• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta Komitejas 21. janvāra sēdē. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 22.01.2002., Nr. 11 https://www.vestnesis.lv/ta/id/57913

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Valsts prezidente:
Tiekoties ar Saeimas frakciju pārstāvjiem
Tiekoties ar ASV tirdzniecības pārstāvjiem
Tiekoties ar Latvijas Bankas prezidentu
Apžēlojot trīs notiesātos

Vēl šajā numurā

22.01.2002., Nr. 11

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Ministru kabineta Komitejas 21. janvāra sēdē

Akceptēts noteikumu projekts “Naftas produktu rezerves izveidošanas un uzglabāšanas kārtība”, kuri noteiks kārtību, kādā uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības), kuriem Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ir izsniegtas licences uzņēmējdarbībai ar naftas produktiem (degvielu), izveido un uzglabā naftas un naftas produktu rezerves, lai nodrošinātu enerģijas lietotāju apgādi ar nepieciešamo enerģiju enerģētiskās krīzes laikā.

Akceptēts noteikumu projekts “Grozījums Ministru kabineta 2001.gada 10.aprīļa noteikumos Nr.163 “Noteikumi par iekārtām, kurās tiek izmantots gāzveida kurināmais””, kurš paredz svītrot noteikumu 7.punktu, kas noteica, ka Ekonomikas ministrija iesniedz Ministru kabinetā priekšlikumus par kompetentu atbilstības novērtēšanas institūciju pilnvarošanu gāzes iekārtu novērtēšanai atbilstoši šo noteikumu prasībām.

Akceptēts noteikumu projekts “Detektīvdarbības licencēšanas un sertifikācijas noteikumi”, kuri noteiks speciālas atļaujas (licences) detektīvdarbības veikšanai un sertifikāta detektīvdarbības veikšanai izsniegšanas, darbības laika pagarināšanas, anulēšanas un darbības apturēšanas kārtību. Iekšlietu ministrija izsniedz noteikta parauga licenci un sertifikātu, pagarina licences un sertifikāta darbības laiku, anulē licenci un sertifikātu vai aptur licences un sertifikāta darbību.

Akceptēts noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 1999.gada 16.februāra noteikumos Nr.48 “Noteikumi par valsts nodevu par speciālas atļaujas (licences) izsniegšanu atsevišķiem uzņēmējdarbības veidiem””, projekts izstrādāts saskaņā ar Detektīvdarbības likuma 13.pantu un paredz valsts nodevas iekasēšanu par licences un sertifikāta detektīvdarbības veikšanai izsniegšanu un darbības laika pagarināšanu.

Akceptēts noteikumu projekts “Ķemeru nacionālā parka administrācijas nolikums”, kurš noteiks, ka Ķemeru nacionālā parka administrācija ir Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas pakļautībā esoša valsts pārvaldes iestāde, kas veic īpaši aizsargājamās dabas teritorijas — Ķemeru nacionālā parka — pārvaldi.

Akceptēts izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekts “Grozījumi likumā “Par Valsts prezidenta standartu, Saeimas priekšsēdētāja karogu un Ministru prezidenta karogu””, kurš paredz izdarīt likumā “Par Valsts prezidenta standartu, Saeimas priekšsēdētāja karogu un Ministru prezidenta karogu” izmaiņas un izteikt nosaukumu jaunā redakcijā “Par Valsts prezidenta standartu, Saeimas priekšsēdētāja karogu un Ministru prezidenta karogu un ministra simbolu”, kā arī papildināt ar jaunu pantu, kas nosaka, ka ministram ir tiesības lietot savu simbolu un ministra simbola aprakstu un tā lietošanas kārtību nosaka Ministru kabinets.

Akceptēts noteikumu projekts “Centralizēto eksāmenu saturs un norises kārtība”, kuri noteiks centralizēto eksāmenu saturu un norises kārtību. Centralizēts eksāmens ir pēc īpašas metodikas izveidots valsts pārbaudes darbs vidējās izglītības pakāpes noslēgumā. Eksāmena mērķis ir pārbaudīt izglītojamā zināšanas un prasmes atbilstoši valsts vispārējās vidējās izglītības standarta un attiecīgā mācību priekšmeta standarta prasībām. Eksāmeni organizējami valsts vispārējās vidējās izglītības standartā noteiktajos mācību priekšmetos.

