Grozījumi likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām”
Saeimas dok. Nr. 4519; likumprojekts Nr. 1106
2002. gada 16. maijā iesniegts Saeimas izskatīšanai 2. lasījumā
Izdarīt likumā “Par priekšvēlēšanu aģitāciju pirms Saeimas vēlēšanām” (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 18.nr.; 1998, 21.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 7. panta otro daļu šādā redakcijā:
“(2) ja komerciālā raidorganizācija kādai politiskajai organizācijai, politisko organizāciju apvienībai vai kādam deputāta kandidātam piešķīrusi raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai, tai jādod iespēja arī citām politiskajām organizācijām, politisko organizāciju apvienībām vai citu nosaukumu kandidātu sarakstos esošajiem deputātu kandidātim, ja viņi to vēlas, uzstāties tikpat ilgi, iespējami līdzvērtīgā laikā un par samaksu, kas atbilst raidlaika cenai dienā, kurā iesniegts attiecīgās politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta rakstveida pieteikums raidorganizācijai par raidlaika izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijai. Šāds pienākums komerciālajai raidorganizācijai ir tikai tad, ja politiskās organizācijas, politisko organizāciju apvienības vai deputāta kandidāta pieprasīto raidlaiku priekšvēlēšanu aģitācijai var piešķirt, ievērojot Radio un televīzijas likuma un šā likuma 7. panta ceturtās daļas noteikumus, kas reglamentē maksimālo reklāmas laika apjomu.”
2. Izteikt 7. panta trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Pirms katras šajā pantā paredzētās priekšvēlēšanu aģitācijas vai uzreiz pēc tās jāpaziņo, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.”
3. Papildināt 7. pantu ar ceturto daļu šādā redakcijā:
“(4) Sākot ar 60. dienu pirms vēlēšanu dienas, raidorganizācijām ir tiesības palielināt Radio un televīzijas likumā paredzēto reklāmas laika apjomu par 10 procentiem, atvēlot to priekšvēlēšanu aģitācijai.”
4. Aizstāt 9. panta pirmajā daļā vārdus “radio vai televīzijas uzņēmums (uzņēmējsabiedrība)” (attiecīgā locījumā) ar vārdu “raidorganizācija” (attiecīgā locījumā).
5. 11.pantā:
aizstāt panta pirmajā un otrajā daļā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumi (uzņēmējsabiedrības) ar vārdu “Raidorganizācijas”;
izteikt panta trešo daļu šādā redakcijā:
“(3) Valodas lietošanu priekšvēlēšanu aģitācijā raidorganizācijās nosaka Radio un televīzijas likums”.
6. Aizstāt 17. pantā vārdus “Radio un televīzijas uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) ar vārdu “Raidorganizāciju”.
7. Aizstāt 21. pantā vārdus “radio un televīzijas uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām)” ar vārdu “raidorganizācijām”.
8. Papildināt likumu ar IV nodaļu šādā redakcijā:
“IV nodaļa. Aģitācija preses izdevumos
25. pants. Katras preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas ietvaros jānorāda, kura politiskā organizācija, politisko organizāciju apvienība vai kurš deputāta kandidāts tieši vai ar trešās personas starpniecību šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājis.”
9. Papildināt likumu ar V nodaļu šādā redakcijā:
“V nodaļa. Priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaite
26. pants. (1) Raidorganizācijas veic priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika uzskaiti.
(2) Divu nedēļu laikā pēc vēlēšanu dienas raidorganizācijas iesniedz Nacionālajai radio un televīzijas padomei priekšvēlēšanu aģitācijas pārskatu, kurā norāda katra kandidātu saraksta priekšvēlēšanu aģitācijas raidlaika apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgās priekšvēlēšanu aģitācijas pārraidīšanu, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.
27. pants. Preses izdevumi veic attiecīgajā preses izdevumā publicētās priekšvēlēšanu aģitācijas uzskaiti, norādot tajā katra kandidātu saraksta piekšvēlēšanu agitācijas apjomu, līdzekļus, kas iegūti par attiecīgo priekšvēlēšanu aģitāciju, kā arī politisko organizāciju, politisko organizāciju apvienību, deputāta kandidātu vai citas personas, kas šo priekšvēlēšanu aģitāciju ir apmaksājušas.”
10. Izslēgt pārejas noteikumu.