• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Finanšu un kapitāla tirgus komisijas 2001. gada 2. novembra lēmums Nr. 17/3 "Par "Apdrošinātāju darbību reglamentējošo Finansu un kapitāla tirgus komisijas atļauju saņemšanas un paziņojumu izdarīšanas noteikumu" apstiprināšanu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 21.11.2001., Nr. 168 https://www.vestnesis.lv/ta/id/55737

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Mūsu Baltais nams stalts kanālmalā stāv vēl dižāks, skaistāks, jauneklīgāks

Vēl šajā numurā

21.11.2001., Nr. 168

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Finanšu un kapitāla tirgus komisija

Veids: lēmums

Numurs: 17/3

Pieņemts: 02.11.2001.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Finansu un kapitāla tirgus komisijas padomes lēmums Nr.17/3

Rīgā 2001. gada 2. novembrī

Par “Apdrošinātāju darbību reglamentējošo Finansu un kapitāla tirgus komisijas atļauju saņemšanas un paziņojumu izdarīšanas noteikumu” apstiprināšanu

Pamatojoties uz Finansu un kapitāla tirgus komisijas likuma 6., 7., 8., un 17. pantu, Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 10., 11., 24. un 26. pantu, Finansu un kapitāla tirgus komisijas padome n o l e m j:

1. Apstiprināt “Apdrošinātāju darbību reglamentējošo Finansu un kapitāla tirgus komisijas atļauju saņemšanas un paziņojumu izdarīšanas noteikumus” (pielikumā).

2. Noteikt, ka ar šī lēmuma 1. punktā minēto noteikumu spēkā stāšanos spēku zaudē ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 5. augusta rīkojumu Nr. 121 apstiprinātā “Kārtība, kādā paziņo par ārvalstu apdrošinātāja pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības atvēršanu”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 5. augusta rīkojumu Nr. 120 apstiprinātā “Kārtība, kādā paziņo par uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības atvēršanu”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 26. jūlija rīkojumu Nr. 112 apstiprinātā “Kārtība, kādā apdrošinātājs saņem atļauju pamatkapitāla palielināšanai vai samazināšanai”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 26. jūlija rīkojumu Nr. 115 apstiprinātā “Kārtība, kādā saņemama atļauja apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja un locekļu pienākumu pildīšanai”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 26. jūlija rīkojumu Nr. 114 apstiprinātā “Kārtība, kādā apdrošinātājs saņem atļauju juridiskās adreses maiņai”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 26. jūlija rīkojumu Nr. 110 apstiprinātā “Kārtība, kādā apdrošinātājs saņem atļauju nosaukuma maiņai”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 26. jūlija rīkojumu Nr. 111 apstiprinātā “Kārtība, kādā saņemama atļauja izdarīt grozījumus apdrošinātāja statūtos”, ar Apdrošināšanas uzraudzības inspekcijas 1999. gada 5.augusta rīkojumu Nr. 119 apstiprinātā “Kārtība, kādā saņemama atļauja apdrošinātāja akcionāru būtiskas līdzdalības iegūšanai vai maiņai”.

Finansu un kapitāla tirgus komisijas priekšsēdētāja vietnieks J.Brazovskis

 

 

Apdrošinātāju darbību reglamentējošo Finansu un kapitāla tirgus komisijas atļauju saņemšanas un paziņojumu izdarīšanas noteikumi

1. Vispārīgie jautājumi

1.1. “Apdrošinātāju darbību reglamentējošo Finansu un kapitāla tirgus komisijas atļauju saņemšanas un paziņojumu izdarīšanas noteikumi” (tālāk tekstā — noteikumi) izstrādāti saskaņā ar Finansu un kapitāla tirgus komisijas likumu un Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumu.

