Rīgā 2002.gada 15.janvārī (prot. Nr.3 4.§)
1. Papildināt noteikumus ar 4.3.apakšpunktu šādā redakcijā:
"4.3. šaursliežu (750 mm platu) dzelzceļa līniju ekspluatāciju."
2. Izteikt 31.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
"Saskaņā ar infrastruktūras pārvaldītāja sastādītu atsevišķu sarakstu sliežu ceļa taisnēs visā to garumā vienu sliedi atļauts uzturēt 6 milimetrus augstāk par otru."
3. Izteikt 32.punktu šādā redakcijā:
"32. Saskaņā ar infrastruktūras pārvaldītāja sastādītu atsevišķu sarakstu tilti norobežojami ar gabarīta kontroles ietaisēm, kā arī aprīkojami ar vēstījuma signalizāciju un aizsprostluksoforiem."
4. Aizstāt 42.punktā vārdu "kontrolierīcēm" ar vārdiem "papildu kontrolierīcēm".
5. Izteikt 50.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Lai novērstu ritošā sastāva pašizbraukšanu uz stacijas sliežu ceļiem vai posmiem, dzelzceļa infrastruktūras sliežu ceļi un savienotājceļu pievienojums stacijas sliežu ceļiem aprīkojams ar aizsargstrupceļiem, aizsargpārmijām, nosviedējkurpēm vai nosviedējpārmijām."
6. Izteikt 53.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Ceļazīmes uzstādāmas kilometru skaita pieauguma virzienā labajā pusē ne tuvāk par 3100 milimetriem no malējā sliežu ceļa ass."
7. Izteikt 75.punktu šādā redakcijā:
"75. Ja signālugunis luksoforos ir nodzisušas (izņemot brīdinājuma luksoforus iecirkņos, kas nav aprīkoti ar automātisko bloķēšanu, aizsprostluksoforus un atkārtotājluksoforus) vai nesaprotamas vai ja tiek doti nesaprotami signāli, vilcienu vai manevru sastāvu nekavējoties apstādina."
8. Aizstāt 98.punktā vārdus "nav nepietiekams" ar vārdiem "nav pietiekams".
9. Aizstāt 117.2.apakšpunktā vārdu "neatbilst" ar vārdu "atbilst".
10. Papildināt 122.punktu aiz vārda "autostopa" ar vārdiem "un modrības kontroles".
11. Papildināt noteikumus ar 141.8.apakšpunktu šādā redakcijā:
"141.8. pretējā virzienā un aizmugurē braucošo vilces līdzekļu vadītājiem (mašīnistiem)."
12. Aizstāt 157.3.apakšpunktā skaitli "5" ar skaitli "5,5".
13. Svītrot 172.punktā aiz vārda "pastāvīgu" vārdu "un".
14. Izteikt 175.punktu šādā redakcijā:
"175. Elektroapgādes iekārtas nodrošina drošu elektroapgādi:
175.1. elektriskajam ritošajam sastāvam, kas atbilst infrastruktūras pārvaldītāja noteiktajām vilcienu svara normām, kustības ātrumam un intervāliem starp vilcieniem;
175.2. signalizācijas, centralizācijas, bloķēšanas, sakaru un tehnoloģiskās skaitļošanas tehnikas ierīcēm kā I kategorijas strāvas saņēmējiem;
175.3. pārējiem elektroenerģijas patērētājiem saskaņā ar normatīvtehniskajos dokumentos noteikto kategoriju."
15. Aizstāt 183.punktā vārdu "aizsargājams" ar vārdiem "aprīkojams ar aizsardzības ierīcēm".
16. Papildināt 195.punktu aiz vārdiem "lokomotīvju depo" ar vārdu "darbinieki".
17. Svītrot 196.punktā vārdu "sekciju".
18. Izteikt 199.punktu šādā redakcijā:
"199. Dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un pārvadātājs veic būvju, iekārtu, dienesta un tehnisko ēku apskati. Galvenos, pieņemšanas un nosūtīšanas ceļus, kā arī pārmijas uz tiem apskata ne retāk kā reizi mēnesī. Apskates rezultātus un atklāto defektu novēršanai nepieciešamos pasākumus ieraksta atsevišķā apskates žurnālā, norādot defektu novēršanas un nepieciešamo pasākumu veikšanas termiņus. Publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūrai pievienoto privātās lietošanas sliežu ceļu infrastruktūru pārbauda ne retāk kā reizi sešos mēnešos. Apskates rezultātus noformē ar aktu."
19. Izteikt 211.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Posmus (posma ceļus) darbu veikšanai slēdz saskaņā ar instrukciju, kas izdota, pamatojoties uz šo noteikumu 4.1.apakšpunktu."
20. Papildināt 214.punktu aiz vārda "atjaunošana" ar vārdiem "kas saistīta ar vilcienu kustības atvēršanu".
21. Papildināt 215.punktu ar trešo teikumu šādā redakcijā:
"Ritošā sastāva plānoto remontu un tehnisko apkopju veikšanas kārtību nosaka satiksmes ministrs."
22. Papildināt noteikumus ar 219.6.apakšpunktu šādā redakcijā:
"219.6. pasažieru vietu skaits (pasažieru vagoniem)."
23. Izteikt 229.punkta otro teikumu šādā redakcijā:
"Ja vagonam (izņemot motorvagonu) ir izrāvums, kura dziļums lielāks par 2 milimetriem, bet nepārsniedz 6 milimetrus, lokomotīvei un motorvagonam — lielāks par 1 milimetru, bet nepārsniedz 2 milimetrus, vilcienam atļauts braukt ar ātrumu 15 kilometru stundā līdz tuvākajai stacijai, kur bojāto riteņpāri nomaina; ja izrāvuma dziļums ir attiecīgi lielāks par 6 milimetriem, bet nepārsniedz 12 milimetrus vagonam vai lielāks par 2 milimetriem, bet nepārsniedz 4 milimetrus lokomotīvei un motorvagonam, — ar ātrumu 10 kilometru stundā."
24. Svītrot 271.punktā vārdu "necentralizēto".
25. Izteikt 284.punktu šādā redakcijā:
"284. Pārmijas stacijas ceļos un ar tām sapārotās pārmijas (arī privātās lietošanas infrastruktūras pievienojuma pārmijas stacijas ceļiem) ir stacijas priekšnieka rīcībā."
26. Izteikt 318.punkta pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Kravas vilcienus sastāda, neatlasot (nekomplektējot) vagonus pēc asu skaita un svara."
27. Svītrot 359.punktā vārdu "parasti".
28. Izteikt 397.punktu šādā redakcijā:
"397. Pasažieru vilciena (izņemot motorvagonu vilcienus) un pasta-bagāžas vilciena natūrlapu izsniedz pasažieru vilciena priekšniekam (vecākajam vagonu pavadonim), bet izrakstu no natūrlapas — vedējlokomotīves mašīnistam."
29. Papildināt 429.punktu ar otro teikumu šādā redakcijā:
"Vilces līdzekļa vadības kabīnē drīkst atrasties ne vairāk par divām personām (neskaitot lokomotīves brigādi)."
Satiksmes ministra vietā — ārlietu ministrs I.Bērziņš