• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par pieprasītajiem Lodes ķieģeļiem. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 16.04.2002., Nr. 57 https://www.vestnesis.lv/ta/id/61225

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par sabiedrisko organizāciju gada pārskatiem

Vēl šajā numurā

16.04.2002., Nr. 57

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par pieprasītajiem Lodes ķieģeļiem

Atbilstoši tirgus diktētajiem nosacījumiem Baltijā lielākajam keramisko būvmateriālu ražotājam AS “Lode” šogad nozīmīgākās pārmaiņas saistītas ar jauniem akcentiem produkcijas realizācijā un sortimentā. Sagaidāms, ka šogad trīskārt palielināsies “Lodes” pārdoto ķieģeļu apjoms Lietuvā. Kaimiņvalstī plānots gūt ap 10% no kopējiem ieņēmumiem, realizējot 2 miljonus apdares ķieģeļu.

Pēdējo sešu gadu laikā AS eksportētās produkcijas apjoms vairāk nekā divas reizes pārsniedz iekšzemē pārdoto. 2002. gadā, tāpat kā pērn, Latvijā paredzēts pārdot 25–30% būvmateriālu, pārējo – Lietuvā, Polijā, Igaunijā, Krievijā, Somijā.

Saistībā ar aktivitātēm Lietuvā samazināsies realizācijas apjoms Polijā, kur ir ķieģeļu pārprodukcija. Bet Lietuvā augstas kvalitātes ķieģeļu tirgus tikai veidojas. Lietuvas tirgus ir perspektīvs tādā ziņā, ka tur rit ļoti plaša dzīvojamo māju celtniecība. Līdz šim lietuvieši būvniecībā pārsvarā izmantoja vietējā ražojuma ķieģeļus. Tomēr, ja viens un tas pats materiāls tiek izmantots vairākus gadus, jaunbūves ir līdzīgas viena otrai un zūd pircēju interese. Tādēļ rodas pieprasījums pēc jauniem atšķirīgiem materiāliem. Turklāt Lietuvas tirgū līdz šim dominēja pieprasījums pēc lētiem materiāliem, bet tagad priekšplānā izvirzās kvalitāte. “Lodes” apdares ķieģeļi ir dārgāki par vietējo ražojumu, tomēr tos izvēlas kvalitātes un dizaina dēļ.

“Lodes” prognozētais apgrozījums šim gadam ir 3,2 miljoni latu, kas ir par 18,5% vairāk nekā pērn.

Rīgā šogad ir atvērts AS mārketinga un tirdzniecības birojs, bet visā Latvijas teritorijā sadarbībā ar trīspadsmit pastāvīgajiem tirdzniecības partneriem ir ieviesta vienota cenu politika, proti, ķieģeļus viņi tirgo ne dārgāk par rūpnīcas cenām. Fiziskai personai, iegādājoties veselu kravu ķieģeļu, jebkurā Latvijas vietā rūpnīca to piegādā pircējam uz sava rēķina.

Vietējā tirgū nav asas konkurences, jo katrs ražotājs ir specializējies savā jonā: uzņēmums “LatSpartaks” – celtniecības ķieģeļu un “Ceplis” – krāšņu ķieģeļu ražošanā. AS “Lode” ir trīs ražotnes Latvijā: Liepā, Kalnciemā un Līvānos. Tām katrai ir atšķirīga māla iegula, kas ļauj ražot dažādu krāsu gatavo produkciju.

AS “Lode” gatavajai produkcijai ir septiņas nosacītās grupas: celtniecības, apdares, dūmvadu, krāšņu ķieģeļi, kārniņi, citi keramiskie izstrādājumi, bet nomenklatūras vienības, kas savā starpā atšķiras ar ģeometriskiem izmēriem, krāsu un virsmas faktūru, ir vairāk nekā 130.

 

“DIENAS BIZNESS”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!