• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Ministru kabineta 1993. gada 9. novembra lēmums Nr. 46 "Par Valsts reformu ministrijas pagaidnolikumu". Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 25.11.1993., Nr. 111 https://www.vestnesis.lv/ta/id/59935-par-valsts-reformu-ministrijas-pagaidnolikumu

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Rīgas valdes lēmums Nr.406

Par pilsētbūvniecības pieminekļa Vecrīgas būvnoteikumu papildināšanu

Vēl šajā numurā

25.11.1993., Nr. 111

PAR DOKUMENTU

Izdevējs: Ministru kabinets

Veids: lēmums

Numurs: 46

Pieņemts: 09.11.1993.

RĪKI
Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā. Piedāvājam lejuplādēt digitalizētā laidiena saturu (no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma).

 LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETS

Par Valsts reformu ministrijas pagaidnolikumu

Lēmums Nr. 46 (prot. Nr. 17, 3. §)

Apstiprināt pievienoto Valsts reformu ministrijas pagaidnolikumu.

Ministru prezidents V. BIRKAVS

Valsts reformu ministrs,
Ministru prezidenta biedrs M. GAILIS

Rīgā 1993. gada 9. novembrī

APSTIPRINĀTS
ar Ministru kabineta 1993. gada 9. novembra
lēmumu Nr. 46

Valsts reformu ministrijas
PAGAIDNOLIKUMS

1. Valsts reformu ministrija ir valsts pārvaldes institūcija, kas izstrādā un realizē valsts politiku valsts pārvaldes reformu nozarē.

2. Valsts reformu ministrija savā darbībā ievēro Satversmi, likumus un Ministru kabineta lēmumus.

3. Valsts reformu ministrijas valsts sekretārs pēc saskaņošanas ar ministru nosaka ministrijas iekšējo struktūru (struktūras shēma pievienota), pamatojoties uz Saeimas akceptētajā «Deklarācijā par kabineta iecerēto darbību» izvirzītajiem mērķiem un šajā pagaidnolikumā noteiktajiem uzdevumiem, un apstiprina ministrijas centrālā aparāta štatus valsts budžetā noteikta štata vienību skaita un darba samaksas fonda ietvaros.

4. Valsts reformu ministrs ir politiski atbildīgs par valsts reformām kopumā, ka arī par ministrijai pakļautajām un tās pārraudzībā esošajam institūcijām.

5. Valsts reformu ministrs veic šādus uzdevumus:

5.1. nosaka ministrijas stratēģiju;

5.2. pārstāv ministriju bez īpašas pilnvaras:

5.3. veic citus uzdevumus, kurus nosaka Ministru kabineta pieņemtie lēmumi.

6. Valsts reformu ministrs ieceļ amatā un atbrīvo no amata ministrijas valsts sekretāru. Ministrs dod rīkojumus valsts sekretāram un uztic viņam pildīt ministra uzdevumus noteiktās nozares, un šie uzdevumi tiek fiksēti valsts sekretāra dienesta pienākumos. Ministram ir tiesības izskatīt jebkuru jautājumu, kas ir valsts sekretāra kompetencē, kā arī atcelt jebkuru valsts sekretāra rīkojumu.

7. Valsts reformu ministrijas valsts sekretārs ir ierēdnis, ierēdņa kandidāts vai valsts darbinieks, kurš:

7.1. organizē ministrijas darbu;

7.2. nodrošina ministrijas darbību piešķirto finansu līdzekļu ietvaros, kā arī sniedz priekšlikumus par ministrijas darbībai nepieciešamo juridisko un administratīvo nodrošinājumu;

7.3. izdod rīkojumus ministrijas kompetences jautājumos, ja ministrs viņu attiecīgi pilnvarojis;

7.4. pēc saskaņošanas ar ministru pieņem darbā un atlaiž no darba ministrijas darbiniekus, ievērojot Valsts civildienesta likumu un darba likumdošanas aktus.

