Par Cēsu alu, kam nu maz konkurentu
Akciju sabiedrība “Cēsu alus” līdz gada beigām cer sasniegt realizācijas apjomu, kas uzņēmumam nodrošinās ap 15% vietējā alus tirgus. Līdz ar to plānots, ka 2,6 reizes palielināsies uzņēmuma apgrozījums. Šogad tas plānots 4 miljonu latu apjomā. Līdz 2004. gadam “Cēsu alus” plāns ir palielināt savu tirgus daļu Latvijā līdz 20%.
“Cēsu alus” jauno alusdarītavu atklāja pērn vasarā. Rūpnīcas celtniecībā un iekārtu iegādē ap 6 miljonus latu ir ieguldījis AS kontrolpaketes turētājs, somu koncerna “Olvi Oy” Igaunijā reģistrētais meitasuzņēmums “A. le Coq”. Jaunās ražotnes pildīšanas kapacitāte ir 20 miljoni litru alus, minerālūdens un bezalkoholisko dzērienu gadā. Šogad janvārī un februārī “Cēsu alus” pārdevis 722 200 litru alus - gandrīz divreiz vairāk nekā pērn šai pašā laikā. Alusdarītavā ražo sešu šķirņu alu, no kurām jaunākās ir “Bocmanis”, “Gladiators” un “SWH Rock”
Visu alusdarītavu pūliņu rezultātā sācis augt alus patēriņš Latvijā. Janvārī un februārī tas ir palielinājies par 30% salīdzinājumā ar pērnā gada pirmajiem diviem mēnešiem. Tirgotāji apstiprina, ka alus patēriņam ir tendence augt, bet stipro alkoholisko dzērienu noietam - kristies.
Šogad jaunajā Cēsu rūpnīcā plānotais investīciju apjoms ir ap 500 000 latu. Galvenais pasākums - jaunas plastmasas pudeļu iepakošanas līnijas uzstādīšana - jau veikts. Vēl plānota virkne citu ieguldījumu, kas palielinātu ražošanas kapacitāti, tostarp - arī limonādes un bezalkoholisko dzērienu ražošanā.
“DIENAS BIZNESS”