• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2000. gada 2. maija noteikumi Nr. 163 "Noteikumi par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 5.05.2000., Nr. 161/163 https://www.vestnesis.lv/ta/id/5627

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru kabinets noteikumi Nr.164

Kārtība, kādā tiek aprēķinātas un atmaksātas pārmaksātās valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas

Vēl šajā numurā

05.05.2000., Nr. 161/163

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: noteikumi

Numurs: 163

Pieņemts: 02.05.2000.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Ministru kabineta noteikumi Nr. 163

Rīgā 2000.gada 2.maijā (prot. Nr. 20, 2.§)

Noteikumi par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem

Izdoti saskaņā ar Tūrisma likuma
11.panta piekto daļu un 16.panta ceturto daļu

I. Vispārīgie jautājumi

1. Šie noteikumi nosaka kārtību, kādā tiek sagatavots un realizēts komplekss tūrisma pakalpojums (turpmāk — pakalpojumi), kā arī informāciju, kas sniedzama klienta un tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) savstarpēji noslēgtajā līgumā par pakalpojumu sniegšanu (turpmāk — līgums), tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) un klienta tiesības un pienākumus un klienta samaksātās naudas drošības garantijas iemaksas kārtību.

2. Pakalpojumus sagatavo tūrisma operators vai kompleksais tūrisma uzņēmums, kas patstāvīgi vai ar tūrisma aģentūras starpniecību sniedz attiecīgos pakalpojumus.

II. Pakalpojumu programma

3. Pakalpojumu programmā, ko izsniedz klientam, rakstiski norāda šādu informāciju:

3.1. ceļojuma galamērķis un uzturēšanās laiks;

3.2. sniedzamie pakalpojumi;

3.3. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu) veids un raksturojums;

3.4. tūristu mītnes klasifikācija atbilstoši attiecīgās valsts normatīvajiem aktiem, adrese un ērtību raksturojums;

3.5. paredzētās ēdienreizes;

3.6. ceļojuma maršruts;

3.7. pakalpojumu cena un samaksas kārtība;

3.8. ceļošanai nepieciešamie dokumenti (pases, vīzas) un citas prasības, kas saistītas ar ieceļošanu attiecīgajā valstī;

3.9. prasības, kas saistītas ar veselības apdrošināšanu, vakcināciju un citiem ar medicīnu saistītiem jautājumiem;

3.10. termiņš, līdz kuram tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) paziņo klientam par ceļojuma atcelšanu, ja ceļojumā jābūt noteiktam dalībnieku skaitam un tas nav pietiekams;

3.11. ja nepieciešams, cita informācija.

4. Pakalpojumu programma ir saistoša tūrisma uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai), izņemot gadījumus, ja:

4.1. klients pirms līguma noslēgšanas ir brīdināts par iespējamām izmaiņām pakalpojumu programmā un minētais nosacījums ir paredzēts programmā;

4.2. izmaiņas pakalpojumu programmā tiek izdarītas saskaņā ar vienošanos starp līgumslēdzējām pusēm.

5. Papildus pakalpojumu programmā iekļautajām ziņām tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) līdz līguma noslēgšanai rakstiski vai kādā citā klientam pieņemamā veidā (piemēram, izmantojot elektronisko pastu) sniedz šādu informāciju:

5.1. pasu un vīzu režīms valstīs, ar kurām ir saistīta pakalpojumu sniegšana (vīzu saņemšanas laiks), kā arī citas prasības (veselības apdrošināšana, vakcinācija un citi ar medicīnu saistīti jautājumi), kas jāievēro, ceļojot pa attiecīgo valsti un uzturoties tajā;

5.2. apstāšanās un pārsēšanās laiks un vieta, transportlīdzekļu saskaņotība un, ja iespējams, klientam paredzētā vieta un tās veids attiecīgajā transportlīdzeklī;

