Šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot šo vietni, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk.

Piekrītu
  • Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Ministru kabinets
Oficiālajā izdevumā publicē:
  • Ministru kabineta noteikumus, instrukcijas un ieteikumus. Tie stājas spēkā nākamajā dienā pēc izsludināšanas, ja tiesību aktā nav noteikts cits spēkā stāšanās termiņš;
  • Ministru kabineta rīkojumus. Tie stājas spēkā parakstīšanas brīdī;
  • Ministru kabineta sēdes protokollēmumus. Tie stājas spēkā pieņemšanas brīdī.

Ministru kabineta izdotos tiesību aktus publicēšanai nosūta Valsts kanceleja. Tie publicējami parasti divu darbdienu laikā pēc dokumenta saņemšanas.

TIESĪBU AKTI, KAS PAREDZ OFICIĀLO PUBLIKĀCIJU PERSONAS DATU APSTRĀDE

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 2001. gada 11. decembra ieteikumi Nr. 1 "Ieteikumi kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai valsts pārvaldes iestādēs". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 14.12.2001., Nr. 182 (2569) https://vestnesis.lv/ta/id/56491

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Ministru prezidenta rīkojums Nr.413

Par A.Kalvīša komandējumu

Vēl šajā numurā

14.12.2001., Nr. 182 (2569)

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: ieteikumi

Numurs: 1

Pieņemts: 11.12.2001.

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Latvijas Republikas Ministru kabineta ieteikumi Nr.1

Rīgā 2001.gada 11.decembrī (prot. Nr.60, 19.§)

Ieteikumi kvalitātes vadības sistēmas ieviešanai valsts pārvaldes iestādēs

Izdoti saskaņā ar Ministru kabineta 2001.gada 4.decembra noteikumu Nr.501
“Noteikumi par kvalitātes vadības sistēmas ieviešanu valsts pārvaldes iestādēs” 6.punktu

1. Ieteikumi nosaka kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas pamatprasības valsts pārvaldes iestādēm (turpmāk — iestāde).

2. Kvalitātes vadības sistēmu ievieš saskaņā ar iestādes vadītāja apstiprinātu plānu. Plāna izstrādi nodrošina kvalitātes vadītājs.

3. Iestādes vadība kvalitātes vadības sistēmas pamatprincipus apgūst, iepazīstoties ar kvalitātes vadības sistēmas mērķiem, uzdevumiem, ieviešanas gaitu un darbību. Iestādes vadība veicina visu līmeņu iestādes darbinieku izpratni par kvalitātes vadības sistēmas jautājumiem.

4. Kvalitātes vadītāju apstiprina iestādes vadītājs. Kvalitātes vadītājs darbojas tiešā iestādes vadītāja vadībā un ir neatkarīgs no iestādes iekšējā audita. Iestādē var būt atsevišķs kvalitātes vadītāja amats vai kvalitātes vadītāja pienākumus amatpersona var veikt kā papildu pienākumus. Kvalitātes vadītāja pienākumus var veikt arī pats iestādes vadītājs.

5. Iestādes vadītājs izveido un apstiprina kvalitātes audita grupu, kā arī norīko galveno auditoru. Kvalitātes vadības sistēmas auditu ne retāk kā reizi gadā veic iestādes iekšējā audita struktūrvienības darbinieki, kas ir apguvuši kvalitātes vadības sistēmas audita veikšanai nepieciešamās zināšanas. Kvalitātes vadības sistēmas audits ir sistemātiska un dokumentēta darbība (konkrētas norises, kuru veikšanas kārtība fiksēta informācijas nesējā un kuru secība ir atbilstoši izveidota, apstiprināta, ieviesta un uzturēta), lai izvērtētu auditējamās kvalitātes vadības sistēmas atbilstību iestādes īstenotajai kvalitātes politikai un kvalitātes mērķiem, kā arī noteiktu, vai rīcība kvalitātes nodrošināšanai un iegūtie rezultāti atbilst plānotajiem pasākumiem un vai šie pasākumi ir lietderīgi un piemēroti iestādes mērķu sasniegšanai.

