 m |
11,5 t |
10.1.2. |
1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m |
16 t |
10.1.3. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m |
18 t |
10.1.4. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m un ja dzenošajai asij ir dubultriteņi un pneimatisks vai tam pielīdzināms atsperojums vai ja abām dzenošajām asīm ir dubultriteņi un katras ass slodze nepārsniedz 9,5 t |
19 t |
10.2. |
piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums ir: |
|
10.2.1. |
mazāks par 1 m |
11 t |
10.2.2. |
1 m un lielāks, bet mazāks par 1,3 m |
16 t |
10.2.3. |
1,3 m un lielāks, bet mazāks par 1,8 m |
18 t |
10.2.4. |
1,8 m un lielāks |
20 t |
11. |
Trīsasu tilta slodze piekabēm (puspiekabēm), ja starpasu attālums: |
|
11.1. |
nepārsniedz 1,3 m |
21 t |
11.2. |
lielāks par 1,3 m, bet nepārsniedz 1,4 m |
24 t |
12. |
Transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) dzenošās ass (dzenošo asu) slodze nedrīkst būt mazāka par 25 % no kopējās transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) faktiskās masas |
|
13. |
Transportlīdzekļu sastāviem ar piekabi attālums starp vilcēja pakaļējo asi un piekabes priekšējo asi nedrīkst būt mazāks par 3 m |
|
14. |
Četrasu mehāniskā transportlīdzekļa maksimāli pieļaujamā masa tonnās nedrīkst būt lielāka par pieciem attālumiem metros starp tā priekšējo un pakaļējo asi |
|
15. |
Attālums horizontālā plaknē starp puspiekabes atbalsta — sakabes ierīces asi un jebkuru punktu puspiekabes priekšpusē nedrīkst pārsniegt 2,04 m”. |
7. Svītrot 7.pielikumu.
Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ
Satiksmes ministrs A.Gorbunovs