• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par lielveikalu nozīmes pieaugumu. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 8.02.2002., Nr. 22 https://www.vestnesis.lv/ta/id/58635

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par naudu un brīvību Latvijas zemē

Vēl šajā numurā

08.02.2002., Nr. 22

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par lielveikalu nozīmes pieaugumu

Mazumtirdzniecībā pašlaik notiek aktīva tirgus pārdale. Vēl pavisam nesen vai katrs rīdzinieks uzskatīja par savu pienākumu apmeklēt katru tikko jaunatvērto lielveikalu vai tirdzniecības centru, bet tagad priekšroka tiek dota tikai lielākajiem projektiem, un tam, kur atklāts kārtējais Rimi, T–Market, Nelda vai Mego veikals, vairs nespējam izsekot līdzi.

Pircēju izvēli par labu lielveikaliem apliecina arī aizvadītā gada beigās Baltijas datu nama Mazumtirdzniecības pētījums, kura laikā telefonintervijās tika aptaujāti 700 rīdzinieku vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ģimenē ir atbildīgi par ikdienas iepirkumiem. Pētījums parādīja, ka gandrīz puse jeb 48% no aptaujātajiem atzinuši, ka ikdienas preces pēdējo divu mēnešu laikā ir pirkuši galvenokārt kādā supermārketā vai hipermārketā.

Iecienīta rīdzinieku iepirkšanās vieta joprojām ir arī tirgi, kuros iepērkas 28% aptaujāto. Pētījums liecina, ka tirgū iepērkas lielākoties cilvēki ar zemu ienākumu līmeni un gados vecāki cilvēki. Galvenie iemesli tam ir pieradums un izdevīgākas cenas.

Ārvalstu veikalu tīklu īpašnieki aizvien biežāk sāk nolūkot vietas arī citviet Latvijā, piemēram, “Rimi” nesen atvērti lielveikali Saldū, Liepājā un Talsos. Lai izpētītu, kā ārvalstu lielveikalu ienākšana pilsētā ietekmētu vietējo uzņēmēju darbu, atsevišķas pašvaldības, piemēram, Valmieras dome, ir pat pieaicinājušas starptautisku ekspertu, kurš pašreiz pēta iespējamās sekas. Eksperts jau pašā sākumā ir norādījis, ka, iespējams, tas veicinās dažu mazo un vidējo uzņēmumu bankrotu.

Tiesa, arī paši mazie un vidējie Valmieras uzņēmēji saprot, ka pilsētniekiem tomēr būtu nepieciešams kāds lielveikals, tāpēc tiek domāts arī par vairāku mazo tirgotāju apvienošanos ar mērķi atvērt savu vietējo lielveikalu, kā tas jau ir noticis Siguldā, kur vietējie uzņēmēji ir atvēruši lielveikalu “Raibais suns”.

Varam, protams, nebūt priecīgi, ja līdz ar kāda ārvalstu lielveikala ienākšanu bez darba nāksies palikt kādam vietējam uzņēmējam, tomēr skaidrs ir arī tas, ka ieguvējs galu galā būs gan nozare, jo, palielinoties konkurencei, tiks sakārtota arī nozare kopumā, gan arī pircēji.

 

“NEATKARĪGĀS RĪTA AVĪZES” pielikums “BIZNESA LAIKS”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!