1.2. Noteikumi nosaka kārtību kādā:

1.2.1. Finansu un kapitāla tirgus komisija (tālāk tekstā — Komisija) izsniedz Latvijas Republikā reģistrētai apdrošināšanas akciju sabiedrībai vai savstarpējai apdrošināšanas kooperatīvai biedrībai (tālāk tekstā — apdrošinātājs) atļauju:

1.2.1.1. palielināt vai samazināt savu pamatkapitālu,

1.2.1.2. apstiprināt amatā valdes priekšsēdētāju, valdes priekšsēdētāja vietnieku, direktoru rīkotāju, galveno grāmatvedi, galveno aktuāru, revīzijas komisijas priekšsēdētāju,

1.2.1.3. mainīt juridisko adresi,

1.2.1.4. mainīt nosaukumu,

1.2.1.5. personai tieši vai netieši iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību apdrošināšanas sabiedrībā;

1.2.2. ārvalstu apdrošinātājs paziņo Komisijai par savas pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības atvēršanu Latvijas Republikā;

1.2.3. notiek paziņošana Komisijai par Latvijas Republikā reģistrēta uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības, kuras darbība Latvijas Republikā saistīta ar apdrošināšanu, atvēršanu.

1.3. Šo noteikumu 1.2.1.1. un 1.2.1.5. punkts neattiecas uz savstarpējo apdrošināšanas kooperatīvo biedrību.

1.4. Latvijas Republikā izstrādātie un apstiprinātie dokumenti un to kopijas jānoformē saskaņā ar Latvijas Republikas Ministru kabineta apstiprināto dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas noteikumu prasībām.

1.5. Ārvalstu fizisko un juridisko personu dokumentiem jābūt legalizētiem, ja vien Latvijas Republikas likumos vai Latvijas Republikas Saeimas apstiprinātajos starptautiskajos līgumos nav noteikta cita kārtība. Dokumentiem svešvalodās jābūt ar notariāli apliecinātu tulkojumu latviešu valodā.

 

 

2. Apdrošinātāja pamatkapitāla palielināšana vai samazināšana

2.1. Apdrošinātājs var saņemt Komisijas atļauju palielināt pamatkapitālu, ja lēmums par jauno akciju laidienu pieņemts saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, ja personas, kuras paredzējušas iegūt īpašumā jaunā akciju laidiena akcijas, atbilst normatīvo aktu prasībām un ir pierādījušas brīva kapitāla pietiekamību samaksai par iegādei paredzētajām jaunizlaistajām akcijām.

2.2. Apdrošinātājs var saņemt Komisijas atļauju samazināt pamatkapitālu, ja lēmums par pamatkapitāla samazināšanu pieņemts saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

2.3. Ja apdrošinātājs, kura paša līdzekļu summa ir mazāka par Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 34. un 35. pantā noteikto lielumu vai tehniskās rezerves nav pilnībā segtas ar likumā atļautajiem aktīviem, vēlas palielināt pamatkapitālu, tad personām, kas vēlas iegādāties jaunizlaistās akcijas, rakstiski jāapliecina Komisijai, ka tās ir iepazinušās ar attiecīgā apdrošinātāja reālo finansiālo stāvokli. Apdrošinātājs akciju publisko emisiju var veikt, ja tā paša līdzekļu summa nav mazāka par Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likuma 34. un 35. pantā noteikto lielumu un tehniskās rezerves ir pilnībā segtas ar likumā atļautajiem aktīviem.

2.4. Lai saņemtu atļauju apdrošinātāja pamatkapitāla palielināšanai vai samazināšanai, apdrošinātājam jāiesniedz Komisijai šādi dokumenti:

2.4.1. apdrošinātāja vadītāja parakstīts Komisijai adresēts iesniegums, kurā uzskaitīti tam pievienotie dokumenti;

2.4.2. akcionāru pilnsapulces protokola (likumā paredzētajos gadījumos — valdes sēdes protokola) kopija vai izraksts ar lēmumu par pamatkapitāla palielināšanu vai samazināšanu;

2.4.3. pamatkapitāla palielināšanas vai samazināšanas noteikumi, kas izstrādāti atbilstoši normatīvo aktu prasībām;

