• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par "Grindeks" balvām ķīmijas skolotājiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.12.2001., Nr. 176 https://www.vestnesis.lv/ta/id/56179

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Latviju Pasaules veselības organizācijas saimē

Vēl šajā numurā

05.12.2001., Nr. 176

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par “Grindeks” balvām ķīmijas skolotājiem

Uzņēmums “Grindeks” vakar, 3.decembrī, jau trešo gadu pasniedza prēmijas labākajiem Latvijas ķīmijas skolotājiem par izcilu ieguldījumu skolēnu sagatavošanā ķīmijas nozares studijām. Šogad par ieguldīto darbu audzēkņu sagatavošanā Rīgas Tehniskās universitātes Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātē farmaceitiskā uzņēmuma simt latu prēmijas saņems septiņi ķīmijas skolotāji: Ināra Iesalniece (V.Plūdoņa Kuldīgas ģimnāzija), Agrita Sakse (Skrīveru A.Upīša vidusskola), Ilga Krūmiņa (Varakļānu vidusskola), Aina Gaidule (Talsu ģimnāzija), Anna Tarvide (Rīgas Valsts tehnikums), Ināra Gaile (Āgenskalna Valsts ģimnāzija) un Ludmila Reimate (Tukuma Raiņa 1.vidusskola).

Prēmējot labākos ķīmijas skolotājus Latvijā, īpaši priecē fakts, ka tādi ir ne tikai Latvijas galvaspilsētā, bet arī lauku rajonos, jo īpaši Kurzemes un Latgales reģionos.

“Jaunatnes piesaistīšana studijām organiskajā Ķīmijā un ķīmijas tehnoloģijā ir arī svarīgs priekšnosacījums uzņēmuma “Grindeks” tālākai izaugsmei jaunu aktīvo vielu pētniecības projektu realizācijā un tātad jaunu medikamentu ieviešanā ražošanā,” uzsvēra Aktīvo farmaceitisko vielu biznesa struktūras direktors Vitālijs Skrīvelis. “Apbalvotie skolotāji tika izvēlēti no skolām, balstoties uz labāk sagatavoto nākamo studentu skaitu, kas šogad iestājās RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātē. Jauno studentu aktivitāte un skolotāju radošais darbs liecina, ka šai mūsu valstī par prioritāru atzītajai nozarei nākotnē ir labas perspektīvas.”

Situācijā, kad valsts piešķirtais finansējums Latvijas skolotājiem ir niecīgs, prēmiju pasniegšana ir nozīmīgs gan materiālais, gan emocionālais atbalsts tālākai viņu aktīvas darbības turpināšanai skolēnu mācībās. Lai to veicinātu, 1999.gadā “Grindeks” iedibināja labāko ķīmijas skolotāju prēmēšanu. Vienlaikus uzņēmums “Grindeks” arī apzinās, ka, atbalstot ķīmijas skolotājus, tiek radīti labvēlīgi apstākļi jaunu, aktīvu un radošu darbinieku sagatavošanai darbam ķīmijas nozarē.

“Ir jāapzinās, ka nozare sākas ar talantīgu jaunu cilvēku ienākšanu tajā no vidējās izglītības līmeņa, turpinās ar studijām augstskolās un universitātēs, vēlāk seko darbs ražošanā, zinātniskie pētījumi, jaunu teoriju un tehnoloģiju iztrāde,” uzsvēra RTU Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes dekāns Valdis Kampars. “Nozares pamatkodols ir vidējās izglītības līmeņa skolēni un skolotāji, augstskolu studenti un pasniedzēji, ražošanas uzņēmumi un zinātnieki. Šobrīd farmaceitiskie ražošanas uzņēmumi pieprasa augstākās kvalifikācijas darbiniekus — bakalaura, maģistra un doktora līmeņa speciālistus. Tādēļ jo īpaši atzinīgi vērtējama uzņēmuma “Grindeks” kā ražotāja prēmiju piešķiršana tiem skolotājiem, kuri gatavo studentus — nākamos augstākās kvalifikācijas speciālistus nozarei. Tā ir “Grindeks” iecere, kurai pakāpeniski pievienojas arvien jauni ražotāji. Gribu cerēt, ka saite skola — augstskola — zinātnieki — ražotāji nākotnē kļūs aizvien spēcīgāka.”

Neapšaubāmi, pozitīvi prēmiju piešķiršanu vērtē paši skolotāji. Pagājušajā gadā prēmiju saņēmēji uzsvēra, ka šāds finansiāls atbalsts, īpaši profesionālās izglītības skolās strādājošajiem skolotājiem, ir stimuls tālākai aktīvai darbībai. Patlaban, vērtējot ķīmijas nozari kopumā, svarīgākais uzdevums ir saglabāt tajā jau sasniegto un to attīstīt, lai iesākatas darbs pēc gadiem nebūtu jāsāk no nulles. Tas attiecas gan uz ķīmijas tehnoloģijas, gan analītiskās un organiskās ķīmijas nozarēm. Šeit svarīgākais ir par ķīmijas priekšmetu audzēkņos radīt interesi jau skolas gados. Skolotāja uzdevums ir jauniešus, kas ķīmijas priekšmetu sāk apgūt četrpadsmit piecpadsmit gadu vecumā, prast ieinteresēt un vēlāk profesionāli orientēt tālākas specialitātes izvēlē.

Ķīmijas nozare no jauna kļūst populāra pēdējos gados, kad jo īpaši tā tiek saistīta ar vides zinātnēm, kas rada interesi audzēkņos. Tādēļ priecē, ka “Grindeks” ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas radis iespēju atvēlēt līdzekļus skolotāju prēmēšanai.

 

Solvita Cerecka, a/s “Grindeks” Sabiedrisko attiecību nodaļas speciāliste

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!