• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 20.12.2001., Nr. 185 https://www.vestnesis.lv/ta/id/56702

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts pārvaldes iekārtas likums

Vēl šajā numurā

20.12.2001., Nr. 185

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

 

Grozījumi Satversmes aizsardzības biroja likumā

Saeimas dok. Nr. 3821; likumprojekts Nr. 1085

Nacionālās drošības komisijas 2001. gada 21. novembrī

iesniegts Saeimas izskatīšanai

 

Izdarīt Satversmes aizsardzības biroja likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 11. nr.; Vēstnesis, 21.11.1996, nr.199) šādus grozījumus:

1. Aizstāt 1. panta pirmās daļas pamatteikumā vārdus “nemilitāra valsts drošības institūcija” ar vārdiem “nemilitāra valsts drošības iestāde”.

2. Izteikt 1. panta trešo daļu šādā redakcijā:

“(3) Satversmes aizsardzības birojam ir izziņas tiesības attiecībā uz noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti valsts drošības iestādēs, kā arī gadījumos, kad atsevišķu izmeklēšanas darbību veikšanu konkrētā krimināllietā uzdevis ģenerālprokurors.”

3. Papildināt 2. pantu pēc vārdiem “tiesiskais pamats ir Satversme” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums” un izslēgt vārdus “likums “Par valsts aizsardzību””.

4. Izteikt 3. panta 2) punktu šādā redakcijā:

“2) valsts drošības apdraudējumu prognozēšana, to novēršana vai neitralizācija:”

5. Izteikt 3. panta 7) punktu šādā redakcijā:

“7) izziņas veikšana attiecībā uz noziedzīgiem nodarījumiem, kas izdarīti valsts drošības iestādēs, kā arī gadījumos, kad atsevišķu izmeklēšanas darbību veikšanu konkrētā krimināllietā uzdevis ģenerālprokurors;”

6. Izteikt 3. panta 8) punktu šādā redakcijā:

“8) informācijas un materiālu iesniegšana prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas (pirmstiesas izmeklēšanas) iestādei par noziedzīgiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā.”

7. Izteikt 4.pantu šādā redakcijā:

“(1) Satversmes aizsardzības birojs ir patstāvīga valsts drošības iestāde, kuras galvenos uzdevumus, kompetenci, darbības apjomu un tā robežas vispārējo un tiešo vadību un kontroles kārtību reglamentē šis speciālais likums, Valsts drošības iestāžu likums un Nacionālās drošības likums.

(2) Satversmes aizsardzības biroja darbības parlamentāro kontroli veic Saeima.

(3) Saeimas Nacionālās drošības komisija izvērtē un akceptē Satversmes aizsardzības biroja budžeta projektu, priekšlikumus par biroja struktūru, amatiem, darba samaksu un apstiprina tā nolikumu, kā arī noklausās biroja direktora ziņojumus un pārskatus, izskata priekšlikumus un sniedz savu atzinumu par Satversmes aizsardzības direktora iecelšanu amatā un atbrīvošanu no amata.”

8. Aizstāt 5. panta pirmajā daļā vārdus “uz četriem” ar vārdiem “uz pieciem” un papildināt pirmo daļu pēc pirmā teikuma ar otro teikumu šādā redakcijā:

“Par Satversmes aizsardzības biroja direktoru var būt persona, uz kuru neattiecas Valsts drošības iestāžu likuma 18. pantā noteiktie ierobežojumi un kurai ir augstākā izglītība, vismaz trīs gadu darba pieredze ne zemāka kā Latvijas Republikas valsts drošības iestādes vai dienesta vadītāja vai viņa vietnieka amatā un kura ir saņēmusi pirmās pakāpes speciālo atļauju pieejai valsts noslēpuma objektiem.”

9. Izslēgt 5. panta otrajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei un”.

10. Izslēgt 5. panta trešās daļas otro teikumu.

11. Izteikt 5. panta piektās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:

“(5) Satversmes aizsardzības direktors, lai nodrošinātu likumā, Nacionālās drošības koncepcijā un Nacionālās drošības plānā noteikto uzdevumu realizāciju un mērķu sasniegšanu:”

12. Izslēgt 5. panta piektās daļas 5) punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes uzdevumā vai pēc savas iniciatīvas”.

13. Izslēgt 5. panta sestās daļas 2) punktā vārdus “pēc saskaņošanas ar Nacionālās drošības padomi”.

14. Aizstāt 5. panta sestās daļas 9) punktā vārdus “Nacionālās drošības padomes” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijas un Ministru kabineta”.

15. Izteikt 5. panta devīto daļu pēc vārda “ziņot” sekojošā redakcijā: “Saeimas Nacionālās drošības komisijai, Nacionālās drošības padomei un Ministru kabinetam”.

16. Izslēgt 5. panta desmitās daļas pēdējo teikumu.

17. Izteikt 6. panta otro daļu šādā redakcijā:

“(2) Satversmes aizsardzības biroja darbības jautājumu risināšanai var izveidot šā biroja kolēģiju, kuras sastāvu apstiprina biroja direktors.”

18. Aizstāt 6. panta trešajā daļā vārdus “Nacionālās drošības padomei” ar vārdiem “Saeimas Nacionālās drošības komisijai”.

19. Izteikt 7. panta 2) punktu šādā redakcijā:

“2) prognozēt un atklāt iekšējos un ārējos valsts drošības apdraudējumus, realizēt to novēršanas vai neitralizācijas pasākumus”.

20. Izteikt 7. panta 10) punktu šādā redakcijā:

“10) iesniegt prokuratūrai vai attiecīgajai izziņas(pirmstiesas izmeklēšanas) iestādei informāciju un materiālus par atklātajiem noziedzīgajiem nodarījumiem un personām, kuras var tikt apsūdzētas to izdarīšanā.”

21. Aizstāt 9. panta pirmajā daļā vārdus “likums “Par valsts civildienestu”” ar vārdiem “Nacionālās drošības likums”.

Par likumprojektu

1. Kādēļ tiesību akts vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

Pašreizējā situācijā Satversmes aizsardzības biroja likums nosaka Satversmes aizsardzības biroja tiesisko statusu, darbības mērķus, principus, uzdevumus, pienākumus un tiesības, biroja finansēšanu, uzraudzību un kontroli.

2. Tiesību akta būtība.

Likumprojekts nepieciešams, lai saskaņotu likumdošanas normas ar Nacionālās drošības likumu, kas ir stājies spēkā.

 

2. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

Neskar

 

3. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

Neskar

 

4. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Likuma normu saskaņošana ar Nacionālās drošības likuma normām.

 

5. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts?

Atbilst

 

6. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

Notikušas konsultācijas ar Saeimas Aizsardzības un iekšlietu komisiju, Nacionālās drošības komisiju.

 

7. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde?

Jaunas valsts institūcijas netiek radītas, institūciju funkcijas netiek paplašinātas.

Nacionālās drošības komisijas priekšsēdētājs A. Panteļējevs

 

 

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!