2.4.4. apdrošinātāja vadītāja parakstīts paziņojums par iepriekšējā akciju laidiena apmaksu (1. pielikums), norādot katram akcionāram piederošo akciju kopskaitu, t.sk. balsstiesīgo akciju skaitu, kopējo akciju nominālvērtību un līdzdalības apmēru procentos no apmaksātā pamatkapitāla;

2.4.5. apdrošinātāja vadītāja parakstīts paziņojums par jaunu akciju laidienu (2. pielikums):

2.4.5.1. slēgtajā akciju emisijā — norādot katra esošā un potenciālā akcionāra plānoto iegādājamo akciju kopskaitu, t.sk. balsstiesīgo akciju skaitu un iegūtās līdzdalības apmēru procentos no pamatkapitāla pēc jaunā akciju laidiena beigām,

2.4.5.2. publiskajā akciju emisijā — norādot katra esošā akcionāra, kurš tieši vai netieši iegūs vai palielinās būtisku līdzdalību apdrošinātājā, plānoto iegādājamo akciju kopskaitu, t.sk. balsstiesīgo akciju skaitu un iegūtās līdzdalības apmēru procentos no pamatkapitāla pēc jaunā akciju laidiena beigām;

2.4.6. ziņas par 2.4.5. punktā minētajiem potenciālajiem akcionāriem, kā arī tās ziņas par esošajiem akcionāriem, kuras mainījušās kopš brīža, kad attiecīgā informācija pēdējo reizi iesniegta Komisijai:

2.4.6.1. apdrošinātāja akcionārus identificējošo dokumentu kopijas (fiziskajām personām — pases vai cita personu apliecinoša dokumenta kopija, uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) — apliecinātas reģistrācijas apliecības un uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statūtu (līgumu) kopijas, citām personām — cita veida identificējošu dokumentu kopijas),

2.4.6.2. ziņas par apdrošinātāja akcionāru — uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) — īpašniekiem, līdz ir iegūta informācija par īpašniekiem — fiziskajām personām, un visu šo apdrošinātāja akcionāru īpašnieku (fizisko, juridisko un citu personu) identificējošo dokumentu kopijas un ziņas par šo īpašnieku tieši un netieši iegūtu būtisku līdzdalību citos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), norādot to nosaukumu, juridisko adresi, līdzdalības apjomu (summa un procenti no pamatkapitāla). Ja apdrošinātāja akcionārs vai tā īpašnieks ir publiska akciju sabiedrība, kuras akcijas tiek kotētas kādā Eiropas Savienības valstī reģistrētā fondu biržā vai biržā, kas ir Starptautiskās fondu biržu federācijas locekle (tālāk tekstā — publiska akciju sabiedrība), jāsniedz ziņas tikai par tiem publiskās akciju sabiedrības akcionāriem, kuriem tajā pieder tieši vai netieši iegūta būtiska līdzdalība,

2.4.6.3. ziņas par apdrošinātāja akcionāru tieši un netieši iegūtu būtisku līdzdalību citos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), norādot to nosaukumu, juridisko adresi, reģistrācijas numuru un vietu, līdzdalības apmēru, kā arī īpaši norādot, ja uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ir kredītiestāde, finansu iestāde vai finansu pārvaldītājsabiedrība,

2.4.6.4. apdrošinātāja akcionāru — uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) vai citu juridisku personu — kompetentas institūcijas lēmums (kopija) par līdzdalību šajā apdrošinātājā;

2.4.7. dokumenti par akcionāru finansiālo stāvokli, kuri ļauj pārliecināties par brīva kapitāla pietiekamību samaksai par jaunā laidiena akcijām: Latvijas Republikas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) — Latvijas Republikas Valsts ieņēmumu dienesta (tālāk tekstā — VID) attiecīgā rajona nodaļas izsniegta izziņa, ka uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) nav nodokļu parādu, pēdējo divu darbības gadu gada pārskatu kopijas ar VID atzīmi par saņemšanu; ārvalstu uzņēmējsabiedrībām — pēdējo divu darbības gadu auditēti gada pārskati; fiziskajām personām — VID apliecināta gada ienākumu deklarācijas kopija vai personas darba devēja apliecināta paziņojuma par algas nodokli kopija (rezidentiem) vai attiecīgās nodokļu administrācijas iestādes apliecināta nodokļu (ienākumu) deklarācijas kopija (nerezidentiem) un apkalpojošās bankas (banku) izziņa par vidējo konta atlikumu pēdējā gada laikā vai citi brīva kapitāla pietiekamību apliecinoši dokumenti;

