• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 13.03.2002., Nr. 40 https://www.vestnesis.lv/ta/id/59875

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Grozījumi likumā "Par tiesu varu"

Vēl šajā numurā

13.03.2002., Nr. 40

PAR DOKUMENTU

Veids: likumprojekts

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā

Saeimas dok. Nr.4172; likumprojekts Nr.1201

Izglītības un zinātnes ministrijas izstrādāts, Ministru kabineta
2002. gada 22. janvāra sēdē akceptēts (prot. Nr.4, 3.§)
un 22. februārī iesniegts Saeimas izskatīšanai

Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:

1. Papildināt kodeksu ar 13.1 pantu šādā redakcijā:

13.1 pants. Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošana nepilngadīgajiem

Nepilngadīgajiem vecumā no 11 līdz 14 gadiem par administratīvo pārkāpumu izdarīšanu piemēro audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus.

Nepilngadīgajiem vecumā no 14 līdz 18 gadiem par administratīvo pārkāpumu izdarīšanu var piemērot audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus.”

2. Papildināt 210.pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:

“Pašvaldību administratīvās komisijas izskata materiālus vai administratīvo pārkāpumu lietas un izlemj jautājumus par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgajiem.”

3. Papildināt 238.1 panta pirmo daļu ar 4.punktu šādā redakcijā:

“4) par materiālu nosūtīšanu pašvaldības administratīvajai komisijai jautājuma izlemšanai par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu, ja administratīvo pārkāpumu izdarījis nepilngadīgais vecumā no 11 līdz 14 gadiem.”

4. Papildināt 268.pantu ar 6.punktu šādā redakcijā:

“6) vai nav pamata lietu par administratīvo pārkāpumu nosūtīt pašvaldības administratīvajai komisijai jautājuma izlemšanai par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgajam.”

5. Papildināt 269.pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:

“Materiālus un administratīvo pārkāpumu lietas jautājuma izlemšanai par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgajiem nosūta izskatīšanai pašvaldības administratīvajai komisijai pēc nepilngadīgā dzīvesvietas.”

6. Papildināt 275.panta pirmo daļu ar 3.punktu šādā redakcijā:

“3) par administratīvā pārkāpuma lietas nosūtīšanu pašvaldības administratīvajai komisijai jautājuma izlemšanai par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgajam.”

7. Papildināt 283.panta pirmo daļu pēc vārdiem “par administratīvā soda uzlikšanu” ar vārdiem “vai par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgajam”.

Likums stājas spēkā 2003.gada 1.janvārī.

 

Par likumprojektu

I. Kādēļ tiesību akts ir vajadzīgs?

1. Pašreizējās situācijas raksturojums.

Šobrīd Administratīvo pārkāpumu kodekss neparedz iespēju piemērot audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus par nepilngadīgu personu izdarītiem administratīviem pārkāpumiem. Tāpat netiek paredzēta iespēja izskatīt administratīvos pārkāpumus, ko izdarījuši bērni līdz administratīvās atbildības iestāšanās vecumam (14 gadi).

2. Tiesību akta projekta būtība.

Likumprojekts paredz izdarīt grozījumus attiecīgos administratīvo pārkāpumu kodeksa pantos, nosakot, ka:

1) nepilngadīgajiem vecumā no 11 līdz 14 gadiem iespējams piemērot audzinoša rakstura piespiedu līdzekļus par administratīvā pārkāpuma izdarīšanu;

2) personas, kas ir tiesīgas izskatīt administratīvos pārkāpumus, var izlemt jautājumu par materiālu nosūtīšanu izskatīšanai pašvaldības administratīvajai komisijai audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanai.

 

II. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību?

1. Ietekme attiecībā uz makroekonomisko vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu.

Likumprojekts šo jomu neskar.

3. Sociālo seku izvērtējums.

Audzinoša rakstura piespiedu līdzekļiem pamatā ir preventīvs raksturs. To mērķis ir orientēt bērnu uz atturēšanos no pretlikumīgām darbībām, kā arī palīdzēt bērnam ar sociālās uzvedības novirzēm reintegrēties sabiedrībā. Grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā nosaka, ka šāda veida prevenciju var sākt realizēt attiecībā uz bērniem, kas sasnieguši 11 gadu vecumu un izdarījuši mazāk bīstamus likumpārkāpumus.

4. Ietekme uz vidi.

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

III. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem?

tūkst. Ls

Rādītāji

Kārtējais gads

Trīs nākamie gadi

*)

1. Izmaiņas budžeta

Likumprojekts neparedz izmaiņas budžeta

ieņēmumos

ieņēmumos

2. Izmaiņas budžeta

Likumprojekts neparedz izmaiņas budžeta

izdevumos

izdevumos

3. Finansiālā ietekme

Likumprojekts neprasa papildu finansu

līdzekļus no valsts budžeta

4. Prognozējamie

kompensējošie

pasākumi papildu

izdevumu

finansēšanai

5. Detalizēts finansiālā

pamatojuma aprēķins

*) Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada

 

IV. Kāda var būt tiesību akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu?

Vienlaikus nepieciešams pieņemt jau sagatavoto likumprojektu “Par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu bērniem”.

 

V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst tiesību akts?

Likumprojekts šo jomu neskar.

 

VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot tiesību akta projektu?

1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām ir notikušas konsultācijas.

Konsultācijas notikušas ar UNICEF Latvijas Republikas nacionālo komiteju.

2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumu, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta).

UNICEF Latvijas Republikas nacionālā komiteja atbalsta likumprojekta nepieciešamību.

3. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem.

Konsultācijas ir notikušas ar Andreju Bērziņu, Kanādas Starptautiskās attīstības aģentūras projekta “Kriminālas tiesvedības reforma Latvijā” ekspertu, kā arī ar vairākiem Igaunijas Tallinas pilsētas tiesas, prokuratūras, probācijas dienesta, labklājības un veselības aizsardzības departamentu pārstāvjiem.

 

VII. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde?

1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts puses — vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas.

Tiek paplašinātas pašvaldību administratīvo komisiju funkcijas, nosakot komisijām tiesības izskatīt lietas par audzinoša rakstura piespiedu līdzekļu piemērošanu nepilngadīgām personām, kuras izdarījušas administratīvo pārkāpumu.

2. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja likums viņu ierobežo.

Administratīvā pārkāpuma lietā pieņemto lēmumu var pārsūdzēt likumprojekta 7.pantā noteiktajā kārtībā.

Izglītības un zinātnes ministrs K. Greiškalns

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!