• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par mērķdotāciju saņemšanas kārtību. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 27.03.2001., Nr. 49 https://www.vestnesis.lv/ta/id/5890

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Latvijas Bankas ziņas

Vēl šajā numurā

27.03.2001., Nr. 49

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Par mērķdotāciju saņemšanas kārtību

Likuma “Par valsts budžetu 2001. gadam” 3. pants nosaka, ka apstiprinātais mērķdotāciju apjoms pašvaldībām ir 109 108 415 lati, tajā skaitā 160 tūkstoši latu pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei Ministru kabineta (MK) noteiktajā kārtībā. Pirmdien, 26. martā, MK Komitejā akceptēta valsts mērķdotāciju piešķiršanas kārtība pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai un administratīvo teritoriju izpētei. Jāpiebilst, ka dokumenta projekts vēl 2000.gada 21.decembra sēdē izskatīts valsts sekretāru sanāksmē, taču tajā izdarīti būtiski grozījumi, saskaņojot tiesību akta projektu ar Tieslietu ministriju, Finansu ministriju, Ekonomikas ministriju un Latvijas Pašvaldību savienību. MK Komitejā akceptētie noteikumi paredz, ka viena apvienošanās (sadarbības) projekta sagatavošanai piešķirama valsts mērķdotācija ne vairāk kā 8 tūkstoši latu, bet administratīvo teritoriju izpētei — ne vairāk kā 10 tūkstoši latu.

Lai pašvaldības saņemtu mērķdotāciju apvienošanās projektu izstrādei, tām Pašvaldību lietu pārvaldē (PLP) būs jāiesniedz:

1) pašvaldību grupas, kas noteikta Administratīvi teritoriālās reformas padomes (ATRP) atzinumā par administratīvo teritoriju izpēti, pieteikums apvienošanās (sadarbības) projekta sagatavošanai;

2) attiecīgās pašvaldību grupas domju (padomju) lēmumi par apvienošanās (sadarbības) projekta sagatavošanas deleģēšanu vienai no grupā ietilpstošajām pašvaldībām;

3) attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos sagatavot pašvaldību grupas apvienošanās (sadarbības) projektu saskaņā ar Administratīvi teritoriālās reformas likuma 8. pantā noteikto kārtību un prasībām. Jāatgādina ATR likuma 8. pantā noteiktais:

pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošana saskaņā ar ATRP apstiprināto metodiku uzdod izvērtēt pašvaldību darbības efektivitāti un sagatavot priekšlikumus pašvaldību reformēšanai, sagatavot pamatojumu novada izveidošanai, sagatavot jaunizveidojamās pašvaldības struktūras projektus un sadarbības līgumus un organizēt pašvaldību apvienošanās (sadarbības) projektu publisku apspriešanu;

4) izdevumu tāme par projekta izstrādes izmaksām un priekšlikumi par projekta izpildes termiņu.

Paredzēta arī iespēja, ka kāda no ATRP atzinumā noteiktās grupas pašvaldībām varētu atteikties iesniegt pieteikumu apvienošanās (sadarbības) projekta sagatavošanai. Tādā gadījumā pašvaldība, kura apņēmusies sagatavot attiecīgās pašvaldību grupas apvienošanās (sadarbības) projektu, informāciju par atteikumu pievienos savam iesniegumam.

Savukārt administratīvo teritoriju izpētei pašvaldībām PLP būs jāiesniedz:

1) pašvaldību grupas, kura noteikta, pašvaldībām savstarpēji vienojoties, pieteikums administratīvo teritoriju izpētei;

2) attiecīgās pašvaldību grupas domju (padomju) lēmumi par administratīvo teritoriju izpētes deleģēšanu vienai no grupā ietilpstošajām pašvaldībām;

3) attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmums par apņemšanos administratīvo teritoriju izpēti veikt saskaņā ar ATR likuma 7. pantā noteikto. (Pants noteic, ka administratīvo teritoriju izpēte saskaņā ar ATRP apstiprināto metodiku uzdod sagatavot pārskatu par sociālekonomisko situāciju attiecīgajās administratīvajās teritorijās, noskaidrot iedzīvotāju attieksmi pret administratīvi teritoriālo reformu, formulēt novadu veidošanas kritērijus un formulēt darba uzdevumus pagastu un pilsētu apvienošanās (sadarbības) projektiem.);

4) izdevumu tāme par administratīvo teritoriju izpētes izmaksām un priekšlikumi par izpētes izpildes termiņu.

PLP iesniegtos dokumentus izskata un ne vēlāk kā divu nedēļu laikā sagatavo ministra rīkojuma projektu par valsts mērķdotācijas piešķiršanu, sagatavo atteikuma vēstules projektu vai nosūta nepilnīgi noformētos dokumentus atpakaļ iesniedzējam to papildināšanai. Atteikumu piešķirt mērķdotāciju iesniedzējs saņem, ja izlietoti valsts budžetā paredzētie finansu resursi vai ja administratīvo teritoriju izpēte ir veikta vai apvienošanās (sadarbības) projekts — sagatavots.

Valsts mērķdotācija attiecīgajai pašvaldībai apvienošanās (sadarbības) projektu sagatavošanai vai administratīvo teritoriju izpētei tiek piešķirta un izmaksāta, pamatojoties uz īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās rīkojumu. Īpašu uzdevumu ministra valsts reformu lietās sekretariāts ne vēlāk kā trīs darba dienu laikā pēc rīkojuma parakstīšanas nosūtīs to Valsts kasei un attiecīgajām pašvaldībām, bet divu nedēļu laikā pēc atteikuma vēstules projekta saņemšanas no PLP ministrs pašvaldībām nosūtīs motivētu mērķdotācijas atteikumu.

Valsts mērķdotācijas divu nedēļu laikā pēc ministra rīkojuma saņemšanas izmaksās Valsts kase, ieskaitot valsts mērķdotācijas saņēmēja budžetā.

Tā kā MK Komitejas sēdēs izskatītie un atbalstītie tiesību aktu projekti MK sēdē parasti tiek izskatīti divu nedēļu laikā pēc Komitejas sēdes, tad sagaidāms, ka minētie noteikumi jau pavisam drīz stāsies spēkā, virzot uz priekšu arī pašvaldību reformas.

Kristīne Valdniece, “LV” pašvaldību lietu redaktore

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!