Akceptēts noteikumu projekts “Izglītības programmu minimālās prasības veterinārārsta profesionālās kvalifikācijas iegūšanai un institūcijas, kuru tiešā kontrolē var apgūt praktisko izglītību veterinārārsta profesijā”, kuri noteiks izglītības programmu minimālās prasības veterinārārsta profesionālās kvalifikācijas iegūšanai Latvijas Republikā, lai šīs profesijas kvalifikāciju atzītu Eiropas Savienības dalībvalstīs, un institūcijas, kuru tiešā kontrolē var apgūt praktisko izglītību veterinārārsta profesijā. Institūcija, kuras tiešā kontrolē var apgūt praktisko izglītību veterinārārsta profesijā, ir Latvijas Lauksaimniecības universitāte.

Akceptēts noteikumu projekts “C1, D1, C un D kategorijas vadītāja apliecībai atbilstošu transportlīdzekļu vadītāju darba un atpūtas laiks un tā uzskaites noteikumi”, kuri noteiks prasības attiecībā uz darba un atpūtas laiku un tā uzskaiti transportlīdzekļu vadītājiem, kuri vada Latvijā noteiktā kārtībā reģistrētu C1, D1, C un D kategorijas vadītāja apliecībai atbilstošu transportlīdzekli. Darba laiks ietver transportlīdzekļa vadīšanu, gaidīšanas laiku, laiku, kas pavadīts blakus transportlīdzekļa vadītājam un (vai) transportlīdzeklī iekārtotā guļamvietā, kad transportlīdzeklis ir kustībā, kā arī visus pārējos darbus (dokumentu noformēšana, transportlīdzekļa tehniskā apkope, kravas iekraušana, izkraušana, transportlīdzekļa sagatavošana darbam), un pieejamību darba pienākumu veikšanai, lai nepieciešamības gadījumā pēc darba devēja rīkojuma varētu vadīt transportlīdzekli. Atpūtas laiks ir jebkurš pēc transportlīdzekļa vadītāja ieskatiem brīvi izmantojams nepārtraukts laiks vismaz vienas stundas garumā.

Akceptēts noteikumu projekts “Komercakta un vispārējā parauga akta sastādīšanas noteikumi”.