2.4.8. īpašuma novērtējuma atzinumi vai to kopijas, zemesgrāmatu akta kopija vai izraksts no zemesgrāmatas par nekustamo īpašumu un nekustamā īpašuma īpašnieka lēmums par nekustamā īpašuma atsavināšanu, ieguldot to apdrošinātāja pamatkapitālā.

2.5. Apdrošinātāja pamatkapitālā var ieguldīt tikai tādu nekustamo īpašumu, kas nepieciešams apdrošinātāja apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanai.

 

 

3.†Apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, valdes priekšsēdētāja vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra, revīzijas komisijas priekšsēdētāja apstiprināšana amatā

3.1. Apdrošinātāja valdes priekšsēdētājam, tā vietniekam, direktoram rīkotājam, galvenajam grāmatvedim, galvenajam aktuāram un revīzijas komisijas priekšsēdētājam, kā arī personām, kuras uz laiku izpilda iepriekš minēto amatpersonu pienākumus, jāatbilst normatīvo aktu prasībām. Apdrošinātāja vadītāja un galvenā grāmatveža valsts valodas prasmei jāatbilst trešās (augstākās) pakāpes prasībām, izņemot 3.2.3. punktā paredzēto gadījumu.

3.2. Lai apstiprinātu amatā apdrošinātāja valdes priekšsēdētāju, tā vietnieku, direktoru rīkotāju, galveno grāmatvedi, galveno aktuāru un revīzijas komisijas priekšsēdētāju, apdrošinātājam jāiesniedz Komisijai šādi dokumenti:

3.2.1. apdrošinātāja padomes priekšsēdētāja vai apdrošinātāja vadītāja parakstīts Komisijai adresēts iesniegums, kurā uzskaitīti tam pievienotie dokumenti;

3.2.2. apdrošinātāja kompetentas pārvaldes institūcijas sapulces (sēdes) protokola kopija vai izraksts ar lēmumu par personas kā kandidāta iecelšanu pienākumu pildīšanai vai kompetentas amatpersonas lēmuma par personas iecelšanu attiecīgajā amatā kopija;

3.2.3. personas kandidatūru raksturojoši dokumenti: paziņojums (3. pielikums), īsa biogrāfija (CV), pases kopija, izglītības dokumentu un darba (darba līgumu) grāmatiņas vai darba līgumu kopijas un (ja kandidāts izglītību nav ieguvis valsts valodā) Valsts valodas atestācijas komisijas izsniegtas trešajai (augstākajai) pakāpei atbilstošas valsts valodas prasmes apliecības kopija vai apdrošinātāja padomes priekšsēdētāja vai apdrošinātāja vadītāja paskaidrojums, ja objektīvu iemeslu dēļ apdrošinātāja vadītāja valsts valodas prasme neatbilst minētajām prasībām; ja Komisija paskaidrojumu atzīst par pamatotu, apdrošinātāja vadītājam ar tulka palīdzību jānodrošina valsts valodas prasmes prasību izpilde; vēlama arī ieteikuma vēstule (rekomendācija) no iepriekšējās vai esošās darbavietas;

3.2.4. pēc Komisijas pieprasījuma — citi dokumenti vai to kopijas, kas apliecina, ka ievērota normatīvajos aktos un statūtos noteiktā kārtība personas kā kandidāta izvirzīšanai amatam.

3.3. Lai apstiprinātu amatā galveno aktuāru, apdrošinātājs papildus šo noteikumu 3.2. punktā noteiktajiem dokumentiem iesniedz dokumenta kopiju, kas apliecina aktuāra minimālo kvalifikācijas prasību izpildi atbilstoši Komisijas noteikumiem.

