Par nodokļu maksātāju apkalpošanas servisu
Turpinās darbs VID teritoriālo iestāžu klientu apkalpošanas zāļu izveidē un ir apkopoti rezultāti par paveikto laikā no 1999. līdz 2001.gada beigām.
Lai noskaidrotu, kā nodokļu maksātāji vērtē nodokļu administrācijas darbu, un noteiktu Modernizācijas projekta efektivitāti klientu apkalpošanas uzlabošanā, 2000.gadā (no aprīļa līdz oktobrim) tika veikta nodokļu maksātāju un VID teritoriālo iestāžu darbinieku anketēšana. Nodokļu maksātāju aptaujas rezultāti rāda, ka tajās teritoriālajās iestādēs, kurās uz anketēšanas brīdi jau bija izveidotas un darbojās klientu apkalpošanas zāles, nodokļu maksātāju apmierinātības koeficients ir augstāks nekā tajās teritoriālajās iestādēs, kurās šādas zāles vēl nebija izveidotas.
VID modernizācijas projekta ietvaros laikā no 1999.gada līdz 2001.gada beigām pakāpeniski tika izveidotas vairākas VID teritoriālo iestāžu apkalpošanas zāles:
1999.gadā — Bauskas rajona nodaļā, Dobeles rajona nodaļā, Krāslavas rajona nodaļā, Jūrmalas pilsētas nodaļā, Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas nodaļā, Jēkabpils rajona nodaļā;
2000.gadā — Jelgavas rajona nodaļā, Preiļu rajona nodaļā, Aizkraukles rajona nodaļā, Talsu rajona nodaļā, Tukuma rajona nodaļā, Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas nodaļā, Ziemeļu rajona nodaļā, Balvu rajona nodaļā, Limbažu rajona nodaļas Salacgrīvas apkalpošanas punktā, Madonas rajona nodaļā;
2001.gadā — Alūksnes rajona nodaļā, Rēzeknes rajona nodaļā;
sākti remontdarbi un paredzēts izveidot apkalpošanas zāles Gulbenes rajona nodaļā, Valkas rajona nodaļā, Kuldīgas rajona nodaļā, Rīgas muitas MKP “CSDD”.
Lai uzlabotu VID klientu apkalpošanu, tiek veikta nodokļu maksātāju anketēšana.
Ir izstrādāta un VID konsultantiem izsūtīta aptaujas anketa ar mērķi izzināt VID teritoriālo iestāžu nodokļu konsultantu vajadzības un problēmas. Apkopoti un izvērtēti anketēšanas rezultāti.
Izstrādāta mācību programma “Konsultēšanas pamati un rūpes par klientu”. Notikuši trīs mācību kursi, apmācīti 62 konsultāciju daļu darbinieki.
Izstrādātas aptaujas anketas nodokļu maksātājiem. Anketēšanas mērķis — noskaidrot nodokļu maksātāju apmierinātības līmeni par saņemtajiem VID pakalpojumiem, vēlmes attiecībā uz pakalpojumiem, kā arī noskaidrot, vai ir mainījusies un kā mainījusies nodokļu apkalpošanas kultūra un pakalpojumu kvalitāte, izveidojot VID nodokļu maksātāju apkalpošanas zāles.
Veidojot nodokļu maksātāju apkalpošanas zāles, tiek ieviesti arī bezmaksas nodokļu maksātāju konsultāciju dienesti, kā arī nodokļu maksātāju un nodokļu inspektoru izglītošanai paredzēti mācību centri. Izpētīta un apkopota Latvijas valsts iestāžu un organizāciju darba pieredze klientu apkalpošanā un konsultantu apmācībā.
Dita Kļaviņa, VID Komunikāciju daļas vadītāja