Akceptēts izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekts “Grozījumi Ceļu satiksmes likumā”, administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē un tiem atbilstošie sodi ir iestrādāti Ceļu satiksmes likumā, un līdz ar to attiecīgās normas tiek izslēgtas no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (APK) sevišķās daļas. Ceļu satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu pārkāpumu sastāvi, tiem atbilstoši sodi ir detalizēti un precīzi definēti, kā arī sakārtoti tematiski — atbilstoši pārkāpumu veidiem. Administratīvo pārkāpumu un atbilstošo sankciju uzskaitījums Ceļu satiksmes likumā būtu daudz pieejamāks un saprotamāks transportlīdzekļu vadītājiem, tam būtu nozīmīga audzinoša loma. Pēc pārkāpuma bīstamības ceļu satiksmei, satiksmes organizācijai, transportlīdzekļu reģistrācijas un uzskaites kārtībai lielākajai daļai pārkāpumu noteikts fiksēts naudas sods (paredzēti seši fiksēto naudas sodu veidi — 5, 10, 20, 30, 40 un 50 latu), kuru transportlīdzekļa vadītājam var uzlikt pārkāpuma izdarīšanas vietā, un tikai par atsevišķiem rupjākiem pārkāpumiem vai pārkāpumiem, kur bez transportlīdzekļa vadītāja atbildība iespējama arī citai personai, noteikts diferencēts naudas sods vai tiesību atņemšana noteikta termiņa robežās. Sašaurināts to pārkāpumu loks, par kuriem paredzēta tiesību atņemšana. Tas izslēgs vadītājam draudu sajūtu zaudēt tiesības viena nejauša pārkāpuma gadījumā, savukārt sistemātiskiem pārkāpējiem būs iespēja piemērot tiesību atņemšanu kā ietekmēšanas līdzekli pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas ietvaros. Likumprojektā ir iestrādāti pārkāpumu uzskaites punktu sistēmas pamatprincipi un Ministru kabineta kompetence izdot attiecīgus noteikumus par minētās sistēmas piemērošanu. Katra transportlīdzekļa vadītāja izdarītie administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē Ministru kabineta noteiktā kārtībā tiek reģistrēti transportlīdzekļu un vadītāju valsts nozīmes reģistrā ar noteiktu, pārkāpuma bīstamībai atbilstošu punktu skaitu. Pārkāpumu uzskaites punkti nav paredzēti par formalitāšu neievērošanu, neprecīzu noteikumu prasību izpildi un citiem mazāk bīstamiem pārkāpumiem. Reģistrējamos pārkāpumus, pārkāpumam atbilstošos uzskaites punktus un citus jautājumus par šīs sistēmas piemērošanu atbilstoši likumprojektā iestrādātajam pilnvarojumam noteiks Ministru kabinets. Izstrādāta procedūra administratīvā naudas soda piemērošanai bez transportlīdzekļa vadītāja apliecības aizturēšanas kā nodrošinājuma naudas soda samaksai. Pārkāpuma izdarīšanas vietā Ceļu policijas amatpersona varēs pieņemt lēmumu par fiksētā naudas soda piemērošanu, un pārkāpējam tiks izsniegts lēmuma izraksts, kurā noteikts termiņš soda naudas samaksai bankā vai citā institūcijā vai lēmuma pārsūdzēšanai. Pārkāpējam nevajadzēs atkārtoti ierasties pie Ceļu policijas amatpersonas, lai, uzrādot samaksas kvīti, atgūtu vadītāja apliecību. Šādas sistēmas darbību nodrošinās aizliegums veikt pārkāpējam piederošo transportlīdzekļu un transportlīdzekļa, ar kuru izdarīts pārkāpums, valsts tehnisko apskati un reģistrāciju, bet ārvalstniekiem — arī izbraukt no valsts. Mainīts to personu loks, kurām ir tiesības izskatīt administratīvo pārkāpumu ceļu satiksmē lietas. Šādas tiesības turpmāk paredzētas tikai Ceļu policijas amatpersonām un atsevišķos likumā noteiktos gadījumos arī pašvaldības pilnvarotām amatpersonām. Likumprojektā līdz trīs darba dienām samazināts administratīvo lietu izskatīšanas termiņš.

Akceptēts izskatīšanai Ministru kabinetā likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē un tiem atbilstošie sodi ir iestrādāti Ceļu satiksmes likumā, un līdz ar to attiecīgās normas tiek izslēgtas no Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa (APK) sevišķās daļas. Latvijas APK ir papildināts ar jaunu administratīvo sodu veidu — aizliegums noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības. Aizliegumu noteiktu laiku iegūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības piemēro transportlīdzekļu vadītājiem, kuriem nav piešķirtas šādas tiesības, ja ir izdarīts pārkāpums, par kuru paredzēta transportlīdzekļu vadīšanas tiesību atņemšana. Aizliegums attiecas uz visām transportlīdzekļu kategorijām neatkarīgi no tā, ar kuras kategorijas transportlīdzekli pārkāpums izdarīts. Ar izstrādātajiem grozījumiem ir precizēts to institūciju (amatpersonu) loks, kas ir tiesīgas izskatīt administratīvās lietas par administratīvajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē. Šādas tiesības turpmāk paredzētas tikai valsts policijas amatpersonām un atsevišķos likumā noteiktos gadījumos arī pašvaldības pilnvarotām amatpersonām. Izdarīti grozījumi soda piemērošanas procesuālajā kārtībā, jo Latvijas APK noteiktā vispārējā kārtība administratīvo sodu piemērošanā par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem nav efektīva, ir novecojusi un neatbilst mūsdienu prasībām.

Akceptēts noteikumu projekts “Kārtība, kādā reliģiskās organizācijas iesniedz pārskatus par savu darbību”.

Akceptēts noteikumu projekts “Par aizsardzību pret jonizējošo starojumu saistībā ar medicīnisko apstarošanu”.

Akceptēts noteikumu projekts “Grozījumi Ministru kabineta 2000. gada 16.maija noteikumos Nr.177 “Valsts akciju sabiedrības “Latvijas Hipotēku un zemes banka” statūti””.

Akceptēts rīkojuma projekts “Par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Hipotēku un zemes banka” pamatkapitāla palielināšanu”.

Valsts kancelejas

Komunikācijas departaments

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!