 

 

4. Būtiska līdzdalība

4.1. Lai saņemtu atļauju tieši vai netieši iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību apdrošinātājā, apdrošinātājam vai personai, kura vēlas iegūt vai palielināt būtisku līdzdalību apdrošinātājā (tālāk šīs nodaļas tekstā — persona), pirms akciju iegādes un būtiskas līdzdalības iegūšanas vai palielināšanas jāiesniedz Komisijai šādi dokumenti:

4.1.1. apdrošinātāja vadītāja vai personas vai tās pilnvarota pārstāvja parakstīts Komisijai adresēts iesniegums, kurā norādīts šīs personas akciju skaits un līdzdalības apmērs procentos no pamatkapitāla pirms un pēc akciju atsavināšanas un kurā uzskaitīti tam pievienotie dokumenti;

4.1.2. dokumenti vai to kopijas, kas apliecina, ka ievērota likumos un statūtos noteiktā apdrošinātāja akciju atsavināšanas kārtība;

4.1.3. apdrošinātāja vadītāja parakstīts akcionāru saraksts, kurā norādīts katram akcionāram piederošo akciju kopskaits, t.sk. balsstiesīgo akciju skaits, kopējā akciju nominālvērtība un līdzdalības apmērs procentos no pamatkapitāla pirms un pēc akciju atsavināšanas. Ja apdrošinātājs ir publiska akciju sabiedrība, jāsniedz ziņas tikai par tiem publiskās akciju sabiedrības akcionāriem, kuriem pieder tieši vai netieši iegūta būtiska līdzdalība;

4.1.4. ziņas par personu:

4.1.4.1. personu identificējoša dokumenta kopija (fiziskajai personai — pases vai cita personu apliecinoša dokumenta kopija, uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) — apliecināta reģistrācijas apliecības un uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) statūtu (līguma) kopija, citai personai — cita veida identificējoša dokumenta kopija),

4.1.4.2. personas — uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vai citas juridiskās personas — kompetentas institūcijas lēmuma par līdzdalību attiecīgajā apdrošinātājā kopija,

4.1.4.3. dokumenti par personas finansiālo stāvokli, kuri ļauj pārliecināties par brīva kapitāla pietiekamību samaksai par akcijām: Latvijas Republikas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) — VID attiecīgā rajona nodaļas izsniegta izziņa, ka uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) nav nodokļu parādu, un pēdējo divu darbības gadu gada pārskatu kopijas ar VID atzīmi par saņemšanu; ārvalstu uzņēmējsabiedrībām — pēdējo divu darbības gadu auditēti gada pārskati; fiziskajām personām — VID apliecināta gada ienākumu deklarācijas kopija vai personas darba devēja apliecināta paziņojuma par algas nodokli kopija (rezidentiem) vai attiecīgās nodokļu administrācijas iestādes apliecināta nodokļu (ienākumu) deklarācijas kopija (nerezidentiem) un apkalpojošās bankas (banku) izziņa par vidējo konta atlikumu pēdējā gada laikā vai citi brīva kapitāla pietiekamību apliecinoši dokumenti;

4.1.5. ziņas par personas — uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) — īpašniekiem, līdz ir iegūta informācija par īpašniekiem — fiziskajām personām, un visu šo personas īpašnieku (fizisko, juridisko un citu personu) identificējošo dokumentu kopijas un ziņas par šo īpašnieku tieši vai netieši iegūtu būtisku līdzdalību citos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), norādot to nosaukumu, juridisko adresi, līdzdalības apjomu (summa un procenti no pamatkapitāla). Ja persona vai tās īpašnieks ir publiska akciju sabiedrība, jāsniedz ziņas tikai par tiem publiskās akciju sabiedrības akcionāriem, kuriem tajā pieder tieši vai netieši iegūta būtiska līdzdalība;

4.1.6. ziņas par personas tieši vai netieši iegūtu būtisku līdzdalību citos uzņēmumos (uzņēmējsabiedrībās), norādot to nosaukumu, juridisko adresi, reģistrācijas numuru un vietu, līdzdalības apmēru, kā arī īpaši norādot, ja uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ir finansu un kapitāla tirgus dalībnieks.