5.3. tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārstāvja vai, ja tāda nav, tūrisma aģentūras nosaukums, adrese un tālruņa numurs attiecīgajā valstī, kur, ja nepieciešams, var griezties pēc palīdzības. Ja šāda pārstāvja vai aģentūras nav, klientam paziņo tālruņa numuru, pa kuru var zvanīt, lai sazinātos ar tūrisma uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību), kā arī citu informāciju;

5.4. ja klients ir nepilngadīga persona, — iespējas sazināties ar nepilngadīgo personu vai atbildīgo personu nepilngadīgās personas uzturēšanās vietā;

5.5. apdrošināšanas polises iegāde pēc klienta izvēles, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar medicīniskiem pakalpojumiem (arī nogādi mājās nelaimes vai slimības gadījumā), kā arī izdevumus, kas rodas, klientam atsakoties no pakalpojumiem.

6. Pakalpojumu programma ir līguma neatņemama sastāvdaļa.

III. Līgums

7. Līgumā norāda:

7.1. tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) nosaukumu, adresi un reģistrācijas numuru tūrisma uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) datu bāzē;

7.2. klienta iemaksātās naudas apdrošinātāja vai garantētāja (ceļojumiem uz ārvalstīm) nosaukumu un adresi, kā arī personu, pie kuras griezties ceļojuma laikā gadījumos, ja tūrisma operatora vai kompleksā tūrisma uzņēmuma maksātnespējas dēļ vai faktiskās maksātnespējas dēļ nav iespējama līgumā norādītās programmas izpilde;

7.3. ceļojuma galamērķi;

7.4. pakalpojumu sniegšanas laiku, norādot konkrētus datumus uzturēšanās vietās saskaņā ar maršrutu;

7.5. datumu, līdz kuram tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) paziņo klientam par ceļojuma atcelšanu, ja ceļojumā jābūt noteiktam dalībnieku skaitam un tas nav pietiekams;

7.6. ceļojuma maršrutu, norādot izbraukšanas un atgriešanās laiku un vietu;

7.7. transportlīdzekļa (transportlīdzekļu) veidu un raksturojumu;

7.8. tūristu mītnes klasifikāciju atbilstoši attiecīgās valsts normatīvajiem aktiem, adresi, ērtību raksturojumu, kā arī paredzētās ēdienreizes;

7.9. ekskursijas un citus pasākumus, kas iekļauti pakalpojumu cenā;

7.10. pakalpojumu cenu un norādi uz iespējamām izmaiņām, kā arī ziņas par iespējamiem papildu maksājumiem, kuri nav iekļauti pakalpojumu cenā (piemēram, lidostas, ostas nodevas, citi nodokļi);

7.11. pakalpojumu samaksas noteikumus;

7.12. datumu, līdz kuram iespējams atteikties no pakalpojumiem, un ieturamās summas procentus;

7.13. klienta izvēlēto apdrošināšanas veidu;

7.14. īpašas klienta prasības, par kurām viņš ir informējis tūrisma uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību), izdarot pasūtījumu, un kuras abas līgumslēdzējpuses ir pieņēmušas;

7.15. klienta tiesības ne vēlāk kā gada laikā pēc atgriešanās no ceļojuma iesniegt tūrisma uzņēmumā (uzņēmējsabiedrībā) sūdzības par nepienācīgu līguma izpildi;

7.16. kārtību, kādā klients var saņemt atlīdzību par līguma neizpildi vai nepienācīgu līguma izpildi;

7.17. kārtību, kādā līgums stājas spēkā.

8. Līguma noteikumus klientam pirms līguma noslēgšanas paziņo rakstiski, izsniedzot līguma projektu. Ņemot vērā attiecīgo situāciju un klienta vēlmi, ir iespējams rezervēt vietu un noslēgt līgumu līdz pakalpojumu sniegšanas sākumam.

9. Pirms ceļojuma klients līdz tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) noteiktajam laikam var paziņot par pakalpojumu pāradresāciju citai personai. Klients un persona, kurai pāradresēti pakalpojumi, ir solidāri atbildīgi par papildizdevumu samaksu, kas saistīti ar pāradresāciju.

10. Tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) nav tiesīgs mainīt līgumā noteikto cenu, ja šādas tiesības nav paredzētas līgumā un nav noteikta kārtība, kādā aprēķināma cenas starpība. Cenu var mainīt vienīgi gadījumā, ja mainās:

10.1. izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa izmantošanu (piemēram, degvielas cena);

10.2. samaksa par atsevišķiem pakalpojumiem (piemēram, lidostas, ostas nodevas, citi nodokļi);

10.3. valūtas kurss.

11. Līgumā noteikto pakalpojumu cenu nedrīkst paaugstināt vēlāk kā 20 dienas pirms ceļojuma sākuma, izņemot šo noteikumu 18.punktā minēto gadījumu.

IV. Tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) tiesības un pienākumi

12. Atsevišķi rēķini par viena pakalpojuma dažādiem komponentiem neatbrīvo tūrisma uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) no līgumā un normatīvajos aktos noteiktajiem pienākumiem un atbildības.

13. Tūrisma operators vai kompleksais tūrisma uzņēmums samaksā klienta iemaksātās naudas drošības garantiju par apdrošināšanas periodu, kas nav mazāks par gadu.

14. Klienta iemaksātās naudas drošības garantētāja mantiskas atbildības limits pret klientu tūrisma operatora vai kompleksā tūrisma uzņēmuma maksātnespējas gadījumā vai faktiskās maksātnespējas gadījumā sedz līgumā norādīto un klienta samaksāto pakalpojumu maksas apmēru un visus papildizdevumus, kas saistīti ar klienta atgriešanos pakalpojumu sniedzējvalstī.

15. Tūrisma operators vai kompleksais tūrisma uzņēmums ne vēlāk kā nedēļu pēc klienta iemaksātās naudas drošības garantiju apliecinoša dokumenta saņemšanas reģistrē to Latvijas Tūrisma attīstības aģentūrā.

16. Tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) ir atbildīgs, lai pakalpojumi tiktu nodrošināti atbilstoši līgumam, izņemot gadījumus, ja līguma neizpildē vai nepienācīgā izpildē nav vainojams tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) vai cits pakalpojuma sniedzējs un līgums netiek pildīts:

16.1. klienta vainas dēļ;

16.2. trešās personas neparedzamas vai nenovēršamas darbības dēļ, kas nav saistīta ar līgumā paredzētajiem pakalpojumiem;

16.3. ārkārtēju (neparastu, neparedzamu un nekontrolējamu) apstākļu dēļ.

17. Šo noteikumu 16.2. un 16.3.apakšpunktā minētajā gadījumā tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pienākums ir sniegt klientam nepieciešamo palīdzību.

18. Ja tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) pirms pakalpojumu sniegšanas ir spiests ievērojami mainīt kādu būtisku līguma noteikumu, arī cenu, to nekavējoties paziņo klientam un dod viņam iespēju pieņemt kādu no šādiem lēmumiem:

18.1. pieņemt līguma papildnoteikumus;

18.2. pieprasīt aizstāt pakalpojumus ar tiem līdzvērtīgiem vai augstākas kvalitātes pakalpojumiem, ja tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) tādus var nodrošināt. Klients un tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) savstarpēji vienojas par kārtību, kādā klients samaksā (sedzot cenas starpību) par augstākas kvalitātes pakalpojumiem. Ja piedāvātajiem pakalpojumiem ir zemāka kvalitāte, nekā bija paredzēts, tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) attiecīgo cenas starpību izmaksā klientam;

18.3. lauzt līgumu. Šādā gadījumā tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) izmaksā klientam visu klienta samaksāto naudas summu.

19. Ja, izpildot līgumu, tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) nesniedz kādu no līgumā minētajiem pakalpojumiem vai nespēs to sniegt, tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pienākums ir piedāvāt klientam piemērotu alternatīvu pakalpojumu, nepieprasot no klienta papildu samaksu, un kompensēt klientam cenas starpību, ja sniegtā alternatīvā pakalpojuma cena ir zemāka par aizvietotā pakalpojuma cenu.

