Par dzelzceļa satiksmi ar Varšavu
Varšavā notikusi triju Baltijas valstu un Polijas dzelzceļa pārstāvju tikšanās, kuras laikā risināti dažādi ar dzelzceļa satiksmi saistīti jautājumi.
Pašlaik Baltijas valstu un Polijas dzelzceļa sadarbības organizācijas ietvaros tiek mēģināts atjaunot tiešo dzelzceļa satiksmi starp Tallinu un Varšavu. Senāk igauņi Varšavā varēja nokļūt, izmantojot vilciena maršrutu Tallina — Šeštoka, pēc tam pa maršrutu Šeštoka — Varšava. Vilciena maršruts gan tika slēgts, jo cieta lielus zaudējumus.
Latvijas iedzīvotājiem šobrīd ir iespēja nokļūt Varšavā ar vairākkārtēju pārsēšanos, pirmais variants: ar nakts vilcieniem Rīga–Viļņa, Viļņa–Šeštoka, Šeštoka–Varšava, otrs variants: ar dienas vilcienu Rīga–Ļvova līdz Viļņai, pēc tam ar vilcienu Viļņa–Varšava (pēdējais maršruts ir īpaši ērts pasažieriem, jo nav jāpārsēžas; vilcienam Viļņa–Varšava ir automātiska iespēja mainīt sliežu platumu atbilstoši Krievijas vai Eiropas standartiem).
Latvijas puse ir ieinteresēta, lai būtu tieša (bez pārsēšanās) satiksme ar Varšavu un citām pilsētām, taču tam nepieciešami papildu līdzekļi. Kā informēja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors Jānis Veidemanis, vilcienu vagonu tehniskajai modernizācijai būtu vajadzīgi 700 tūkstoši latu, savukārt braukšanas nodrošināšanas izdevumi sasniedz 502 tūkstošus latu gadā.
Turklāt vilcienu satiksmei ir grūti konkurēt ar autotransportu un satiksmes autobusiem. Šajos transporta līdzekļos gan ir mazāk komforta, taču galapunktu tie sasniedz agrāk un ir arī krietni lētāki. Ja vilcienu pasažieru skaits palielinātos, biļešu cenas samazinātos.
Satiksmes ministrijas preses nodaļa