4.2. Par personas netieši iegūtu līdzdalību apdrošinātājā uzskatāma personas līdzdalība tāda uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) — apdrošinātāja akcionāra — pamatkapitālā, pār kuru persona īsteno kontroli vai kurā personai tieši vai netieši pieder vairāk nekā 50 procentu pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju skaita. Nosakot fiziskās personas netieši iegūto līdzdalību, ievēro tās laulātā, vecāku un bērnu līdzdalību apdrošinātāja pamatkapitālā vai balsstiesīgo akciju skaitu.

4.3. Personai nav atkārtoti jāiesniedz Komisijai šo noteikumu 4.1.4.–4.1.6. punktā minētie dokumenti un ziņas, kas jau ir iesniegtas Komisijai iepriekš un nav mainījušās, izņemot 4.1.4.3. punktā minēto VID attiecīgā rajona nodaļas izsniegtu izziņu, ka uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) nav nodokļu parādu.

4.4. Ja apdrošinātāja akcionāri vai to īpašnieki (mātesuzņēmumi), kuri tieši vai netieši iegūst būtisku līdzdalību 20 un vairāk procentu apmērā no apdrošinātāja pamatkapitāla vai balsstiesīgo akciju skaita, ir ārvalstu apdrošinātājs, tad tiem papildus 4.1. punktā minētajiem dokumentiem jāiesniedz attiecīgās ārvalsts apdrošināšanas iestāžu uzraudzības institūcijas atļauja būtiskas līdzdalības iegūšanai apdrošinātājā, ja šīs valsts normatīvie akti nosaka šādas atļaujas nepieciešamību, vai minētās ārvalsts institūcijas rakstisks apstiprinājums, ka šāda atļauja nav nepieciešama un ka tā neiebilst pret attiecīgā apdrošinātāja līdzdalību apdrošinātājā. Papildus minētajai informācijai jāiesniedz attiecīgās ārvalsts apdrošināšanas uzraudzības institūcijas apliecinājums par to, ka tā veic apdrošināšanas iestāžu uzraudzību, pamatojoties uz konsolidētiem finansu pārskatiem, un ka attiecīgās ārvalsts spēkā esošie normatīvie akti ļauj apdrošināšanas uzraudzības institūcijai sniegt citas valsts apdrošināšanas uzraudzības institūcijai un saņemt no tās apdrošināšanas iestāžu finansu pārskatus un citu informāciju apjomā, kāds nepieciešams uzraudzības funkciju veikšanai, un ka attiecīgās ārvalsts normatīvie akti paredz atbildību par neizpaužamas informācijas izpaušanu.

 

 

5. Apdrošinātāja padomes vai valdes sastāva un akcionāru maiņa

5.1. Mainoties apdrošinātāja padomes vai valdes sastāvam, apdrošinātājam 10 darba dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas un reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā jāiesniedz Komisijai dokuments vai tā kopija, kas apliecina padomes un valdes locekļu sastāva grozījumu spēkā stāšanos saskaņā ar normatīvo aktu prasībām.

5.2. Apdrošinātājs nekavējoties informē Komisiju par pamatkapitāla un balsstiesīgo akciju sadalījuma maiņu kas saistīta ar būtisku līdzdalību, iesniedzot Komisijai visu akcionāru sarakstu, kurā norādīts katram akcionāram piederošais akciju kopskaits, t.sk. balsstiesīgo akciju skaits, kopējais akciju skaits, kopējā akciju nominālvērtība un līdzdalības apmērs procentos no apdrošinātāja pamatkapitāla.

5.3. Apdrošinātājs ne retāk kā reizi gadā vienlaikus ar gada pārskata iesniegšanu informē Komisiju par akcionāriem, iesniedzot Komisijai akcionāru reģistra izrakstu.