20. Ja nav iespējams piedāvāt šo noteikumu 19.punktā minētos alternatīvos pakalpojumus vai klients no tiem atsakās, tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) bez papildmaksas nodrošina klientam līdzvērtīgu transportu atpakaļ uz ceļojuma sākuma vietu vai uz citu ar klientu saskaņotu vietu un, ja nepieciešams, izmaksā klientam kompensāciju par neizmantotajiem vai daļēji izmantotajiem pakalpojumiem.

21. Ja klientam ir sūdzības, tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) vai tā pārstāvja, ja tāds attiecīgajā valstī ir, pienākums ir nekavējoties novērst attiecīgās nepilnības.

22. Ja klients neievēro līgumā noteikto pakalpojumu samaksas kārtību, tūrisma uzņēmumam (uzņēmējsabiedrībai) ir tiesības atteikties no līguma izpildes, ja šādas tiesības un nosacījumi ir paredzēti līgumā.

V. Klienta tiesības un pienākumi

23. Ja tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) kāda cita iemesla, nevis klienta vainas dēļ atceļ pakalpojumus pirms noteiktā datuma, klientam pēc izvēles ir tiesības:

23.1. pieprasīt aizstāt pakalpojumus ar līdzvērtīgiem vai augstākas kvalitātes pakalpojumiem, ja tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) tādus var piedāvāt. Klients un tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) savstarpēji vienojas par kārtību, kādā klients samaksā (sedzot cenas starpību) par augstākas kvalitātes pakalpojumiem. Ja piedāvātajiem pakalpojumiem ir zemāka kvalitāte, nekā bija paredzēts, tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība) attiecīgo cenas starpību izmaksā klientam;

23.2. saņemt visu samaksāto naudas summu.

24. Klientam ir tiesības saņemt no tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) atlīdzību par zaudējumiem, kas radušies sakarā ar līguma neizpildi vai nepienācīgu izpildi, izņemot šādus gadījumus:

24.1. pakalpojumi tiek atcelti līgumā paredzētajā termiņā nepietiekama dalībnieku skaita dēļ;

24.2. pakalpojumu atcelšanu izraisījuši ārkārtēji (neparasti, neparedzami un nekontrolējami) apstākļi.

25. Ja izbraukšanas dienā klients laikus neierodas uz attiecīgo transportlīdzekli vai kādā citā veidā savas vainas dēļ neizmanto līgumā paredzētos pakalpojumus, viņam nav tiesību pieprasīt kompensāciju par neizmantotajiem pakalpojumiem.

26. Klientam, dodoties ceļojumā:

26.1. nepieciešama ceļošanai derīga pase;

26.2. jābūt vakcinētam atbilstoši noteiktajām prasībām;

26.3. jābūt minimāliem iztikas līdzekļiem atbilstoši attiecīgās valsts ieceļošanas prasībām;

26.4. jābūt attiecīgajām vīzām, ja tās ir nepieciešamas un ar tām nenodrošina tūrisma uzņēmums (uzņēmējsabiedrība).

27. Papildus šo noteikumu 26.punktā minētajiem pienākumiem klientam ir nepieciešams:

27.1. ievērot maršrutā iekļauto valstu normatīvos aktus;

27.2. ierasties pakalpojumu programmā norādītajā laikā un vietā, kā arī ievērot viesnīcu, transportlīdzekļu un citu pakalpojumu izmantošanas noteikumus;

27.3. atklājot nepilnības pakalpojumu sniegšanas laikā, nekavējoties ziņot par tām tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārstāvim vai attiecīgo pakalpojumu sniedzējam klienta atrašanās vietā;

27.4. nekavējoties informēt līgumā norādīto tūrisma uzņēmuma (uzņēmējsabiedrības) pārstāvi, ja klients ir paredzējis nepievienoties grupai pakalpojumu sniegšanas laikā.

VI. Noslēguma jautājums

28. Noteikumi stājas spēkā ar 2000.gada 1.oktobri.  

Ministru prezidents A.Šķēle

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs V.Balodis

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!