6. Galvenais auditors pēc kvalitātes vadības sistēmas audita veikšanas ziņo iestādes vadītājam par audita rezultātiem. Kvalitātes audita rezultāti:

6.1. palīdz izzināt, vai iestādē izveidotā kvalitātes vadības sistēma atbilst Latvijas nacionālajā standartā LVS EN ISO 9001 “Kvalitātes vadības sistēmas. Prasības” noteiktajiem nosacījumiem un prasībām;

6.2. ļauj novērtēt iestādes kvalitātes vadības sistēmas atbilstību kvalitātes politikai (iestādes stratēģijas īstenošanas, galveno attīstības virzienu nodrošināšanas un nozīmīgāko darbību pilnveidošanas ceļi) un kvalitātes mērķiem (iestādes noteiktie mērķi kvalitātes nodrošināšanai, kas ir mērāmi (kvantitatīvi izsakāmi), saskaņoti ar iestādes kvalitātes politiku, ir ar noteiktu izpildes termiņu, tiek periodiski aktualizēti un paredz iestādes noteiktās kvalitātes politikas īstenošanu, ievērojot klienta intereses un normatīvajos aktos noteiktās prasības);

6.3. palīdz noskaidrot, vai iestādes darbinieki tiek rosināti pilnveidot kvalitātes vadības sistēmu.

7. Iestādes vadītājs nodrošina atbilstošas mācības kvalitātes vadītājam, struktūrvienību vadītājiem un iekšējā audita struktūrvienības darbiniekiem.

8. Iestādes vadītājs izveido kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas grupu, kura, atbilstoši Latvijas nacionālajā standartā LVS EN ISO 9001 “Kvalitātes vadības sistēmas. Prasības” noteiktajiem principiem analizējot iestādes darbības organizēšanu, resursus, dokumentāciju un citus faktorus, vērtē to atbilstību kvalitātes vadības sistēmas prasībām. Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas grupu iestādē vada kvalitātes vadītājs.

9. Iestādes vadītājs nodrošina kvalitātes politikas un kvalitātes mērķu izstrādi. Kvalitātes politiku un kvalitātes mērķus:

9.1. izstrādā, ņemot vērā nepieciešamību nodrošināt produkta vai pakalpojuma — iestādes darbības procesa rezultāta — atbilstību klienta interesēm un normatīvajos aktos noteiktajām prasībām, ievērojot iestādes darbības pilnveidošanas iespējas un kvalitātes vadības sistēmas veidošanai, ieviešanai un uzturēšanai nepieciešamos resursus, kā arī nosakot iestādes vadītāja un darbinieku pienākumus kvalitātes nodrošināšanā (klients šo noteikumu izpratnē ir fiziska vai juridiska persona (valsts iestāde, uzņēmums (uzņēmējsabiedrība), nevalstiska organizācija, starptautiska organizācija), kura saņem iestādes izstrādāto produktu vai sniegto pakalpojumu vai kuras sociālekonomisko situāciju ietekmē iestādes lēmumi un darbība);

9.2. saskaņo ar iestādes stratēģiju.

10. Kvalitātes vadītājs sadarbībā ar struktūrvienību vadītājiem veic procesu identifikāciju, nosaka to secību un savstarpējās saiknes — loģiskā secībā uzskaita, apraksta un nosaka tās darbības, kuru rezultāts ir iestādes izstrādātais produkts vai sniegtais pakalpojums.

11. Struktūrvienību vadītāji ir atbildīgi par attiecīgajās struktūrvienībās veicamo darbību aprakstu sagatavošanu, informācijas aprites shēmas izveidi, atbildīgo personu noteikšanu un to procesu izstrādi, kuri atbilst attiecīgās struktūrvienības kompetencei. Kvalitātes vadītājs ir atbildīgs par dokumentēto darbību apkopošanu un saskaņošanu.

12. Lai pilnveidotu iestādes kvalitātes vadības sistēmu un uzlabotu tās efektivitāti, kvalitātes vadītājs regulāri analizē kvalitātes politiku, kvalitātes mērķus, audita rezultātus un iestādes vadītāja sagatavoto pārskatu par kvalitātes vadības sistēmu iestādē.

13. Iestādes vadītājs ne retāk kā reizi gadā iestādes sanāksmē par kvalitātes jautājumiem sniedz pārskatu par kvalitātes vadības sistēmu. Pārskatā ir novērtēta kvalitātes vadības sistēmas efektivitāte un rezultāti, sniegta kvalitātes politikas un kvalitātes mērķu īstenošanas analīze un noteiktas nepieciešamās pārmaiņas iestādes darbības procesā.

Ministru prezidents A.BĒRZIŅŠ

Īpašu uzdevumu ministrs valsts reformu lietās J.KRŪMIŅŠ

 

Redakcijas piebilde: ieteikumi stājas spēkā ar 2001.gada 15.decembri.

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!