5.4. Ja apdrošinātājs tieši vai netieši ieguvis, palielinājis vai samazinājis būtisku līdzdalību citā uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā), tas 10 darba dienu laikā par to informē Komisiju, norādot uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukumu, juridisko adresi, reģistrācijas numuru un vietu, līdzdalības apmēru, kā arī īpaši norādot, ja uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ir kredītiestāde, finansu iestāde vai finansu pārvaldītājsabiedrība.

 

 

6. Paziņošana par ārvalstu apdrošinātāja pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības atvēršanu Latvijas Republikā

6.1. Ārvalstu apdrošinātāja pārstāvniecībai vai pastāvīgajai pārstāvniecībai (tālāk tekstā — pārstāvniecība) Komisijai jāiesniedz šādi dokumenti:

6.1.1. ārvalstu apdrošinātāja vadītāja parakstīts Komisijai adresēts paziņojums par pārstāvniecības atvēršanu, kurā uzskaitīti tam pievienotie dokumenti;

6.1.2. apliecināta dokumenta kopija, kas apstiprina pārstāvniecības reģistrēšanas faktu Uzņēmumu reģistrā;

6.1.3. paziņojums par pārstāvniecības vadītāju (4. pielikums).

6.2. Ja pārstāvniecību slēdz vai notiek tās vadītāju maiņa, pārstāvniecības pilnvarota amatpersona par to nekavējoties ziņo Komisijai.

 

 

7. Paziņošana par Latvijas Republikā reģistrēta uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības), pārstāvniecības vai pastāvīgās pārstāvniecības, kuras darbība ir saistīta ar apdrošināšanu, atvēršanu

7.1. Uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), pārstāvniecībai vai pastāvīgajai pārstāvniecībai (tālāk tekstā — uzņēmums) Komisijai jāiesniedz šādi dokumenti:

7.1.1. uzņēmuma pilnvarotas amatpersonas parakstīts Komisijai adresēts paziņojums par uzņēmuma atvēršanu, kurā uzskaitīti tam pievienotie dokumenti;

7.1.2. dokumenta kopija, kas apstiprina uzņēmuma reģistrēšanas faktu Uzņēmumu reģistrā;

7.1.3. paziņojums par uzņēmuma vadītāju (5. pielikums).

7.2. Ja uzņēmumu slēdz vai nomaina tā vadītāju, uzņēmuma pilnvarota amatpersona par to nekavējoties ziņo Komisijai.

 

 

8. Iesniegumu un paziņojumu iesniegšanas un izskatīšanas kārtība

8.1. Iesniegumu vai paziņojumu un tam pievienotos dokumentus apdrošinātāja pilnvarota persona personiski iesniedz Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļai, un par to tiek sastādīts dokumentu pieņemšanas un nodošanas akts, ko paraksta dokumentu iesniedzējs un minētās daļas darbinieks.

8.2. Iesniegumu un tam pievienotos dokumentus Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļa nepieņem, ja netiek iesniegti visi nepieciešamie dokumenti vai ja tie nav sagatavoti atbilstoši normatīvo aktu prasībām.

8.3. Komisija šo noteikumu 2.4.1., 3.2.1. un 4.1.1. punktā noteiktos iesniegumus izskata 30 kalendāro dienu laikā pēc visu nepieciešamo atbilstoši normatīvo aktu prasībām sagatavotu dokumentu saņemšanas.

8.4. Lēmumu par atļaujas izsniegšanu vai atteikumu vai lēmumu par apstiprināšanu vai atteikumu apstiprināšanai amatā šo noteikumu 1.2.1.1., 1.2.1.2. un 1.2.1.5. punktā noteiktajos gadījumos pieņem Komisijas padome. Lēmumu par atteikumu izsniegt atļauju šo noteikumu 1.2.1.3. un 1.2.1.4. punktā noteiktajos gadījumos pieņem Komisijas padome.

8.5. Personas, kuras kandidē uz apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja amatu, pirms viņu kandidatūru izskatīšanas Komisijas padomē tiek uzaicinātas uz pārrunām Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļā.

