"Uzpūt elpu — un dampis nekustēs ne no vietas"
"Megapolis–Ekspress"
— 2000.04.13.
Automobiļu giganta speciālisti, kurš radies pēc "Daimler" un "Chreysler" saplūšanas, nolēmuši pierādīt, ka savu maizi neēd velti.
Darbinieki ieteikuši principiāli jaunu vadības sistēmu mersedesiem un džipiem, kuru izlaidē specializējas autoginants. Drīzumā viņu mašīnās nebūs stūres rata, vadītājs tajās neatradīs tik ierastos bremžu un gāzes pedāļus, kā arī ātrumkārbu.
Vadības funkcijas būs uzņēmies dators, bet autovadītājs tikai kustinās džoistika rokturi tāpat kā datorspēļu izklaidēs. Ar džoistika palīdzību varēs likt automobilim virzīties uz priekšu, atpakaļ, pagriezties pa labi, pa kreisi. Bet ātruma izvēli, nepieciešamību apdzīt un citas ceļu satiksmes problēmas dators risinās pats.
Kā raksta "Daily Mail", speciālisti uzskata, ka datorvadības ieviešana palielinās kā braucēju, tā gājēju drošību, jo nekas nepiespiedīs datoru dzīt mašīnu mežonīgā ātrumā pa slidenu vai sliktu ceļu. Turklāt gudrā elektronika pati liks automašīnai jau laikus bremzēt pirms luksofora un gājēju "zebras". Tā pilnīgi izslēgsies, ja vadītāja elpa pārsniegs Amerikā pieļauto alkohola normu.
Koncerns jau saņēmis vēstules no Maskavas biznesmeņiem, kuri prasa, lai šos jauninājumus neizmanto mašīnās, ko paredzēts pārdot Krievijā, tādēļ, ka tur ar tādiem meršiem un džipiem neviens nevarēs un negribēs braukt, un autogiganta dīleri Krievijā bankrotēs.
Viktors Mironovs