• Atvērt paplašināto meklēšanu
  • Aizvērt paplašināto meklēšanu
Pievienot parametrus
Dokumenta numurs
Pievienot parametrus
publicēts
pieņemts
stājies spēkā
Pievienot parametrus
Aizvērt paplašināto meklēšanu
RĪKI

Publikācijas atsauce

ATSAUCĒ IETVERT:
Par Rīgu somu pilsētplānotāja acīm. Publicēts oficiālajā laikrakstā "Latvijas Vēstnesis", 3.05.2002., Nr. 66 https://www.vestnesis.lv/ta/id/61745

Paraksts pārbaudīts

NĀKAMAIS

Par skaistākajām altārsegām Carnikavā

Vēl šajā numurā

03.05.2002., Nr. 66

RĪKI
Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

Par Rīgu somu pilsētplānotāja acīm

Soms Penti Murole ir eksperts reģionālajā un pilsētplānošanā un, būdams vadošais konsultants, ir uzkrājis pieredzi gan projektu vīziju izstrādē, gan lielu investīciju projektu vadībā. Desmit gadus viņš ir piedalījies jaunu pilsētu veidošanā arī austrumu reģionā.

“Pirmo reizi te biju pirms četriem gadiem un pa šo laiku daudz kas ir mainījies, ir sakopti parki un izveidotas jaunas atpūtas vietas. Man ir grūti novērtēt pilsētas infrastruktūru, jo neesmu te bijis pietiekami ilgi, taču es piedalījos Via Baltica izpētes projektā un varu atzīt, ka ainava, kas paveras no šī ceļa, ir lieliska.”

Kā transporta speciālists P. Murole Rīgā ir priecīgs ieraudzīt lietas, kas citās Eiropas pilsētās ir iznīcinātas, piemēram, tramvajus un trolejbusus. Daudzās lielpilsētās šobrīd tiekot domāts par 50. un 60. gados iznīcinātās tramvaju satiksmes atjaunošanu, taču nedrīkst aizmirst, ka augušas prasības pret komfortu. “Esmu ievērojis, ka sabiedriskais transports šeit vēl ir diezgan sliktā stāvoklī, taču cilvēkiem ir svarīgi, lai tramvajā ziemā būtu silti. Tikai tad, kad būs nodrošināts komforts, cilvēki uz darbu no pilsētas nomalēm un piepilsētām brauks ar sabiedrisko transportu, nevis ar personīgo auto. Ir jāinvestē sabiedriskā transporta kvalitātes uzlabošanā, jo efektīvs transports ir vienīgā iespēja atrisināt pilsētām rak sturīgo problēmu, kad pilsētas centrā nokļūst pārāk daudz mašīnu.”

P. Murole izsaka nožēlu, ka ir iznīcināta dzelzceļa satiksme starp Baltijas valstīm un Eiropu. Viņš iesaka to atjaunot, piesaistot finanses no Eiropas Savienības un pēc tam popularizējot Baltijas dzelzceļu kā ērtu ceļošanas veidu tūristiem no Somijas.

No pilsētbūvniecības viedokļa Latvija nedaudz līdzinoties Francijai, kur ir tikai Parīze un nav nekā cita. Ņemot vērā iedzīvotāju skaitu, varot teikt, ka arī Latvijā ir tikai Rīga. Diemžēl dzīves aktivitāšu koncentrēšanās galvaspilsētās esot visa Baltijas reģiona problēma. “Rīga ir pietiekami liela, lai attīstītu dažādus pakalpojumus, taču pietiekami maza, lai saglabātu cilvēciskus mērogus un ar kājām sasniedzamus attālumus. Rīgas priekšrocība ir cilvēki, kas staigā kājām. Tāpēc ir jāuzlabo tieši gājēju ikdienas kvalitāte un jāsakārto viņiem pieejamā sabiedriskā telpa. Rīga ir unikāla, jo šeit ir daudz kas saglabājies. Iznīcinot kultūras mantojumu, pilsētas kļūst kā mutes bez zobiem. Tuvākajā nākotnē Rīga noteikti piedzīvos arvien lielāku cilvēku pieplūdumu un būs jādomā, kā dabūt tos no pilsētas ārā.”

“Esmu inženieris, un man patīk strādāt ar arhitektiem, jo viņiem ir cits redzējums. Pilsētplānotāji un inženieri neredz pilsētu trīs dimensijās, viņi redz skaitļus un robežas. Esmu par to daudz domājis un uzskatu, ka pilsētas transportu nevar uzticēt tikai transporta speciālistam un pilsētas namus nevar uzticēt tikai arhitektam. Tikai strādājot komandā, var panākt labu rezultātu.”

 

“DIENA”

Oficiālā publikācija pieejama laikraksta "Latvijas Vēstnesis" drukas versijā.

ATSAUKSMĒM

ATSAUKSMĒM

Lūdzu ievadiet atsauksmes tekstu!