Par tirgotāju un ražotāju sadraudzību
Latvijas ražotāju ceļu pie ārvalstu patērētājiem atvieglo arī šeit parstāvēto starptautisko mazumtirdzniecības tīklu piedāvājumi realizēt preces savos veikalos ārvalstīs.
Pēdējā laikā šādu sadarbību arvien aktīvāk piedāvā “Rimi Latvia” un “Vilnius prekyba”. Šādu ieceri apsver arī somu koncerns “Kesko” . Ražotāji atzīst, ka konkrēta veikalu tīkla pavērtās durvis uz ārvalstīm ir vieglāks eksporta ceļš par mēģinājumiem pašiem ielauzties tur, taču tas nenozīmē garantētus panākumus.
Latvijas ražotājiem ir pēdējais brīdis sākt nopietnu eksportu vismaz uz tuvējām kaimiņvalstīm, lai, izveidojoties Baltijai ka vienotam tirgum, tie nepaliktu sētmalē, uzskata SIA “Lido” ražošanas bāzes komercdirektors Edijs Zauls. “Lido” noslēdzis līgumu ar “Vilnius prekyba” par gaļas produkcijas pārdošanu Lietuvas veikalos. No maija uzņēmums plāno ik mēnesi uz turieni eksportēt preces 50 000 USD vērtībā, taču E. Zauls pagaidām neprognozē, kā varētu iet, vien atzīst, ka “Lido” tur neviens nezina. Lietuvas tirgus ir pamatīgi sabojāts. Kvalitāte desām ir zema, līdz ar to arī cena zema. Cenu starpība starp Latvijas un Lietuvas produkciju ir pat 30–40%.
Iespēju vietējiem ražotājiem iziet pasaulē piedāvā arī “Rimi Latvia”, kura mātesuzņēmums ir “ICA Ahold AB”, kas savukārt pieder pasaules trešajam lielākajam veikalu tīklam “Royal Ahold”, Zviedrijas tirdzniecības asociācijai “ICA Fordbundet” un Norvēģijas “Canica”. Patlaban “ICA Ahold” meklē konkurētspējīgus piegādātājus saviem 4500 veikaliem. Sarunas sāktas ar “Guttu”, “Cido”, “Spilvu”, “Laimu”, “Dinellu” un “Rīgas piensaimnieku”. Šī ir lieliska iespēja Latvijas ražotājiem, kas vēlas paplašināt savas produkcijas noieta tirgu. Piegādātājiem jābūt ļoti profesionāliem, un, ja viņi tādi būs, viņu produkcijas noiets Skandināvijas tirgū būs milzīgs.
Arī somu kompānijai “Kesko Food” ir padomā iesaistīt vietējos ražotājus visa tīkla apgādē. Tā kā “Kesko” ir plašs veikalu tīkls Igaunijā un līdzīgi tā grasās izvērsties arī Latvijā, firma domā par Baltijai kopīga brenda izveidi, kuram produktus varētu ražot vietējie uzņēmēji.
“DIENAS BIZNESS”