8. Valsts reformu ministrijas parlamentārais sekretārs uztur ministrijas saikni ar Saeimu. Ministrs nosaka parlamentārā sekretāra uzdevumus.

9. Valsts reformu ministrs apstiprina departamentu un citu struktūrvienību nolikumus.

10. Pašvaldību departaments ir atbildīgs par pašvaldību reformas sagatavošanas koordināciju, kā arī par valsts un pašvaldību savstarpējo jautājumu risināšanu. Pašvaldību departaments kontrolē pašvaldību lēmumu atbilstību spēkā esošajiem likumdošanas aktiem un Ministru kabineta pieņemtajiem lēmumiem.

Pašvaldību reformu nodaļa koordinē ar pašvaldību reformu saistīto lēmumprojektu, likumprojektu un citu dokumentu projektu sagatavošanu un rūpējas par pašvaldību deputātu un darbinieku izglītības un kvalifikācijas sistēmas funkcionēšanu.

Pašvaldību problēmu nodaļa risina valsts un pašvaldību savstarpējo attiecību aktuālos jautājumus.

Pašvaldību koordinācijas nodaļa nodrošina informācijas apmaiņu starp pašvaldībām un Valsts reformu ministriju un šīs informācijas analīzi.

11. Valdības reformu departaments ir atbildīgs par reformu ieviešanu valsts civildienestā, ministriju struktūrās, ministriju pakļautībā un pārraudzībā esošajās iestādēs un šo iestāžu attiecībās ar iedzīvotājiem.

Ierēdniecības nodaļa ir atbildīga: par vienotu ierēdniecības pamatprincipu ieviešanu valsts un pašvaldību iestādēs saskaņā ar likumiem un Ministru kabineta noteikumiem; par ierēdņu izglītību; par minēto funkciju veikšanai nepieciešamo institūciju izveidošanu.

Struktūru reformu nodaļa ir atbildīga par reformu principiem atbilstošu jauninājumu ieviešanu ministriju un to pakļautībā un pārraudzībā esošo iestāžu darbā un šī darba optimizāciju.

12. Administratīvā nodaļa ir tieši pakļauta valsts sekretāram. Tā kārto ministrijas organizatoriskos, finansu un materiāltehniskos jautājumus un nodrošina ministriju ar juridiskajiem pakalpojumiem.

13. Valsts reformu ministrijas departamentus vada departamenta direktors, kurš ir ierēdnis, ierēdņa kandidāts vai valsts darbinieks. Departamenta direktors pilda valsts sekretāra rīkojumus un dod rīkojumus departamenta darbiniekiem un pakļauto nodalu vadītājiem.

14. Nodaļas ir departamenta struktūrvienības vai arī tās ir tieši pakļautas valsts sekretāram. Nodaļas vada ierēdnis, ierēdņa kandidāts vai valsts darbinieks. Nodaļas vadītājs dod rīkojumus nodaļas darbiniekiem.

15. Katram Valsts reformu ministrijas darbiniekam jāpilda tiešās priekšniecības rīkojumi.

Jebkuram augstākā amatā (rangā) esošajam darbiniekam ir tiesības noteikt jautājumus, ar kuriem viņš pats vēlas nodarboties.

16. Par katru jautājumu ir atbildīgs tas Valsts reformu ministrijas darbinieks, kurš attiecīgajā nozarē ir viszemākajā amatā (rangā), ja viņa priekšnieks nav noteicis citādi.

Zemākā amatā (rangā) esošā darbinieka sagatavoto dokumentu ar savu parakstu apstiprina viņa tiešais priekšnieks.

Ministram vai jebkuram augstākā amatā (rangā) esošajam darbiniekam ir tiesības noteikt jautājumus, par kuriem lietas aprite ir citādāka.

17. Valsts reformu ministrija ir juridiska persona, un tai ir ģerboņzīmogs ir papildinātā valsts mazā ģerboņa attēlu un ministrijas pilnu nosaukumu.

Valsis reformu ministrs,
Ministru prezidenta biedrs M. GAILIS

Tiesību aktu un oficiālo paziņojumu oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!