• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par iestāšanās sarunu sadaļas "Transporta politika" slēgšanu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.12.2001., Nr. 187 https://www.vestnesis.lv/ta/id/56838

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par to, lai katra darba mūžs būtu garāks un pilnvērtīgāks

Vēl šajā numurā

22.12.2001., Nr. 187

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par iestāšanās sarunu sadaļas “Transporta politika” slēgšanu

21.decembrī Briselē notika Latvijas iestāšanās Eiropas Savienībā sarunu sanāksme sarunu vadītāju līmenī. Latvijas delegāciju šajā sanāksmē vadīja Ārlietu ministrijas valsts sekretāra vietnieks Andris Ķesteris.

Tā bija iepriekš neplānota sanāksme, kuru Beļģijas prezidentūra sasauca, lai ar Latviju varētu noslēgt sarunas sadaļā “Transporta politika” atbilstoši 2000.gada nogalē apstiprinātajam sarunu kalendāram. (Tas nosaka, ka jau 2002.gada laikā sagatavotākās kandidātvalstis varētu pabeigt iestāšanās sarunas.)

Panāktā vienošanās paredz, ka pēc Latvijas iestāšanās ES puse nekavējoties pilnībā atvērs autopārvadājumu tirgu starptautiskajiem pārvadājumiem no Latvijas un uz Latviju. Līdz ar to ir panākts būtiskākais Latvijas autopārvadātāju interešu aspekts. Tāpat tika panākta vienošanās par 2 gadu pārejas periodu ES dalībvalstu iekšzemes pārvadājumu (kabotāžas) tirgus atvēršanai, kuru atsevišķas dalībvalstis izņēmuma gadījumos varētu pagarināt vēl par diviem gadiem.

Ārkārtas gadījumā, ja kādas atsevišķas ES dalībvalsts iekšzemes pārvadājumu tirgū izveidosies kritiska situācija, tai būs iespēja izmantot šos ierobežojumus vēl vienu gadu. Taču arī Latvija varēs piemērot pret citām ES dalībvalstīm līdzīgus ierobežojumus iekšzemes pārvadājumos.

Sarunās tika sasniegta arī vienošanās par divu pārejas periodu piešķiršanu Latvijai, kas ļaus autopārvadātāju uzņēmumiem labāk pielāgoties konkurences apstākļiem ES transporta tirgū. Viens no tiem paredz pakāpeniski līdz 2006.gada beigām sasniegt ES minimālās prasības vietējo autopārvadātāju finansiālajam nodrošinājumam. Otrs pārejas periods ļauj ieviest tahogrāfus (kustības režīmu fiksējošās ierīces) vietējos autopārvadājumos iesaistītajiem transporta līdzekļiem līdz 2005.gada 1.janvārim.

Sarunas šajā sadaļā aptvēra dzelzceļa, autopārvadājumu, jūras, gaisa un kombinētā transporta jomas, kā arī dažādus nozarei kopīgus horizontālus jautājumus. Sarunu gaitā ES puse atzīmēja Latvijas sasniegumus transporta infrastruktūras attīstībā, kā arī paveikto modernas likumdošanas ieviešanā. Vienlaikus tika uzsvērta nepieciešamība joprojām pievērst uzmanību transporta drošības jautājumiem, it īpaši kuģošanas jomā, kā arī autotransporta kontrolei uz ceļiem.

Iestāšanās ES sarunās Latvijas delegācija balstījās uz Latvijas autopārvadātāju organizāciju ieteikumiem. Pastāvīgu sadarbību ar autopārvadātāju organizācijām nodrošināja Satiksmes ministrijas eksperti.

Līdz ar šīs sadaļas slēgšanu sarunās kopējais slēgto sadaļu skaits ir 23, un Latvija ir panākusi vēl vienu soli tuvāk veiksmīgam sarunu noslēgumam nākamā gada laikā.

 

Ārlietu ministrijas preses centrs

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!