Par mazumtirgotāju kooperāciju
AS “Liepājas patērētāju biedrība” noslēgusi vienošanos ar vairākām Latvijas patērētāju biedrībām par veikalu tīkla izveidi ar kopīgu brendu. Sistēma tiks veidota pēc franšīzes principa.
Līdzīgu tīklu šobrīd veido arī Latvijas Tirgotāju asociācija. Šādi kooperējoties, tirgotāju tīrā peļņa pieaug vismaz par 1,5%.
Pagaidām vienīgais vietējais pēc franšīzes sistēmas darbojošais tīkls ir “Elvi” grupa, kas apvieno 17 pārtikas veikalus visā Latvijā, bet jau šogad cer paplašināties līdz 25.
Liepājas patērētāju biedrība konceptuālu vienošanos par kopīgu veikalu tīklu noslēgusi ar Kuldīgas rajona patērētāju biedrību, Valmieras reģionālo patērētāju biedrību un Smiltenes SIA “Madara ’89". Galvenais šīs apvienošanās mērķis ir finanšu konsolidācija preču iepirkšanai vairumā. Kopīga preču iepirkšana jau notiek, un šī gada laikā plānots atvērt arī pirmos veikalus ar kopīgo brendu. Iespējams, ka par to izmantos Liepājas patērētāju biedrības veikalu tīkla “Top!” standartus. Nacionālā kapitāla biznesam pastāvēt kļūst arvien grūtāk, tāpēc radusies nepieciešamība veiksmīgāko uzņēmēju pieredzi izmantot plašākā reģionā.
“DIENAS BIZNESS”