Par jauno, Rīgas zemas grīdas tramvaju
Atjaunotā AS “Rīgas vagonbūves rūpnīca” (RVR) septembrī plāno uzsākt pirmā zemas grīdas tramvaja ražošanu. Pirmais tramvajs, kura grīdas segums atšķirībā no tagadējiem 90 centimetriem būs tikai 35 centimetri no sliežu klājuma, varētu būt gatavs šī gada beigās vai nākamā gada sākumā, bet sērijveidā tramvajus plānots sākt ražot 2004. gadā. Šis būs pavērsiens uzņēmuma vēsturē, jo vagonrūpnīca atsāks ražot tramvajus, kas netika darīts kopš 1985. gada.
Tramvaja izmēģināšana plānota līdz 2003. gada 30. septembrim, bet pēc tam, labojot kļūdas, kas atklāsies šajā laikā, rūpnieciski tiks izgatavoti divi tramvaji. Šo tramvaju izgatavošana varētu izmaksāt līdz 1,6 miljoniem latu. Sākot tramvajus ražot sērijveidā, tramvaju izmaksas manāmi saruks - viena tramvaja uzbūvēšana maksās 450 000 latu. Pirmos ar tramvaju ražošanu saistītos izdevumus uzņēmums segs par saviem līdzekļiem, pēc tam plānots ņemt kredītu kādā vietējā bankā.
Tramvaji būs piemēroti Rīgas sabiedriskā transporta sliežu sistēmai, un tos iegādāsies Rīgas dome. Pašreiz Rīgā kursējošos Čehijas “Tatra 3M” tramvajus pret jaunajiem RVR tramvajiem plānots nomainīt sešu gadu laikā. Līdz ar jauno tramvaju nodošanu ekspluatācijā 100 tramvaju vietā pilsētā kursēs ap 70, jo zemo grīdu ieviešana samazinās tramvaju stāvēšanas laiku pieturvietās, līdz ar to sešu sastāvu vietā vienu maršrutu varēs apkalpot četri tramvaji.
Uzņēmuma piedāvātie tramvaji ir par apmēram 30-50% lētāki nekā citās valstīs ražotie analogi un patērē par 20-30% mazāk elektroenerģijas nekā šobrīd izmantojamie.
RVR jau sākusi sarunas ar vairākām valstīm, piemēram, Kazahstānu, Baltkrieviju un Krieviju par tramvaju eksportu.
“DIENAS BIZNESS”