8.6. Ja Komisija nepiekrīt apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra un revīzijas komisijas priekšsēdētāja apstiprināšanai amatā, attiecīgo personu kā kandidātu šim amatam var atkārtoti izvirzīt ne agrāk kā pēc sešiem mēnešiem no atteikuma dienas.

8.7. Ja persona, kura kandidē uz apdrošinātāja valdes priekšsēdētāja, tā vietnieka, direktora rīkotāja, galvenā grāmatveža, galvenā aktuāra un revīzijas komisijas priekšsēdētāja amatu, sniegusi par sevi nepatiesas ziņas, viņa turpmāk nevar pretendēt uz minētajiem amatiem.

8.8. Komisija izsniedz Komisijas padomes lēmumu trīs darba dienu laikā pēc attiecīgā lēmuma pieņemšanas.

8.9. Ja atteikta atļaujas izsniegšana šo noteikumu 1.2.1. punktā noteiktajos gadījumos, jaunu iesniegumu atļaujas saņemšanai var iesniegt pēc trūkumu novēršanas, kuru dēļ atļauja tika atteikta.

 

 

9. Noslēguma jautājumi

9.1. Apdrošinātāja nosaukums nedrīkst atkārtot Latvijas Republikā vai ārvalstīs reģistrēta apdrošinātāja nosaukumu.

9.2. Apdrošinātājam ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā jāpaziņo Komisijai par pieņemto lēmumu mainīt apdrošinātāja nosaukumu vai juridisko adresi. Ja septiņu darba dienu laikā Komisija nav izteikusi iebildumus, uzskatāms, ka Komisija ir devusi atļauju apdrošinātāja nosaukuma vai juridiskās adreses maiņai. Apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc attiecīgu grozījumu reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā jānodod iepriekš izsniegtās licences apdrošinātāja darbībai oriģināls un jāiesniedz Komisijai dokumenti licences pārreģistrācijai.

9.3. Pēc atļaujas apdrošinātāja pamatkapitāla palielināšanai vai samazināšanai saņemšanas apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc lēmuma par pamatkapitāla palielināšanu vai samazināšanu paziņošanas Uzņēmumu reģistram paziņojuma kopija ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par saņemšanu jāiesniedz Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļai.

9.4. Apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc kārtējā akciju laidiena beigām un paziņojuma par pamatkapitāla pilnīgu apmaksu iesniegšanas Uzņēmumu reģistram paziņojuma kopija ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par tā saņemšanu, kā arī apdrošinātāja akcionāru saraksts, kurā norādīts katra akcionāra laidienā apmaksāto akciju kopskaits, t.sk. balsstiesīgo akciju skaits, kopējā akciju nominālvērtība un līdzdalības apmērs procentos no apmaksātā pamatkapitāla, jāiesniedz Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļai.

9.5. Pēc atļaujas apdrošinātāja amatpersonu apstiprināšanai amatā saņemšanas apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc to reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā dokuments vai tā kopija, kas apliecina grozījumu par amatpersonas apstiprināšanu amatā spēkā stāšanos, jāiesniedz Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļai.

9.6. Pēc apdrošinātāja statūtu vai to grozījumu reģistrācijas Uzņēmumu reģistrā apdrošinātājam ne vēlāk kā 10 darba dienu laikā pēc reģistrācijas statūti vai to grozījumi ar Uzņēmumu reģistra atzīmi par reģistrāciju jāiesniedz Komisijas Juridiskā un licencēšanas departamenta Licencēšanas daļai.

 

 

1. pielikums

1F COPY.GIF (61756 bytes)

 

2. pielikums

2F COPY.GIF (52010 bytes)

3. pielikums

31F COPY.GIF (60982 bytes)

32F COPY.GIF (81946 bytes)

4. pielikums

41F COPY.GIF (64873 bytes)

42F COPY.GIF (57634 bytes)

5.pielikums

 

51F COPY.GIF (64721 bytes)

52F COPY.GIF (57853 bytes)

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!