• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Kā veidot savas valsts un savas pilsētas tēlu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 23.01.2002., Nr. 12 https://www.vestnesis.lv/ta/id/58025

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par Rīgas domes Kultūras projektu turpmākās finansēšanas konkursu

Vēl šajā numurā

23.01.2002., Nr. 12

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Kā veidot savas valsts un savas pilsētas tēlu

Laikā, kad notiek valstu apvienošanās dažādās politiskās, ekonomiskās un militārās apvienībās, kad valstis un pilsētas attīstās, piesaista investīcijas, cīnās par iespēju rīkot dažādus starptautiski nozīmīgus kultūras, sporta, ekonomikas un politikas pasākumus, katrai valstij ir svarīgi sevi izcelt un parādīt, 22. janvārī preses konferencē atzina “Biroja 2000” valdes priekšsēdētāja Selga Laizāne. Tāpēc arvien vairāk tiek domāts par plānotu, mērķtiecīgu valsts un pilsētas tēla veidošanu un mārketingu. Lai apkopotu uzkrāto pieredzi un iztirzātu aktualitātes, projektu vadīšanas sabiedrība SIA “Birojs 2000” sadarbībā ar Latvijas institūtu un Latvijas Attīstības aģentūru šā gada 14. un 15. novembrī Rīgā rīkos starptautisko forumu “Valsts un pilsētas tēla veidošana un mārketings”.

Latvijas institūta direktors Ojārs Kalniņš atzinīgi novērtēja “Biroja 2000” ieceri rīkot šādu starptautisku forumu. Globalizācijas laikmetā valsts un pilsētas tēla veidošana ir ļoti aktuāls jautājums ne tikai Latvijā, bet arī Eiropā un visā pasaulē. Arvien vairāk pētnieku un sociologu raksta par to, ka valstīm jāpasniedz sevi tāpat, kā firmas to dara, sacīja O. Kalniņš.

Kopš 1998. gada, kad tika nodibināts Latvijas institūts, mūsu valsts valdība šim jautājumam pievērš aizvien lielāku uzmanību. Bija skaidrs, ka viens institūts nevarēs veikt šo lielo darbu — valsts tēla veidošanu. Tagad jau ir izveidotas vairākas valsts institūcijas un privātas firmas, kas nodarbojas ar šo jautājumu.

O. Kalniņš pozitīvi novērtēja to, ka aizvadītā gada decembrī Ministru prezidents Andris Bērziņš izveidoja jaunu — Ārējo komunikāciju darba grupu, kurā iesaistīti pārstāvji no vairākām ministrijām, Latvijas institūta, Latvijas Attīstības aģentūras un Latvijas Tūrisma attīstības aģentūras. O. Kalniņš informēja, ka šonedēļ notiks pirmā darba grupas sanāksme, kurā tiks apzināti un kalendāri saskaņoti šo institūciju plānotie ar valsts tēla popularizēšanu saistītie pasākumi un aktivitātes. Iestādes, kas nodarbojas ar valsts tēla pasniegšanu, pirmoreiz strādās kopīgi, salīdzinās iespējas un izvērtēs, kā izmantot pieejamos resursus.

Gaidāmā foruma mērķauditorija ir gan Eiropas un citu valstu valdību un valsts institūciju pārstāvji, gan privāto firmu speciālisti un sabiedrisko attiecību eksperti. Forums ir ļoti nozīmīgs tālab, ka tas saved kopā partnerus, kas ieinteresēti un gatavi sadarboties, apmainīties ar idejām un dalīties pieredzē. Liels ieguvums būs ne tikai jaunie kontakti, bet arī iespēja popularizēt mūsu valsti tāpat, kā tas tika darīts 2000. gadā, Latvijas galvaspilsētā sarīkojot plaša mēroga un augsta līmeņa pasākumu — Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas sanāksmi, un aizvadītajā gadā, organizējot Rīgas astoņsimtgades svinības. Starptautiskie pasākumi ļauj ne vien parādīt, kā mēs izskatāmies, bet arī — kas ir pats galvenais — kā mēs protam strādāt, sacīja O. Kalniņš. Atsauksmes no tiem, kas piedalījušies šajos pasākumos, vienmēr ir bijušas atzinīgas.

Latvija un Rīga ir ideāla starptautiska mēroga pasākumu norises vieta, atzina O. Kalniņš. Rīkojot forumu par valsts tēla veidošanu, Latvija apliecina to, ka mūsu valsts izprot šī jautājuma nozīmīgumu un ieņem līderpozīcijas kā diskusiju aktivizētāja. Latvijas institūta direktors pauda pārliecību, ka nākotnē Rīgai būs aizvien vairāk iespēju parādīt sevi.

Latvijas atpazīstamība pieaug aizvien straujāk, jo mūsu valsts agrāk vai vēlāk kļūs par Eiropas Savienības un NATO dalībvalsti, tāpēc Eiropa ar interesi vēro potenciālos kaimiņus, piebilda O. Kalniņš.

Latvijas Attīstības aģentūras Mārketinga departamenta direktors Valdis Avotiņš atgādināja, ka pēdējos gados Latvijā ir notikuši vairāki nozīmīgi pasaules skanējuma pasākumi. Ārvalstu viesi ne reizi vien izteikuši apbrīnu par to, kā pasākuma rīkotājiem izdevies pie sarunu galda saaicināt tik augsta līmeņa lēmumu pieņēmējus. Diemžēl veiksmīgi organizētie pasākumi ne vienmēr devuši gaidīto rezultātu mūsu valstij, atzina V. Avotiņš. Viens no kavējošiem faktoriem ir tas, ka netiek pievērsta pienācīga uzmanība tam, lai profesionāli pasniegtu savu valsti. Tālab forums par valsts tēla veidošanu un mārketingu ir aktuāls un nepieciešams.

Līdz 1999. gadam LAA uzmanību galvenokārt veltīja Latvijas kā biznesa partnera tēla veidošanai. Pēdējos gados LAA palīdz konkrētiem uzņēmējiem kontaktu veidošanā ar ārvalstu sadarbības partneriem. LAA ir tiešie kontakti ar apmēram divpadsmit tūkstošiem uzņēmēju. Iesaistoties foruma rīkošanā, LAA paplašina savu darbības lauku.

V. Avotiņš atzina, ka plānotā foruma sagatavošanā svarīga ir valsts un privātā sektora sadarbība. Ir jāveido vienota komanda, lai panāktu lielāku ieguvumu no tā, ko spēj dot Latvijas atpazīstamība un uzticamība. Saskaņotā un mērķtiecīgā sadarbībā pat ar nelieliem līdzekļiem ir iespējams panākt būtiskus rezultātus — pieaugošu iebraucošo tūristu un uzņēmēju plūsmu, ārvalstu investīcijas un eksporta pieaugumu.

 

Marika Līdaka, “LV” tautsaimniecības redaktore

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!